Even voorstellen en advies gevraagd! :)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Joanna

Ongelezen bericht 25 dec 2019 14:56

Hoi iedereen,

Ik ben Joanna en overweeg een explantatie.
In 2013, op m' 22e koos ik voor een borstvergroting met (ongeveer) 325cc motiva implantaten.

Nu al jaren ziek, maar ik had ervoor ook al wel wat klachten dus is moeilijk in te schatten of de implantaten het erger maakten of niet.. Het is nu wel 1000 x erger dan toen. Ik heb ongeveer bijna alle klachten die je zou kunnen lezen op de symptomenlijst van asia-syndroom, maar heb enkele auto immuunziektes gekregen. Moeilijk in te schatten dus..

Ik heb al 2 x een echo laten doen en die waren in orde.
Ik wou allereerst vragen of er hier ook vrouwen zitten die ervaring hebben met onderzoek (alternatief) en zo hebben kunnen achterhalen dat ze toch het asia syndroom hadden?
Of vrouwen die via een internist uitsluitsel hebben kunnen krijgen?

Dan wou ik ook vragen of iemand weet dat als je een explantatie doet, die dan terugbetaald wordt, en tijdens dezelfde operatie ook een lift, of die explantatie dan nog wel steeds terugbetaald wordt?

En zijn er hier ook belgische vrouwen die de stap hebben genomen? En voor welke chirurgen hebben jullie uiteindelijk gekozen? Ik heb wel een goed gevoel over Dr. Kappel, maar als je als Belgische de operatie in Nederland laat uitvoeren, word je explantatie niet meer vergoed..

Gelukkig kerstfeest iedereen! x x x
Joanna

Ongelezen bericht 25 dec 2019 15:51

O ja!
Ik heb ook aan 2 leden in een heel gelijkaardige situatie die al een explantatie achter de rug hadden, gevraagd hoe ze zich maanden later nu voelen. Omdat ik zelf toch wel bang ben dat ik me misshien alleen maar slechter ga voelen..dat je geen zekerheid hebt vind ik zo naar..
Maar veel leden zijn na hun explantatie niet meer actief en zien hun berichtjes dan niet.. Kunnen we hiervoor een berichtje sturen naar een van de moderators of zo?

Dankjewel alvast :)
Sammie

Ongelezen bericht 25 dec 2019 20:27

Hey Johanna
Ik snap helemaal je probleem
Ik zit/zat met hetzelfde. Komen mijn klachten wel echt hierdoor, als ik ze eruit laat halen wordt ik dan wel echt beter of komt het ergens anders door....... zo een onzeker ziektebeeld. Ook niet helemaal 100 procent helder te krijgen volgens mij, behalve als je voor explantatie gaat en je je daarna beter gaat voelen. Ik had eerst ook grote twijfel en wilde het eerst helder hebben en een antwoord van een internist. Maar inmiddels luister ik erg sterk naar mijn lichaam, lees ik zoveel en doe ik zoveel onderzoek, hier en verder op internet, en zijn mijn klachten zodanig dat ik het voor mezelf nu wel duidelijk heb. Ze moeten eruit! Zij maken me ziek.
Ik ben wel al 1,5 jaar in onderzoek voor van alles en nog wat en ze kunnen niks vinden en gaan nu pas bekijken of het misschien aan mijn protheses zou kunnen liggen, volgende maand. Maar ik wil niet wachten. Kan niet meer wachten. Ben nu al op. 2 jaar vecht mijn lichaam.

Of ik wel of niet beter wordt, ik hoop het wel maar ik weet het niet. Ik weet wel dat ik alleen maar zieker wordt hoe langer ze erin zitten. Ik heb ze 3,5 jaar nu. En ik voel me alleen maar slechter en slechter.

Hoe het zit met vergoeding ben ik ook nu nog aan het uitzoeken. Het lijkt zo dat je het vergoedt krijgt als ze gescheurd zijn of als middels een brief van de internist aantoont dat je er ziek van bent geworden. Op dit forum staat heel veel info, en zelfs ik ,als computer noop, kan het vinden.
En over lipofilling weet ik het niet. Ik denk niet dat ik dat wil. Nu nog niet in elk geval. Eerst beter worden. Mijn lichaam moet al zoveel.
En België/ Nederland, geen idee. Een vriendin van vroeger is juist naar België gegaan voor haar bv omdat het daar goedkoper was, later ook voor de explantatie maar dat is al 10 jaar geleden. En niet vanwege problemen, zij voelde zich niet prettig met grotere borsten. Dus daar kan ik je helaas niet mee helpen
Wees blij dat je deze site en forum hebt gevonden want hier is iedereen zo lief en kan je zoveel informatie vinden. Je wordt zo gehoord. Ik vind het hier heel prettig.

Jij ook fijne kerst en sterkte en succes met jou reis
Liefs Sammie
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 dec 2019 11:21

Lieve Joanna,

Hier lees je wat je kunt doen: viewtopic.php?t=2030

😘💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Joanna

Ongelezen bericht 27 dec 2019 14:36

Sammie schreef:
25 dec 2019 20:27
Hey Johanna
Ik snap helemaal je probleem
Ik zit/zat met hetzelfde. Komen mijn klachten wel echt hierdoor, als ik ze eruit laat halen wordt ik dan wel echt beter of komt het ergens anders door....... zo een onzeker ziektebeeld. Ook niet helemaal 100 procent helder te krijgen volgens mij, behalve als je voor explantatie gaat en je je daarna beter gaat voelen. Ik had eerst ook grote twijfel en wilde het eerst helder hebben en een antwoord van een internist. Maar inmiddels luister ik erg sterk naar mijn lichaam, lees ik zoveel en doe ik zoveel onderzoek, hier en verder op internet, en zijn mijn klachten zodanig dat ik het voor mezelf nu wel duidelijk heb. Ze moeten eruit! Zij maken me ziek.
Ik ben wel al 1,5 jaar in onderzoek voor van alles en nog wat en ze kunnen niks vinden en gaan nu pas bekijken of het misschien aan mijn protheses zou kunnen liggen, volgende maand. Maar ik wil niet wachten. Kan niet meer wachten. Ben nu al op. 2 jaar vecht mijn lichaam.

Of ik wel of niet beter wordt, ik hoop het wel maar ik weet het niet. Ik weet wel dat ik alleen maar zieker wordt hoe langer ze erin zitten. Ik heb ze 3,5 jaar nu. En ik voel me alleen maar slechter en slechter.

Hoe het zit met vergoeding ben ik ook nu nog aan het uitzoeken. Het lijkt zo dat je het vergoedt krijgt als ze gescheurd zijn of als middels een brief van de internist aantoont dat je er ziek van bent geworden. Op dit forum staat heel veel info, en zelfs ik ,als computer noop, kan het vinden.
En over lipofilling weet ik het niet. Ik denk niet dat ik dat wil. Nu nog niet in elk geval. Eerst beter worden. Mijn lichaam moet al zoveel.
En België/ Nederland, geen idee. Een vriendin van vroeger is juist naar België gegaan voor haar bv omdat het daar goedkoper was, later ook voor de explantatie maar dat is al 10 jaar geleden. En niet vanwege problemen, zij voelde zich niet prettig met grotere borsten. Dus daar kan ik je helaas niet mee helpen
Wees blij dat je deze site en forum hebt gevonden want hier is iedereen zo lief en kan je zoveel informatie vinden. Je wordt zo gehoord. Ik vind het hier heel prettig.

Jij ook fijne kerst en sterkte en succes met jou reis
Liefs Sammie

Hey Sammie! Bedankt om te antwoorden! :)
Ja als ik zekerheid had, zou ik het meteen doen..
Heb ook al heel wat afgelezen op dit forum en ik ben er al veel te weten door gekomen.
Ik maak sinds een paar jaar te veel littekenweefsen aan waneer ik wonden heb. (mijn moeder en oma hebben dat ook) en ik ben zo bang voor het resultaat van de explantatie hierdoor. Ze verwijderen dan je kapsel zo veel mogelijk en in mijn geval kan het dan echt wel voor verkleving en putjes in mijn borst zorgen.. Zou dit zo erg vinden. Door die borstvergroting heb ik dan echt een paar (kleine) borsten verpest waar niks mis mee was..
Zou heel graag naar Dr. Kappel gaan, maar ik denk dat je als je een terugbetaling kan krijgen, je als belgische je ook in België moet laten opereren jammer genoeg.
Ik had gehoopt dat een van de Belgische leden hier misschien ervaring of kennis mee had want op het forum heb ik er zelf nog geen berichtjes over gevonden.

Fijne kerst nog! :) X
Joanna

Ongelezen bericht 27 dec 2019 14:37

Luna schreef:
27 dec 2019 11:21
Lieve Joanna,

Hier lees je wat je kunt doen: viewtopic.php?t=2030

😘💕

Erg bedankt Luna! 😊 😘
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”