Monobloc hydrogel explantatie

Lees of deel ervaringen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mei 2019 13:07

Trouwens, laat wel van tevoren een offerte maken zodat er duidelijkheid is over wat je gaat betalen!!!!
Ik meen me te herinneren dat er wat gedoe was bij een andere Belgische arts, omdat het niet helemaal duidelijk was voor de patiënte. Dit was bij Dotje zo die werd geopereerd door dr. Theunis. Dus laat hem een offerte maken zodat het totale bedrag duidelijk is. In België werkt het heel anders dan in Nederland, vandaar dat het wel beter is. Dit heeft niks te maken met geen vertrouwen hebben in deze fantastische arts, want dat heb ik zeker wel! :D

Succes mop!!!!
Tina

Ongelezen bericht 04 jun 2019 11:51

Even iets off topic maar wist niet in welk onderdeel ik het moest plaatsen.. ik zit nog op het borstenforum ook, en er vroeg iemand in de chat naar BII en of iemand uitleg kon geven. Ik had gereageerd met oa dat ze dit meldpunt kon zoeken en lezen, is mijn reactie gewoon verwijderd!! En daarna gereageerd met dat het heel erg zeldzaam is net als bia alcl! Vind het zo jammer dat we zo afgeschilderd worden alsof we gek zijn 😔
Essi

Ongelezen bericht 04 jun 2019 13:03

Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt.
Ik zit/zat ook op het borstenforum.
Wat me daar zo opvalt is de onwetendheid van iedereen.
Dames die voor hun bv staan, willen alleen grote borsten en willen zeker niets horen of lezen over de gevaren.
I.d.d "wij" zijn die van dat andere forum, die helemaal tegen is.😂
Toch plaats ik daar straks wel mijn verhaal van de explantatie als ik het achter de rug heb. Ook mijn lekkage heb ik er ooit opgezet en mijn angst om mijn opeens opgezette borst en de term ALCL die ik daarna op het internet vond.
Er zijn ook vrouwen die hun klachten daar niet willen posten om geen "onrust" te veroorzaken.
Je zal daar niet veel medestanders vinden. Maar ik vind het wel een taak om ook daar ons verhaal zo af en toe even te laten vallen. Hoe meer dames op de hoogte zijn van de ellende die door silicone kunnen ontstaan, hoe eerder het probleem gaat worden aangepakt door de overheid denk ik.
En ik zou als ik jou was, je verhaal daar nog een keer plaatsen. 😂
Groetjes essi
Tina

Ongelezen bericht 04 jun 2019 14:13

Ja die onwetendheid! Maakt me verdrietig.. en aan de andere kant snap ik het helemaal, want iedereen die daar op zit wil zo graag een borstvergroting en is ongelukkig in de huidige situatie. Dus dan is het ook erg lastig als je iets anders te horen krijgt, vooral omdat ‘iedereen het daar toch doet dus dan zal het wel goed zijn’ en je ook nog dingen te horen krijgt die het probleem afzwakken en veel kleiner maken dan het daadwerkelijk is.

Ik deel mn verhaal ook zodat vrouwen het iig kunnen lezen, maar verwacht idd niet veel bijval of begrip. Ze komen er vanzelf wel achter denk ik dan (of niet, kan natuurlijk goed gaan).

Xx
Essi

Ongelezen bericht 04 jun 2019 20:31

Als ik bij mijn wissel in 2016 door lekkage hier terecht was gekomen, had ik NOOIT voor een nieuw setje gekozen.
Door de reacties daar op dat forum en de laconieke houding over de lekkage van mijn p.c hebben me toen de verkeerde keus laten maken.😢
Daarom plaats ik mijn verhaal toch daar!
Wie weet leest een "onwetende" mijn verhaal en gaat na denken en verder zoeken.
Groetjes essi
Estelle

Ongelezen bericht 15 jun 2019 21:31

Omdat er ook is verwezen naar mijn verhaal wil ik nog even melden dat ik zeer verbaasd ben dat dr Selms in je consult toegaf dat klachten door monobloc hydrogel konden komen. 2 maanden geleden gaf hij tijdens het consult met mij aan dat monobloc hydrogel nooit klachten veroorzaakt. In een later consult met Dr Niessen vernam ik van hem dat hoewel klachten veel minder vaak voorkomen bij monobloc hydrogel dit ook zeker kan. Meerdere vrouwen heeft hij daarom al geopereerd. Wel lastig voor ons dames dat de informatie zo tegenstrijdig is. Lieve groet Estelle
D-borah

Ongelezen bericht 15 jun 2019 21:40

Estelle schreef:
15 jun 2019 21:31
Omdat er ook is verwezen naar mijn verhaal wil ik nog even melden dat ik zeer verbaasd ben dat dr Selms in je consult toegaf dat klachten door monobloc hydrogel konden komen. 2 maanden geleden gaf hij tijdens het consult met mij aan dat monobloc hydrogel nooit klachten veroorzaakt. In een later consult met Dr Niessen vernam ik van hem dat hoewel klachten veel minder vaak voorkomen bij monobloc hydrogel dit ook zeker kan. Meerdere vrouwen heeft hij daarom al geopereerd. Wel lastig voor ons dames dat de informatie zo tegenstrijdig is. Lieve groet Estelle
Tegen mij zei Van Selms dat klachten in principe bij monobloc niet vaak voorkwamen, als in dat hij het niet vaak tegenkwam. Hij ontkende klachten echter niet, maw ik voelde me wel serieus genomen.
Laatst gewijzigd door D-borah op 17 jun 2019 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
wilmaatje

Ongelezen bericht 15 jun 2019 22:33

In principe is het een reactie van je afweer systeem, dat op elk materiaal reageert. Dus op alle siliconen. Verschilt ook per persoon, de een is gevoeliger dan de ander.
Tina

Ongelezen bericht 16 jun 2019 09:51

Estelle schreef:
15 jun 2019 21:31

Ik was hier inderdaad ook verbaasd over omdat ik jouw verhaal had gelezen. Hij zei dat Asia gerelateerde klachten wel met monobloc kunnen voorkomen maar dat het minder veelvoorkomend is en pas na meerdere jaren (hij gebruikte dit argument om mijn klachten eigenlijk teniet te doen en aan te geven dat het niet door de implantaten kon komen).
Estelle

Ongelezen bericht 17 jun 2019 16:02

Ik heb de implantaten sinds 2001 en daarvoor nooit implantaten gehad dus ze zitten er al geruime tijd in. Ik kan me voorstellen dat het ook voor artsen nog nieuw terrein is maar dat zelfs de fabrikant die ik had gebeld beweerde geen vrouwen met klachten te kennen dat vind ik echt schandalig. Ook dat de nza hier niets aan doet. Hoe kunnen vrouwen dan ooit een goed geïnformeerde keus maken als niet alle informatie transparant beschikbaar is?
Tina

Ongelezen bericht 17 jun 2019 19:56

Estelle schreef:
17 jun 2019 16:02
Ik heb de implantaten sinds 2001 en daarvoor nooit implantaten gehad dus ze zitten er al geruime tijd in. Ik kan me voorstellen dat het ook voor artsen nog nieuw terrein is maar dat zelfs de fabrikant die ik had gebeld beweerde geen vrouwen met klachten te kennen dat vind ik echt schandalig. Ook dat de nza hier niets aan doet. Hoe kunnen vrouwen dan ooit een goed geïnformeerde keus maken als niet alle informatie transparant beschikbaar is?
Pff ja het is idd erg verwarrend. Vooral mbt de monoblocs... zogenaamd veilig maar eigenlijk dus totaal onbekend. Ik denk dan ook altijd als artsen zeggen dat klachten daar minder bij voorkomen: maar er zijn toch ook minder vrouwen uberhaupt die monoblocs hebben? Nu realiseer ik mij dat ze gewoon te weinig weten over de monoblocs en ze van alles pretenderen.
Ik zo vooral je gevoel volgen, het is dus zeker niet onmogelijk dat ook deze implantaten voor klachten kunnen zorgen.
Tina

Ongelezen bericht 25 jun 2019 20:06

Even een korte update: Ik heb gister bericht gehad dat ik mij om 8:45 moet melden volgende week donderdag🎉 . Ik kan echt niet wachten, ben de dagen zo erg aan het aftellen en wil dit allemaal achter me kunnen laten. Mijn huid is weer enorm onrustig en ontploft, allemaal pukkels op mn rug, borst en gezicht (had dit nou maar geweest toen ik bij dr van selms zat) en ik hoop zo erg dat het allemaal zal kalmeren en ik mijn normale huid weer terugkrijg. Het komt en gaat met vlagen (hoewel het vaker komt dan dat het gaat, maar sommige dagen lijkt het ineens te minderen en dan wordt het vervolgens weer erger). Het lijkt ook niet gerelateerd aan mijn cyclus.
Het maakt me allemaal zo verdrietig :( tegelijkertijd maak ik me ook erg zorgen om het verwijderen van het kapsel en pieker ik me suf, maar ik blijf hoop houden dat mijn lichaam zich weer zal herstellen hoe dan ook.

Ik ben ook superbang dat de prothesen de laatste week nog kapot zullen gaan en ik alle troep in mn lijf krijg. Ik las een vrouw die veel pijn ervaarde toen ze kapot gingen en haar ontstekingswaarden enorm verhoogd waren. En dan zou dit een veilig en biologisch afbreekbaar gevuld implantaat zijn? Overigens had die persoon dan weer nieuwe laten plaatsen, wat ik dan weer niet zo goed snap maargoed dat ben ik. Ook dr van selms zei dat monoblocs alleen gewisseld hoeven te worden als ze kapot gaan (omdat ik zei dat een wissel uiteindelijk toch ook geld kost). Nou lekker idee dacht ik nog... voelt toch niet heel chill om daarop te gaan zitten wachten lijkt mij.

Heel verhaal weer, ik wil het iedere keer kort houden maar dat lukt me nog niet echt 😅 Nog even geduld hebben🙌
AmbervdV

Ongelezen bericht 25 jun 2019 21:24

Probeer niet teveel te piekeren want het gaat je niets brengen. Probeer vertrouwen te hebben in de arts en in je lichaam en probeer zo ontspannen mogelijk de operatie in te gaan. Ook ik wist niet wat ik moest verwachten, maar heb het allemaal op me af laten komen. Je implantaten gaan echt niet kapot in de laatste week en ook wat betreft het kapsel heb je vast goede afspraken gemaakt. Benoem nog even je ongerustheid als je hem voor de operatie spreekt en probeer verder te relaxen, meid. Dat komt je herstel alleen maar ten goede. Zou je acne ook stress gerelateerd kunnen zijn?

Ik wens je rustige dagen toe en zie het als iets moois; je wordt verlost van die lastige gif zakken
Laatst gewijzigd door AmbervdV op 26 jun 2019 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 26 jun 2019 14:07

Lieve tf1991,
Yep!!!
Ook voor jou gaan we aftellen nu.
Wat fijn dat je er straks ook vanaf bent.
Maak je alsjeblieft niet te druk,ze zullen vast niet stuk gaan nu nog.
Vertrouw op je arts en geloof me het is zo weer achter de rug.
Liefs essi
Tina

Ongelezen bericht 27 jun 2019 15:50

Dank voor jullie reacties! Ik probeer het idd los te laten en me er niet druk om te maken, kijk ook niet echt op tegen de operatie (kijk er eigenlijk meer naar uit) maar ben vooral bang dat mn kapsel niet verwijderd kan worden en mijn klachten niet zullen verbeteren. Tegelijkertijd probeer ik uit de gaan van de kracht van mijn lichaam en vertrouwen erin te hebben dat het goedkomt omdat ik de implantaten ook nog niet zo lang heb.

Ik denk overigens niet dat mijn huidklachten te verklaren zijn door stress.. Zie hier zelf geen verband mee, ook omdat ik altijd al een stresskip ben geweest (en nog veel ergere stress heb gekend dan op dit moment) en nooit klachten had van mijn huid. En daarbij ben ik nu ook echt niet heel de tijd gestrest, alleen raak ik juist gestrest en verdrietig van mijn huid. Nog een weekje geduld!

Liefs xx
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”