Hoi allemaal, bv 2004, steeds meer klachten

Protheses vanwege cosmetische reden.
Jettie

Ongelezen bericht 25 jun 2020 19:41

Explantatie en lipofilling topic van Jettie: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3143

Hoi allemaal,

Ook voor mij tijd om mij even voor te stellen ;) .
In 2004 bv gehad ivm bijna geen borstweefsel. Nu dus al 16 jaar..
Ik had cup AA en nu volle cup A, kleine B.
Jaren blij mee geweest. Achteraf begonnen de klachten al best snel. Jaar na implantatie begon ik depressieve klachten te krijgen. Dit altijd een beetje gehouden. Daarnaast chronische vermoeidheid en vage ontstekingen..
Zes jaar geleden begon ik steeds meer last te krijgen van ontstekingen aan mijn mondslijmvlies. Veel last van droge mond/lippen. Uiteindelijk terecht gekomen bij de kaakchirurg en de dermatoloog. Biopt genomen uit mijn wangslijmvlies en uiteindelijk de diagnose gekregen van een auto-immuunstoornis. Behandeling is onderdrukken van klachten met hormooncreme en spray...

Daarnaast nog steeds elke dag erg moe... ook veel steken in mijn rechterborst en af en toe raar gevoel in mijn rechtervingers.
Sinds een jaar (toen pas!)ben ik gaan nadenken of dit aan de siliconen kan liggen...
Mijn immuunsysteem is duidelijk in de war!
Besloten dat ik de siliconen eruit wil! Zo snel mogelijk.

28 juli een afspraak bij drs van Selms.
Ik denk wel na over lipofilling aangezien ik bijna geen borstweefsel van mezelf heb/had. Nu wel 2 zwangerschappen verder..

Nu lees ik hier al een tijdje mee maar ben nog geen ervaringen van explantatie en lipofilling bij van Selms tegengekomen. Heel graag zou ik horen of jullie lipofilling bij van Selms aanraden of dan toch een andere arts?
Ook over Niessen nagedacht maar die heeft sowieso geen contract met mijn verzekering...
Ik hoop ergens op vergoeding... maar heb gespaard en ze gaan er sowieso uit!
Laatst gewijzigd door Jettie op 20 aug 2020 10:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Eurosilicone 180 cc vanaf 2004
Explantatie en lipofilling 1 okt 2020 Dr Niessen
Zusss

Ongelezen bericht 25 jun 2020 20:14

Welkom Jettie,

Wat heftig van je mond en lip...

Goed dat je voor explantatie gaat!
Herken veel van je klachten en ben nu vandaag 4mnd verder en al van verschillende klachten af, of ze zijn verminderd.
Hoop ik voor jou ook!!!

Zelf heb ik lipo gedaan bij Niessen, erg tevreden over.
Of Van Selms dit doet weet ik niet, maar ik had net als jij ondanks zwangerschappen geen of weinig borstweefsel,dus voor mij was lipo hierom ook een prΓ©.

Heb je bij jouw verzekeraar geen vrije keuze voor een arts?
Mijn verzekering vergoed bij gecontracteerde zorgverleners 100%, bij overigen 80%. Heb dus voor dat laatste gekozen.

Vanwege je systematische klachten heb je hier recht op hoor. Ga ervoor!

Succes met je reis.

Liefs,
Zusss
🌞🌸🌼
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Jettie

Ongelezen bericht 25 jun 2020 21:41

He zusss wat fijn voor je dat jij al van verschillende klachten al bent of verminderd!! Dat geeft hoop!

Mijn zorgverzekering zegt alleen te vergoeden als ik kan aangeven dat het uit medische noodzaak is en een arts dus het advies geeft dat ze eruit moeten... ik ben nu mijn medische gegevens aan het verzamelen maar dat mijn klachten van de bv komt dat kan ik natuurlijk niet.
Ik weet niet of ik iets vergoed kan krijgen als mijn verzekering er geen contract mee heeft.
Ben verzekerd bij zilveren kruis.

Afgelopen jaren wel gemerkt dat het lastig is om controles te krijgen na een bv. Ben in die 16 jaar op mijn verzoek 3x verwezen naar plastisch chirurg met klachten als steken, pijn en onzekerheid. Drie x is mij verteld dat ik pas op controle hoef te komen als ik klachten krijg van harde borsten en ze zonder die klachten soms wel levenslang meegaan. Ik heb 1x in die 16 jaar op mijn aandringen een echo gehad van mijn borsten. Vind dit allemaal zo slecht en maakt mij erg onzeker. Zo blij als ze er straks uit zijn!
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 jun 2020 21:47

Lieve Jettie, welkom!πŸ¦‹
Ik lees jouw bericht morgen en reageer, ik moet naar bed.
Weltrusten😴
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 jun 2020 07:53

🌻Welkom!🌻

Goed dat je ons gevonden hebt!πŸ’–
Wat een verhaal weer zeg! Onbegrijpelijk ook dat je aangeeft klachten te hebben en ze je steeds wegsturen. Maar helaas gaat dat dus altijd op deze manier. Zelfs nu...

Graag vraag ik je het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan. Daar kom je ook bij het topic over vergoeding. Lees die aandachtig en volg de instructies. Jij hebt recht op vergoeding! Wijzen ze af ga je in bezwaar met de brieven die er staan. Niet opgeven! En meldt het gelijk bij de NZa als ze niet willen vergoeden.
In het topic kom je vanzelf bij alle info. Lees ook de linkjes in dat topic.

Ik wens je heel veel sterkte en succes in je weg naar genezing!πŸ€

Heel veel liefs,

Luna πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Jettie

Ongelezen bericht 26 jun 2020 08:35

Dankjewel Luna😘
Ik zal alles goed door gaan lezen.
Ben blij dit forum gevonden te hebben!
Zusss

Ongelezen bericht 26 jun 2020 09:19

Jettie schreef: ↑
25 jun 2020 21:41
He zusss wat fijn voor je dat jij al van verschillende klachten al bent of verminderd!! Dat geeft hoop!

Mijn zorgverzekering zegt alleen te vergoeden als ik kan aangeven dat het uit medische noodzaak is en een arts dus het advies geeft dat ze eruit moeten... ik ben nu mijn medische gegevens aan het verzamelen maar dat mijn klachten van de bv komt dat kan ik natuurlijk niet.
Ik weet niet of ik iets vergoed kan krijgen als mijn verzekering er geen contract mee heeft.
Ben verzekerd bij zilveren kruis.

Afgelopen jaren wel gemerkt dat het lastig is om controles te krijgen na een bv. Ben in die 16 jaar op mijn verzoek 3x verwezen naar plastisch chirurg met klachten als steken, pijn en onzekerheid. Drie x is mij verteld dat ik pas op controle hoef te komen als ik klachten krijg van harde borsten en ze zonder die klachten soms wel levenslang meegaan. Ik heb 1x in die 16 jaar op mijn aandringen een echo gehad van mijn borsten. Vind dit allemaal zo slecht en maakt mij erg onzeker. Zo blij als ze er straks uit zijn!
Goedemorgen! 🌞

Ja, het verwijderen zal iig je immuunsysteem meer rust geven en van daaruit hopelijk ook klachten verminderen. πŸ™πŸ»πŸ€

Mijn verzekeraar gaf eerst ook aan dat de arts dat moest aangeven. Uiteindelijk heb ik 2x bezwaar gemaakt omwille van de systematische klachten en dat werd geaccepteerd. Brieven daarvoor heb ik op dit forum gevonden.

Ook ik wist niet zeker of mijn klachten hiervan kwamen maar door te lezen op het forum en mijn ervaring nu weet ik dat wel zeker. Ook mijn PC gaf dat direct aan.

Gewoon claimen hoor! En benoemen dat je er alles aan gedaan hebt om te herstellen (en zeggen wat dat is) maar dat er nu nog maar 1 mogelijkheid is,en dat is overgaan tot explantatie.

Ja...het is drama die controles bij PC's. Ook ik heb er meerdere bezocht en werd overal weggestuurd en soms zelfs uitgelachen omdat ik geen pijn kon hebben. Het voelde nou eenmaal soepel. ☹Vreselijk en zo tikken de jaren verder...

Zet hem op!

Liefs,
Zusss
Sammie

Ongelezen bericht 26 jun 2020 15:09

Hi Jettie

Welkom.
Wat naar om te horen van jou klachten en al je jaren lange onderzoeken ect. En dan ook nog artsen die niet verder willen kijken.
Fijn dat je hier terecjt bent gekomen. Gaat je zo helpen!!

Ik ben bijna 6 weken geleden geopereerd door dr. v Selms. Ik ben erg tevreden. Voelde me heel pretrig bij hem. Volgens mij doet/kan van Selms wel lipo maar is niet perse zijn expertise.
Ik wilde eerst alleen explantatie omdat ik dacht dat ik mijn lichaam eerst wilde laten herstellen voordat er weer een heftige operatie achteraan zou komen. Ik had erg veel pijn klachten. Ik heb mezelf een jaar gegeven om te herstellen en wennen aan mijn nieuwe ik en dan zou ik de keuze maken om eventueel lipifilling te gaan doen. (Ik denk niet dat ik dat ga doen, ben best tevreden en ga leren leven met kleine borsten denk ik. Ze lijken zelfs iets groter dan vroeger. )( ik ben veelste blij dat ik van zoveel pijn klachten af ben en wil mijn lichaam koesteren en niet meer een operatie laten ondergaan)(denk ik)

Ook ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis. Zoals iemand hierboven al zei; je krijgt bij zorg verleners met contract bij zk 100% vergoedt en anders 70 of 80%. Dat geldt alleen voor explantatie en niet voor lipo.
Ik koos voor van Selms omdat en ik me daar goed bij voelde en vanwege de verzekering ging ik in eerste instantie bij hem op consult.

Voor de vergoeding heb ik mijn internist een brief laten schrijven met vermoeden dat mijn ziek zijn door siliconen komt. Omdat ik twijfelde of dit voldoende was heb ik zelf daarna mijn hele medische dossier naar de verzekering opgestuurd. Ik had alles verzameld omdat ik hier had gelezen dat als je een goed gevuld medisch dossier hebt je dan recht hebt op vergoeding. Of dus een brief van je internist. Dus ik had al gelijk toen ik dat las mijn dossiers opgevraagd, van HA, ziekenhuizen, en de pc die ze gezet had. (Ik ben nogal een dwangmatig typje en doe dat dan allemaal heel uitgebreid)
Als op die brief van de internist een afwijzing zou komen dan kon ik in bezwaar gaan met mijn hele medisch dossier. Omdat ik bang was dat dat allemaal te lang zou duren en ik ziek was en veel pijn had wilde ik daar niet op wachten en heb ik zelfstandig dus alles gestuurd. Met daarbij een brief waarin ik uitleg hoe weinig ik nog een leven heb, ik niet kan werken en al zoveel onderzoeken heb gehad, en dat het echt medisch noodzakelijk is dat ze verwijderd werden.
Toen kreeg ik goedkeuring.

Ik hoopd dat jij er ook uitkomt.
Je hebt sowieso recht op vergoeding van explantatie. Of je nou bij een gecontracteerde gaat of niet. Maar dan kan het zijn dat er maar 70 of 80 % wordt vergoedt. Das ook best veel.

Veel wijsheid en sterkte voor je keuze. Ga kijken bij wie je je het beste voelt. Wie bij jou past. En dan kan je altijd nog nadenken over lipo wel of niet. Volg je hart en luister goed naar je lichaamπŸ’“

Liefs Sammie
Jettie

Ongelezen bericht 26 jun 2020 21:17

Zusss schreef: ↑
26 jun 2020 09:19

Goedemorgen! 🌞

Ja, het verwijderen zal iig je immuunsysteem meer rust geven en van daaruit hopelijk ook klachten verminderen. πŸ™πŸ»πŸ€

Mijn verzekeraar gaf eerst ook aan dat de arts dat moest aangeven. Uiteindelijk heb ik 2x bezwaar gemaakt omwille van de systematische klachten en dat werd geaccepteerd. Brieven daarvoor heb ik op dit forum gevonden.

Ook ik wist niet zeker of mijn klachten hiervan kwamen maar door te lezen op het forum en mijn ervaring nu weet ik dat wel zeker. Ook mijn PC gaf dat direct aan.

Gewoon claimen hoor! En benoemen dat je er alles aan gedaan hebt om te herstellen (en zeggen wat dat is) maar dat er nu nog maar 1 mogelijkheid is,en dat is overgaan tot explantatie.

Ja...het is drama die controles bij PC's. Ook ik heb er meerdere bezocht en werd overal weggestuurd en soms zelfs uitgelachen omdat ik geen pijn kon hebben. Het voelde nou eenmaal soepel. ☹Vreselijk en zo tikken de jaren verder...

Zet hem op!

Liefs,
Zusss
Dankjewel! Ik ben al begonnen met mijn dossier op te vragen. Door de verhalen hier weer hoop dat het misschien toch vergoed kan worden met hulp van de voorbeeldbrieven hier πŸ’—Hoop dat ik nog niet te laat ben en mijn immuunsysteem zich nog kan herstellen!

Liefs Jettie😘
Jettie

Ongelezen bericht 26 jun 2020 21:39

Hi Sammie,

Bedankt voor jouw reactie en ervaringπŸ’—. Goed te horen dat jij erg tevreden bent over Selms 😁 Ik heb de kliniek gemaild en reageerden dat alle pc's in het Jan van Goyen ervaringen hebben met explantatie icm lipofilling. Als het goed voelt bij van Selms dan ga ik er denk ik toch bij hem voor. Al twijfel ik ook nog wel... Wil liefste explantatie en herstel maar als ik uiteindelijk toch kies voor lipofilling dan heb ik het liever ook wel gelijk aangezien ik anders 2x onder narcose moet en herstel... snap jou ook heel goed. Hopelijk zal het gesprek met Selms helpen bij mijn keuze.

Ik zou ook wel gesprek bij Niessen willen maar hoeveel zou alleen consult kosten? Wel echt jammer dat mijn vriend nu door corona niet bij een consult kan zijn..

Echt knap hoe jij er nu in staat Sammie!! En wat fijn dat je al van zoveel pijnklachten af bent. Heb jij nog veel pijn na de explantatie gehad?
Super dat jij het vergoed hebt gekregen!!
Ik ben al bezig mijn dossier op te vragen maar ik ben niet bij een internist/immunoloog geweest. Ik denk niet dat de dermatologen zo'n verklaring willen schrijven. Ik ga in ieder geval ook zelf een brief schrijven hoe weinig ik idd nu nog een leven heb...

Liefs Jettie
Zusss

Ongelezen bericht 26 jun 2020 22:05

Hoop ik ook voor jou, maar je immuunsysteem gaat sowieso meer rust krijgen als de bron weg is. πŸ’œ

Een 1e consult bij Niessen kost niets hoor.
Er was ook iemand die ging videobellen als 1e consult zodat haar vriend er toch bij was. πŸ˜‰

Liefs,
Zusss
Essi

Ongelezen bericht 26 jun 2020 23:03

Welkom Jettie,
Wat naar dat je zulke klachten hebt ontwikkeld.
Ik ben deze maand precies een jaar geleden door van Selms geholpen. Ik vond het een hele fijne arts. Ik heb verschillende artsen gezien in mijn aanloop naar de explantatie en hij was de eerste die zei te zullen doen wat ik wilde. Ik heb heel bewust voor alleen explantatie gekozen en ging er van uit dat ik niets over zou houden. Ik had immers al twee artsen gezien, die mij min of meer wel het idee hadden gegeven dat ik nog wel een andere behandeling nodig zou hebben om het er beter uit te gaan laten zien. Van Selms zei dat ik nog wel een borst over zou houden en dat klopt. Ben zo blij dat ik met hem in zee ben gegaan.
Ik wens je veel succes met je zoektocht naar de juiste arts en je verdere pad.
Als je een arts en operatie datum hebt, kun je hem door geven aan me. Ik zet je dan op de lijst met komende operaties en tellen we samen af naar jou dag.
Liefs essi
Roos1210

Ongelezen bericht 26 jun 2020 23:42

Hi Jettie, welkom!
Mijn prothesewissel is in het verleden gedaan door dr. Van Selms. Ben het afgelopen jaar 2x bij hem geweest met klachten en aangegeven dat ik mijn implantaten eruit wil. Hij was hier geen voorstander van en stelde me andere protheses voor. Anders zou ik volgens hem plat zijn. Mijn gevoel bij JvG is dus niet zo goed. Maar er zijn genoeg dames die wel een positieve ervaring hebben. Vertrouw op je eigen gevoel.
Jettie

Ongelezen bericht 27 jun 2020 11:29

Zusss schreef: ↑
26 jun 2020 22:05
Hoop ik ook voor jou, maar je immuunsysteem gaat sowieso meer rust krijgen als de bron weg is. πŸ’œ

Een 1e consult bij Niessen kost niets hoor.
Er was ook iemand die ging videobellen als 1e consult zodat haar vriend er toch bij was. πŸ˜‰

Liefs,
Zusss
Kost het ook niets als ik behandeling niet zou doen uiteindelijk door Niessen? En videobellen een goed ideeπŸ‘Œ!
Dan kan mn vriend iig ook al zijn kritische vragen stellen die ik anders natuurlijk allemaal vergeet te stellen door de spanning. Ik ga dan ook maar gesprek inplannen met Niessen. En dan afweging maken..
Jettie

Ongelezen bericht 27 jun 2020 11:32

Essi schreef: ↑
26 jun 2020 23:03
Welkom Jettie,
Wat naar dat je zulke klachten hebt ontwikkeld.
Ik ben deze maand precies een jaar geleden door van Selms geholpen. Ik vond het een hele fijne arts. Ik heb verschillende artsen gezien in mijn aanloop naar de explantatie en hij was de eerste die zei te zullen doen wat ik wilde. Ik heb heel bewust voor alleen explantatie gekozen en ging er van uit dat ik niets over zou houden. Ik had immers al twee artsen gezien, die mij min of meer wel het idee hadden gegeven dat ik nog wel een andere behandeling nodig zou hebben om het er beter uit te gaan laten zien. Van Selms zei dat ik nog wel een borst over zou houden en dat klopt. Ben zo blij dat ik met hem in zee ben gegaan.
Ik wens je veel succes met je zoektocht naar de juiste arts en je verdere pad.
Als je een arts en operatie datum hebt, kun je hem door geven aan me. Ik zet je dan op de lijst met komende operaties en tellen we samen af naar jou dag.
Liefs essi
Dank voor je ervaring!! Ik zal de datum doorgeven zodra bekend. Wat support kan ik wel gebruiken 😊
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”