uitslag kapsel onderzoek, kan iemand me geruststellen?

Lees informatie of stel vragen.
Marleenv92

Ongelezen bericht 22 jul 2019 12:36

Hallo allemaal.
Inmiddels alweer twee weken dat dr Kappel mij heeft geopereerd. Ik voel me al wel wat beter en aantal klachten zijn weg of verminderd. Helaas heb ik de laatste paar dagen een zware dip omdat ik de uitslag van mijn kapsel heb ontvangen en ik ben erg geschrokken van wat erin stond (ruime hoeveelheid siliconen aangetroffen in kapsel en spierlaag daaromheen, en uitgebreide reuscelreactie). Ik heb hier nog niet eerder iets voorbij zien kopen over kapseluitslagen dus ik vroeg me af of meer het zouden willen delen als ze dit hebben laten opsturen. Ik weet wel van Flora dat er bij haar een minder verontrustende uitslag uit kwam (geen siliconen aangetroffen) en daarom maak ik me nu toch wel veel zorgen.
Alle tips welkom over hoe nu verder.

dit staat er letterlijk:

macroscopie: 1. vliezig weefselfragment afmeting 3,2x1,6x0,5 cm. Mag mental lijkt gefixeerd. Andere zijde deels wat vettig aspect. Fragment gelamelleerd en geheel ingesloten in casette 1. 2. kapselfragment met afmeting 2,7x2x0,4 cm. Een zijde een glad vliezig andere zijde wat rafelig vettig aspect. Fragment gelamelleerd en geheel ingesloten in casette 1.

microscopie: het spierweefsel met overgangen naar fibreus kapsel waarin ruime hoeveelheid siliconen materiaal met fibrohyalinose eromheen. Uitgebreide reuscelreactie tevens. II vergelijkbaar.
Tina

Ongelezen bericht 22 jul 2019 14:37

Wat vervelend dat je er zo van bent geschrokken en je geen positiever nieuws hebt gekregen. Op dit moment kun je denk ik weinig doen, behalve herstellen en straks proberen te ontgiften. Wees iig blij dat de implantaten en (een deel van je) kapsel eruit is! Dat heb je iig niet meer in je lijf! Dat is wsl het grootste gedeelte en alles wat er dus in het weefsel gevonden is, kan dus niet meer in je lichaam zitten. Wat er precies in je lichaam is achtergebleven weet je natuurlijk niet, maar ga uit van de kracht van je lichaam om te herstellen. Je hebt de juiste keuze gemaakt om ze eruit te laten halen, ik hoop dat je daar rust in zult vinden 😘

Liefs x
AmbervdV

Ongelezen bericht 22 jul 2019 16:08

Hoi Marleen,

Ik ben maandag bij mijn arts geweest en hij had voor mij ook de uitslag van mijn kapsel onderzoek. Ook ik had stukjes siliconen in mijn kapsel, gelukkig alles 100% verwijderd.
Ik heb dat voor waarheid aangenomen en verder kan ik er niets mee. Ik ben blij dat het in het kapsel zat en dat dat inmiddels verwijderd is. Of er nu ook het e.e.a in mijn lichaam rond dwaalt, dat durf ik niet te zeggen.

Ik verwacht dat je niet heel ongerust hoeft te zijn. Wellicht zullen meer mensen deze uitslagen hebben. Is je kapsel wel volledig verwijderd?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
wilmaatje

Ongelezen bericht 22 jul 2019 22:34

Marleenv92 schreef:
22 jul 2019 12:36

viewtopic.php?t=535

Hier staat info over uitslagen

Hallo allemaal.
Inmiddels alweer twee weken dat dr Kappel mij heeft geopereerd. Ik voel me al wel wat beter en aantal klachten zijn weg of verminderd. Helaas heb ik de laatste paar dagen een zware dip omdat ik de uitslag van mijn kapsel heb ontvangen en ik ben erg geschrokken van wat erin stond (ruime hoeveelheid siliconen aangetroffen in kapsel en spierlaag daaromheen, en uitgebreide reuscelreactie). Ik heb hier nog niet eerder iets voorbij zien kopen over kapseluitslagen dus ik vroeg me af of meer het zouden willen delen als ze dit hebben laten opsturen. Ik weet wel van Flora dat er bij haar een minder verontrustende uitslag uit kwam (geen siliconen aangetroffen) en daarom maak ik me nu toch wel veel zorgen.
Alle tips welkom over hoe nu verder.

dit staat er letterlijk:

macroscopie: 1. vliezig weefselfragment afmeting 3,2x1,6x0,5 cm. Mag mental lijkt gefixeerd. Andere zijde deels wat vettig aspect. Fragment gelamelleerd en geheel ingesloten in casette 1. 2. kapselfragment met afmeting 2,7x2x0,4 cm. Een zijde een glad vliezig andere zijde wat rafelig vettig aspect. Fragment gelamelleerd en geheel ingesloten in casette 1.

microscopie: het spierweefsel met overgangen naar fibreus kapsel waarin ruime hoeveelheid siliconen materiaal met fibrohyalinose eromheen. Uitgebreide reuscelreactie tevens. II vergelijkbaar.
Loiza

Ongelezen bericht 22 jul 2019 22:52

Heey. Ik snap je ongerustheid, je mag je daar ook onzeker over voelen - het is eng, dat hele siliconen vraagstuk. Ik weet niet wat de uitslagen betekenen, daar kan ik je niet mee helpen (vraag anders verduidelijking aan de dokter?). Maar lieve dame, het blijft waarschijnlijk ook een onzekere factor.. je kan moeilijk voorspellen wat de toekomst brengt nav die testresultaten. Zoals er ook is geschreven, je hebt ze laten verwijderen en nu heelt het lichaam zo goed als ze kan! Dat is al de beste beslissing die je voor jezelf hebt genomen. Ga uit van hoe je gezondheid nu is, wat je daar nu aan kan doen eventueel ter verbetering. Makkelijkrr gezegd dan gedaan , snap ik hoor... 😘 Veel sterkte met je herstel!! Liefs
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2019 23:04

Lieve schat, ik kon niet eerder reageren. In ieder geval even snel een korte reactie. Maak je niet druk, jouw uitslag is normaal. Dit beeld wordt altijd gezien. Siliconen en ontstekingsreacties/lichaamvreemdreacties gericht op siliconen. Een reuscelreactie is een opgehoping van opruimcellen van je imuunsysteem. Macrofagen een soort van vreetcellen van je imuunsysteem.
Niet te lang bij stil staan. In alle kapsels wordt dit gezien.
In de reactie van Wilma staat de link naar uitslagen van andere dames.
No worries en nu lekker slapen ok?
🤗💋💕😴

Hier nogmaals de link: viewtopic.php?t=535
Marleenv92

Ongelezen bericht 23 jul 2019 08:52

Bedankt allemaal voor de reacties! Het helpt zeker!! Ik ga me eerst focussen op herstel nu en proberen hier niet meer mee bezig te houden :)
Liefs Marleen
Plaats reactie

Terug naar “Kapsels, onderzoek kapsels, drains”