Hoi allemaal,
Alweer heel wat weken verder is er veel gebeurd en heb ik goed nieuws! Ik ben ondertussen (eindelijk) op consult geweest bij dr. van Selms bij de Jan van Goyen kliniek in Amsterdam. Ik heb een heel fijn consult gehad en dr. van Selms verwacht dat ik na de explantatie als eindresultaat kan verwachten wat ik ongeveer van mijzelf had. Ben benieuwd... Op 23 juni word ik al geopereerd!

In eerste instantie was de verwachting dat ik in juli/augustus geopereerd zou kunnen worden, maar na nog een belletje van mijzelf (omdat ik een weekje een huisje in Friesland had geboekt met mijn vriend, en zeker wilde weten dat ik dan niet in de knoei zou komen met mijn mogelijke operatiedatum vanwege het herstel) bleek dat ze nog een plekje hadden in juni. Meteen ja gezegd en daarna alles geregeld wat betreft mijn werk en vervoer... De ene dag ben ik heel opgelucht gezien het feit dat mijn operatie binnenkort al is, de andere dag maak ik mij zorgen en ben ik verdrietig

. Ik denk dat het hele acceptatieproces best heavy kan gaan worden...
Dr. van Selms gaf aan dat hij gaat proberen om zoveel mogelijk kapsel weg te halen, maar dat en-bloc nooit te garanderen is, en dat hij heel dun kapsel (spinnenwebvlies) laat zitten zodat hij niet nog meer schade aanricht (aan mijn eigen weefsel, spieren en ribben). Ik hoop natuurlijk heel erg dat hij zoveel mogelijk weet weg te halen!
Ik begreep daarnaast van de kliniek dat ik de eerste 4-6 weken na de operatie, een strak hemdje van hen krijg, welke ik dag en nacht moet dragen vanwege de mogelijke zwelling en het opnieuw aanhechten van weefsel. Hebben jullie dit ook gemoeten? Zo ja, hoe deden jullie dat na ongeveer 2 weken (dan moet ik weer aan het werk) om er qua kleding toch nog een beetje iets van te maken? Ik verwacht mijn cup AA/A dus weer terug te krijgen en kan dan nog niet aan de push-up beha's. Lastig vind ik...
Gisteren ben ik trouwens in contact gekomen met Henry Dijkman (had enkele vragen - bijvoorbeeld over of het achterblijven van spinnenwebvlies kwaad kan) en mag van hem nu 10 haren uit mijn kruin opsturen, en 2 maanden na de explantatie weer. Hij lanceert binnenkort een diagnostische test waarmee ze siliconenmigratie kunnen bewijzen. Heel interessant vind ik en ik ben ook nieuwsgierig naar wat hier uit zal komen.
Liefs,
Maxime