Explantatie over twee weken

Protheses vanwege cosmetische reden.
Dorie

Ongelezen bericht 02 dec 2019 14:21

Dat idee had ik al inderdaad. Scheelt weer!
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Susana

Ongelezen bericht 03 dec 2019 07:03

Hoi EMD,
Ik had toen gekozen om te vertellen na de operatie. Mijn kinderen waren toen de bv 4 en 1, dus ze wisten niets meer van; maar nu zijn ze 17 en 12, dus kon niet verbergen. Ik heb wel pas verteld na de operatie, ik vertelde ook dat een "domme" keuze was toen die tijd. Beide reageren heel goed. Mijn dochter van 12 zei wel: ik zou me nooit laten snijden! Ik dacht toen: nou dat is goed om te weten.
Verder alleen mijn ouders, 3 vriendinnen en mijn man wist het. Niemand meer, vond niet nodig om te vertellen. Het is wel zo dat als iemand over de thema bespreekt, heb ik geen moeite om over mijn eigen ervaring te vertellen.
Ik heb jaren geschaamd over mijn slechte keuze, dus dat doe ik niet meer.
Veel succes met jouw proces :D
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Chantal100136

Ongelezen bericht 03 dec 2019 20:52

Ik heb juist wel gekozen om het duidelijk uit te leggen (wel op kinderniveau natuurlijk).
Mijn twee jongens zijn 4 en 7 maar ontzettend nieuwsgierig wat betreft mama haar borsten. Mijn oudste weet ook best nog wel het moment dat ik ze nam en hoe dat op die manier ineen 'gegroeid' was.
Ik heb nu gezegd dat mama ziek wordt van de opvulling en dat de dokter deze weer weg moet halen. Hopelijk wordt mama daarna weer wat gezonder en kunnen we allemaal weer leuke dingen gaan doen.

Ze vroegen zich toen af hoe het eruit kwam te zien..(Ik was echt helemaal plat en dat ga ik weer worden) Dus we kwamen er al samen pratend op uit dat het net zoals bij papa zou zijn alleen dan zonder borsthaar :lol: Dat vonden ze een prima uitleg ;) Heerlijk die kinderen
djr1985

Ongelezen bericht 04 dec 2019 11:41

Chantal100136 schreef:
03 dec 2019 20:52
Ik heb juist wel gekozen om het duidelijk uit te leggen (wel op kinderniveau natuurlijk).
Mijn twee jongens zijn 4 en 7 maar ontzettend nieuwsgierig wat betreft mama haar borsten. Mijn oudste weet ook best nog wel het moment dat ik ze nam en hoe dat op die manier ineen 'gegroeid' was.
Ik heb nu gezegd dat mama ziek wordt van de opvulling en dat de dokter deze weer weg moet halen. Hopelijk wordt mama daarna weer wat gezonder en kunnen we allemaal weer leuke dingen gaan doen.

Ze vroegen zich toen af hoe het eruit kwam te zien..(Ik was echt helemaal plat en dat ga ik weer worden) Dus we kwamen er al samen pratend op uit dat het net zoals bij papa zou zijn alleen dan zonder borsthaar :lol: Dat vonden ze een prima uitleg ;) Heerlijk die kinderen
Haha wat grappig, en goed dat ze dat begrijpen. Mijn jongens van 4 en (bijna) 7 vragen alleen wel eens waarom ik grote bulten heb en papa niet. En de laatste keer zei ik al: oh die van mama worden ook weer klein hoor. Vroegen ze niet op door. En ik probeer ook niet veel naakt bij ze in de buurt te zijn. Maar ik had de implantaten dus al verrrr voor hun geboorte dus hebben het proces verder niet meegekregen en ik ga er verder gewoon geen woorden aan vuil maken. Ik heb het mijn schoonouders ook niet verteld. das nog best een beetje lastig omdat ik een klein weekje na de operatie wel kerst met ze vier. Maar ik denk dat het prima gaat met me dan, en anders ben ik gewoon ziek... Maar ik zag het toch echt niet voor me om met mn schoonvader over mn borsten te praten. :? :? :? Dus ik hou het gewoon voor mezelf.
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Chantal100136

Ongelezen bericht 04 dec 2019 13:48

djr1985 schreef:
04 dec 2019 11:41
Chantal100136 schreef:

Haha wat grappig, en goed dat ze dat begrijpen. Mijn jongens van 4 en (bijna) 7 vragen alleen wel eens waarom ik grote bulten heb en papa niet. En de laatste keer zei ik al: oh die van mama worden ook weer klein hoor. Vroegen ze niet op door. En ik probeer ook niet veel naakt bij ze in de buurt te zijn. Maar ik had de implantaten dus al verrrr voor hun geboorte dus hebben het proces verder niet meegekregen en ik ga er verder gewoon geen woorden aan vuil maken. Ik heb het mijn schoonouders ook niet verteld. das nog best een beetje lastig omdat ik een klein weekje na de operatie wel kerst met ze vier. Maar ik denk dat het prima gaat met me dan, en anders ben ik gewoon ziek... Maar ik zag het toch echt niet voor me om met mn schoonvader over mn borsten te praten. :? :? :? Dus ik hou het gewoon voor mezelf.
Kinderen zijn daar dan toch wel op een grappige manier mee bezig he..Vind dat eerlijke en ongeremde juist erg fijn.
Hier zijn ze echt helemaal geinteresseerd en houden ze helemaal niet op met vragen. De jongste zegt zelfs dat hij het na de operatie wil zien (nou eerst maar even kijken denk ik dan haha). Wij zijn hier nu wel gewoon dat we ons niet bedekken als we naakt in de badkamer zijn of wat dan ook. Dat ga ik ook proberen erin te houden. Mijn omgeving is eigenlijk ook helemaal op de hoogte. Omdat ik al een jaar lang zo ziek ben heb ik ook gewoon iedereen verteld dat het door de implantaten komt. Iedereen is juist heel erg lief en het is nooit een geheim geweest dat ik ze had dus dat is misschien ook wel anders. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt denk ik. Misschien ben ik gewoon soms een te grote flapuit haha..
DME

Ongelezen bericht 09 dec 2019 00:40

Susana schreef:
03 dec 2019 07:03
Hoi EMD,
Ik had toen gekozen om te vertellen na de operatie. Mijn kinderen waren toen de bv 4 en 1, dus ze wisten niets meer van; maar nu zijn ze 17 en 12, dus kon niet verbergen. Ik heb wel pas verteld na de operatie, ik vertelde ook dat een "domme" keuze was toen die tijd. Beide reageren heel goed. Mijn dochter van 12 zei wel: ik zou me nooit laten snijden! Ik dacht toen: nou dat is goed om te weten.
Verder alleen mijn ouders, 3 vriendinnen en mijn man wist het. Niemand meer, vond niet nodig om te vertellen. Het is wel zo dat als iemand over de thema bespreekt, heb ik geen moeite om over mijn eigen ervaring te vertellen.
Ik heb jaren geschaamd over mijn slechte keuze, dus dat doe ik niet meer.
Veel succes met jouw proces :D
Hi Susana,
Ik ontdek de reacties op dit forum nu pas! 🤭 Wat fijn dat jouw kinderen zoveel begrip tonen. De leeftijd is denk ik ook een stuk beter wat dat betreft.
Ik herken de schaamte over de “slechte” keuze. Liever wil ik dat niemand het weet, maar met momenten wil ik het juist wel vertellen. Ik heb er nu voor gekozen om het veel selectiever te delen met mensen. Toen ik voor de bv ging wist bijna iedereen het in mijn omgeving. Dat wil ik niet meer. Ik ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat, nu het nog minder dan een week is...
Mijn dochter zei laatst ook iets net als jouw dochter over zichzelf niet te willen veranderen. Dat was heel fijn om te horen. Ook denk ik dat wij hier een goed voorbeeld voor hun kunnen zijn. Wij hebben het gedaan en zijn er niet beter of gelukkiger door geworden.
Dank je voor jouw reactie! Had het even nodig om te lezen. ☺️
Volg je lijf en je gevoel 🍀♥️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
DME

Ongelezen bericht 09 dec 2019 00:48

Chantal100136 schreef:

Jaaa die kids zijn lekker ongeremd! 😄 Mijn zoon van 7 vindt mijn “bulten” ook fascinerend. We hebben geen slot op de badkamerdeur dus hij komt ze regelmatig bekijken. 😉 Hij vindt het ook fijn om er tegenaan te liggen, dan denk ik wel, oh jee, en straks dan? Dan ligt hij tegen die vullingen aan...

Wat fijn dat je straks weer beter zult voelen en leuke dingen kunt ondernemen met de kids. Je hebt ze nog niet zo lang zo te lezen.
Bedankt voor je reactie, mooie uitleg naar de kinderen toe, zoiets had ik ook in gedachten voor na de operatie.
Succes!
Volg je lijf en je gevoel 🍀♥️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”