Ik moest mij gister om 11.15u melden bij dr Kappel in Amsterdam, waren er 10.50u al en de zuster kwam mij al snel halen omdat dr Kappel voor liep op haar schema. Goed nieuws! Snel alles aansluiten, aandoen en opereren maar. De zuster had moeite met het vinden van een goede ader want tot 2x toe liep de ader niet door. Toen de operatie assistent erbij kwam en in mijn andere hand de buitenste ader kon prikken, was ik dan ook zeer opgelucht.
Dr Kappel nam nog wat foto's stelde wat vragen en toen was t tijd om te gaan.
Na de operatie vlot wakker geworden en al meteen praatjes. Gegeten en gedronken en het wachten was op dr Kappel. Mijn man was gebeld maar moest nog lange tijd wachten tot hij bij mij mocht omdat dr Kappel nog aan het opereren was. Ik heb de tijden even niet paraat maar ik stuurde mijn eerste appje naar de kinderen om 13.48u en was toen net wakker.
Het team, dr Kappel allemaal super vriendelijk en ik voelde mij in hele goede handen! Ik heb hier vaker gelezen over de stugge houding van dr Kappel aan de telefoon en ik begrijp dat helemaal maar ik denk dat dr Kappel 1 van de weinige artsen is die niets sugar coat en het zegt zoals het is. Een vakvrouw op het gebied van explantatie! Voor en na de operatie is het een hartelijke vrouw die absoluut meelevend is, ook aan de telefoon als ze belt ter controle. Kan haar iedereen aanraden!
Voor nu doe ik het zonder pijnstilling en dat gaat goed. De drains lopen aardig vol dus ben bang dat ik deze nog een dagje extra zal hebben.
Ook heb ik een eerste blik geworpen en ben mij kapot geschrokken....wat een ravage na 22jr..

De protheses zijn er in zn geheel uitgekomen en dr Kappel sneed er per ongeluk een sneetje in toen ze begon met opereren omdat er zo weinig vel en vet tussen zat. Rechter prothese lijkt wat leger maar heb ze nog niet gewogen. Fotos van voor en na operatie komen zodra ik de moed heb..
Elastische top zit mega strak en ik ben zo bang dat mijn borsten daardoor helemaal in de verdrukking komen en nooit meer in een normale vorm zullen komen. Herkenbaar voor iemand?
Hopen op een betere nacht en ik houd jullie op de hoogte!
PS. Er zijn gister naast mijzelf nog 3 dappere vrouwen geopereerd door Dr Kappel !!!
Veel liefs,
-x-