explantatie en daarna??? Internist

Artsen waar je terecht kunt.
@kim

Ongelezen bericht 19 nov 2019 19:21

hallo, ik ben kim, 35 jaar.

Op mijn 18de heb ik siliconen gekregen ivm geen borstweefsel, na heel wat jaren lichaamlijke klachten heb ik vandaag van de internist gehoord dat ik het Asia syndroom heb. Dit gaat ze nu in een brief opstellen, en ik kan naar een zelf gekozen ziekenhuis gaan om ze te explanteren... eindelijk verlost worden !!.

alleen daarna? heb ik dan echt 2 lege zakjes, heb in die 17 jaar dat ik de siliconen heb wel zelf borstweefsel ontwikkeld, mede mogelijk gemaakt door mijn lieve kinderen. Maar zal na de explantatie mijn borsten gelift worden en word dat dan vergoed ? aangezien mijn ziektekosten zowiezo de explantatie betaald vanwege asia.

ik ben momenteel blij dat mijn klachten worden erkent, maar ook bang voor wat er komen gaat.

hopelijk kunnen jullie me helpen, ook explantie ervaringen ben ik erg mee geholpen.

liefs kim
Bren

Ongelezen bericht 19 nov 2019 20:30

Hoi Kim,

Ik snap al je vragen heel goed! Ik heb 7 maanden geleden een explantatie gehad, ik heb 12 jaar met implantaten gelopen, en ik had van mezelf ook helemaal geen borstweefsel. Ik heb helaas (ondanks dat ik 2 kinderen heb gekregen in de tussentijd) geen meer borstweefsel gekregen na de explantatie.
Mijn linkerborst had altijd al iets meer een welving dan de rechterkant, dit is nu ook zo. Ik moet wel eerlijk zeggen dat na de explantatie mijn borsten nog erg veranderd zijn, vlak na de operatie zit er ook nog wondvocht, nu vind ik het eigenlijk heel mooi bijgetrokken.
En ondanks ik weer plat ben, ik heeeeeeel erg blij en opgelucht ben dat de implantaten verwijderd zijn!
Ik had ook veel klachten, doorgestuurd voor een echo daaruit bleek ook dat ik een lekke prothese had.
Ik kan wel vertellen dat er echt al heel wat van mijn klachten minder zijn geworden waar ik echt heel blij mee ben.
Ik wens je heel veel succes en kracht toe!
@kim

Ongelezen bericht 19 nov 2019 22:26

ik ben pas sinds kort in dit traject, maar heb nog geen idee waar ik nu heen moet, kan je voor explantatie naar elk ziekenhuis als er door artsen Asia is geconstanteert?? mijn ziektekostenverzekering vergoed dit wel.

en halen ze ook geen hangende huid weg?? ik heb nu cub 80E en per borst 450 ml... was destijds nodig om mijn huid uit te rekken en ivm rare tepels.
ik weet niet of ik het geesteiijk allemaal wel aan kan namelijk.

hoe ging het herstel bij jou? ik heb de protheses achter de borstspier.

liefs kim
Susana

Ongelezen bericht 20 nov 2019 06:47

Kim, welkom op het forum 💐
Wat fijn dat je klachten worden herkent!! Top!!
Over vergoeding kun je hier meer over lezen: viewforum.php?f=130
Ik wens je heel veel succes tijdens jouw traject! 🍀🍀🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Nic1978

Ongelezen bericht 20 nov 2019 07:28

Hi Kim,wat komt er dan ineens veel op je af hè..zoveel vragen die je hebt,onzekerheid. Maar je kan hier op het forum heel veel info vinden.
Er is een overzicht met ervaringen bij verschillende artsen. Privé klinieken en ziekenhuizen. Lees dat eens rustig door. En begin bijv met het maken van 2 afspraken,bij verschillende artsen. Die kunnen je adviseren wat zij denken dat je in jouw geval het beste kan laten doen.
De artsen die hier genoemd worden zijn denk ik allemaal goed,het gaat vooral om jouw gevoel. En dat weet je alleen als je de arts zelf ziet en spreekt.

Ik heb zelf op 5 nov m’n explantatie gehad bij Dr Van Selms,hij werkt in de Jan van Goyenkliniek in Amsterdam. Hele fijne kliniek. En ik kreeg het ook vergoed door de zorgverzekering.

Heel veel succes met alles en mocht je nog vragen hebben,stel ze gerust😊

Liefs Nicole
@kim schreef:
19 nov 2019 22:26
ik ben pas sinds kort in dit traject, maar heb nog geen idee waar ik nu heen moet, kan je voor explantatie naar elk ziekenhuis als er door artsen Asia is geconstanteert?? mijn ziektekostenverzekering vergoed dit wel.

en halen ze ook geen hangende huid weg?? ik heb nu cub 80E en per borst 450 ml... was destijds nodig om mijn huid uit te rekken en ivm rare tepels.
ik weet niet of ik het geesteiijk allemaal wel aan kan namelijk.

hoe ging het herstel bij jou? ik heb de protheses achter de borstspier.

liefs kim
Essi

Ongelezen bericht 21 nov 2019 21:11

Welkom kim,
Je hebt je eerste stappen al gezet en nu op naar de volgende. Heel veel succes met alles wat er nog gaat komen.
Bij welke internist ben je geweest? En wat zijn je klachten?
Liefs essi
@kim

Ongelezen bericht 22 nov 2019 21:43

hoi hoi,

ik ben bij een internist in winterswijk geweest, heel toevallig kende zij de uit uit amsterdam dr nanayakara ( of zoiets haha)... mijn arts heeft mijn lichaam onderzocht en bloedtesten gedaan, daaruit kwam niks, in overleg met het VU is de diagnose Asia gesteld.
Mijn klachten... heel moe, lusteloos, vergeetachtig, woordvindingsproblemen, haaruitval, hele lage weerstand, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

ik heb nu contact gehad met radboud nijmegen, en hun kunnen mij helpen. aangezien ik op papier heb staan dat ik het asia syndroom heb, word alles vergoed. het explanteren ( en aangezien dit volgens mij internist moet, ben ik na de operatie verminkt <-- heel naar woord, maar zo zien de artsen het wel ) waardoor een reconstructie ook gedaan word dmv van lipofiller of zoiets, maar dat hoor ik allemaal na het eerste gesprek met de arts in radboud.

liefs kim
Plaats reactie

Terug naar “Internisten/immunologen”