Even voorstellen: Lena, mijn explantatieverhaal (operatie door dr. Loenen)

Deel je ervaringen en foto's
Lena

Ongelezen bericht 15 jul 2012 11:45

O ja, Luna, de vragenlijst had ik eerder al ingevuld. Houden jullie ook nog bij hoeveel vrouwen een explantatie ondergaan? Hebben jullie daar ook vragenlijsten over?
lisa

Ongelezen bericht 15 jul 2012 11:48

Ik heb compressen (tip van van Loenen) gekocht voor id Bh en in mn hemdje, zodat het toch wat bescherming bood in het begin. Ik had erg gevoelige tepel nl die niks kon hebben. Nu ietsje minder geworden. Wel lig ik op mn rug in bed, want op mn zij weinig ondersteuning inderdaad. Van het ontgiften weinig last, doordat ik dus zo voorzichtig ben begonnen. Heb mn lijf er aan laten wennen. Nu heb ik sowieso allerlei mankementjes, maar is niet erger geworden door de chlorella. Dus begin, maar bouw het rustig op is mijn advies :)
Angel

Ongelezen bericht 15 jul 2012 11:48

Hallo Lena,

Wat moedig van je dat je ze heb laten verwijderen.Ik heb een afspraak voor 15 augustus, bij Dr van Loenen.Hoe waren je ervaringen bij haar?Ben nu al nerveus voor de operatie.Ik heb al ruim 20 jaar protheses(zoutwater) en ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan komen.Ik heb net als jij totaal geen pijn aan mijn borsten maar wel allerlei andere klachten en vermoeidheid staat op nr 1.Ook heb ik 7 jaar geleden een herseninfarct gehad en vraag me af, of dat is gekomen door de protheses, maar ja, niemand kan dat bevestigen.
Weet je ook al of je verzekering het vergoed?
Ik wens je een spoedig herstel toe,
Liefs,
Angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2012 11:51

Ik zelf ben ongelofelijk ziek geworden na de explantatie. Echt heel erg ziek. Zo erg dat de arts dacht dat ik Aids had en alle ziekten die je dan krijgt omdat je immuunsysteem op nul staat.
Maar ik was al heel erg ziek voordat ze eruit gingen. Ik was meer dood dan levend eigenlijk. Nu gaat het heel erg goed met mij.
Iedereen kan eventjes iets zieker worden, maar laat je daar niet door afschrikken. Je lichaam moet er gewoon doorheen.
Het is net als pijnlijke ervaringen overwinnen. Emoties komen los om je lichaam en je ziel te ontdoen van zwaarte. Zo kun je het ook zien. Alles moet nog 1 maal naar het oppervlakte borrelen. En wanneer het de grens passeert, is het moeilijk. Maar daarna wordt het makkelijker.

http://klachtensilicon.forum2go.nl/je-s ... t-t94.html
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2012 11:59

lisa schreef:Ik heb compressen (tip van van Loenen) gekocht voor id Bh en in mn hemdje, zodat het toch wat bescherming bood in het begin.
Lisa, zou je daar wat meer over kunnen schrijven bij "BH tips na explantatie"? http://klachtensilicon.forum2go.nl/post1439.html#1439

Bedankt!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lena

Ongelezen bericht 15 jul 2012 12:08

Lisa: goede tip van de shawl. Heb het net geprobeerd en het werkt. Wat voor compressen bedoel je, waar heb je ze gekocht?

Angel: ik kan me helemaal voorstellen in wat voor een onzekere situatie je zit zo voor dat alles nog moet gebeuren. Het was voor mij ook een angstige tijd en als ik terug kijk, vind ik de tijd voor de operatie het zwaarst. Toen eenmaal de datum naderde van de operatie kon ik mij er steeds meer en meer aan overgeven. En de dag zelf viel mij heel erg mee. Dan gebeurt het gewoon allemaal. Dr. van Loenen is een aardige vrouw, begripvol maar ook zakelijk. Ik vond haar een prettig persoon. Ik kon binnen 3 weken geopereerd worden, op mijn eigen verzoek wilde ik zo snel mogelijk. Dr. Van Loenen heeft mijn aanvraag wel bij de verzekering ingediend, maar hierover heb ik nog geen bericht gekregen. De enige mogelijkheid denk ik om het hopelijk vergoed te krijgen is dat mijn protheses al 14 jaar oud zijn en nog van de oude stempel. Dat wil zeggen de siliconengel zit er los in, tegenwoordig schijnen de protheses veel compacter te zijn. Ik heb dus de operatie nu zelf betaald, het was 2850 euro, maar hoop nog heel erg op een vergoeding. Wat ik vooral ook fijn vond is dat ik op dit forum al veel gelezen had en dat dr. Van Loenen aanbevolen werd. Dat gaf mij al veel meer zekerheid. Angel, je zit bij de juiste plastisch chirurg, ze zal je goed helpen. Dat is in ieder geval wat zekerheid in deze onzekere dagen.

Luna: wat heftig dat je zo ziek bent geworden en wat ontzettend moedig dat je dan doorgegaan bent met ontgiften. Dat je toch ergens voelde dat het goed voor je was. Ik denk inderdaad ook dat het emotioneel heel zwaar is en dat er met ontgiften veel naar boven komt. Daarom ben ik er ook een beetje bang voor, bang dat ik erg onzeker word als ik me zo ziek voel. Ik zie het maar als een nieuw onderdeel van het proces, meer mezelf worden. Eerst de protheses eruit en dan nu de giftige stoffen uit mijn lichaam.
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2012 12:18

En ik was nog niet eens aan de chlorella toen, hahahaha.
Nee, ik was echt heel ziek. Ook voordat ik geopereerd werd. Mijn lever werkte ook niet meer zoals het hoorde. Zoveel gif kreeg het te verduren.

Ik begon pas na 3 maanden met de chlorella. Maar dat komt omdat ik echt van alles mankeerde. Mijn maag kon niets verdragen. Ik had namellijk ook een maagzweer. Toen deze weer wat genezen was, ben ik begonnen. Ik had toen nog veel klachten maar deze werden echt veel minder, juist door de chlorella! Daar ben ik echt zeker van hoor.

Wees niet bang joh. Je krijgt echt niet zomaar van alles door het slikken van chlorella. Misschien een beetje alsof je griep hebt, maar niet meer hoor. Mijn klachten KWAMEN NIET DOOR DE CHLORELLA!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Lena

Ongelezen bericht 15 jul 2012 12:37

Luna: dank voor je geruststelling, ik ga het nu zeker proberen. Wat een lijdensweg heb je ondergaan, ben je ook van mening dat al je klachten door siliconenproblemen ontstaan zijn?

Angel: ik las wat meer over je verhaal en kan me je situatie helemaal voorstellen. Ze lijkt erg op mijn situatie. Ik zit ook in de overgang en heb daar erg last van. Ik heb het idee dat de siliconen in mijn lichaam mijn klachten enorm versterken, waardoor ik er veel meer last van heb. Zo erg dat ik nu al bijna 2 jaar niet meer kan werken. Ik hoop echt dat je op basis van je 20 jaar oude protheses wel een vergoeding kunt krijgen. Ik zal je op de hoogte houden. Want als ik met 14 jaar een vergoeding krijg dan zou het jou toch ook moeten lukken. Dr. Van Loenen schreef op de aanvraag dat ik mogelijk siliconenproblemen heb door oude protheses. Nu 2 dagen na de operatie heb ik het gevoel dat mijn overgangsklachten iets minder zijn geworden, dat ik wat minder opvliegers heb in de nacht. Maar goed het kan ook aan het koude weer liggen. Sterkte met de aanloop naar de afspraak.
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2012 12:40

Lena schreef:ben je ook van mening dat al je klachten door siliconenproblemen ontstaan zijn?
Natuurlijk!!
Zonder twijfel!! Ik werd langzaam vergiftigd!!! Ik had continu zware vergiftingingsverschijnselen. Echt heel erg! NU NIET MEER! Hoe kan dat nou?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

lisa

Ongelezen bericht 15 jul 2012 12:47

Zoogkompressen kan je bij AH kopen, of drogist. Hele zachte kussentjes...
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2012 12:50

Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Angel

Ongelezen bericht 15 jul 2012 13:21

Lena schreef:Luna: dank voor je geruststelling, ik ga het nu zeker proberen. Wat een lijdensweg heb je ondergaan, ben je ook van mening dat al je klachten door siliconenproblemen ontstaan zijn?

Angel: ik las wat meer over je verhaal en kan me je situatie helemaal voorstellen. Ze lijkt erg op mijn situatie. Ik zit ook in de overgang en heb daar erg last van. Ik heb het idee dat de siliconen in mijn lichaam mijn klachten enorm versterken, waardoor ik er veel meer last van heb. Zo erg dat ik nu al bijna 2 jaar niet meer kan werken. Ik hoop echt dat je op basis van je 20 jaar oude protheses wel een vergoeding kunt krijgen. Ik zal je op de hoogte houden. Want als ik met 14 jaar een vergoeding krijg dan zou het jou toch ook moeten lukken. Dr. Van Loenen schreef op de aanvraag dat ik mogelijk siliconenproblemen heb door oude protheses. Nu 2 dagen na de operatie heb ik het gevoel dat mijn overgangsklachten iets minder zijn geworden, dat ik wat minder opvliegers heb in de nacht. Maar goed het kan ook aan het koude weer liggen. Sterkte met de aanloop naar de afspraak.
Hallo Lena,
Dank je voor je antwoord :!: Ben uiteraard heel benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen, vergoeding of niet...en hoe je hersteld verloopt.IK ga je volgen hoor! :wink: Hou me op de hoogte als je wilt.
Ik ben uiteraard ook heel benieuwd of mijn overgang klachten minder gaan worden...DE nachten zijn vreselijk!En de pijn in mijn benen is niet te beschrijven.Ik kan nu ook niet lang op mijn benen blijven staan, ik moet wiebelen, van de ene been op de andere.Ik was vanmorgen mijn bank aan het stofzuigen en moest erbij gaan zitten...Dat is toch niet normaal meer?
Gisteren zag ik dat ik een blauwe plek in mijn knieholte heb met daaronder een flinke spatader...en nachts kabbelen mijn benen...Het lijkt wel of er een rivier in stroomt.En dan die vermoeidheid....Ik ga altijd al voor 22.00 uur naar bed, want dan ben ik total loss. :evil:
Ik weet ook niet hoelang ik dit nu vol kan houden met mijn werk.IK ben 100 % arbeidsongeschikt maar werk wel voor 16 uur in de week, maar dat kost veel moeite , heel veel moeite.
Sterkte met alles,
Liefs,Angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jul 2012 13:39

Hoi Angel, houd het goed in de gaten hoor! Zomaar blauwe plekken krijgen is niet goed!
Doe rustig aan. Af en toe rust nemen tijdens het schoonmaken.
Heel veel sterkte Angel.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Angel

Ongelezen bericht 15 jul 2012 14:16

Luna schreef:Hoi Angel, houd het goed in de gaten hoor! Zomaar blauwe plekken krijgen is niet goed!
Doe rustig aan. Af en toe rust nemen tijdens het schoonmaken.
Heel veel sterkte Angel.
Liefs, Luna
Dank je luna, ik hou het in de gaten.Maar ik krijg niet zomaar een blauwe plek...Daaronder zit heel oppervlakkig een spatader...Duidelijk te zien...en die is geklapt...en dan krijg een blauwe plek.Heel vreemd allemaal.
Zoals ik al schreef...Ik weet niet hoelang ik dit nog volhoudt...Ik heb pas twee weken vakantie gehad maar kwam nog net zo moe terug op het werk!
liefs,
Angel
Lena

Ongelezen bericht 15 jul 2012 17:18

hallo Angel,

Klinkt als een hele zware tijd voor je met veel klachten en dan de onzekerheid over je protheses. Ik voel met je mee. Zoveel ongerustheid en het lijkt alsof er geen eind aan komt. En dan nog een leuk toetje van de overgang erbij. Ik heb ook veel doorwaakte nachten met veel opvliegers. Laten we hopen dat de explantatie ons weer een leven terug geeft. Het is vreselijk om altijd zo vermoeid te zijn, zodat je inderdaad bij elk kleinste klusje moet gaan zitten of gaan rusten omdat je het niet trekt. Zo doe ik ook mijn huishouden. En als ik de verhalen hier zo lees is er toch goede hoop, misschien niet meteen maar in de loop der tijd.

Veel sterkte, ik zal je op de hoogte houden van mijn hopelijk goede herstel

liefs
Lena
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”