Hoi! Maxime (27 jaar): vergroting in 8/11, klachten sinds 10/18, explantatie in 6/20!

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2020 12:27

Ok, dank je! Stuur ook maar een mailtje, want ze komt niet dagelijks op het forum.😘
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 14:50

Hoi Maxime,

Mij werd aangeraden om een echo van beide borsten te laten maken.
En dat had volgens mij 2 redenen.
1 om te kijken of er sprake is van lekkage, en 2 voor de chirurg om te laten zien, dat er al sprake was van lekkage, en niet door de chirurg veroorzaakt.

Alleen, daar hoor je ook verschillende versies over.
Het is op een echo niet altijd duidelijk te zien of er sprake is van lekkage.

Bij mij was dit wel het geval.
Bij mijn consult bij Dr.van Selms, heeft hij gelijk gekeken of ik recht had op vergoeding.
En ik had recht op vergoeding.
ik weet alleen niet, of dit is , omdat er lekkage was, of dat ik het sowieso vergoed zou krijgen van CZ.
19 december 2007 Monobloc Silicone geplaatst
27 februari 2020 explantatie ivm klachten
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 15:45

[/quote]
Hi Luna. Ik had inderdaad de berichten in zowel het niet afgeschermde als het afgeschermde deel gezien :D. Ik heb op jonge leeftijd (18 jaar) gekozen voor een borstvergroting en kies nu ook op jonge leeftijd (27) voor explantatie... Ik was dus vooral benieuwd naar voorbeelden van andere jongere vrouwen die ook een hele kleine a-cup hadden voor de borstvergroting en die nog niet zwanger zijn geweest (en wellicht borstvoeding hebben gegeven), maar ik begrijp dat dit om een kleine groep vrouwen gaat...
[/quote]

Δ°k heb het vermoeden dat je borsten weer net zo prachtig worden als voor de bv.
Je bent nog jong, en de huid elastisch.
Geef het alleen wel de tijd, om weer terug in vorm te komen.
Δ°k was 35 toen ik een bv kreeg.
Heb geen kinderen, en had/heb cup AA
Het resultaat, 1 week na explantatie, is dat ze dezelfde grootte hebben, en de vorm, die is nu wat breder, omdat het implantaat veel breder was.
Δ°k denk dat het nog een flinke tijd zal duren voordat het een eindresultaat geeft.
En ik ben er helaas niet aan toe om er foto's van te maken.
Δ°k wil ze nog even niet zien.
Behalve tijdens douchen.
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 15:48

Het quoten gaat me niet goed af, zie ik :roll:
Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 18:15

Myrthe schreef: ↑
06 mar 2020 14:50
Hoi Maxime,

Mij werd aangeraden om een echo van beide borsten te laten maken.
En dat had volgens mij 2 redenen.
1 om te kijken of er sprake is van lekkage, en 2 voor de chirurg om te laten zien, dat er al sprake was van lekkage, en niet door de chirurg veroorzaakt.

Alleen, daar hoor je ook verschillende versies over.
Het is op een echo niet altijd duidelijk te zien of er sprake is van lekkage.

Bij mij was dit wel het geval.
Bij mijn consult bij Dr.van Selms, heeft hij gelijk gekeken of ik recht had op vergoeding.
En ik had recht op vergoeding.
ik weet alleen niet, of dit is , omdat er lekkage was, of dat ik het sowieso vergoed zou krijgen van CZ.
Hoi Myrthe,

Bedankt voor jouw reactie en het delen van jouw verhaal :). Ik vermoed dat je de explantatie vergoed hebt gekregen op basis van de lekkage, volgens mij zijn zorgverzekeraars namelijk op dit moment nog niet zo ver dat ze alle explantaties vergoeden (helaas) :cry:.

Mag ik vragen waarom jij uiteindelijk hebt gekozen voor dr. van Selms? Ben je tevreden over zowel hem als de Jan van Goyen kliniek? En heb jij jouw implantaten en bloc laten verwijderen door dr. van Selms? En heeft hij toen al het kapsel kunnen verwijderen?

Liefs,

Maxime
Laatst gewijzigd door Maxime op 06 mar 2020 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna 9 jaar implantaten gehad (300cc Mentor high cohesive III siliconen implantaten). In juni 2020 mijn explantatie gehad door drs. van Selms bij Medisch Centrum Jan van Goyen. Ik voel mij bevrijd! πŸ’•

"I think it's important to realize you can miss something, but not want it back" - Paulo Coelho
Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 18:17

06 mar 2020 14:50

Δ°k heb het vermoeden dat je borsten weer net zo prachtig worden als voor de bv.
Je bent nog jong, en de huid elastisch.
Geef het alleen wel de tijd, om weer terug in vorm te komen.
Δ°k was 35 toen ik een bv kreeg.
Heb geen kinderen, en had/heb cup AA
Het resultaat, 1 week na explantatie, is dat ze dezelfde grootte hebben, en de vorm, die is nu wat breder, omdat het implantaat veel breder was.
Δ°k denk dat het nog een flinke tijd zal duren voordat het een eindresultaat geeft.
En ik ben er helaas niet aan toe om er foto's van te maken.
Δ°k wil ze nog even niet zien.
Behalve tijdens douchen.
Ik hoop het zo, en ik hoop ook dat jouw herstel goed zal verlopen! Ik kan mij goed voorstellen dat je daar nog niet aan toe bent, ik ben benieuwd hoe ik ermee om zal gaan wanneer ik geopereerd ben... :(
Laatst gewijzigd door Maxime op 06 mar 2020 20:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Bijna 9 jaar implantaten gehad (300cc Mentor high cohesive III siliconen implantaten). In juni 2020 mijn explantatie gehad door drs. van Selms bij Medisch Centrum Jan van Goyen. Ik voel mij bevrijd! πŸ’•

"I think it's important to realize you can miss something, but not want it back" - Paulo Coelho
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2020 20:02

Lieve meiden, even niet meer quoten, want ik weet niet meer welk bericht door wie geschreven is...🀣

Wanneer je niet goed weet hoe te quoten, dan niet doen okπŸ‘
Geef in je berichtje aan voor wie het bedoeld is.

πŸ˜‰πŸ€£
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2020 20:07

Het is verder geen probleem hoorπŸ˜‰
β€πŸ§˜β€β™€οΈπŸ’‹
Myrthe

Ongelezen bericht 06 mar 2020 20:19

Δ°k ben doorverwezen door mijn huisarts naar Dr.van Selms.
En toen ik de naam hoorde, kwam die mij bekend voor van 12 jaar geleden, van het bv forum.
Heb hem op allerlei manieren gegoogled, omdat ik graag het kapsel eruit wil hebben.
En begreep dat hij dat standaard doet, en het kapsel dan ook opstuurt naar een patholoog.
Het consult was aangenaam, hij is heel bekwaam, rustig, en vriendelijk.
Hij kon mij door zijn deskundigheid wijzen op een aantal punten die niet helemaal correct waren aan mijn borsten.
Het was mezelf nog nooit opgevallen :shock:
En tijdens de opname, kon ik aan zijn hele voorkomen zien, dat hij dit werk met passie doet.
Hij straalde gewoon.
Ook nadat ik wakker werd, is hij bij mij langs geweest, om te zeggen dat het goed is gelukt, en dat hij alle kapsel heeft kunnen verwijderen.
24 maart moet ik voor controle, en hoor ik denk ik de uitslag van de patholoog.
Ook voor de verpleging van Jan van Goyen Kliniek, niets dan lof.
Heel behulpzaam, vriendelijk, geduldig en lief.

PS:. Sorry Luna :D zal er om denken
Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 20:59

06 mar 2020 20:19
Δ°k ben doorverwezen door mijn huisarts naar Dr.van Selms.
En toen ik de naam hoorde, kwam die mij bekend voor van 12 jaar geleden, van het bv forum.
Heb hem op allerlei manieren gegoogled, omdat ik graag het kapsel eruit wil hebben.
En begreep dat hij dat standaard doet, en het kapsel dan ook opstuurt naar een patholoog.
Het consult was aangenaam, hij is heel bekwaam, rustig, en vriendelijk.
Hij kon mij door zijn deskundigheid wijzen op een aantal punten die niet helemaal correct waren aan mijn borsten.
Het was mezelf nog nooit opgevallen :shock:
En tijdens de opname, kon ik aan zijn hele voorkomen zien, dat hij dit werk met passie doet.
Hij straalde gewoon.
Ook nadat ik wakker werd, is hij bij mij langs geweest, om te zeggen dat het goed is gelukt, en dat hij alle kapsel heeft kunnen verwijderen.
24 maart moet ik voor controle, en hoor ik denk ik de uitslag van de patholoog.
Ook voor de verpleging van Jan van Goyen Kliniek, niets dan lof.
Heel behulpzaam, vriendelijk, geduldig en lief.

PS:. Sorry Luna :D zal er om denken
Ooohh wat fantastisch om te horen! Ik wil zo mijn gevoel volgen in dit hele proces, en dan is het extra fijn om dit soort verhalen te lezen. Dank hiervoor! :D :D :D

Maxime

Ongelezen bericht 06 mar 2020 22:30

Ik kwam deze afbeelding tegen en vond de quote zo toepasselijk... πŸ’—
Bijlagen
Mooie quote
Mooie quote

Zusss

Ongelezen bericht 07 mar 2020 07:26

Maxime schreef: ↑
06 mar 2020 10:03
Zusss schreef: ↑
05 mar 2020 15:55
Welkom Maxime,

Goed dat je besloten hebt voor explantatie te gaan! πŸ’œ
De klachten begonnen bij mij ook zo en werden na 20jr steeds erger met allerlei diagnoses e.d
Niet wetende dat het daar weleens van kon komen.😬
Gelukkig nu ruim 1 week bevrijdπŸ˜ƒ.

Hopelijk lukt het jou om van te voren te regelen om het vergoed te krijgen. Veel succes πŸ€πŸ€

Je borsten voor de BV waren trouwens prachtig.
Jammer dat we ons dat achteraf pas realiseren hè.
Het komt nu ook weer goed.πŸ’œ

Liefs,
Zusss
Hoi Zusss,

Dankjewel, ik vind het erg spannend maar kijk er ook heel erg naar uit. Ik hoop dezelfde (symmetrische) vorm en hetzelfde volume terug te krijgen als voor de borstvergroting... ik ben nog jong en vind hoe het eruit komt te zien uiteindelijk toch wel belangrijk :oops:. Om heel eerlijk te zijn zou ik het best erg vinden om met veel huid over te blijven. Maar... natuurlijk is mijn gezondheid het meest belangrijk πŸ€. Mag ik vragen waar en door wie jij bent geholpen? Ik hoop ook dat het lukt om het vergoed te krijgen, ik vind het namelijk een behoorlijk bedrag (waar ik de explantatie ook laat doen) en kan zo'n bedrag eigenlijk niet missen :cry: .

Ik heb aan de ene kant geen spijt van mijn borstvergroting, ik heb er namelijk veel zelfvertrouwen door gekregen tijdens een periode waarin ik heel onzeker was over mijn borsten. Maar ik zou het aan de andere kant niet opnieuw doen, vanwege alle risico's (die niet met mij besproken zijn toentertijd). Als ik nu naar mijn voorfoto kijk, word ik wel verdrietig. Waarom trok ik mij zoveel aan van de mening van tienerjongens en kon ik niet zien hoe prachtig mijn kleine borsten waren? Ik hoop dat ik, mocht ik ooit dochters krijgen, ik hen kan meegeven dat ze van zichzelf prachtig zijn en geen plastische chirurgie nodig hebben πŸ’œπŸ’œπŸ’œ.

Liefs,

Maxime
Lieve Maxime,

Hoop voor jou ook dat je dezelfde symmetrische vorm en volume krijgt. Denk dat je daar gezien je leeftijd enzo een goede kans op hebt.

Je verhaal is zo herkenbaar voor mij op alle punten. De onzekerheid won het toen en nu sta je voor een nieuwe keuze.πŸ’œ

Zelf ben ik ruim 1,5 week geleden bij Dr Niessen geopereerd. Explantatie en lipofilling.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met het resultaat.
Ze zijn wel platter van boven en breder van onderen maar geloof dat dat meer voor komt na explantatie doordat er protheses in gezeten hebben. En het moet allemaal nog in balans komen van binnen.

Als het zo blijft kan ik mijn nieuwe borsten wel gaan accepteren.
Dus begrijp je heel goed dat je het cosmetische resultaat ook belangrijk vind.
Neem alles in overweging en ik denk dat je diep in je hart weet wat je wilt.

Zijn er mensen die je kunnen helpen om het te financieren? Het kost veel,ik betaalde €4500,-

Volg je πŸ’œ

Enneh wat je zegt over mocht je ooit dochters krijgen...zo mee eens! Zal mijn dochter hier echt voor behoeden niet dezelfde fout te maken als haar moeder. Ze maakt dit nu ook bewust mee en heb dit ook zo benoemd. Vond dat heel moeilijk om mij zo kwetsbaar op te stellen.
Maar mijn kinderen kunnen hier alleen maar van leren.

Liefs,
Zusss πŸ’Œ
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Essi

Ongelezen bericht 07 mar 2020 17:05

06 mar 2020 10:13
Essi schreef: ↑
05 mar 2020 17:12
Welkom Maxime,

Fijn dat je al een tijdje mee leest op het forum.
Ik ben zelf bij van Selms geweest en was zeer tevreden. Zit niet bij jou verzekeraar, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik zie op je foto's ook het verschil in borsten bij je. Zou het kunnen dat je kapsel vorming hebt? De arts waar je over schrijft ken ik niet persoonlijk, maar heb wel het een en ander gelezen over hem. πŸ€”
Kijk goed rond bij welke arts je uiteindelijk je operatie wilt laten uitvoeren.
Ik wens je heel veel succes met je proces.
Liefs essi
Hoi Essi,

Nog een vraag: waarom heb jij uiteindelijk gekozen voor dr. van Selms? Ben je tevreden over zowel hem als de Jan van Goyen kliniek? πŸ€
Ik was over alles bij het Jan van Gooyen erg tevreden.
De verpleging, de anesthesie de arts.
Ik had twee andere artsen bezocht. Als ik de eerste moest geloven, zou ik grotere implantaten moeten nemen of een lift. (geloofde ook niet zo in klachten van siliconen)
Arts twee geloofde wel in klachten, maar zag niet zoveel in het verwijderen van de kapsels, en dat wilde ik echt heel graag ivm lekkage die ik een paar jaar eerder heb gehad. Arts twee ging er ook van uit dat ik beter lipofilling kon doen om het mooier te maken. Ik liet weten dat ik geen gedoe meer aan mijn borsten wilde en daar dus niet voor koos, vertelde hij dat hij zeker wist dat ik daar voor dus nog wel terug zou komen.
Ook de assistente probeerde me nog te overtuigen door te zeggen dat het voordeliger was om het maar allemaal meteen in 1 x te doen.
Uit eindelijk door positieve verhalen hier op het forum bij van Selms gekomen en hij was eerlijk en deed wat ik vroeg, niets meer en niets minder.
Succes essi
Maxime

Ongelezen bericht 09 mar 2020 09:12

07 mar 2020 07:26
06 mar 2020 10:03
05 mar 2020 15:55
Welkom Maxime,

Goed dat je besloten hebt voor explantatie te gaan! πŸ’œ
De klachten begonnen bij mij ook zo en werden na 20jr steeds erger met allerlei diagnoses e.d
Niet wetende dat het daar weleens van kon komen.😬
Gelukkig nu ruim 1 week bevrijdπŸ˜ƒ.

Hopelijk lukt het jou om van te voren te regelen om het vergoed te krijgen. Veel succes πŸ€πŸ€

Je borsten voor de BV waren trouwens prachtig.
Jammer dat we ons dat achteraf pas realiseren hè.
Het komt nu ook weer goed.πŸ’œ

Liefs,
Zusss
Hoi Zusss,

Dankjewel, ik vind het erg spannend maar kijk er ook heel erg naar uit. Ik hoop dezelfde (symmetrische) vorm en hetzelfde volume terug te krijgen als voor de borstvergroting... ik ben nog jong en vind hoe het eruit komt te zien uiteindelijk toch wel belangrijk :oops:. Om heel eerlijk te zijn zou ik het best erg vinden om met veel huid over te blijven. Maar... natuurlijk is mijn gezondheid het meest belangrijk πŸ€. Mag ik vragen waar en door wie jij bent geholpen? Ik hoop ook dat het lukt om het vergoed te krijgen, ik vind het namelijk een behoorlijk bedrag (waar ik de explantatie ook laat doen) en kan zo'n bedrag eigenlijk niet missen :cry: .

Ik heb aan de ene kant geen spijt van mijn borstvergroting, ik heb er namelijk veel zelfvertrouwen door gekregen tijdens een periode waarin ik heel onzeker was over mijn borsten. Maar ik zou het aan de andere kant niet opnieuw doen, vanwege alle risico's (die niet met mij besproken zijn toentertijd). Als ik nu naar mijn voorfoto kijk, word ik wel verdrietig. Waarom trok ik mij zoveel aan van de mening van tienerjongens en kon ik niet zien hoe prachtig mijn kleine borsten waren? Ik hoop dat ik, mocht ik ooit dochters krijgen, ik hen kan meegeven dat ze van zichzelf prachtig zijn en geen plastische chirurgie nodig hebben πŸ’œπŸ’œπŸ’œ.

Liefs,

Maxime
Lieve Maxime,

Hoop voor jou ook dat je dezelfde symmetrische vorm en volume krijgt. Denk dat je daar gezien je leeftijd enzo een goede kans op hebt.

Je verhaal is zo herkenbaar voor mij op alle punten. De onzekerheid won het toen en nu sta je voor een nieuwe keuze.πŸ’œ

Zelf ben ik ruim 1,5 week geleden bij Dr Niessen geopereerd. Explantatie en lipofilling.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met het resultaat.
Ze zijn wel platter van boven en breder van onderen maar geloof dat dat meer voor komt na explantatie doordat er protheses in gezeten hebben. En het moet allemaal nog in balans komen van binnen.

Als het zo blijft kan ik mijn nieuwe borsten wel gaan accepteren.
Dus begrijp je heel goed dat je het cosmetische resultaat ook belangrijk vind.
Neem alles in overweging en ik denk dat je diep in je hart weet wat je wilt.

Zijn er mensen die je kunnen helpen om het te financieren? Het kost veel,ik betaalde €4500,-

Volg je πŸ’œ

Enneh wat je zegt over mocht je ooit dochters krijgen...zo mee eens! Zal mijn dochter hier echt voor behoeden niet dezelfde fout te maken als haar moeder. Ze maakt dit nu ook bewust mee en heb dit ook zo benoemd. Vond dat heel moeilijk om mij zo kwetsbaar op te stellen.
Maar mijn kinderen kunnen hier alleen maar van leren.

Liefs,
Zusss πŸ’Œ
Hoi Zusss,

Hoe gaat het herstel bij jou? Fijn dat je tevreden bent met het resultaat! :D Heb jij gekozen voor dr. Niessen omdat hij tegelijkertijd met explantatie ook lipofilling doet?

Volgens mij kost explantatie bij de Jan van Goyen kliniek 2450 euro, dus dat is gelukkig al een heel ander bedrag dan 4500 euro... Hoewel het natuurlijk in beide gevallen behoorlijk wat geld is!

Als het goed is word ik vandaag gebeld door mijn huisarts voor een verwijsbrief naar dr. van Selms, ben benieuwd! :oops:

Liefs,

Maxime

Maxime

Ongelezen bericht 09 mar 2020 09:16

07 mar 2020 17:05
06 mar 2020 10:13
05 mar 2020 17:12
Welkom Maxime,

Fijn dat je al een tijdje mee leest op het forum.
Ik ben zelf bij van Selms geweest en was zeer tevreden. Zit niet bij jou verzekeraar, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik zie op je foto's ook het verschil in borsten bij je. Zou het kunnen dat je kapsel vorming hebt? De arts waar je over schrijft ken ik niet persoonlijk, maar heb wel het een en ander gelezen over hem. πŸ€”
Kijk goed rond bij welke arts je uiteindelijk je operatie wilt laten uitvoeren.
Ik wens je heel veel succes met je proces.
Liefs essi
Hoi Essi,

Nog een vraag: waarom heb jij uiteindelijk gekozen voor dr. van Selms? Ben je tevreden over zowel hem als de Jan van Goyen kliniek? πŸ€
Ik was over alles bij het Jan van Gooyen erg tevreden.
De verpleging, de anesthesie de arts.
Ik had twee andere artsen bezocht. Als ik de eerste moest geloven, zou ik grotere implantaten moeten nemen of een lift. (geloofde ook niet zo in klachten van siliconen)
Arts twee geloofde wel in klachten, maar zag niet zoveel in het verwijderen van de kapsels, en dat wilde ik echt heel graag ivm lekkage die ik een paar jaar eerder heb gehad. Arts twee ging er ook van uit dat ik beter lipofilling kon doen om het mooier te maken. Ik liet weten dat ik geen gedoe meer aan mijn borsten wilde en daar dus niet voor koos, vertelde hij dat hij zeker wist dat ik daar voor dus nog wel terug zou komen.
Ook de assistente probeerde me nog te overtuigen door te zeggen dat het voordeliger was om het maar allemaal meteen in 1 x te doen.
Uit eindelijk door positieve verhalen hier op het forum bij van Selms gekomen en hij was eerlijk en deed wat ik vroeg, niets meer en niets minder.
Succes essi
Hoi Essi,

Ai... ik zou erg teleurgesteld zijn in een plastisch chirurg, als hij of zij mij nieuwe implantaten zou aanraden. Ik wil ook dat alle kapselvorming wordt weggehaald (liefst en bloc) en geen lipofilling. Ik heb met mijn 1.72 meter en 58 nauwelijks vet, en ik wil eigenlijk niets meer in mijn lichaam dat niet op een bepaalde plek hoort (en daarnaast is lipofilling volgens mij ook erg prijzig) :cry:.

Ik kijk nu al uit naar het consult bij dr. van Selms! :D

Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”