En ik ben Ria

Protheses vanwege cosmetische reden.
Gosh

Ongelezen bericht 06 feb 2012 17:35

Implantaten: PIP zonder dat ik het wist ! Mij werd verteld dat ik Monobloc implantaten kreeg !

Ria,41 jaar en hier gekomen via google.

Ooit besloten om -na veel onderzoek en informeren naar klachten en risico's- het besluit genomen tot implantaten. Monoblocks. Dat zou het meest betrouwbaar zijn. Gezien het in mijn situatie een medische reden had werd de zorg vergoed. In 2001 werd de operatie verricht in een ziekenhuis. Op zich operatie geslaagd en herstelde voorspoedig.

Eigenlijk kan ik mijn klachten samenvatten door te verwijzen naar de klachten van Luna. Alles -op de epileptische aanvallen na- is zo'n beetje op mij van toepassing (vanaf begin 2010). Huisarts zag ik binnen een jaar vaker dan er maanden in een jaar zitten. Verder nog een vaatchirurg,drie internisten en een reumatoloog gezien en 2x op de EHBO geweest. Een slordige 15x bloedprikken en buikecho via de HA em n oksel echo een hartfilmpje en een thoraxfoto op de EHBO wezen niets uit. Volgens de arts misschien wel ziek maar dan in ieder geval niets ernstigs. De vaatchirurg heeft een koudehandtest gedaan om te zien of er een vaatprobleem was,nee dus. En ik me maar doodziek voelen.

--
Heb een brief gekregen van het ziekenhuis dat ook ik slachtoffer ben van PIP en het advies is een afspraak en de implantaten te laten verwijderen. Bijzonder is wel dat er werd vermeld dat er geen acuut of ernstig gezondheidsrisico bestaat. Dat is een behoorlijke relativering. :? :shock:

Lig een gedeelte van de dag op bed vanwege pijn en/of niet stabiel genoeg voelen om mobiel te zijn. Ik doe wat ik kan en als t niet meer gaat weer terug. In de periodes dat ik niet horizontaal ben probeer ik boodschappen en het huishouden te doen. Soms met behulp van paracetamol en/of naproxen.

Heb nu een afspraak voor deze maand bij de chirurg. Zal binnenkort even de info die iemand van deze site me gaf uitprinten om mee te nemen naar het ziekenhuis. Dankjewel voor die info! Wil zo snel mogelijk van de implantaten af in de hoop me iets minder slecht te voelen.

--
Dank aan degenen die de site/forum runnen en.of info proberen te verzamelen om iedereen een luisterend oor te bieden en op weg te helpen.

sterkte aan m'n lotgenootjes :)
liefs Ria
--
ps - ik noem op dit moment geen man en paard als het gaat om de artsen/verzekeringen en de plaats van behandeling
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 18:30

Hoi, welkom in ons midden Ria.
Heb hydrogel van PIP? Dit hieronder vond ik daarover:
Woensdag 13 december 2000, persbericht nummer 128

De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) tot nader bericht verzocht haar leden te adviseren om zogeheten PIP hydrogel en de NovaGold borstimplantaten niet meer te implanteren. Het gaat om een voorzorgsmaatregel. Vooralsnog heeft de Inspectie geen redenen om aan te nemen dat vrouwen met deze implantaten gevaar lopen.

Met het advies aan de NVPC volgt de Inspectie het voorbeeld van haar Engelse counterpart, de Medical Device Agency (MDA). Deze heeft in het Verenigd Koninkrijk als voorzorgsmaatregel geadviseerd om niet meer te implanteren.
De MDA zal een onderzoek uitvoeren naar de veiligheid van vulmaterialen. Het Verenigd Koninkrijk heeft slechts één melding over een lekkend PIP hydrogel borstimplantaat in behandeling en één melding over een gescheurd NovaGold borstimplantaat. In Nederland zijn er geen meldingen bekend.

De PIP hydrogel borstimplantaten hebben een siliconen buitenkant en zijn gevuld met hydroxypropylcellulose hydrogel (polysaccharide). In Nederland worden ze op de markt gebracht onder de naam Rofil hydrogelprothese. De Inspectie heeft met de distributeur afgesproken om de betrokken afnemers in Nederland te gaan informeren. De afgelopen drie jaar zijn door de distributeur 89 van deze implantaten aan de klinieken geleverd.

De NovaGold borstimplantaten hebben een siliconen buitenkant en zijn gevuld met polyvinylpyrrolidone (PVP) hydrogel en guar gumgel. Volgens de fabrikant van de NovaGold implantaten zijn deze in Nederland niet op de markt.

Voor beide implantaten heeft het onderzoek van de MDA aangetoond dat de wijze waarop de fabrikant de biologische veiligheid heeft onderzocht inadequaat is. De MDA wacht nader onderzoek van de fabrikant af.

De Inspectie heeft het steunpunt voor vrouwen met siliconen-implantaten (SVS) op de hoogte gesteld van haar advies. De Consumentenbond is eveneens geïnformeerd. Daarnaast heeft de Inspectie het RIVM gevraagd op grond van nadere informatie van de MDA zelf een oordeel over de problematiek te vellen.

Als het zo is dat jij de implantaten hebt die in dit stuk beschreven worden, moet je hier echt werk van maken hoor! Ik zal kijken of ik meer kan vinden voor je.

Nog over de epileptische aanvallen. Deze waren zonder schuimbekken en zo hoor. Ik had wel veel schokken. Heel heftig soms. En trilde heel erg. Had ook veel krampen. Soms kromde mijn rug ook helemaal één kant op. Dat was eng hoor, want ik kon gewoon niet bewegen. Nu heb ik deze klachten niet meer. Na de explantatie had ik ook nog van deze heftige klachten, maar daar waarschuwde dr. Kappel me ook voor. Dat met de operatie de klachten erger konden worden, omdat ze eraan zitten. Ik begin nu pas een beetje bij te komen van alles. Tot begin dit jaar was ik steeds dood en doodziek. Heb zelfs een maagzweer gekregen. Vraag me niet hoe. Alle slijmvliezen in mijn lijf waren uitgedroogd. Dit was in november het ergst. Alsof alles scheurde vanbinnen. En steeds bloedingen in de mond. Bloed overgegeven. Een hel was het. Ik merkte ook vlak na de operatie dat ik een allergische reactie op de huid van mijn buik kreeg. Vlak onder en op de borsten. Dat spul is gewoon overal terecht gekomen. Ik had ze onder de spier. Dus echt op de longen en het hart. Had vaak moeite met ademen. Ook een thoraxfoto net als jij, echo's en leeg geprikt enz. enz.

Ik ben heel blij dat je ze eruit laat halen, want het zal alleen maar erger en erger worden. Je wordt gewoon langzaam vergiftigd!!!

Ria, het is niet erg dat je geen details verteld. Dat hoeft helemaal niet. Als je je hart maar kunt luchten net als wij. Het is fijn om alles van je af te schrijven. Dat ervaar ik nu heel erg.

Ook veel sterkte voor jou Ria.
Heel veel liefs, Luna

Hier https://sites.google.com/site/klachtens ... sch-advies lees je meer over juridisch advies, mocht je er werk van willen maken.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 07 feb 2012 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Monique MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 19:09

Welkom op dit forum Ria.
Hopelijk knap je op na de explantatie. Probeer er wat meer haast achter te zetten. Je kunt ook je verzekering bellen, zij doen aan wachtlijstbemiddeling.
Vergeet niet dat je kapsels er ook uit gehaald moeten worden. Daarna een flinke tijd ontgiften: behandeling. Mocht je daarna niet opknappen, ga dan naar internist dr. Nanayakkara in het VU. Momenteel kun je nog niet terecht bij immunoloog prof.Cohen Tervaert. Zodra we wat meer weten of hij in een ander ziekenhuis start, zullen we het laten weten.

Veel sterkte!
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Marga MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 19:34

Hoi Ria,
Welkom bij de club.
Begrijp ik het nou goed dat je gekozen hebt voor Monoblocs maar uiteindelijk PIP's heb gekregen :roll: .
Ik hoop voor je dat je snel geholpen kunt worden.
veel sterkte en liefs.
Wendy

Ongelezen bericht 06 feb 2012 19:37

Hallo Ria,
Welkom op het forum, wat een heftig verhaal om te lezen! Ik hoop dat je je implantaten er snel uit hebt en weer wat kunt opknappen. In die tussentijd wil ook ik je veel sterkte wensen...
Groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 19:40

Ja, ik snap dat ook nog niet helemaal. Had je nou hydrogel of siliconen?

Hydrogel van PIP? Of wilde je monoblock en zijn het toch PIP siliconen geworden. Leg even goed uit.

Is wel belangrijk om te weten. Als je dat stuk leest en dit hier: http://www.ntvg.nl/publicatie/opnieuw-i ... edig/print
begrijp je niet dat ze gewoon wel die PIP hydrogel bij jou hebben geplaatst. En wat ik niet snap is hoe jij deze klachten hebt met hydrogel. Dus leg even uit.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Marga MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 20:00

even dit terzijde Luna jij gaf net een link, daarin zag ik dat ze ook Triculent-borstprothesen van de markt gehaald hebben, of beter gezegd in 1999 het al wisten . Toen ik "voorlichting " van protheses kreeg dat was eind 2000 kon ik ook nog kiezen voor deze, maar deze raadde de PC zelf af, omdat je na frituurvet zou gaan ruiken :roll: :evil:
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 20:36

Schandalig!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Gosh

Ongelezen bericht 08 feb 2012 20:59

Sorry voor de late reactie maar het gaat niet zo lekker met me en dan ben ik nauwelijks tot iets in staat,laat staan achter de pc zitten. :oops:

@Luna Ben er nog niet achter welke implantaten ik precies heb. Het enige wat vermeld wordt is PIP/Rofil en dat ze verwijderd moeten worden. Morgen zal ik even proberen te bellen welk type/merk er bij mij is geplaatst. Kan ook handig zijn voor anderen. Zodra ik dat weet zal ik het hier plaatsen.

Veel informatie. Ik sla alles op en zet de links in mijn favorieten. Hoewel ik nu niet echt toe ben aan jurische gedoe heb ik ook de link over juridisch advies genoteerd. Zal de belangrijkste zaken uitprinten en in een map doen.

@marga De plastisch chirurg heeft mij voorgehouden dat het *monoblock* was. Over de veiligheid was hij zeer stellig: 'het neusje van de zalm,het beste van het beste'. Alleen top kwaliteit *mo-no-block* dus. Ja,was het antwoord. :cry: Het probleem is dat het -juridisch- mijn woord tegen het woord van de chirurg is..

@Monique: Ik zal denken aan verwijdering van de kapsels. Ben straks redelijk voorbereid bij de arts door alle info hier.. :)

Over wachtlijstbemiddeling: dat bestaat wel maar toen ik bij twee lokale ziekenhuizen vroeg of ik evt bij hun terecht kon was het antwoord "nee,wij nemen geen patienten aan voor herstelchirurgie die ergens anders zijn behandeld".

update: De protheses zijn van merk PIP type IMGHC-TX.

liefs
Ria
lilly

Ongelezen bericht 09 feb 2012 14:32

Hallo Ria

Welkom op het forum.
Laat je niet doen door die plastische chirurgen,sta op je strepen.
Mij hebben ze ook al vanalles wijsgemaakt.
Veel beterschap toegewenst en laat hier op het forum weten hoe het verder met je zal gaan.
mijn verhaal komt er ook deze week aan.
Grj.
Pia

Ongelezen bericht 09 feb 2012 14:46

Jee Ria,
Wat een gez**k.
Wens je veel sterkte en succes met explantatie.
Leef met je mee!
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 feb 2012 15:12

Hoi Ria,
Hoe is het nou met je? Je hebt lang niets geschreven. Weet je al iets meer over hoe of wat? Wanneer word je geopereerd?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Gosh

Ongelezen bericht 23 feb 2012 17:08

Luna schreef:Hoi Ria,
Hoe is het nou met je? Je hebt lang niets geschreven. Weet je al iets meer over hoe of wat? Wanneer word je geopereerd?
Hoi,
Beetje sorry voor de afwezigheid maar ik voelde me niet zo heel erg lekker en had te weinig energie voor de computer..
Afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis geweest. De aanvraag voor vergoeding van de ingreep is gedaan en zodra de toezegging binnen is wordt er contact met mij opgenomen voor een explantatie datum. Het ziekenhuis heeft niet genoeg capaciteit qua operatiekamers wegens extra klandizie ivm deze affaire dus mijn ingreep zal plaatsvinden in een kliniek zodat ik toch redelijk snel aan de beurt kan zijn.

liefs
Ria
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 feb 2012 17:12

Ik lees je woorden en voel je vermoeidheid. Doe rustig aan ok? Hopelijk hoor je snel wanneer je geopereerd wordt.
Heel veel sterkte,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Gosh

Ongelezen bericht 23 feb 2012 17:25

Luna schreef:Ik lees je woorden en voel je vermoeidheid. Doe rustig aan ok? Hopelijk hoor je snel wanneer je geopereerd wordt.
Heel veel sterkte,
Luna
Ik laat jullie weten wanneer ik aan de beurt ben. Dankjewel,k
denk aan jullie.. Wederom tot snel.

liefs
Ria
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”