Twijfel,twijfel,twijfel

Protheses vanwege cosmetische reden.
Moeke

Ongelezen bericht 21 aug 2019 18:48

Hi Nic,

Ken je de kracht van het nu?
Even heel praktisch gedacht hè..
Je krijgt de operatie zonder klachten dus niet vergoed. Nu niet en over drie of vijf jaar ook niet.. dat geld ben je dus hoe dan ook kwijt. Kan je dus net zo goed nu kwijt zijn, pure winst! ;) Zeker wat gezondheid betreft.
Mits je ze uiteindelijk scheurt of flinke kapsels ontwikkeld natuurlijk. :evil:

Je zit hier op een goede plek hoor wat steun betreft, voelde voor mij als een warm bad, ik wil je ook geen koude douche geven met die opmerking hierboven. Ik heb ze net laten verwijderen na totaal 30 jaar siliconen in mijn lijf. (En ben een beetje fel op het moment tegen siliconen). En, alhoewel ik me al lang geleden heb voor genomen dat spijt hebben zinloos is, (je maakt gewoon op het moment zelf de beste keuze), wilde ik maar dat ik veel eerder dit besluit genomen had. Ik heb veel klachten ontwikkeld die ik echt nooit aan implantaten gekoppeld heb.

Er is echt een leven na explantatie.
Je ouders bedoelen het vast goed maar ze zijn niet meer verantwoordelijk voor jouw keuzes en met alle respect, moeten zich er niet mee bemoeien. En wat mannen betreft, er zijn echt goede mannen die veel verder kijken dan een paar borsten! (Kunnen ze dat niet dan zijn ze oninteressant).

Uiteraard is geld een belemmering. Ik ben door dr Kappel geopereerd waarvan 80 procent vergoed werd, ik moest zelf nog 20 % betalen. Waar anders alles vergoed zou worden Maar omdat dr Kappel geen contract met verzekeraars heeft moet je een deel zelf betalen. Ik hoorde (van luna, ik weet niet meer waar) dat er ook hele goede klinieken zijn waar je een betalingsregeling mee kan afspreken.

Verder kan ik je alleen maar adviseren om op je eigen gevoel en intuitie af te gaan hierin.

Heel veel sterkte met de overwegingen en sorry als ik wat bruut overkom, zo ben ik niet hoor,

Liefs, M
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Nic1978

Ongelezen bericht 21 aug 2019 19:04

Bedankt voor je reactie! En vind het juist fijn dat je lekker direct bent,hou ik van😉
Je hebt ook gelijk hoor,het geld mag geen belemmering zijn. M’n gezondheid staat op 1! En als ik ze laat zitten moet ik over 10 jaar toch een wissel doen en misschien daarna nog 1,dus dat is dan alleen maar duurder.
Maar fijn dat jij 80% vergoed hebt gekregen. Was dat ivm je klachten? Was wel een heel gedoe zeker om dat voor elkaar te krijgen?

Dat van m’n ouders en mannen heb je denk ik niet helemaal goed begrepen. Tuurlijk hoeven m’n ouders zich er niet mee te bemoeien,maar ik had het zelf fijn gevonden als ze in ieder geval naar me wilden luisteren,dat ik m’n verhaal kwijt kon en ze begrip zouden tonen. En dat bedoel ik ook met een man..ik ben niet bang dat een man me niet meer aantrekkelijk vindt,dat interesseert me niet,maar het was fijn geweest als ik nu al een vriend/man had die me kon steunen.

Dat van een betalingsregeling zal ik nog wel even aan luna vragen,bedankt voor de tip!
Ik heb een consult aangevraagd bij dr Kappel en wil ook nog bij dr Van Selms langsgaan. En dan kijk ik hoe ik er daarna over denk.

Nogmaals bedankt voor je bericht💖

Moeke schreef:
21 aug 2019 18:48
Hi Nic,

Ken je de kracht van het nu?
Even heel praktisch gedacht hè..
Je krijgt de operatie zonder klachten dus niet vergoed. Nu niet en over drie of vijf jaar ook niet.. dat geld ben je dus hoe dan ook kwijt. Kan je dus net zo goed nu kwijt zijn, pure winst! ;) Zeker wat gezondheid betreft.
Mits je ze uiteindelijk scheurt of flinke kapsels ontwikkeld natuurlijk. :evil:

Je zit hier op een goede plek hoor wat steun betreft, voelde voor mij als een warm bad, ik wil je ook geen koude douche geven met die opmerking hierboven. Ik heb ze net laten verwijderen na totaal 30 jaar siliconen in mijn lijf. (En ben een beetje fel op het moment tegen siliconen). En, alhoewel ik me al lang geleden heb voor genomen dat spijt hebben zinloos is, (je maakt gewoon op het moment zelf de beste keuze), wilde ik maar dat ik veel eerder dit besluit genomen had. Ik heb veel klachten ontwikkeld die ik echt nooit aan implantaten gekoppeld heb.

Er is echt een leven na explantatie.
Je ouders bedoelen het vast goed maar ze zijn niet meer verantwoordelijk voor jouw keuzes en met alle respect, moeten zich er niet mee bemoeien. En wat mannen betreft, er zijn echt goede mannen die veel verder kijken dan een paar borsten! (Kunnen ze dat niet dan zijn ze oninteressant).

Uiteraard is geld een belemmering. Ik ben door dr Kappel geopereerd waarvan 80 procent vergoed werd, ik moest zelf nog 20 % betalen. Waar anders alles vergoed zou worden Maar omdat dr Kappel geen contract met verzekeraars heeft moet je een deel zelf betalen. Ik hoorde (van luna, ik weet niet meer waar) dat er ook hele goede klinieken zijn waar je een betalingsregeling mee kan afspreken.

Verder kan ik je alleen maar adviseren om op je eigen gevoel en intuitie af te gaan hierin.

Heel veel sterkte met de overwegingen en sorry als ik wat bruut overkom, zo ben ik niet hoor,

Liefs, M
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 aug 2019 19:04

Nick, je zou aan je internist kunnen vragen zich te verdiepen in de materie en eventueel overleg met Nanayakkara. Dat je ziekte stabiel was en nu weer ontregeld zegt een hoop.
Je eigen internist mag ook een advies geven voor verwijdering. Hij moet dan een andere goede reden voor de verergering van klachten uitsluiten. Alleen al het argument dat vrouwen met een bestaande autoimmuunziekte of allergie geen implantaten mogen, moet genoeg zijn want dat is onderzocht. Dus daarmee voldoe je echt wel aan de voorwaarden van het ZiN. En anders echt in bezwaar blijven gaan tot je gelijk krijgt mocht de verzekering moeilijk doen. Wat deze echt wel gaat doen, want ze willen geen geld aan je besteden... ;)
Je arts moet wel bereid zijn mee te werken en zich een beetje in te lezen.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nic1978

Ongelezen bericht 21 aug 2019 19:08

Super,bedankt!
Ik ga het met hem bespreken!👍💋
Luna schreef:
21 aug 2019 19:04
Nick, je zou aan je internist kunnen vragen zich te rdiepen in de materie en eventueel overleg met Nanayakkara. Dat je ziekte stabiel was en nu weer ontregeld zegt een hoop.
Je eigen internist mag ook een advies geven voor verwijdering. Hij moet dan een andere goede reden voor de verergering van klachten uitsluiten. Alleen al het argument dat vrouwen met een bestaande autoimmuunziekte of allergie geen implantaten mogen, moet genoeg zijn want dat is onderzocht. Dus daarmee voldoe je echt wel aan de voorwaarden van het ZiN. En anders echt in bezwaar blijven gaan tot je gelijk krijgt mocht de verzekering moeilijk doen. Wat deze echt wel gaat doen, want ze willen geen geld aan je besteden... ;)
Je arts moet wel bereid zijn mee te werken en zich een beetje in te lezen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 aug 2019 08:25

Wat betreft je vraag via pb over de financiering kun je even op de site van de Jan van Goyen kijken. Daar kun je geld lenen. Meestal ook bij andere privéklinieken. Gewoon even bij de klinieken vragen.
Maar ik zou wel gaan voor de vergoeding, want je hebt daar gewoon recht op.
Fijne dag!😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nic1978

Ongelezen bericht 22 aug 2019 08:39

Ja ik ga ook zeker voor de vergoeding!
Ga beginnen met een bloedonderzoek. Dan bespreken met m’n internist.
Ondertussen consults aanvragen bij Van Selms en Kappel.
En daarna beslissen wat ik ga doen. Al ben ik er wel al voor 99% uit. Maar het blijft lastig. Vannacht bijna geen oog dichtgedaan🙈 Maar komt goed.
Thnx voor je reactie en jij ook een fijne dag😘

Oh en ik kijk hier nu een paar dagen rond,echt super wat je allemaal doet. Wilde ik nog even zeggen💖
Luna schreef:
22 aug 2019 08:25
Wat betreft je vraag via pb over de financiering kun je even op de site van de Jan van Goyen kijken. Daar kun je geld lenen. Meestal ook bij andere privéklinieken. Gewoon even bij de klinieken vragen.
Maar ik zou wel gaan voor de vergoeding, want je hebt daar gewoon recht op.
Fijne dag!😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 aug 2019 19:14

Graag gedaan!
Hierbij belangrijke info voor je internist: viewtopic.php?t=71
😘 Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Nic1978

Ongelezen bericht 22 aug 2019 19:28

Die had ik al opgeslagen om mee te nemen.
Ga morgen alles verzamelen en een stappenplan maken voor mezelf.
Vandaag verwijzing van huisarts gekregen. Morgen afspraak maken bij Selms (had vandaag al gebeld,eerstvolgende mogelijkheid is week van 23 sept,maar moest eerst de verwijzing hebben). Verder wacht ik nog op een reactie van Kappel. Als ik morgen niks hoor,ga ik weer een bericht sturen.
En morgen ook een afspraak maken bij m’n internist om alles te bespreken en alvast wat bloedonderzoeken te doen.
Pfff merk wel dat ik er heel onrustig door ben. Denk aan niks anders..😔

Thnxxxx weer😘
Luna schreef:
22 aug 2019 19:14
Graag gedaan!
Hierbij belangrijke info voor je internist: viewtopic.php?t=71
😘 Luna
Nic1978

Ongelezen bericht 23 aug 2019 21:21

Ik las dat de ene arts wel drains plaatst en de ander niet. Kan iemand uitleggen waarom de een het wel doet en de ander niet? En is het een beter dan het ander?
😘
Essi

Ongelezen bericht 23 aug 2019 21:34

Ligt er gewoon aan wat een arts gewend is te doen.
Ik kan niet zeggen of het een beter is dan het andere.
De dokter die mij heeft geholpen kijkt tijdens de operatie of het wel of niet nodig is. Maar van de verhalen die ik hier over hem heb gelezen, is het meestal niet nodig.
Groetjes essi
Nic1978

Ongelezen bericht 23 aug 2019 21:38

Super,dank je!
Dan weet ik dat ik dat niet persé mee hoef te laten wegen in m’n keuze.
Het eerste consult is gepland,24 sept bij Selms. Wacht nog op een verwijzing voor Niessen. En wil het liefst ook nog naar Kappel,maar zij heeft nog niet gereageerd op m’n bericht. Wacht dat nog even af.

Nogmaals bedankt en fijn weekend!😊
Essi schreef:
23 aug 2019 21:34
Ligt er gewoon aan wat een arts gewend is te doen.
Ik kan niet zeggen of het een beter is dan het andere.
De dokter die mij heeft geholpen kijkt tijdens de operatie of het wel of niet nodig is. Maar van de verhalen die ik hier over hem heb gelezen, is het meestal niet nodig.
Groetjes essi
Moeke

Ongelezen bericht 24 aug 2019 07:32

Dr Kappel laat altijd drains achter. Haar beredenering is dat door de ontstane holte na explantie te spoelen ze meer gelekte siliconen weg kan krijgen dan met instrumenten mogelijk is. Via de drains worden zodoende nog mogelijk aanwezige restanten siliconen ook weg gespoeld.
Ik ben vorige week door haar geopereerd en vond dit een erg prettig idee ( ook omdat ik bdz een ruptuur had en kapselvorming).
Het is even doorbijten, vooral snachts maar in mijn ogen zijn de voordelen veel groter dan de nadelen.

N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
Nic1978

Ongelezen bericht 24 aug 2019 07:45

Klinkt idd wel goed een soort van extra spoelen. Ik heb de implantaten alleen nog relatief kort (1 jaar en 7 maanden) en denk dat het wat lekken/zweten betreft oid wel meevalt. Maar misschien is dat naïef😬

Ik heb dr Kappel ook een bericht gestuurd voor een consult maar nog geen reactie gehad. Heb jij een tip hoe ik haar het beste kan bereiken?
Er staat al een consult gepland bij een andere arts en ik er eigenlijk nog 1. Totaal 3..en dan wil ik een keuze maken. Pfff wel lastig hoor,er komen zoveel namen voorbij hier......🙄

Bedankt voor je reactie😊
Gaat het goed met je herstel?
Moeke schreef:
24 aug 2019 07:32
Dr Kappel laat altijd drains achter. Haar beredenering is dat door de ontstane holte na explantie te spoelen ze meer gelekte siliconen weg kan krijgen dan met instrumenten mogelijk is. Via de drains worden zodoende nog mogelijk aanwezige restanten siliconen ook weg gespoeld.
Ik ben vorige week door haar geopereerd en vond dit een erg prettig idee ( ook omdat ik bdz een ruptuur had en kapselvorming).
Het is even doorbijten, vooral snachts maar in mijn ogen zijn de voordelen veel groter dan de nadelen.
Moeke

Ongelezen bericht 24 aug 2019 10:04

Het beste kan je bellen en haar voicemail inspreken. Dan belt ze je terug. Mijn controle afspraak na 2 weken is 11 sept geworden omdat ze eerst nog vakantie heeft. Ik weet niet van wanneer tot wanneer.

Ik heb ook best wel wat vragen over hoe na de explantatie. Hoelang bh aan, wanneer weer sporten ed. Tillen, hardlopen enzo. Wanneer ontgiften, en waarmee. Er is hier veel te vinden maar zou het ook graag van haar horen. Ze is ook preventie arts namelijk en zelf al 68 jaar! Weet dus veel van tegengaan van veroudering af.
En aangezien ik 54 ben een grootmoeder :lol: heb ik daar wel oren naar.

Liefs, M

Nic1978

Ongelezen bericht 24 aug 2019 11:12

Oke,dan ga ik maandag haar voicemail ook nog inspreken. Maar miss is ze idd wel met vakantie nu.

Ja dat zijn vragen die ik ook wel heb! Er is idd veel te vinden hier,maar het duizelt me soms ook wel een beetje,zoveel informatie🙈
Wel fijn dat Kappel zoveel weet,dan kan ze adviseren in het totale plaatje.
Moeke schreef:
24 aug 2019 10:04
Het beste kan je bellen en haar voicemail inspreken. Dan belt ze je terug. Mijn controle afspraak na 2 weken is 11 sept geworden omdat ze eerst nog vakantie heeft. Ik weet niet van wanneer tot wanneer.

Ik heb ook best wel wat vragen over hoe na de explantatie. Hoelang bh aan, wanneer weer sporten ed. Tillen, hardlopen enzo. Wanneer ontgiften, en waarmee. Er is hier veel te vinden maar zou het ook graag van haar horen. Ze is ook preventie arts namelijk en zelf al 68 jaar! Weet dus veel van tegengaan van veroudering af.
En aangezien ik 54 ben een grootmoeder :lol: heb ik daar wel oren naar.

Liefs, M
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”