Monobloc hydrogel explantatie

Lees of deel ervaringen.
Donny

Ongelezen bericht 01 jul 2019 10:31

Sinds enkele weken helemaal onder de bultjes op rug borst en binnenkant bij polsen. Zelfs als ik vier levocetirizine slik gaat het niet weg. Sinds twee jaar de monoblock hydrogel implantaten en sindsdien deze klachten.
Ook mijn gezicht verdraagt geen enkele creme meer. Het enigste wat nu goed gaat sinds een week is jojoba olie. De acne wordt gelukkig minder.
Maar wat me wel opvalt is dat mijn gezichtshuid in de afgelopen twee jaar veel ouder lijkt geworden. Ik heb het idee dat de implantaten vocht onttrekt aan het lichaam, ook vaak een droge keel en ogen.
Voor de monoblock had ik siliconen implantaten maar wegens heftige asia klachten deze moeten verwijderen na acht jaar.
Toen twee jaar niets gehad wel een borstlift na explantatie vd siliconen. Maar ik hield een kleine b cup over. Bijna plat met kleding aan. Toen na twee jaar ik bijna hersteld was vd asia klachten, op de oogbolonstekingen na besloot ik voor de monoblock implantaten te gaan, maar o , o wat heb ik nu een spijt. Mijn lichaam reageert op alles. Vorig jaar net voor de zomervakantie begon ik met cbd olie ivm schouderklachten en ineens kreeg ik na twee dagen wat plekjes op bovenkant benen, zal wel door de warmte komen dacht ik en gingen na zuid frankrijk...nou wat er daar gebeurde wil ik niet nog eens meemaken....het spreidde helemaal uit op beide benen en een jeuk...ik kon niet meer op een bank zitten en ben in frankrijk naar twee dokters gemoeten...zal de warmte wel wezen zeiden ze en mocht niet in de zon. De vakantie moeten afbreken en hier gelijk naar zhuis, wisten ook niet wat het was. Tot bij mij het lampje ineens ging branden vd twee druppeltjes cbd olie die ik innam. Gelijk gestopt en na twee weken begon het weg te trekken. Mijn lichaam verdraagt dus niets meer en ik wijt dat zeker aan de implantaten.
Ik ga nu zo bellen voor explantatie in oktober en ga dan kijken voor evt een prothese bh zodat het nog iets lijkt...lipofilling doe ik niet. Ten eerste raden ze het niet aan als je de implantaten voor de spier hebt en ten tweede vind ik het onwijs duur voor misschien 50 cc wat blijft zitten.
Ik heb mijn ervaring nu gehad met deze dingen...ben 42 jaar en ga mijn lichaam accepteren zoals het is. Die speciale bh ga ik dragen omdat het mijn een fijner gevoel geeft in kleding maar thuis ben ik wie ik ben. Hopelijk gezond en minder heftige reactie op medicijnen en cremes.
Het enige wat mij nog stoort aan de borstlift zijn de witte littekens rond de tepels. Misschien dat ik over een jaar voor medische tatoeage kies zodat dat een beetje weggevaagd kan worden, maar ik kan niet wachten tot die zware ballen weg zijn. Ik heb ze voor de spier en 370 cc per stuk.
Ik houd jullie op de hoogte

Liefs donny
Estelle

Ongelezen bericht 24 jul 2019 14:06

Heb besloten mijn monobloc hydrogel cmc te laten verwijderen. Nieuwe testen laten doen en ontstekingswaarden zijn laag maar daar vaar ik niet blind op. Immers alles is onderzocht en lichamelijke oorzaken voor mijn klachten zijn uitgesloten en ook geeft dr Niessen aan dat hij toch enkele vrouwen met monobloc hydrogel heeft gezien die klachten hadden en opknapten na verwijderen. De hypothese is dat er een groep vrouwen is die naar verloop van tijd reageren op lichaamsvreemde materiaal. Daarnaast vraag ik mij zelf af hoe veilig die sillicone envelop is immers in het elastomer en omhulsel zitten ook toxische stoffen. Een moeilijke keus was het maar liever plat dan dat ik doorloop met klachten en het idee heb dat ik er niet alles aan heb gedaan om beter te worden. Zijn er overigens andere dames die ook te horen kregen dat kapsel van monobloc heel dun is en daarom moeilijk geheel te verwijderen?
Tina

Ongelezen bericht 24 jul 2019 15:00

Estelle schreef:
24 jul 2019 14:06
Heb besloten mijn monobloc hydrogel cmc te laten verwijderen. Nieuwe testen laten doen en ontstekingswaarden zijn laag maar daar vaar ik niet blind op. Immers alles is onderzocht en lichamelijke oorzaken voor mijn klachten zijn uitgesloten en ook geeft dr Niessen aan dat hij toch enkele vrouwen met monobloc hydrogel heeft gezien die klachten hadden en opknapten na verwijderen. De hypothese is dat er een groep vrouwen is die naar verloop van tijd reageren op lichaamsvreemde materiaal. Daarnaast vraag ik mij zelf af hoe veilig die sillicone envelop is immers in het elastomer en omhulsel zitten ook toxische stoffen. Een moeilijke keus was het maar liever plat dan dat ik doorloop met klachten en het idee heb dat ik er niet alles aan heb gedaan om beter te worden. Zijn er overigens andere dames die ook te horen kregen dat kapsel van monobloc heel dun is en daarom moeilijk geheel te verwijderen?

Hi lieve Estelle,

Wat dapper dat je de beslissing hebt gemaak om de monoblocs te laten verwijderen. Bij mij zijn de kapsels zoals je kunt lezen idd niet verwijderd. Ik had ze ook nog maar 6 maanden dus hoop dat mijn lichaam het zelf kan opruimen. En ik moet zeggen dat mijn klachten al flink zijn verminderd! Mijn kapsel was zo dun dat het uit elkaar viel zei de arts, hij had echt in het weefsel moeten snijden en dat had verminking tot gevolg gehad. Ik vertrouw maar op de kracht van mijn lichaam de rest te doen nu ‘de bron’ weg is. Overigens was wel het doel om zoveel mogelijk kapsel te verwijderen. Heb je al consulten gehad?

Liefs!
Estelle

Ongelezen bericht 24 jul 2019 15:16

Dank voor de lieve reactie en fijn dat het beter met je gaat. Ik ga de explantatie doen door de Niessen en tegelijkertijd lipofilling. Ik hoop dat ik bij de 70 procent hoor die minder moe zal zijn. Is je moeheid minder geworden? Omdat de wachtlijst zo lang is voor dr Nannayakara heb ik besloten zelf maar de ingreep te betalen want ik ben best wel bang meer achteruit te gaan. Jarenlang ben ik klachtenvrij geweest maar heb het idee dat er een soort tipping point is bereikt en mijn lichaam er niet meer tegen kan. Maar goed het is een gok of de ingreep zal werken. Was je ook bang voor de gevolgen van een lymfoom? Omdat dit vaker voorkomt bij implantaten met textuur?
Tina

Ongelezen bericht 24 jul 2019 15:28

Estelle schreef:
24 jul 2019 15:16
Dank voor de lieve reactie en fijn dat het beter met je gaat. Ik ga de explantatie doen door de Niessen en tegelijkertijd lipofilling. Ik hoop dat ik bij de 70 procent hoor die minder moe zal zijn. Is je moeheid minder geworden? Omdat de wachtlijst zo lang is voor dr Nannayakara heb ik besloten zelf maar de ingreep te betalen want ik ben best wel bang meer achteruit te gaan. Jarenlang ben ik klachtenvrij geweest maar heb het idee dat er een soort tipping point is bereikt en mijn lichaam er niet meer tegen kan. Maar goed het is een gok of de ingreep zal werken. Was je ook bang voor de gevolgen van een lymfoom? Omdat dit vaker voorkomt bij implantaten met textuur?
Snap je beslissing helemaal en denk ik goed dat je het zo doet omdat het anders nog zo lang duurt en voor veel onrust zal zorgen. Tenminste dat deed het bij mij. Waar jk aanvankelijk dacht: oh joh ik zie het wel, het heeft geen haast maar ik maak vast een afspraak voor een consult. Veranderde dat al snel in dat ik ze er zo snel mogelijk uit wilde, ook deels uit angst voor nog meer klachten/ achteruitgang. Heb je al een datum gepland staan?
Ik heb wel het idee dat ik minder moe ben, hoewel het nog maar kort geleden is en ik soms ook slecht slaap en dan dus juist wel weer moe ben. Maar de vermoeidheid is wel een ander soort gevoel naar mijn idee. Waar het eerst een soort uitputting was en voelde als algehele malaise, ben ik nu gewoon soms moe (klinkt dat logisch😅?) en heeft het vaak een reden (slapen, weer etc). Maar zoals ik al zei is de operatie nog maar kort geleden dus echt oordelen erover vind ik nog lastig. Wel is mijn huid al een stuk opgeknapt en ben ik minder grauw. Ik kreeg vaak te horen dat ik er zo moe uitzag, en dat is nu weg.

Liefs x
Estelle

Ongelezen bericht 24 jul 2019 15:37

Ik herken het gevoel van malaise en ook de angst geeft mij veel onrust en daarom heb ik besloten het te laten verwijderen. Ik vind het wel spannend ben bang dat ik niet opknap maar dr niessen geeft niet voor niets aan dat ik ze beter kan laten verwijderen.
Donny

Ongelezen bericht 04 aug 2019 12:55

Hoi tf1991

Ik ben zo benieuwd hoe het nu met je gaat. Het is nu een maand geleden dat je geopereerd bent.
Hoe is het met je huidklachten, merk je al verschil?
Ik ga morgen de kliniek bellen voor een afspraak in oktober.
Mijn huidklachten zijn er nog steeds...met die warmte werd het alleen maar erger.
Ik kan niet wachten tot ze eruit zijn.

Liefs donny
Tina

Ongelezen bericht 04 aug 2019 13:31

Donny schreef:
04 aug 2019 12:55
Hoi tf1991

Ik ben zo benieuwd hoe het nu met je gaat. Het is nu een maand geleden dat je geopereerd bent.
Hoe is het met je huidklachten, merk je al verschil?
Ik ga morgen de kliniek bellen voor een afspraak in oktober.
Mijn huidklachten zijn er nog steeds...met die warmte werd het alleen maar erger.
Ik kan niet wachten tot ze eruit zijn.

Liefs donny
Hi Donny,

Het gaat goed! Mijn huidklachten zijn nog niet volledig verdwenen en gaat een beetje op en af, maar merk wel dat er een stijgende lijn in zit en het steeds wat beter gaat. Ik heb daarnaast ook begrepen dat anderen juist acné klachten (tijdelijk) ontwikkelen na explantatie en narcose middelen kunnen ook huidklachten als bijwerking hebben, dus ik weet dat het allemaal tijd nodig heeft. Maar zoals ik zei lijkt het wel steeds beter te gaan! Los daarvan heb ik geen grauwe huid meer en zie ik er gezonder uit. Ook voel ik me minder duizelig,vermoied etc. Voel mij inmiddels ook goed hersteld en kan bijna alles weer, ga ook weer het sporten oppakken en daar heb ik eindelijk weer zin in! Littekens zien er ook goed uit dus ik ben tevreden :)

Wat goed dat je de kliniek gaat bellen voor een afspraak! Goede beslissing denk ik. Ik zal je op de hoogte houden van hoe mijn huidklachten ontwikkelen 🤗

Liefs
Estelle

Ongelezen bericht 04 aug 2019 13:43

Wat fantastisch dat je je al beter voelt. Ik lees op de fb page van Nicole Daruda ook dat veel vrouwen huidproblemen hebben en dit beter gaat na explantatie. Ook fijn dat je minder vermoeid bent. Liefs Estelle
Donny

Ongelezen bericht 04 aug 2019 13:46

Wat fijn dat je nog meeleest en antwoord geeft op dit forum!
Zo belangrijk voor anderen om te lezen hoe het na een explantatie gaat.
Idd kan narcose en nasleep nog invloed hebben op je huid. Ik had dat volgens mij ook na explantatie vd siliconen maar toen ik daarna 3 jaar geen implantaten had kreeg ik er een mooie huid voor terug.
Ik hoop dat dat nu weer gebeurt met aankomende explantatie.
Geestelijk ben ik me er nu drie maanden aan het voorbereiden en ik krijg er rust door..mede door te weten dat ik er goed aan doe om de monoblocs te verwijderen.
Ik heb ze nu twee jaar maar betrap me erop dat ik ze eigenlijk 2 jaar heb proberen te verbergen omdat ik ze te groot vond.
Het zal me zoveel rust geven in mijn hoofd dat er niets meer in mijn lichaam zit....
Net terug van vakantie en heb op strand naar veel vrouwen gekeken en het verbaasde me dat ik zoveel vrouwen met een gewone B cup zag lopen dat ik het nu helemaal niet erg meer vind om van d naar b te gaan. Mede ook om een goed voorbeeld te geven naar mijn puber dochters die ook een kleine cup hebben en niet weten dat ik twee x implantaten heb gehad. Mocht het ooit er sprake komen dan zal ik ze eerlijk vertellen dat ik het ooit heb gehad, maar wil liever dat ze hun lichaam accepteren zoals het is en ze niet op andere gedachten wil brengen....ik deed dat nl wel toen ik van mijn moeder hoorde dat ze implantaten had en ik zelf daardoor ook heel anders naar mijn lichaam ging kijken en er niet tevreden mee was...de stap was toen snel gezet zij had ze immers ook...en dat wil ik voor mijn dochter voorkomen..al deze ellende.
Ik laat je binnenkort weten wanneer de datum is.. zou ik na de explantie na drie weken weer kunnen werken? ( in de zorg?
Liefs donny
Tina

Ongelezen bericht 04 aug 2019 20:47

Vind het zelf ook belangrijk om het herstel te delen en zet mij graag in voor dit forum😊.

Snap je helemaal Donny, dat je je dochters niet dat beeld wilt geven. Wel een mooi uitgangspunt om te bespreken als ze zelf ooit met de wens voor een Bv komen. Ik heb door dit alles ook echt wel geleerd om meer van mij lichaam te houden, gewoon zoals het is. En dat is iets wat ik voor implantaten heel moeilijk vond. Zo heeft dit alles toch nog iets goeds gebracht 😅 Je gaat blijkbaar iets pas waarderen als je er negatieve ervaringen mee hebt 🤷‍♀️

Ik heb zelf 1 week vrijgehad maar ik werk soort van op kantoor dus heb geen fysieke baan. Maar moest toen ookwel autorijden ed. Ik voelde mij al snel heel goed en kon al veel, dus zou zeggen dat drie weken wel voldoende is. Maar als je ook patienten moet tillen ed is het misschien wel nog een beetje triggy? In de zin van dat ze het afraden, ik voelde me wel snel goed genoeg om te tillen maar mocht het dan nog niet (heel vervelend want dan moet je er continu bij na denken). Dan zou je wel kunnen werken na drie weken maar moet je bij dat soort activiteiten misschien voor de zekerheid wat vaker om hulp vragen als dat mogelijk is. Lichte dingen tillen, wat hoger reiken en deuren open duwen ed kon ik wel gewoon hoor tegen die tijd!

Liefs
Donny

Ongelezen bericht 08 aug 2019 13:50

Heb de datum voor oktober....ik schrok me alleen te pletter vd prijzen.
In de eerste offerte van januari schreef hij 1500,- voor verwijdering onder lokale verdoving. En als ik onder narcose zou gaan zou er ongeveer 500 bijkomen.
Dat was dan wel zonder de kaspels eruit daar hadden we het nog niet over gehad.
Nu kreeg ik vandaag de nieuwe offerte en dat was verwijdering onder narcose met kapsel eruit 3800,-!

Ik dacht dat ik met 2000 klaar zou wezen.
En het is de vraag of ik wel een dik kapsel heb, ik heb ze nu nog maar twee jaar. Het kan ook een dun vliesje wezen wat het lichaam zelf opruimt?

Ik heb net een mail gedaan of het wel goed is gegaan met de offerte.... en anders kies ik er toch maar voor om de kapsels te laten zitten..

Wat een toestand zeg...
D-borah

Ongelezen bericht 08 aug 2019 15:37

Zo dat is wel een verschil in prijs zeg! Ik heb net mijn monoblocs na 18 jaar laten verwijderen, de kapsels waren mooi dun zei dr Van Selms. De oude kapsels van de vorige implantaten heeft hij niet aangetroffen, vind ik op zich wel raar want lost het lichaam ze nu wel op of niet?! Ik wens je succes met je keuze!
- Beauty is only skin deep -
Estelle

Ongelezen bericht 08 aug 2019 15:47

Hoi D-borah

Waren jou implantaten blauw van kleur als ik vragen mag? Hoe gaat het nu met je?

Ik hoop dat het goed met je gaat

Liefs Estelle
D-borah

Ongelezen bericht 08 aug 2019 17:36

Estelle schreef:
08 aug 2019 15:47
Hoi D-borah

Waren jou implantaten blauw van kleur als ik vragen mag? Hoe gaat het nu met je?

Ik hoop dat het goed met je gaat

Liefs Estelle
Nee, ze waren geel. Dat vroeg ik ook aan Van Selms, wat hij zei weet ik eigenlijk niet meer zo kort na het wakker worden. Of de oudere monoblocs waren niet blauw, of het blauw verdwijnt na al die jaren?!

Het gaat aardig, dank je!
- Beauty is only skin deep -
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”