Update;
Vandaag alweer 4 weken zonder de troep in mijn lijf. Tot mijn blijdschap kan ik goed omgaan met mijn nieuwe ik. Wat ik wel merk is dat mijn rechter borst toch echt wel kleiner is dan de linker. Is mij voor de vergroting nooit opgevallen. Het werd voor mij zichtbaar toen de implantaten erin zaten (mijn arts koos toendertijd niet voor verschillende inhoud) en nu zeker ook. Geen hinderlijk verschil, maar merk dat het bij een bh wat lastiger is.
Ik had een hele lijst aan klachten voordat ik ze liet verwijderen. Ik moet helaas toegeven dat ik daar nog maar weinig van weg kan strepen. Alleen de pijn in mijn borsten van de implantaten is weg, maar verder zijn alle klachten nog aanwezig
Als ik dan op Instagram (breast_implant_illness) al die vrouwen zie die direct al 80% van hun klachten kwijt zijn, dan voel ik mij enigszins toch wel teleurgesteld. Ik merk zelfs dat ik mijzelf vorige week afvroeg waarom ik ze eigenlijk heb laten verwijderen als alles toch bij het oude blijft...
Wat ik ook zeer apart vind is dat ik ruim 750 gram kwijt ben aan implantaten en kapsel en dat ik dat ook niet 1x terug zie op de weegschaal. Vanaf de dag dat ze eruit zijn, weeg ik zelfs iets zwaarder. Heel bijzonder.
Al met al had ik er dus meer van verwacht, ook op korte termijn. Ik heb zeker geen spijt dat ze eruit zijn en ik hoef ze ook nooit meer, maar ben toch soms wel enigszins teleurgesteld. Herkenbaar voor mensen ?