Nieuw hier
Explantatie topic: viewtopic.php?f=57&t=3589&p=40949#p40933
Hallo allemaal,
Ik ben Mirel en ik heb 13 jr geleden een BV gehad, gekozen voor McGhan soft 410 style omdat ze levenslang meegingen, ze niet lekken enz
Als ik klachten hoorde dacht ik, dat kan niet bij mij!
Telkens als er weer een diagnose kwam, dan dacht ik, dan zijn het gelukkig niet mβn protheses.
Nu weer denk ik, wat als het dit ook niet is, waardoor ik me zo voel. Dan ben ik mβn borsten ook nog kwijt en lost het niets op.
Ik zie er als een berg tegenop om weer het medische circuit in te gaan en hiermee aan de slag te gaan. Inmiddels heb ik een hele lijst aan klachten en wat is de oorzaak of wat is gelinkt aan.
Mijn klachten:
-hevige toename v gewrichts- en spierpijn in nek, schouder, arm en rug va 2010, ik loop al jaren bij de fysio
-vermoeidheid en weinig energie
- hoge bloeddruk die niet onder controle te krijgen is
-Brainfog
-Hartkloppingen en druk op borst (zonder oorzaak) Tietze ?
-soms steken in een van de borsten
-Het gevoel een zware griep te hebben maar geen echte griep
-maag en darmklachtem
Er komt ook steeds meer bij.
Ik heb dagelijks veel pijn, werken lukt niet meer, Ik ben zo beperkt in alles. Gebruik o.a. oxycodon tegen de pijn. Veel geprobeerd, maar ik knap maar niet op.
Weinig sociale contacten en vrienden meer over door dit alles.
Al veel gelezen en ik vind het best verdrietig en eng om terug te gaan van cup c naar a.
Maar goed....ik kan en wil zo ook niet verder.
Hallo allemaal,
Ik ben Mirel en ik heb 13 jr geleden een BV gehad, gekozen voor McGhan soft 410 style omdat ze levenslang meegingen, ze niet lekken enz
Als ik klachten hoorde dacht ik, dat kan niet bij mij!
Telkens als er weer een diagnose kwam, dan dacht ik, dan zijn het gelukkig niet mβn protheses.
Nu weer denk ik, wat als het dit ook niet is, waardoor ik me zo voel. Dan ben ik mβn borsten ook nog kwijt en lost het niets op.
Ik zie er als een berg tegenop om weer het medische circuit in te gaan en hiermee aan de slag te gaan. Inmiddels heb ik een hele lijst aan klachten en wat is de oorzaak of wat is gelinkt aan.
Mijn klachten:
-hevige toename v gewrichts- en spierpijn in nek, schouder, arm en rug va 2010, ik loop al jaren bij de fysio
-vermoeidheid en weinig energie
- hoge bloeddruk die niet onder controle te krijgen is
-Brainfog
-Hartkloppingen en druk op borst (zonder oorzaak) Tietze ?
-soms steken in een van de borsten
-Het gevoel een zware griep te hebben maar geen echte griep
-maag en darmklachtem
Er komt ook steeds meer bij.
Ik heb dagelijks veel pijn, werken lukt niet meer, Ik ben zo beperkt in alles. Gebruik o.a. oxycodon tegen de pijn. Veel geprobeerd, maar ik knap maar niet op.
Weinig sociale contacten en vrienden meer over door dit alles.
Al veel gelezen en ik vind het best verdrietig en eng om terug te gaan van cup c naar a.
Maar goed....ik kan en wil zo ook niet verder.
Laatst gewijzigd door Mirel op 28 mei 2020 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Monique MKS
Hi Mirel,
Als alle andere oorzaken van je klachten zijn uitgesloten, kun je ervan uitgaan dat de implantaten mogelijk de oorzaak zijn.
Je klachten komen inderdaad overeen met de klachten die veel vrouwen bij ons melden. Na 13 jaar zijn de implantaten sowieso 'over de datum'. Na ca 10 jaar moeten ze verwijderd / vervangen worden. Maar als je klachten hebt moet je beslist geen nieuwe nemen. Lees even dit deel van onze website https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... xplantatie en https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... mplantaten
Lees ook onze adviezen https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... e/Adviezen
Het belangrijkste op die moment is: explantatie. Je kunt ca 3 maanden afwachten hoe het eindresultaat eruit ziet. Meestal valt het achteraf best mee. Als je wat ouder bent geworden, is er ook vaak net wat meer lichaamsvet / borstweefsel en is vergroten met wat anders niet echt nodig. Soms kan een borstlift ook uitkomst bieden, dat is een operatieve modellering van de borst, zonder vulling.
Meteen na de explantatie kun je beginnen met supplementen om te ontgiften en een dieet volgen waardoor de ontsteking in de cellen verminderd wordt. Hierdoor voel je je langzaam verbeteren. (Niet altijd helaas....) https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... /ontgiften en https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... et/dieet
Ik zou je willen vragen ook nog even dit bericht te lezen, zodat je de indeling en werking van het forum kent viewtopic.php?t=2033
En zou je willen vragen om je klachten bij de overheid te melden viewtopic.php?t=1689
Hopelijk kun je hiermee aan de slag en voel je je over een poosje weer wat opknappen. Geef het vooral de tijd...
Heel veel sterkte.
Hartelijke groetjes,
Monique MKS
Als alle andere oorzaken van je klachten zijn uitgesloten, kun je ervan uitgaan dat de implantaten mogelijk de oorzaak zijn.
Je klachten komen inderdaad overeen met de klachten die veel vrouwen bij ons melden. Na 13 jaar zijn de implantaten sowieso 'over de datum'. Na ca 10 jaar moeten ze verwijderd / vervangen worden. Maar als je klachten hebt moet je beslist geen nieuwe nemen. Lees even dit deel van onze website https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... xplantatie en https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... mplantaten
Lees ook onze adviezen https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... e/Adviezen
Het belangrijkste op die moment is: explantatie. Je kunt ca 3 maanden afwachten hoe het eindresultaat eruit ziet. Meestal valt het achteraf best mee. Als je wat ouder bent geworden, is er ook vaak net wat meer lichaamsvet / borstweefsel en is vergroten met wat anders niet echt nodig. Soms kan een borstlift ook uitkomst bieden, dat is een operatieve modellering van de borst, zonder vulling.
Meteen na de explantatie kun je beginnen met supplementen om te ontgiften en een dieet volgen waardoor de ontsteking in de cellen verminderd wordt. Hierdoor voel je je langzaam verbeteren. (Niet altijd helaas....) https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... /ontgiften en https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... et/dieet
Ik zou je willen vragen ook nog even dit bericht te lezen, zodat je de indeling en werking van het forum kent viewtopic.php?t=2033
En zou je willen vragen om je klachten bij de overheid te melden viewtopic.php?t=1689
Hopelijk kun je hiermee aan de slag en voel je je over een poosje weer wat opknappen. Geef het vooral de tijd...
Heel veel sterkte.
Hartelijke groetjes,
Monique MKS
Welkom Mirel,
Je klachten zijn helaas heel herkenbaar. In februari heb ik explantatie gedaan en lipofilling en ik kan zeggen na jarenlang ziek zijn (wist ik veel dat al die diagnoses van die implantaten kwamen) en 20jr implantaten dat ik nu al van sommige klachten af ben of dat ze verminderd zijn.
Hoop dat alles weg gaat.
Hoop dat dat bij jou ook gaat gebeuren na explantatie
Je sociale leven komt ook onder druk, dat ken ik helaas...
Heel pijnlijk. Sommige mensen zitten schijnbaar alleen te wachten om anderen met wie het altijd "goed " gaat.
Was ook zo beperkt in alles. Een oud vrouwtje haast.
Afgelopen donderdag 7,5km gelopen op een klompenpad
Dat is heel bijzonder. Kan het niet geloven dat ik dit gedaan heb. Het komt goed, wordt beter!!

Tietze is net zoiets als costochondritis toch? Die diagnose heb ik ook. En ook jarenlang fysio. Wekelijks, soms 2 wekelijks.
Nu door corona en mijn operatie kon ik niet naar fysio maar het hoeft ook niet.
Mijn nek en schouders voelen veel soepeler aan. Fibromyalgie nog wel.
Heb je al een afspraak staan bij een PC?
Liefs,
Zusss
Je klachten zijn helaas heel herkenbaar. In februari heb ik explantatie gedaan en lipofilling en ik kan zeggen na jarenlang ziek zijn (wist ik veel dat al die diagnoses van die implantaten kwamen) en 20jr implantaten dat ik nu al van sommige klachten af ben of dat ze verminderd zijn.
Hoop dat alles weg gaat.
Hoop dat dat bij jou ook gaat gebeuren na explantatie
Je sociale leven komt ook onder druk, dat ken ik helaas...
Heel pijnlijk. Sommige mensen zitten schijnbaar alleen te wachten om anderen met wie het altijd "goed " gaat.
Was ook zo beperkt in alles. Een oud vrouwtje haast.
Afgelopen donderdag 7,5km gelopen op een klompenpad
Dat is heel bijzonder. Kan het niet geloven dat ik dit gedaan heb. Het komt goed, wordt beter!!
Tietze is net zoiets als costochondritis toch? Die diagnose heb ik ook. En ook jarenlang fysio. Wekelijks, soms 2 wekelijks.
Nu door corona en mijn operatie kon ik niet naar fysio maar het hoeft ook niet.
Mijn nek en schouders voelen veel soepeler aan. Fibromyalgie nog wel.
Heb je al een afspraak staan bij een PC?
Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar 
Op naar een gezond(er) lichaam β
Bedankt voor jullie reactie.
De forumregels heb ik gelezen en de rest van de adviezen ook. Het is zo veel wat er op je af komt. Nieuwe protheses ga ik zeker niet nemen.
Zusss:
Wat fijn te lezen dat je nu al wat bent opgeknapt. Dat geeft al wat moed. Hopelijk wordt nog wat beter!
Ik heb nog geen afspraak bij de pc en ook nog niet bij de huisarts.
Ik ben vandaag begonnen met dossier/operatieverslag op te vragen. De kliniek waar ik ben geweest was gefuseerd en ze konden daar niets vinden. Vreemd. Morgen het zkh maar eens bellen.
De forumregels heb ik gelezen en de rest van de adviezen ook. Het is zo veel wat er op je af komt. Nieuwe protheses ga ik zeker niet nemen.
Zusss:
Wat fijn te lezen dat je nu al wat bent opgeknapt. Dat geeft al wat moed. Hopelijk wordt nog wat beter!
Ik ben vandaag begonnen met dossier/operatieverslag op te vragen. De kliniek waar ik ben geweest was gefuseerd en ze konden daar niets vinden. Vreemd. Morgen het zkh maar eens bellen.
Ja is zeker fijn en dat na 20 jaar.Mirel schreef: β11 mei 2020 17:36Bedankt voor jullie reactie.
Zusss:
Hoop dat het nog meer verbeterd komende maanden.
Ja, komt hoop op je af hè. Het is ook niet niks allemaal. Het komt goed!
Dossier van al je aandoeningen en wat je aan behandeling hebt gedaan,Heb ik ook aangevraagd idd.
Oxycodon is heftig trouwens. Ik heb ook zware pijnstillers gehad, ook wel eens morfine. Bah. Alleen maar voor die stomme implantaten achteraf .
Nare is idd dat niets helpt...Behalve explantatie!
Succes met bellen
Liefs,
Zusss
Hoi zusss
Even een vraagje Ik twijfel om een afspraak te maken bij plastisch chirurg selms ook op dezelfde dag als ik bij niessen een afspraak heb staan
Dan heb ik er 2
Maar dat geeft mischien wel weer twijfel
Naar welke chirurg ik zou gaan
Wat adviseer jij om te doen ?
Wil de een privΓ© bericht sturen maar dat lukte me niet
Gr marinde
Even een vraagje Ik twijfel om een afspraak te maken bij plastisch chirurg selms ook op dezelfde dag als ik bij niessen een afspraak heb staan
Dan heb ik er 2
Gr marinde
Hoi Marinde,Marinde schreef: β12 mei 2020 14:42Hoi zusss
Dan heb ik er 2
Gr marinde
Als je het mij vraagt naar Niessen.
Vind hem heel geduldig, meelevend en heeft veel ervaringen hiermee.
Zelf heb ik in het verleden meerdere plastisch chirurgen bezocht en niemand zag het zitten. (Zeg ik het heel netjes...)
Met lood in mijn schoenen ging ik naar hem toe...maar hij zag wel mogelijkheden,stelde mij op mijn gemak etc. en nu zooo happy
Maar...Dat wil niet zeggen dat Selms jou niet kan helpen hoor.
Je kunt ook beiden PC's bezoeken en kijken wat goed voelt voor jou.
Dan leg je beide verhalen naast elkaar.
Krijg soms wel pb van dames dus gek dat het niet lukte, maar zo kan het ook
Liefs,
Zusss
Goedemorgen,
Een beetje verwarrend dat Marinde onder mijn berichtje verder is gegaan. Ik denk uhh...dat heb ik toch niet geschreven? Ik ben soms erg duf
Ik heb dinsdag al een afspraak bij dr Kappel staan, ik had ingesproken op haar voicemail en ze belde gisteravond terug. Ze was erg begripvol, een heel fijn gesprek.
Is het aan te raden om meerdere pc te bezoeken? bijvoorbeeld bij dr Niessen? Ik had hier gelezen dat hij gelijk lipofilling doet.
In de kliniek waar ik destijds ben geweest konden ze mijn naam en dossier niet vinden, vreemd, maar na een aantal telefoontjes verder hoop ik dat het goed komt.
Morgenmiddag heb ik een telefonisch consult met mijn huisarts voor een verwijzing.
Het schiet mooi op zo.
Liefs Mirel
Een beetje verwarrend dat Marinde onder mijn berichtje verder is gegaan. Ik denk uhh...dat heb ik toch niet geschreven? Ik ben soms erg duf
Ik heb dinsdag al een afspraak bij dr Kappel staan, ik had ingesproken op haar voicemail en ze belde gisteravond terug. Ze was erg begripvol, een heel fijn gesprek.
Is het aan te raden om meerdere pc te bezoeken? bijvoorbeeld bij dr Niessen? Ik had hier gelezen dat hij gelijk lipofilling doet.
In de kliniek waar ik destijds ben geweest konden ze mijn naam en dossier niet vinden, vreemd, maar na een aantal telefoontjes verder hoop ik dat het goed komt.
Morgenmiddag heb ik een telefonisch consult met mijn huisarts voor een verwijzing.
Het schiet mooi op zo.
Liefs Mirel
Hoi Mirel,Mirel schreef: β13 mei 2020 10:30Goedemorgen,
Het schiet mooi op zo.
Liefs Mirel
Wat fijn dat je dinsdag al een afspraak hebt!
Niessen doet explantatie en lipo vaak tegelijk idd
Heb ik ook gedaan.
Succes alvast!!
Liefs,
Zusss
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en hij heeft een echo gemaakt. Rechts zag er okΓ© uit, links had hij twijfel over lekkage. Aan de kant van de oksel was wat rimpeling te zien en aan de binnenkant (borstbeen) lijkt een verdikking/uitstulping.
Herkent iemand dit?
Mijn huisarts heeft een verwijzing doorgestuurd naar een pc met deze bevindingen. Mijn eerste keus pc kwam niet in zijn bestand v pc voor.
Herkent iemand dit?
Mijn huisarts heeft een verwijzing doorgestuurd naar een pc met deze bevindingen. Mijn eerste keus pc kwam niet in zijn bestand v pc voor.
Hoi Mirel,Mirel schreef: β17 mei 2020 18:42Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en hij heeft een echo gemaakt. Rechts zag er okΓ© uit, links had hij twijfel over lekkage. Aan de kant van de oksel was wat rimpeling te zien en aan de binnenkant (borstbeen) lijkt een verdikking/uitstulping.
Herkent iemand dit?
Bij mij waren ook rimpelingen voelbaar (niet zichtbaar) aan de protheses.
Ze kwamen er gerimpeld en poreus uit.
Mijn huisarts had in mijn geval Niessen ook niet in haar bestand staan maar dat komt omdat ze in klinieken werken en niet in reguliere ziekenhuizen.
Als je naar een andere PC wilt mag je daar gewoon om vragen hoor!
Mijn huisarts wilde dat eerst ook niet doen maar naar mijn verhaal over expertise en het feit dat die arts waar ik heen wilde Asia enzo erkent haalde ik haar over de streep. De huisarts moet dan alleen een aparte mail sturen ipv rechtstreeks via het digitale patiΓ«nten dossier.
Ga ervoor hoor, als je ergens anders heen wilt
Liefs,
Zusss
Hoi Mirel,
Ja ik krijg de explantie vergoed bij Niessen.
Met mij gaat het goed, van veel klachten ben ik al verlost na nu bijna 11 weken.
Hopelijk gaat de fibromyalgie ook nog weg of verminderd het... zal komend jaar uitwijzen.
Mijn borsten zijn qua maat na lipo onveranderd, alleen de vorm is anders. Hoop dat het zo blijft. Zacht, mooi en gezond. Ik ben happy
OkΓ©, succes bij je consult alvast!
Liefs,
Zusss