Enkelzijdige prothese.

Protheses vanwege cosmetische reden.
Judith38

Ongelezen bericht 22 apr 2021 13:36

Ik ben Judith, 38 jaar.

Ik ben (hopelijk) bijna aan het einde van mijn reis en wil graag mijn verhaal delen.
Ik hoop hiermee anderen te kunnen helpen het kwartje te laten vallen.

Dankbaar dat dit forum bestaat.
Een waardevolle schat aan informatie.
In het begin is het nogal overweldigend, nu bijna aan het einde van mijn reis ben ik strijdbaarder dan ooit.
Ik voel me krachtig, geloof in mezelf en in mijn lichaam.
Daarnaast laat ik me echt door niemand meer wat wijsmaken, maar volg mijn eigen gevoel.

Mijn waardering voor iedereen die zo moet vechten voor zijn eigen gezondheid.
Het is een weg met veel hobbels (flinke hobbels) maar laat je daardoor niet weerhouden om te vechten voor jezelf.
Jij hebt er immers recht op om weer gezond te worden, zover dat nog mogelijk is.
Ik kan alleen maar zeggen.
Blijf geloven in jezelf, heb vertrouwen in je lichaam.
Uiteindelijk kom je er mentaal sterker uit.

Laat ik nu maar beginnen aan mijn verhaal ;)

- In 2000 McGhan Limited of CUI laten plaatsen in het ziekenhuis ivm Behoorlijke asymmetrie (Aa en volle c)
Door een zeer kundige pc(Dr Laban) , inmiddels met pensioen.
- 2012 prothesewissel Eurosiliconen
echo en MRI laten vocht rond prothese zien, geen siliconen, geen ruptuur.
Het zien van de McGhan prothese was onmogelijk.
Na 1e zwangerschap bleven de 'zwangerschapskwaaltje'
Na 2e zwangerschap verdwenen ze ook niet. Sommige werden erger.
- 2018 Viel het kwartje.
De zwangerschapshormonen moeten inmiddels wel weer in 'balans' zijn. Maar ze gaan niet weg en worden erger.
De meeste kennen de eindeloze lijst van klachten en kwaaltjes wel. Om anderen te helpen en herkenning te geven...Daar komt ie ;)
(haaruitval, gewichtspijn, spierpijn, nekpijn, schouderpijn, droge huid, droge ogen, vergeetachtig (tegen dementie aan), concentratie problemen,
krachtverlies, brainfog, sociale activiteiten plannen ivm rustdagen, hoofdpijn, slapeloosheid, geen balans kunnen vinden ondanks gezonde
levensstijl, sinds kort nachtzweten, tintelende ledematen, van
binnenuit irriterende borst, steken in borst. Gestopt met werken omdat het niet te combineren was met gezin en klachten. Geen kapselvorming.
De borst is eerder te zacht, in te drukken tot ribben en kan omhulsel tussen twee vingers vastpakken.

** Ik grap altijd over m'm 'post-it' huis, maar ze hangen werkelijk overal! Als reminder. En nog vergeet ik dingen **

- 2019 Onderzoekstraject gestart nav huisartsbezoek.
- behandelend pc, echo + direct een verwijzing voor VUMC
- second opinion pc ziekenhuis dichterbij woonplaats.
Onverwacht een zeer uitgebreid onderzoek, echo, MRI, bloed. Geen bijzonderheden.
Deze vriendelijke en humor rijke pc voert ook de explantatie.
De pc heeft een groot empathisch vermogen en dat werkt erg prettig.
- 2020 Eindelijk naar het VUMC (bijna 2 jaar verder)
Bijna alle ziekten zijn uitgesloten.
Er rest alleen nog een tweede lymfpunctie ivm verhoogde ontstekingswaarden.
- 2021 Inmiddels akkoord voor explantatie en haardiagnose.
Waarom ik mag meedoen aan de haardiagnose (platinum waarde bepalen) weet ik niet. Ben ik vergeten te vragen.
Maar ik werk graag aan het onderzoek mee.
Hopende dat de haardiagnose een aanvulling kan worden op de al bestaande onderzoeksmethoden.
En wellicht het proces voor 'nakomelingen' te versnellen.
Dat explantatie opgenomen kan worden in de basisverzekering.
Iedereen heeft hier immers recht op. Medische noodzaak of niet!

Wanneer ik terugkijk is het niet alleen maar kommer en kwel geweest.
Ik heb een zorgeloze jeugd gehad.
Toen der tijd blij om van mijn zelfgemaakte, in elkaar gefreubelde watten vulling af te zijn.
Gewoon met leeftijdsgenoten kunnen sporten, zwemmen, zonnen en stappen.
Maar als ik toen had geweten wat ik nu weet, en waar ik nu mee te dealen heb, dankzij de siliconen borstprothese.
Had ik het nooit gedaan!

Liefs Judith
Laatst gewijzigd door Judith38 op 23 nov 2021 23:07, 8 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 apr 2021 13:56

Het eerste stukje gelezen. Wat mooi!!!!!❀

Ik beloof staks de rest te lezen😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 apr 2021 16:32

Inmiddels verder gelezen. Heel herkenbaar de klachten.
De vergeetachtigheid is echt naar hè? Ook het niet meer kunnen concentreren zoals vroeger. Voordat ik de implantaten had, kon ik prima leren en onthouden, maar met de jaren ging dat steeds meer achteruit. En ik ben helaas nooit meer helemaal de oude geworden...
Ik lees graag boeken over uiteenlopende interessegebieden, maar het kost veel energie. En lezen van een scherm is nog erger...Ken je vast wel.

Ik ben blij dat je van alles hebt lopen en dat je de goedkeuring voor de vergoeding binnen hebt. Hopelijk zul je snel een datum krijgen.

Had je al een melding bij het Meldpunt Bijwerkingen Implantaten gedaan? Zo niet, graag even doen.
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1689

Hierbij ook nog een wegwijzer op het forum. https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2033

Heel veel liefs, Luna❀

Lees dat jouw vergeetachtigheid tegen dementie aanzit. Dat is ernstig! Maar daar hebben veel meer vrouwen last van. Dit gaat absoluut beter worden!!!πŸ‘πŸ™
Cyn

Ongelezen bericht 24 apr 2021 00:00

Welkom lieve Judith,
Wat een herkenning..
De vergeetachtigheid is waardeloos.. ik rook met regelmaat wen jointje (adhd) en ik maar vooral mn omgeving schoof het daar altijd op..
Ik kan morgen onder het mes, kan alleen maar hopen dar dΓ‘t en het continu overprikkeld zijn als eerste weg gaan.
Natuurlijk ook de pijntje en kwaaltjes..

Ik lees vooral veel kracht en doorzettingsvermogen in je verhaal.. hou dat vaat, en geef dat door!
Heel veel succes met jou traject 😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2021 10:33

Cyn schreef: ↑
24 apr 2021 00:00
Welkom lieve Judith,
Wat een herkenning..
De vergeetachtigheid is waardeloos.. ik rook met regelmaat wen jointje (adhd) en ik maar vooral mn omgeving schoof het daar altijd op..
Ik kan morgen onder het mes, kan alleen maar hopen dar dΓ‘t en het continu overprikkeld zijn als eerste weg gaan.
Natuurlijk ook de pijntje en kwaaltjes..

Ik lees vooral veel kracht en doorzettingsvermogen in je verhaal.. hou dat vaat, en geef dat door!
Heel veel succes met jou traject 😘
Lieve Cyn, misschien kun je denken aan olie ipv roken. Het roken is niet gezond...
Sorry voor mijn ongevraagde adviesπŸ™ˆ
πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Judith38

Ongelezen bericht 24 apr 2021 14:34

@ Cyn succes voor vandaag. Op naar beter worden. Ik hoop van harte dat het de verbetering geeft die je verwacht.

@ Luna MKS, vergeetachtigheid is inderdaad vervelend.
Maar probeer er niet te zwaar aan te tillen.
Zolang alles in en rondom huis maar een vaste plaats heeft, gaat het prima.
Mijn lieve man stuurt me reminders mbt belangrijke zaken en controleert op uitvoering.

De kinderen zijn te jong om de situatie uit te leggen.
We proberen erom te lachen als ik weer iets vergeten ben.

Er valt altijd iets te lachen als mama iets vergeten is ;)
Om het positief te houden, luchtig voor kinderen en angst te beperken.
Kinderen kunnen zich ook zorgen maken. In die koppies gaat meer om dan wij denken.
Laatst gewijzigd door Judith38 op 28 jun 2021 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyn

Ongelezen bericht 24 apr 2021 18:28

Hey lieve Luna,

Heel eeg bedankt, ik hou van adviezen .. ook ongevraagd.
Voor nu al 2 maanden gestopt met roken en blowen als voorbereiding op de operatie. Ik wil mn brainfog en vergeetachtigheid kwijt dus voor nu lekker even helemaal nix. Misschien moet ik gaan scrabbelen en sudoku spelen als braintraining πŸ˜‚πŸ˜œ

Operatie goed verlopen, pijn wel heftig. Maak even een verslagje in de succes wensen πŸ₯°
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2021 11:42

Cyn schreef: ↑
24 apr 2021 18:28
Hey lieve Luna,

Heel eeg bedankt, ik hou van adviezen .. ook ongevraagd.
Voor nu al 2 maanden gestopt met roken en blowen als voorbereiding op de operatie. Ik wil mn brainfog en vergeetachtigheid kwijt dus voor nu lekker even helemaal nix. Misschien moet ik gaan scrabbelen en sudoku spelen als braintraining πŸ˜‚πŸ˜œ

Operatie goed verlopen, pijn wel heftig. Maak even een verslagje in de succes wensen πŸ₯°
🀣

Kuss mop!😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2021 11:46

Judith38 schreef: ↑
24 apr 2021 14:34
@ Cyn succes voor vandaag. Op naar beter worden. Ik hoop van harte dat het de verbetering geeft die je verwacht.

@ Luna MKS, vergeetachtigheid is inderdaad vervelend.
Maar probeer er niet te zwaar aan te tillen.
Zolang alles in en rondom huis maar een vaste plaats heeft, gaat het prima.
Mijn lieve man stuurt me reminders mbt belangrijke zaken en controleert op uitvoering.

De kinderen zijn te jong om de situatie uit te leggen.
We proberen erom te lachen als ik weer iets vergeten ben.
(Het is een hele andere, gelukkig niet vergelijkbare situatie...maar ik moet altijd denken aan vader en dochter wonend in oorlogsgebied. Bij iedere bom die valt gaan ze lachen. Dat beeld heeft me zo geraakt en heeft me niet meer losgelaten.)

Er valt altijd iets te lachen als mama iets vergeten is ;)
Om het positief te houden, luchtig voor kinderen en angst te beperken.
Kinderen kunnen zich ook zorgen maken. In die koppies gaat meer om dan wij denken.
Je doet het goed lieverd! Kleine kinderen zijn idd heel gevoelig en kunnen angstig worden, als ze denken dat er iets met mama is😒

Topmama!πŸ‘β€
Judith38

Ongelezen bericht 21 mei 2021 10:40

Ik moet even mijn hart luchten.. :evil:

Wow!! Wat een teleurstelling! Voor de zoveelste keer.
Vandaag had ik een intake bij de pc.
Ja, had. Het is namelijk verplaatst met 6 weken. De intake alleen al!
Ik denk dat het voor de meeste een opluchting is wanneer je aan de beurt bent.
Zo'n afspraak vergt nogal wat voorbereiding (emotioneel en zakelijk)
Een 'zakelijke' lijst maken, zodat je het niet vergeet te regelen, machtigingen ed.
Inlezen wat de mogelijkheden zijn, wat je wel wilt en wat niet, als die keuze er uberhaubt al is.
Je hebt ook zorgen om wat er in je lijf zit, in welke staat de prothese is, welke prothese is er nou echt gebruikt.
Mijn medisch dossier was aardig compleet, behalve de vermelding van de gebruikte prothese, op aandringen een mail gehad van pc met het type.
Ja dat moet je dan ook maar op goed vertrouwen geloven. Een mail is in mijn ogen niet echt officieel.

Met dank aan covid 19 wachten we nog even en zijn we genoodzaakt om ons flexibel op te stellen :roll:

Poeh! Bedankt dat ik het even kwijt kon.

Liefs Judith38
Essi

Ongelezen bericht 21 mei 2021 16:12

Kom maar op! Lucht je hart hier maar...
Wat is dat vreselijk rot voor je dat de intake is verschoven. En zes weken is idd heel lang als je ervoor staat.
Je leeft er toch naar toe. Ik snap het helemaal.
Maar kop op, ook voor jou is dit hele gedoe van wachten straks voorbij.
Succes nog even.
Liefs essi
Ben trouwens benieuwd naar wat je eerder schreef over je te hoge ontstekingswaarden. Is dat nu wat beter?
Judith38

Ongelezen bericht 22 mei 2021 19:26

Het lijkt inderdaad lang wanneer je ervoor staat...maar het komt goed!
Naast vele anderen gaat 2021 ook mijn jaar worden :) daar ga ik voor!
In juli weer terug naar Spit (vumc) om de waarde te beoordelen.

Liefs Judith
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jun 2021 18:33

Lieve Judith, jouw berichtje van gisteren is helaas weg. We zijn vannacht verhuisd naar een andere server en er ging iets mis met het forum.
Sorry! Mischien kun je in het kort herhalen wat je had geschreven.

Heel veel liefs, Luna❀
Judith38

Ongelezen bericht 30 jun 2021 09:50

Eindelijk was het zover :D :D :D
Consult gehad met de plastisch chirurg.
Een vriendelijk, inlevend en humor rijk persoon voor mij als patient.
Ik had gevraagd om een "to the point" consult en dat heb ik gehad. Geen poespas maar verdieping in de explantatie.
Vanaf het begin is explantatie het doel niets meer, niets minder, nou ja wel minder dan he :lol:
Naar mijn idee observeert de pc de mentale gezondheid van de patient tov explantatie.
Ik ga er heel moedig in, met het volle vertrouwen dat het goed komt.
Maar het blijft onzeker over hoe het dan zal zijn, dat weet niemand en is heel persoonlijk, iedereen gaat er anders mee om.
Voor een pc lijkt het me trouwens wel moeilijk, enkel explantatie.
Het is hun werk om lichaamsdelen te herstellen, beter te maken, mooier te maken.
En dit gaat absoluut niet mooi worden.
Technisch gezien wel maar qua uiterlijk niet, mijn rib ligt ook verdiept, dus kan maar beter realistisch zijn :D beide voeten op de grond!
De aanvraag is ingediend, fingers crossed dat dat soepel verloopt. Je weet het maar nooit in deze industrie :roll:
Wachten op DE datum! Mijn stip op de horizon.
Hoofdstuk 1 zit er na bijna 3 jaar op :cool:
Ik kijk ernaar uit.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jun 2021 10:33

HΓ©, ik plaatste net een berichtje, maar ik zie nu dat je asymmetrie had en geen amputatie. Ik las je 1e bericht weer na en ontdekte mijn fout :oops:
Hoe dan ook ben ik sowieso trots op je dat je niks laat doen!
Komt helemaal goed hoor! :D

KUSSSS! <3
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”