Explantatie Flora - Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Flora

Ongelezen bericht 07 jul 2019 08:29

Voorsteltopic-->Flora

De dagen voor explant had ik contact met M en met Marleen die ook op dit forum zit. M ‘ontmoette ik in de breastimplant illness groep van Nicole op facebook.
Ze worden op dezelfde dag geopereerd door dr Kappel.

Om 11:15 moest ik me melden in Amsterdam.
Werd meteen opgehaald door de lieve zuster. Nam afscheid van mn man. En werd nu pas echt zenuwachtig.
Daar lag M al op de uitslaapkamer lekker een broodje te eten. Ze zag er goed uit en dat stelde me gerust.
Mocht me uitkleden en het blauwe jasje aantrekken.
Nog even gauw naar toilet want was die ochtend ongesteld geworden... fantastisch.

Een klein kwartiertje met M gekletst. Blij voor haar dat ze het achter de rug had. Marleen werd inmiddels ook op de uitslaapkamer binnengereden. Net haar ogen aan het openen. Ze leek het goed te maken. Fijn om te zien.

My turn.
Dr kappel kwam langs. Nam een vragenlijkst met me door waaronder een tal van symptomen die ik een cijfer moest geven 1 voor minste last, 9 voor veel last.
Een paar klompjes aan en mocht mee naar de OK lopen.
Dit vond ik heel erg spannend. Mn hart ging tekeer.
Daar stond het team al klaar. Twee lieve mannen van anesthesie, geloof 2 dames en dr Kappel.
Mocht voorzichtig op de operatie tafel gaan liggen.
Blij dat het eindelijk zover was en stelde mezelf gerust dat het moest gebeuren. Geef je eraan over, geef je eraan over.
Alles werd klaargezet, armen op de beugels, narcose toegedient via infuus, kapje op mn mond en natuurlijk de warmte deken over me heen.
Een mannenstem zei: denk maar aan iets leuks, denk nu maar aan iets leuks.
Snel schakelen van alle zorgen naar m’n lieve gezin.
Een warme sensatie in m’ hand, arm keel, vieze smaak in mn mond. Dacht nog: Bah.
En dat was het...

Om 14:20 ongeveer werd ik de uitslaapkamer binnengereden in een heerlijk warm bed.
Zag in een glimps M nog lekker liggen en bij Marleen hoorde ik dr Kappel.
De lieve zuster schoof me m’n mobieltje toe. Kijk eens zei ze: ik roep je man naar binnen, hij is alweer in de wachtkamer.

Snel typte ik een berichtje naar mn familie en vrienden.
Dat had ook wel even kunnen wachten want de berichtjes waren onleesbaar. Schijnbaar gewoon wat letters ingetikt.
😂

Voorzichtig tilde ik het verband met topje op. Had wat pijn aan de zijnkant van linkerborst op de plek waar ik al steeds pijn had voor explantatie. Een ongemakkelijk gevoel.
Later blijkt dat de drain daar zit.
Een klein schok golfje ging door mn lichaam toen ik verder observeerde..
He? Er zit tape om mijn tepels heen?
Why?
Het was daar eenbeetje gevoelig. Onder aan mn borsten niet.
Hmmm, zo maar even vragen.
Zuster kwam weer langs.
Ze zei dat alles goed was gegaan. Ze nog heel waren (😳 echt?) maar dat ze niet via de onderkant van mn borst hebben kunnen verwijderen maar via de tepel hebben gedaan.
Ik dacht alleen maar omg, omg!
Vind dat echt doooooodeng!
Daarna 2 broodjes weggewerkt, glas water, paracetamol, glas thee en een cup a soup. Daar was ik wel aan toe.

Toen dr Kappel klaar was met de 4de patient van de dag kwam ze bij me langs en legde uit:
Ik had geen plooi onder mn borst en geen litteken van implantatie (zijn via oksel er ingegaan). Dr kappel wist daarom niet zo goed waar een incisie te maken. M’n protesen waren inmiddels na 13 jaar ook een eind gezakt.
Ze wilde voorkomen dat ik met littekens over zou blijven die ‘misplaatst’ zouden zijn. Te ver of te hoog zouden zitten en heeft daarom deze keuze gemaakt.
Ben blij dat ze dat heeft gedaan. Al had ik het vooraf ook wel fijn had gevonden om te weten dat dat kon.
Ze liet kapsel en protesen zien. Protesen in tact, wel een stuk leger dan ze er in zijn gegaan. Geen verrassing. Het waren de inmiddels verboden silimed 235 ml. Allemachtig wat zwaar in de hand. Mocht ze in een zakje mee naar huis.
Een deel van kapsel is opgestuurd naar pathologie.

Het was een warm team. Erg op m’n gemak gevoeld. En heel serieus bezig met hun taken. De zuster van de voor en nazorg was echt fantastisch. Dat moest ik nog even gezegd hebben.

Blij om thuis te zijn, in mn eigen bed. Kindjes om me heen. Ze wilden al meteen doktertje spelen en waren gelukkig niet erg geschrokken van de drains.
Om 19:30 mn eerste naproxen gehad. Merk dat ik het nodig heb.
Lekker genetflixt, om
23:00 2 paracetamol en naar bed gegaan.

De nacht was pittig op mn rug. Ben een echte zij- rugslaper maar dat went de komende dagen wel.

Hoop dat iemand wat aan mijn verslagje heeft.

Liefs XX
Loiza

Ongelezen bericht 07 jul 2019 08:39

Dag lieve Flora,

Ik heb zeker wat aan je verslagje. Mooi geschreven! En lijkt me ook even bizar, de ontdekking via de tepel, anders dan de verwachting. Heel prettig dat de dokter in jouw belang zo goed mee heeft gedacht.

En fijn dat ze nog heel waren! Hoe waren de kapsels en hoe ging het verwijderen daarvan? Nu een drain, zit dat een beetje oke...?

Xxx uitrustse 😘😘😘
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Flora

Ongelezen bericht 07 jul 2019 08:48

Het verwijderen van het kapsel was heel goed gegaan.
Niet enbloc maar in stukken er uit.
Het meeste was al verfrommeld. Zeprobeerde t nog wat uit te trekken maar dat werd gauw stug.
Hier en daar een dikker stukje kapsel maar vooral heel dun.
Bijzonder om te zien en fijn om af te sluiten.
Heb er geen fotos van gemaakt. Dat was ik vergeten.

Weet niet wanneer uitslag van ongestuurde deel komt.
Wacht t rustig af.
Drain is wel echt irritant. Ik voel ze zitten maar kan niet zeggen dat t pijnlijk is. Meer zeurend gevoel.
Het druppelt langzaam door. Er zit nu 60ml in beide.

😘
Cactusmuis

Ongelezen bericht 07 jul 2019 09:19

Hai Flora, knap maar snel weer op. Bijzonder verhaal dat het via je tepel is gegaan. Ik ben donderdag 4 juli geholpen maar heb nog het idee dat ik onder een trein ben gekomen. Hopelijk morgen de drains eruit. Hoe gaat dat bij jou met de drains moet je ervoor naar A'dam?
Flora

Ongelezen bericht 07 jul 2019 09:52

Heb je heel veel pijn cactusmuis?
Heb jij ook dat je bij bepaalde houdingen meer druk op de borst en daar ongemak van hebt?

Merk wel echt een verlichting in mn hoofd. Dat vind ik heel erg gek.
Hoe groot waren jouw implantaten?
Ben benieuwd naar jouw verslagje.

Hoeveel heb je nu in de drainpotten zitten na deze dagen?
Het verwijderen van drains kon bij huisarts maar die wilde liever dat dr kappel t zou doen dus daarvoor kan ik naar Zwolle.
En wie gaat ze bij jou verwijderen?
Heb je je borsten al gezien?

Kalm aan. Pak je rust.
Xx
Essi

Ongelezen bericht 07 jul 2019 10:25

Mooi en duidelijk verslag.
Goed herstel voor je.
Liefs essi
Cactusmuis

Ongelezen bericht 07 jul 2019 11:49

@Flora pijn is te doen meer "geradbraakt" en dan vooral links.
Van liggen naar zitten is een heel naar gevoel in de borsten lijkt alsof zwaartekracht er dan flink aan trekt. Links aan de zijkant en bovenaan spier zijn mijn pijnpuntjes.

Ik durf niet te zeggen hoe groot de implantaten waren, heb ook niet om de implantaten/foto's/onderzoeken gevraagd. Achteraf stom. Wel weet ik dat alles eruit is en daar ben ik heel blij mee! Ik zal er bij controle over praten al valt er niet veel meer te onderzoeken nu. Ik ga ervan uit dat ik hoe dan ook een gezondheidsvoordelen heb zo zonder. Als mijn klachten (reuma, tintelingen, woordvindingsproblemen) verbeteren merk ik dat sws wel. Afgelopen dag had ik l45 en r40 cc in de drains best nog veel eigenlijk. Hoop dat ze er morgen uitgaan. De verpleegkundige pc gaat dat doen.

Hou je rustig xxxx
Flora

Ongelezen bericht 07 jul 2019 22:38

Ach meid, het maakt ook helemaal niks meer uit.
Je bent verlost van die rotdingen.

Neem de tijd voor jezelf om te genezen en uit te rusten.
Hoop dat de drains er morgen bij je uitkunnen.
Dan zul je je vast een stukje beter voelen 🍀😘
Flora

Ongelezen bericht 12 jul 2019 07:29

Even een kleine update.
Op maandag, twee dagen na operatie mochten de drains eruit.
Hiervoor ging ik terug naar dr Kappel in Zwolle omdat mijn huisarts dat een fijner idee vond.
Zo gezegd zo gedaan. Er zat maar weinig vocht in de drains en werd al minder bloederig van kleur.
Zag erg op tegen verwijderen maar het was een fluitje van een cent.
Helemaal niks om zorgen om te maken of gespannen om te zijn.
Moest nog even de strakke band blijven dragen.
Als ik het aandurf ga ik morgenavond echt douchen.
Spannend.
Nu douche ik mn onderlichaam wel en boven de borsten was ik met washandje.

De pijn valt reuze mee en is te doen.

Vreemd om weer plat te zijn.
Mn kleding staat heel gek nu.

Dinsdag weer naar dr Kappel voor de eerste na-controle.

Xx
Loiza

Ongelezen bericht 13 jul 2019 01:17

Fijn om te lezen!! Xxx

Ja even wennen met de kleine borsten, ik straks/nu ook.. Gezondheid duizend maal belangrijker. Mag je wel weer wat nieuwe shirtjes kopen die goed passen op je nieuwe bovenlichaam *)
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Cactusmuis

Ongelezen bericht 17 jul 2019 09:34

@Flora hoe was je controle bij dr. Kappel gisteren en hoe voel je je?
Loiza

Ongelezen bericht 25 jul 2019 15:07

Heey Flora, hoe gaat het? Liefs
Moeke

Ongelezen bericht 08 aug 2019 07:20

Hi Flora,
Dank je voor je uitgebreide verslag. Ik ben volgende week aan de beurt bij dr Kappel in Amsterdam. Het is erg fijn om ervaringen van anderen te lezen.
Hoe gaat het inmiddels met je?
Ik begreep van dr Kappel dat de klachten de eerste maanden zullen verergeren, daar loop jij op dit moment dan waarschijnlijk tegenaan. Ik kijk ernaar uit maar tegelijk lijkt het me loodzwaar, tegelijk met het accepteren van een ander lijf.
Heel veel sterkte in ieder geval, mocht je dit nog lezen.

Liefs, Marion
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”