Explantatie (gescheurde prothese) Carolientje door dr. Halbesma, Catharina Ziekenhuis

Deel je ervaringen en foto's
Carolientje

Ongelezen bericht 01 dec 2020 20:30

Voorsteltopic: viewtopic.php?f=16&t=3179

Hoi allemaal,

Ik heb lange tijd niets laten horen van me. Ik ben inmiddels geopereerd door dr. Halbesma, plastisch chirurg van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Ik zal op iedereen even reageren in deze topic. Ik hoop dat ik op de goede plek reageer. ;)
Ik ben op donderdag 19 november jl geopereerd, beide protheses zijn verwijderd, incl de kapsels. Daar was ik heel blij mee. Overigens is deze operatie vergoed door de zorgverzekering. In eerste instantie wilde ik meteen lipofilling, maar vanwege de corona zou ik dan misschien niet snel geholpen kunnen worden omdat lipofilling weer 1-2 uur extra operatietijd kost. Dus ik heb gevraagd of het gesplitst kon worden. Achteraf ben ik daar blij om, en Luna schreef ook al dat dat beter is voor het herstel. Ik heb idd 2 drains gekregen die een paar dagen moesten blijven zitten.
Inmiddels zijn die eruit, mijn borst is niet meer opgezet en mijn lymfklieren links zijn bijna terug tot normale grootte.
Ik heb de artsen trouwens niets horen zeggen over een baker klasse, volgens mij gaat dat alleen over de mate van kapselvorming, en dat had ik niet. Mijn kapsel was mooi dun.
Overigens zei mijn pc niets over dat het beter zou zijn om even te wachten met de lipofilling. Maar het kan ook zijn dat hij misschien al gezien had dat er geen siliconen los in mijn borst zat?

De cup die ik nu heb is 80A, of 75B, het valt me reuze mee, maar íets groter zou wel mogen. ik heb nu het plan om in april/mei 2021 de lipofilling te laten doen, bij dezelfde arts.
Ik vraag me wel af wat ik zou moeten merken als er siliconenrestjes in mijn borst achter zouden blijven en wanneer ik daar last van zou kunnen krijgen.

Groetjes Carolientje
Essi

Ongelezen bericht 02 dec 2020 18:45

Wat fijn dat je het achter de rug hebt!!
Ik wens je een heel goed herstel.
Liefs essi
EvaSarah

Ongelezen bericht 03 dec 2020 09:10

Wat fijn dat die rommel eruit is!
Konden ze nog zien of het kapsel iid kapot was? Bij mij dachten ze dat ook op de echo te zien! En ook iid opgezette lymfeklieren links (kapotte prothese) maar uiteindelijk zat alles netjes in de kapsels (dus ook stukken siliconen maar weer opnieuw ingekapseld 🤢

Spannend hoor een lipofilling! Succes
Groetjes EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 dec 2020 11:09

Lieve Carolientje, gefeliciteerd met je bevrijding! :D
Ik ben ontzettend trots op je, dat je gewacht hebt met lipofilling!

Wat je kunt merken als er resten zitten is dat je knobbeltjes kunt gaan voelen, want grote resten siliconen gaan weer inkapselen en kunnen dan ook pijnklachten geven.
Ik zou voor de lipo een mri laten doen. De ha kan dit voor je aanvragen. Jij had gescheurde protheses, dus het is meer dan terecht dat jij een mri krijgt om te zien of er ergens iets zit. viewtopic.php?f=239&t=1966

Alles komt goed!!!

Heel veel liefs, Luna 😘💕💕💕
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”