Monobloc hydrogel explantatie

Lees of deel ervaringen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mei 2019 09:46

Lieverd, ik heb je bericht verplaatst naar Monobloc.

Xjes!
Tina

Ongelezen bericht 29 mei 2019 13:03

Dankje Luna!

Vandaag had ik een consult bij dr van Selms. Waar ik bij dr Budo veel erkenning en begrip kreeg, was dit nu niet het geval helaas. Een aardige arts hoor dat zeker. Maar het werd meer een discussie over de beslissing an sich dan over de operatie. Hij vindt het vooral erg zonde van het geld (wat ik zelf ook al vind en meezit dus heb er niet echt iets aan als iemand dit noemt) en gelooft niet dat de dingen die ik benoemde door de monoblocs komen. Hij wil het wel doen, maar begrijpt het niet en heeft nog nooit iemand gehoord met dit soort klachten (acne). De klachten in mn huid gaan ook erg op en neer en momenteel is het redelijk rustig, waardoor ik dat ook moeilijk kan laten zien. Wel gaf hij toe dat er ook met de monobloc Asia klachten kunnen ontstaan. Hij zegt dat de operatie kort zal duren, weinig ongemak erna. Het kapsel waar hij bij kan haalt hij weg, maar hij zegt dat kapselvorming bij monobloc minimaal is.

In dat opzicht zijn zijn beloftes mbt de operatie niet heel anders dan dr Budo: beide halen de prothesen eruit en het mogelijke kapsel waar ze bij kunnen weg, dr Budo heeft wel erg benadrukt dat hij weghaalt zonder verminkingen aan te brengen, maar datzelfde begrijp ik wel een beetje aan het verhaal van dr van Selms. Het scheelt wel best in prijs (2450 bij van selms en 1500 bij dr Budo). Hetgeen wat mij wel aansprak bij drvan Selms is dat hij het oude litteken weghaalt en een nieuwe maakt, omdat het oude niet zo mooi is genezen. Verder mijns inziens weinig verschil denk ik in benadering, ik kan bij dr Budo eerder terecht (4 juli itt 5 augustus), ik voelde me meer begrepen en het is daarnaast goedkoper (moet niet een doorslaggevende factor zijn natuurlijk maartoch).

Moet het even op me ib laten werken en bepalen wat ik ga doen.

Liefs xx
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mei 2019 15:30

Dat was wel te verwachten bij van Selms, omdat hij achter het product staat. Hij vergeet dat jij niet alleen acne hebt maar ook vermoeidheid en duizeligheid. Wel fijn dat hij erkent dat sommige vrouwen ook bij de monobloc ASIA kunnen krijgen.
Ik weet niet of je het verhaal van die andere dame hebt gelezen? viewtopic.php?f=151&t=2256&start=15

Ik zou zelf naar Jose Budo gaan, ook omdat je daar best snel terecht kan en dat is wel fijn! :D
Esthertje

Ongelezen bericht 29 mei 2019 15:41

Hi

Dr Niessen ziet ook steeds meer vrouwen met monobloc hydrogel implantaten met klachten voorbij komen. Hij zegt dat het komt door jet lichaamsvreemde.

Succes met je keuze. Ik zou ze snel laten verwijderen. 💋

Liefs
Esther
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mei 2019 16:04

Lieve Esthertje, ik reageer even met een eerdere tekst van mij.

Xjes!
Luna schreef:
19 mei 2019 11:02
Bij het ontstaan van klachten door borstimplantaten spelen 2 dingen een rol. 1 vrouwen met een overactief immuunsysteem of een genetische aanleg hiervoor hebben de neiging om (snel of na een tijdje) te gaan reageren op lichaamsvreemde materialen. 2 de stoffen in borstimplantaten zijn niet biologisch inert of biocompatibel. Dat wil zeggen dat ze altijd een reactie aangaan met biologisch weefsel en een ontregeling of zelfs schade kunnen veroorzaken. Dit is in vele wetenschappelijke onderzoeken aangetoond. Dat betekent dus dat na verloop van tijd iedereen in de problemen kan komen! Maar juist vrouwen met een genetische predispositie merken dit als eerste.
Het feit dat men nog steeds niet wil aanvaarden dat de stoffen uit implantaten NIET biologisch inert of biocompatibel zijn, is waar alle problemen beginnen.
Een simpel voorbeeld dat ik eerder noemde: Sommige mensen roken hun leven lang zonder ziek te worden. Anderen die veel korter hebben gerookt, sterven aan o.a. longkanker. Toch kan niemand kan zeggen dat de stoffen in tabak niet schadelijk zijn…

Ps. Dit schrijf ik ook even om goed duidelijk te maken dat het niet alleen ligt aan het feit dat wij overgevoelig reageren. Dus dat wij reageren op het lichaamsvreemde. Een misvatting die heerst. Feit is en blijft: stoffen in implantaten zijn NIET biocompatibel! Dat wil zeggen: gaan bij iedereen reacties aan met cellen! Iets dat reacties aangaat met biologisch weefsel brengt een verstoring in een lichaam. En daar gaat een lichaam tegen in verweer. Het feit dat je een kapsel maakt laat al zien dat je lichaam aan het vechten is. En alle systemische klachten van vrouwen hebben een oorsprong in dit kapselweefsel. En daarom is het ook belangrijk dat die kapsels verwijderd worden (voor zover dit haalbaar en veilig is!!!). In het filmpje van de FDA meeting vertelt Cohen Tervaert er iets over en kun je een schematische weergave hiervan zien. https://www.youtube.com/watch?v=3QwMOoHhPKw
Tina

Ongelezen bericht 29 mei 2019 22:44

Dank voor jullie reacties 🤗

Ik heb eigenlijk voor mezelf al wel de keuze stiekem gemaakt en wil de operatie bij dr Budo laten doen. Voel me daar het fijnst onder en heb vertrouwen in zijn kundigheid. Ik ga denk ik het consult bij dr Kappel annuleren, eigenlijk omdat ik niet verwacht dat zij iets anders kan en gaat beloven of vertellen over de verwijdering en het kapsel. En ook omdat ik weet dat zij fan is van de monobloc en ik geen zin heb in weer een discussie. Dan investeer ik liever de kosten van het consult en de benzinekosten naar Zwolle in evt supplementen voor het ontgiften.
Ook wil ik het gewoon het liefst zsm doen dus ik ga voor 4 juli bij Jose Budo! Nog 5 weekjes aftellen🤗

Liefs!
Esthertje

Ongelezen bericht 29 mei 2019 23:19

Klinkt goed meissie, bij jezelf blijven. Toi toi toi
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mei 2019 11:51

Lieve TF, Fijn dat je een keuze hebt gemaakt! :D
Dr. Kappel zou je wens om de monobloc te verwijderen wel gerespecteerd hebben hoor, want ze heeft al bij meer dames de monobloc verwijderd. Ze zou niet met je in discussie zijn gegaan. Ze erkent ook dat sommige vrouwen klachten kunnen krijgen, alleen zijn het bij haar vaak vrouwen die eerder siliconen hadden, omdat hun imuunsysteem erg fel is geworden en dan overal op gaat reageren.
Dr. Kappel is de enige chirurg die geen siliconen plaatst! Ze probeert vrouwen een alternatief te bieden, er is op dit moment niks anders voor vrouwen. En niet iedereen kan lipofilling krijgen helaas...
Ik ben niet pro monobloc en dat weet dr. Kappel wel, maar ik ben wel pro dr. Kappel omdat ze dit gewoon verdient!!! Van alle artsen hebben wij het meest aan haar te danken. Door haar harde werken is er zoveel veranderd voor vrouwen zoals wij.
Ik hoop dat iedereen een beetje rekening houdt met deze fantastische arts en vrouw, want ze verdient niks anders.
En wat de bereikbaarheid betreft had ik wat aangepast in het topic over pc's.

Succes lieve Tf, het komt allemaal goed hoor!!!!

X Luna
Chica

Ongelezen bericht 30 mei 2019 12:17

Hola.Ik heb je hele verhaal gelezen en omdat ik ook graag een explantatie wil na 30 jr.vergif in mijn lichaam ,zou ik graag wat meer informatie willen over dr.Budo.Ben al jaren bezig om ze te laten verwijderen maar via verzekering wordt het moeilijk.Ik dacht juist makkelijker omdat ik een medisch dossier zo dik als de bijbel heb,maar neen.Nu zag ik jou verhaal en ook de prijs bij dr.Budo.Dat zou ik zelf nog kunnen betalen.Hoe kan ik in contact komen met hem en waar is de kliniek?
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mei 2019 12:29

Lieve Chica hier lees je dat viewtopic.php?t=1891
💋
Tina

Ongelezen bericht 30 mei 2019 12:34

Hi Chica,

dr budo werkt voor medical skin care, hij huurt daar geloof ik ruimte voor consulten en opereert in Hasselt in het ziekenhuis als ik het goed heb begrepen. De consulten zijn in Sint-Truiden. Een stukje rijden wel maar voor mij eigenlijk niet heel veel verder dan bijv Zwolle. Je kunt via de website van medical skin care (even googlen) een bericht sturen naar het sectetariaat, zij kunnen dan een consult inplannen of contact met je opnemen. Ik vond het een heel fijne arts en hij had veel begrip voor de situatie, wat ik erg prettig vond.

Succes!
Tina

Ongelezen bericht 30 mei 2019 12:37

Luna je hebt helemaal gelijk hoor! Dr Kappel lijkt me ook zeker een zeer kundige arts! Als ik eerder terecht had gekund was het wellicht nog een andere overweging, maar ik verwacht niet dat ze andere beloftes kan doen over het kapselverwijderen tov budo, omdat het met monobloc minimaal is en zag dat ze bij Sabrah ook alleen de implantaten had verwijderd. Voel me nu goed bij Budo en kan daar het snelst terecht vandaar die keuze. Maar neemt niet weg dat dr Kappel zeer ervaren is en weet wat ze doet! Wil zeker niets afdoen aan haar als arts of haar ervaring en expertise.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mei 2019 12:37

Lieve Tf, dank je. Ik zie dat mijn link op de pagina niet meer werkt. Zal het gelijk aanpassen.
Zo vervelend wanneer linkjes wijzigen :x
X
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mei 2019 12:44

Ooh vorige bericht was voordat ik je bericht over dr. Kappel las ;)
Dr. Kappel had bij Sabrah ook de kapsels verwijderd hoor dacht ik. Ook bij Marga had ze alles verwijderd en lipofilling gedaan om de gaten op te vullen. Ze is namelijk geamputeerd door kanker :cry:

Ik snap je mop en ik ben blij dat je een keuze hebt gemaakt! Dat staat los van wat ik verder schreef. Het berichtje was ook zeker niet als negatief bedoeld. Het was meer om aan iedereen die meeleest te laten weten dat niet alles zwart wit is. Ik wil niemand tekort doen, de vrouwen niet, maar ook de artsen niet aan wie we zoveel te danken hebben. Vandaar het berichtje.

Alles komt goed, fijn dat je zo snel kan JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!! :D
Chica

Ongelezen bericht 30 mei 2019 13:06

Dank je voor je bericht.Ga eens kijken hoe ik dat zou kunnen doen.Woon namelijk in zuid Spanje en mijn familie woont in noord Nederland.Zal in ieder geval contact opnemen met dr.Budo.Je bent snel aan de beurt en ik wens je veel sterkte en dat alles goed mag verlopen.Hopelijk plaats je ook informatie na de ingreep.

Gr.Chica
Morgen weer een dag!
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”