Positieve ervaringen bij andere internisten

Artsen waar je terecht kunt.
bloempje70

Ongelezen bericht 09 mar 2020 13:15

Ik heb een positieve ervaring gehad bij internist Joost Vermeulen in het Dijklander Ziekenhuis. Hij heeft mij grondig onderzocht en wel aangegeven dat hij geen ervaring heeft met siliconenziekte.
Desondanks gaf zijn uitsluiting bij mijn verzekering (IZZ - VGZ) de doorslag om te vergoeden. Achteraf bleek 1 implantaat lek te zijn dus zou er denk ik sowieso vergoed moeten worden.
Ik vond deze internist heel vriendelijk en hij denkt goed mee met je. Ik was al eerder bij een reumatoloog geweest. Nu bij deze internist lichamelijk onderzoek gehad, uitgebreid bloedonderzoek, urineonderzoek en echo van de buik (rest was al bij reumatoloog gecheckt).
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Zusss

Ongelezen bericht 09 mar 2020 16:17

bloempje70 schreef:
09 mar 2020 13:15
Ik heb een positieve ervaring gehad bij internist Joost Vermeulen in het Dijklander Ziekenhuis. Hij heeft mij grondig onderzocht en wel aangegeven dat hij geen ervaring heeft met siliconenziekte.
Desondanks gaf zijn uitsluiting bij mijn verzekering (IZZ - VGZ) de doorslag om te vergoeden. Achteraf bleek 1 implantaat lek te zijn dus zou er denk ik sowieso vergoed moeten worden.
Ik vond deze internist heel vriendelijk en hij denkt goed mee met je. Ik was al eerder bij een reumatoloog geweest. Nu bij deze internist lichamelijk onderzoek gehad, uitgebreid bloedonderzoek, urineonderzoek en echo van de buik (rest was al bij reumatoloog gecheckt).
Wat fijn om te horen Bloempje!

Ook vind ik het fijn te horen dat jouw verzekeraar vergoed heeft. Ik heb dezelfde  Er is nog hoop

Heb jij, in het kader van mijn vorige bericht, achteraf geclaimd of voor de operatie?

En kreeg je alles vergoed of alleen de explantatie?
En welk bedrag was dat?
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
bloempje70

Ongelezen bericht 09 mar 2020 16:46

Zusss schreef:
09 mar 2020 16:17
bloempje70 schreef:

Ook vind ik het fijn te horen dat jouw verzekeraar vergoed heeft. Ik heb dezelfde  Er is nog hoop

Heb jij, in het kader van mijn vorige bericht, achteraf geclaimd of voor de operatie?

En welk bedrag was dat?
Ik had eerst een afwijzing wat niet zo gek was want ik had alle zooi aan info natuurlijk nog niet gestuurd omdat het via mittsu was gegaan. Met in bezwaar gaan kreeg ik 1 dag voor de operatie het goede nieuws. Die mevrouw vd add klacht wist dat ik erop wachtte dus was heel lief dat ze me nog belde. Ik moet de rekening nog krijgen. Dat schijnt een paar maanden te duren dus qua vergoeding weet ik het antwoord nog niet.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Zusss

Ongelezen bericht 09 mar 2020 16:55

bloempje70 schreef:
09 mar 2020 16:46
Zusss schreef:
09 mar 2020 16:17
bloempje70 schreef:

En welk bedrag was dat?
Ik had eerst een afwijzing wat niet zo gek was want ik had alle zooi aan info natuurlijk nog niet gestuurd omdat het via mittsu was gegaan. Met in bezwaar gaan kreeg ik 1 dag voor de operatie het goede nieuws. Die mevrouw vd add klacht wist dat ik erop wachtte dus was heel lief dat ze me nog belde. Ik moet de rekening nog krijgen. Dat schijnt een paar maanden te duren dus qua vergoeding weet ik het antwoord nog niet.
Ja bij mij ook via Mittsu, dus alles hetzelfde.
Nou ben reuze benieuwd. Laat tzt maar weten als je wilt.

Blij voor jou💕
Sammie

Ongelezen bericht 09 mar 2020 20:08

Wat vreemd.
Ik heb ook een verwijzing voor dr Nanayakkara en ik kreeg er een voor dr de Vries.
Door dezelfde huisarts gegeven.
Nou was ik eerst bij dr de Vries en daarna kreeg ik verwijzing voor dr Nanayakkara.

Heb je goed duidelijk gemaakt dat er zo een lange wachtlijst is voor dr Nanayakkara en dat het belangrijk voor je is dat een internist voor de verzekering een brief schrijft. Day je recht hebt op vergoeding. Laat de HA maar het stuk uit ZIN lezen.
Dat het belangrijk is dat je verwijzing voor het VUMC blijft staan omdat je misschien nog gecheckt wilt worden door DE expert op dit gebied. Dat het belangrijk is dat je je gezondheid serieus neemt en dat het al belachelijk is dat er maar 1 internist in NL dat kan onderzoeken.
Dus heel erg belangrijk om nu naar een internist te gaan om te zorgen dat je operatie alsnog vergoedt word. Daar heb je recht op. En dat het belangrijk is voor jje gezondheid op langere termijn dat de verwijzing voor het VUMC blijft staan.
Ga weer terug naar HA if vraag een andere HA.
Je hebt er recht op!!!!!
Zusss

Ongelezen bericht 09 mar 2020 20:31

Sammie schreef:
09 mar 2020 20:08
Wat vreemd.
Ik heb ook een verwijzing voor dr Nanayakkara en ik kreeg er een voor dr de Vries.
Door dezelfde huisarts gegeven.
Nou was ik eerst bij dr de Vries en daarna kreeg ik verwijzing voor dr Nanayakkara.

Heb je goed duidelijk gemaakt dat er zo een lange wachtlijst is voor dr Nanayakkara en dat het belangrijk voor je is dat een internist voor de verzekering een brief schrijft. Day je recht hebt op vergoeding. Laat de HA maar het stuk uit ZIN lezen.
Dat het belangrijk is dat je verwijzing voor het VUMC blijft staan omdat je misschien nog gecheckt wilt worden door DE expert op dit gebied. Dat het belangrijk is dat je je gezondheid serieus neemt en dat het al belachelijk is dat er maar 1 internist in NL dat kan onderzoeken.
Dus heel erg belangrijk om nu naar een internist te gaan om te zorgen dat je operatie alsnog vergoedt word. Daar heb je recht op. En dat het belangrijk is voor jje gezondheid op langere termijn dat de verwijzing voor het VUMC blijft staan.
Ga weer terug naar HA if vraag een andere HA.
Je hebt er recht op!!!!!
Hoi Sammie,

De huisarts blijft maar zeggen dat ze er geen verstand van heeft, ik ben de eerste die ze ziet met deze klachten dus ze moet alles van mij horen...
Ze had nog nooit iemand met BV gezien. Het gaat moeizaam, maar ze staat overal voor open.
Ik heb nu voor donderdag een afspraak gemaakt om het haar IRL nog uit te leggen.

Aan de telefoon idd gezegd wat jij zei maar dat liep stuk...
Pfff...baal ik echt van.
Je hebt helemaal gelijk, ik ga donderdag mijn stinkende best doen het haar nogmaals duidelijk te maken in mijn belang.

Thnx voor je steun😘

Liefs,
Zusss
Sammie

Ongelezen bericht 09 mar 2020 21:41

Succes. Ik zal voor je duimen. 🤞
Konden we maar met zn alle mee om je te steunen en haar te overtuigen.
Zet em op en geloof en vertrouw in en op jezelf
😚
Zusss

Ongelezen bericht 12 mar 2020 15:37

Sammie schreef:
09 mar 2020 21:41
Zet em op en
Laatst gewijzigd door Zusss op 30 apr 2020 11:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Sammie

Ongelezen bericht 12 mar 2020 15:55

Oh wat fijn!!
Goed gedaan💪😁
Ik ben blij voor je. Eindelijk word je gehoord door de HA.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 mar 2020 16:09

Zusss schreef:
12 mar 2020 15:37
Sammie schreef:
09 mar 2020 21:41
Zet em op en geloof en vertrouw in en op jezelf
😚
Yesss heb de verwijzing naar Dr De Vries. 😃
Gelukkig blijft mijn verwijzing naar Nannayakara ook staan😅. Uitgelegd waarom dit zo belangrijk is voor mij om ook écht naar Amsterdam te moeten gaan.

Hopelijk kan ik in april al terecht in Hilversum en kan hij mij helpen met de strijd tegen de verzekering.

Laat het jullie weten als ik er geweest ben.
SUPER! :D
Natural me again

Ongelezen bericht 16 mar 2020 10:31

Fijn dat jullie wel bij andere internisten terecht lijken te kunnen. Ik heb tot nu toe weinig succes. Mijn huisarts wilde me verwijzen naar Spaarne Gasthuis (dr van Paassen). Vervolgens hadden zij telefonisch contact en gaf deze arts aan dat ik moest wachten bij de VU omdat de wachtlijst daar ingelopen wordt en de expertise toch echt daar ligt. Mijn huisarts wil dit standpunt nu overnemen, terwijl het gewoon niet waar is!! Ik weer gebeld naar Spaarne Gasthuis om te zeggen dat het onjuiste info is, dat de wachtlijst 10 maanden is, maar de telefoniste kon alleen maar als een bandje herhalen: we hebben nu te maken met corona en kunnen nu niets doen. Snap ik hoor, maar het gaat me er niet om dat ik nu geen afspraak kan krijgen maar om dat zij verkeerde info verstrekken en mijn huisarts die nu wil opvolgen. Als ik de operatie zelf moet betalen, kost het me al mijn spaargeld en houd ik niets meer over. Ik raak echt een beetje radeloos...
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 mar 2020 11:22

Wat zielig!!!😭
Gemeen en onaanvaardbaar wat jullie overkomt!
Wat is er nou moeilijk aan het opvolgen van een protocol voor de verwijdering van je implantaten?

Ga nogmaals met je ha in overleg. De wachtlijst zal pas vanaf april worden aangepakt, maar gezien de omstandigheden zal deze nog steeds erg lang blijven! En jij zit met die troep in je lijf. Jullie leven staat gewoon stil. Je kunt pas weer verder als je verlost bent. Zo zielig!
Geef aan dat Nanayakkara zelf ook het protocol volgt en veder ook niet veel kan. Ben zo boos ook op ziekenhuizen die jullie gewoon wegsturen! Dit is onacceptabel!
Ik ga dit even bespreken met collega.
Dit is nu de tweede keer dan ik dit hoor.

Sterkte lieverd!!!🙏

💗💗💗💗💗
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 mar 2020 17:12

Natural me again schreef:
16 mar 2020 10:31
Fijn dat jullie wel bij andere internisten terecht lijken te kunnen. Ik heb tot nu toe weinig succes. Mijn huisarts wilde me verwijzen naar Spaarne Gasthuis (dr van Paassen). Vervolgens hadden zij telefonisch contact en gaf deze arts aan dat ik moest wachten bij de VU omdat de wachtlijst daar ingelopen wordt en de expertise toch echt daar ligt. Mijn huisarts wil dit standpunt nu overnemen, terwijl het gewoon niet waar is!! Ik weer gebeld naar Spaarne Gasthuis om te zeggen dat het onjuiste info is, dat de wachtlijst 10 maanden is, maar de telefoniste kon alleen maar als een bandje herhalen: we hebben nu te maken met corona en kunnen nu niets doen. Snap ik hoor, maar het gaat me er niet om dat ik nu geen afspraak kan krijgen maar om dat zij verkeerde info verstrekken en mijn huisarts die nu wil opvolgen. Als ik de operatie zelf moet betalen, kost het me al mijn spaargeld en houd ik niets meer over. Ik raak echt een beetje radeloos...
Ik heb even een brief voor jou en vrouwen zoals jij samengesteld die je kunt versturen: https://drive.google.com/file/d/1iZK0wu ... sp=sharing
Dit is het onderzoeksprotocol voor internisten dat je als bijlage meestuurt: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... ZmMGExMmE1
En hier vind je het document van het Zorginstituut Nederland dat je ook als bijlage meestuurt: https://www.zorginstituutnederland.nl/p ... e-klachten

Het is belangrijk deze brief ook naar het Landelijk Meldpunt Zorg te sturen. Dit is hun adres:
Landelijk Meldpunt Zorg
Postbus 2115
3500 GC Utrecht

Verder natuurlijk naar je ha, je zorgverzekering en het ziekenhuis dat je afwees.

Succes!
Natural me again

Ongelezen bericht 17 mar 2020 13:06

Wow wat een snelle actie! Top, Luna!

Ik heb gisteren nog contact gehad met mijn huisarts. Heb hem de brief laten lezen die ik van de VU heb gekregen en verder aangegeven wat jij schreef. Hij heeft daarop besloten me een verwijzing te geven naar een andere internist: dr. de Vries. Wat een opluchting!

Overweeg wel om alsnog een klacht bij Spaarne in te dienen. Ik weet niet of het iets uithaalt, maar voel me een beetje verplicht iets te doen voor de vrouwen die na mij komen en misschien niet de energie hebben om in discussie te gaan...

Overigens heb ik misschien een mogelijkheid om in april geopereerd te worden. Het kon niet met mijn werk, maar omdat ik waarschijnlijk niet mag werken ivm corona-gevaar, ga ik kijken wat er kan. Nu uitzoeken of het mogelijk is om het achteraf vergoed te krijgen, als ik eerst de operatie doe en daarna het bezoek aan de internist. Ik kan het namelijk wel voorschieten en zou graag zsm die siliconen uit mijn lijf willen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 mar 2020 13:44

Blij dat je er wat aan had. Pas de brief aan en stuur hem naar dat ziekenhuis en alle andere partijen👊
Plaats reactie

Terug naar “Internisten/immunologen”