Hoi,
Inmiddels ben ik anderhalf jaar geleden geopereerd (siliconen verwijderd door Dokter Kappel) en ben ik klachten vrij. De weg er naar toe was niet altijd even makkelijk. Om andere vrouwen op weg te helpen die na hun operatie nog klachten hebben zal ik mijn ervaring met verschillende voedingsmiddelen, sport en alternatieve therapie delen die mij hebben geholpen. Uiteraard is mijn ervaring persoonlijk en niet toepasbaar voor iedereen. Het is niet mijn intentie om te vertellen hoe het ‘moet’ wil maar ik hoop dat ik er misschien iemand mee kan helpen.
Met name omdat ik zelf ook niet meteen klachtenvrij was;
Mijn restklachten waren;
darmen; obstipatie en diarree
Slokdarm; heel gevoelig, vaak misselijk en snel de neiging om over te geven.
Tintelingen in handen met name nadat ik wakker werd.
Migraine met name rond mijn cycles.
Hartkloppingen (door mijn klachten had ik teveel stress)
En vaak moe..
Pijn onder de borstbeen (maagzuur) gerelateerd aan het eten (dus meestal erna).
Ik ben sinds drie maanden glutenvrij gaan eten voor 80 procent (soepen ipv brood af en toe glutenvrij brood of crackers. Havermout in de ochtend met blauwe bessen, noten, etc. Ik drink veel heet water met verse gember, ik drink 1x per dag een latte met Havermelk verder geen koffie. Ik eet dus vaak salades en soepen. Ik eet geen vlees, wel vis met mate.
Met name het veranderen van mijn voeding heeft er voor gezorgd dat ik klachten vrij ben. Mijn ervaring is dat stress reductie ook een belangrijke factor is dus ik mediteer regelmatig, luister naar affirmaties en ik heb een bellicon trampoline. Daar doe ik een aantal dagen per week minimaal 15 min oefeningen op (YouTube filmpjes) Trampoline springen is heel goed ter bevordering van het activeren van de lymfeklieren, zij zorgen ervoor dat een ontsteking of infectie ergens in het lichaam niet verder gaat naar de rest van het lichaam. Meer info op de website Bellicon.
Ook drink ik dagelijks bleekselderij sap (even wennen maar daarna goed te doen). Meer informatie over de werking; https://www.charlottewiering.nl/bleekselderijsap. Ik raad iedereen aan om zich te verdiepen in de werking van voeding als medicijn. En kan ik het boek ‘Medical Medium van Anthony William aanbevelen en NoCx van Y. Kuipers.
Ik wens iedereen heel veel kracht en sterkte toe om fit en vitaal te worden! Mocht je nog vragen hebben dan mag je mij altijd een berichtje sturen.
Liefs B