Verzekering geeft toestemming voor operatie in een ziekenhuis maar ik ben al in en kliniek geopereerd, wat moet ik doen?

Lees informatie of stel vragen.
Lieke

Ongelezen bericht 13 mar 2020 14:19

Hoi dames,

Even een vraag, op 23 januari zijn mijn implantaten verwijderd in het Jan van Goyen. Drs Roossink heeft voor mij de aanvraag voor vergoeding achteraf gedaan en ik heb alle documenten opgestuurd naar de zorgverzekering, zodat ik het vergoed zou krijgen. Dus heel mijn medische dossier.
Ik heb een begeleidende brief geschreven op basis van systematische klachten verwijdering van de implantaten.

Nu krijg ik bericht van de zorgverzekering dat ik toestemming heb voor het verwijderen van de implantaten bij het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis.
Maar ze zijn er al uit!!
Is dit een slinkse wijze zodat ik het niet vergoed krijg?? Wat kan ik hiermee?
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren.

Groetjes Lieke
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 mar 2020 15:23

Lieve Lieke, voor zover ik weet had zij de aanvraag gedaan voordat je geopereerd werd toch? Ik weet nog dat ik erop aandrong om dit aan haar door te geven.
Ik zou de verzekering een brief schrijven en vertellen dat de operatie ondertussen heeft plaatsgevonden in de Jan van Goyen kliniek door de arts die de aanvraag heeft gedaan, omdat jij te ziek was om nog langer te wachten. En dat je graag een restitutie wilt van het betaalde bedrag voor de explantatie en capsulectomie.
Als de operatie vergoed wordt op basis van jouw klachten, kunnen ze juridisch gezien nu ook niet beweren dat vergoeding elders niet mogelijk is. Het enige wat ze wel kunnen is zeggen dat je een bepaald bedrag zelf moet betalen, omdat je bij een niet gecontracteerde zorgverlener de behandeling hebt ondergaan.
Wees duidelijk en zakelijk in je brief.
Een brief is belangrijk aangezien je altijd bewijzen moet hebben mocht het uitdraaien op een klachtmelding bij de SKGZ. Die jouw case zal behandelen.
Succes!!!

😘💕

Ps. Ik ga dit berichtje afsplitsen ok?
Lieke

Ongelezen bericht 13 mar 2020 15:36

Hoi Luna,
Dank voor je reactie!!
Ja klopt de eerste aanvraag is afgewezen omdat de zorgverzekering verzocht om meer informatie.
Die kon JvG niet meer toevoegen omdat de aanvraag al was gedaan. (Na de explantatie)

Dus heb ik alle verslagen en begeleidende brief geschreven waarin staat dat ik ze al heb laten verwijderen ,op basis van systematische klachten en recht heb op vergoeding. Dit is bekend.

Daarom snap ik deze reactie niet en lijkt het alsof ze het zo willen draaien dat ze niet gaan vergoeden ,omdat ik de operatie al heb gedaan.

Groetjes Lieke
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 mar 2020 15:46

Ik zou aangeven dat je al vóór de operatie met de vergoeding bezig was en ook de bewijzen dat ze dit afwezen door onvoldoende informatie. En dat er toen nogmaals een aanvraag is gedaan door de arts die jou inmiddels geopereerd heeft.
Chika

Ongelezen bericht 13 mar 2020 17:51

Hoi Lieke,
Il denk dat ze het gaan vergoeden aan de JvG. Die stort het dan naar jou
Zo ging dat bij mij ook 2 weken terug. Ik had ook (opnieuw) een aanvraag na de ingreep laten doen en dan is dat een normale gang van zaken begreep ik van het jvg. Ik kreeg ook zo een brief... En een week later storte jvg het naar mij
Ik zou eerst het jvg bellen voordat je de verzekerring een brief stuurt!

Ik denk echt dat er niks aan de hand is en het goed komt!!
Heeeel fijn dat het vergoed wordt!
😘
Sammie

Ongelezen bericht 13 mar 2020 18:08

Ik weet dat JvG is aangesloten bij onze lieve vrouwen gasthuis.
Van dat even na. Wellicht klopt het misschien wel
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 mar 2020 18:25

https://medischcentrumjanvangoyen.nl/pl ... vg-in-jvg/

Ik vond dit, het komt goed!👍

Zijn er toch problemen, brief schrijven zodat je bewijzen hebt. Is altijd belangrijk namelijk.

Mooie bijdragen lieve meiden, zo hoort het!!!👍

Fijne avond en weekend alvast!

😘💕
Lieke

Ongelezen bericht 13 mar 2020 21:51

Oh dames!! Super dank je wel.

Kan ik nu gewoon contact opnemen met de zorgverzekering of moet ik JvG contacten.. welke stappen moet ik nu nemen? JvG bellen om dit te bespreken?
Sorry enorme chaos in mijn hoofd nu. Ik durf bijna niet hardop te juigen.
Nogmaals dank jullie wel!!!
Sammie

Ongelezen bericht 13 mar 2020 23:39

Ik denk even vragen aan JvG.
Zij weten dat wel denk ik. En zij staan aan jou kant als het goed is. Dan kan je overleggen. Zij weten vaak ook hoe verzeleringen werken denk ik omdat ze er al vaker mee te maken hebben.

Succes en liefs van Sammie
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 mar 2020 10:43

Ik zou inderdaad altijd eerst een ziekenhuis of de kliniek bellen. En communicatie met verzerkeraars altijd schriftelijk doen, ze kunnen namelijk echt heel vervelend zijn is de ervaring.
In jouw geval gaat dit gewoon goedkomen hoor! Het staat immers op de site.
😘💕
Chika

Ongelezen bericht 14 mar 2020 15:24

Ja.. Zou zeker jvg bellen! . Bij mij stond ook in de brief over het olvg, niet het jvg
Maar dat is omdat jvg daar indd een zusteronderneming van is
Lieke

Ongelezen bericht 14 mar 2020 18:52

Dank voor jullie adviezen dames!
Heb een mail gestuurd naar JvG en ga daar maandag achteraan bellen!! Zou zo fijn zijn!!
Ik laat het weten. Nogmaals bedankt allemaal😘
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”