Explantatie achter de rug, het was goed mis

Deel je ervaringen en foto's
DME

Ongelezen bericht 14 dec 2019 19:10

Ik ben nu onderweg naar huis. Het was goed mis. Rechtersilicoon was kapot en er zat een flinke kapsel omheen. Operatie heeft daardoor drie uur geduurd. Nu heel emotioneel. Moet het even verwerken.
Wat betreft dr Kappel en team, alleen maar hartverwarmende lof. 💞
Mijn verslag volgt binnenkort. Wil dit wel graag met jullie delen. Vooral omdat ik hier dus al twee jaar mee rond gelopen heb en ik dacht minimale klachten te hebben...
Volg je lijf en je gevoel 🍀♥️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
Dorie

Ongelezen bericht 14 dec 2019 19:57

Wat heftig dme! Succes met je herstel. Hopelijk verloopt dit voorspoedig...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
djr1985

Ongelezen bericht 14 dec 2019 19:58

Jeetje wat een schrik! Dat flinke kapsel was niet voelbaar ook.? En hoe weet je dat je er al 2 jaar mee rondloopt? Snap dat je dit even moet verwerken..sterkte!!
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
DME

Ongelezen bericht 14 dec 2019 21:02

djr1985 schreef:
14 dec 2019 19:58
Jeetje wat een schrik! Dat flinke kapsel was niet voelbaar ook.? En hoe weet je dat je er al 2 jaar mee rondloopt? Snap dat je dit even moet verwerken..sterkte!!
twee jaar geleden werd mijn rechterborst in een paar dagen tijd twee keer zo groot, pijnlijk en hard. Echt een opgeblazen ballon. Naar huisarts geweest, doorverwezen naar het zkh voor een echo. Daar werd me verteld dat mijn prothese kapot was/ lekte en er siliconendeeltjes te zien waren bij mijn lymfklieren. Ik ben me kapot geschrokken. Toen begon mijn zoektocht op internet en kwam ik bij dr Kappel uit. Zij wilde het toen al verwijderen, maar daar was ik nog niet aan toe. De pc die bij mij de bv had gedaan (dr Franken in Vlijmen) 12 jaar geleden had veel praatjes toen ik hem belde met dit verhaal, waaronder:
- hoe kan een echoscopist dat nou zien?
- De siliconen die hij plaatst kúnnen niet kapot, kunnen zeker niet lekken en áls het gaat lekken blijft het bij elkaar.
- Kapselvorming is normaal, dat kan ook direct na de bv ontstaan en dat heb ik bij de bv verteld.
Kort samengevat: geen paniek mevrouwtje, niks aan de hand. Zo kwam het bij mij over.
Na dit gesprek heb ik een andere chirurg bezocht in Rotterdam. Dat was op zich een prettig gesprek, maar ook hij stelde me gerust: het is “maar” vocht en het begin van kapselvorming. Kan geen kwaad, hoeft niet direct verwijderd te worden, is alleen cosmetisch niet mooi, maar je kan er mee leven. Wonderbaarlijk verdween het vocht na dat bezoek en was ik inderdaad (deels) gerustgesteld.
Nu twee jaar verder, met harde plekken in m’n rechterborst, bleef het aan me knagen. Alsnog dr Kappel bezocht en nu zit ik thuis, plat, maar wel verlost.

Dus ja, kapsel was te voelen. ☺️
Volg je lijf en je gevoel 🍀♥️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”