Explantatie / volgorde proces....

Protheses vanwege cosmetische reden.
Nynke

Ongelezen bericht 27 nov 2018 14:21

Beste en geweldige forumbeheerders en lezers/schrijvers en lotgenoten,

Ik heb bijna 15 jaar monobloc implantaten (ruw en siliconen). Ik ben 36 jaar JONG!
Ik heb al 11 jaar klachten die elke maand erger worden en heb alle artsen en alternatieve artsen al gezien. Ook ben ik in een razend tempo het forum en allerlei artikelen doorgegaan en heb besloten mijn implantaten te laten verwijderen en niks meer te plaatsen. Ik heb binnen nu en 2 weken een consult bij Dr Kappel en bij Dr. Niessen. Ik wil zo en zo dat het kapsel eruit gaat en geen implantaten meer maar (tzt) lipofilling.

Mijn vraag: mijn eerste consult in het VU bij Dr. Nannayakara is pas eind maart, zeer waarschijnlijk kan de explantatie eerder plaatsvinden.
Wat wordt er geadviseerd qua volgorde en voor het 'systeem'? Ik wil graag bloedonderzoek en lymfeklieren echo, kan ik dit ook via de huisarts aanvragen? Ik wil niet tot eind maart wachten met de explantatie. Kan de PC ook vergoeding aanvragen nav mijn klachten en de explantatie resultaten? Of is het beter om eerst via internist te gaan.

Klachten: chronisch moe, chronische pijn, droge keel, diagnose fibromyalgie, pms, acne, pijnlijke lymfeklieren in de hals, slechte stemmingen, jeuk, haaruitval, droge huid, slechte eetlust, candida in darmen, slecht slapen, slecht concentreren, hoofdpijn, slecht uit woorden komen wanneer druk, altijd koude handen, niet lekker in mijn vel. kortom, surviving modus!

Ik ben al jaren aan de B12 injecties, geweest bij: huisarts, homeopaat, reumatoloog, natuurarts, fysio, chiropractor, dermatoloog, bioresonantie, etc. Al 1208 x bloedonderzoek laten doen maar komt niks uit. Slik Naltrexone voor fibro klachten maar helpt medium.

Graag advies en tips.

Groet Nynke
Sol

Ongelezen bericht 27 nov 2018 14:45

Klachten: chronisch moe, chronische pijn, droge keel, diagnose fibromyalgie, pms, acne, pijnlijke lymfeklieren in de hals, slechte stemmingen, jeuk, haaruitval, droge huid, slechte eetlust, candida in darmen, slecht slapen, slecht concentreren, hoofdpijn, slecht uit woorden komen wanneer druk, altijd koude handen, niet lekker in mijn vel. kortom, surviving modus!
Lieverd, welkom bij de club van vrouwen die ziek worden van implataten. Mijn advies is om ze zo snel mogelijk te verwijderen. Dit advies ga je gezien je klachten zowieso krijgen in maart. Laat de afspraak staan in maart en ga gewoon explanteren. Lees de site rustig door. Alles staat erop. Zoek je een specifiek onderwerp, gebruik de zoekfunctie. Hij zal je rechtstreeks naar alle topics leidden waarin dat onderwerp wordt behandeld.

https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... .php?f=185

https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... .php?f=128

Alvast wat linkjes voor je. Kom je er niet uit of kun je iets niet vinden, trek aan de bel.

We zijn nog bezig om een handige alles in 1 topic aan te maken maar dat is nog on the way.

Succes!!
Nynke

Ongelezen bericht 27 nov 2018 14:58

Bedankt voor de snelle reactie en de link's naar artikelen.
Nu ik lees dat een advies van internist/immunoloog een belangrijke is vraag ik mij af hoe hij mij nog kan ondersteunen als de implantaten er al uit zijn.
In ieder geval is het advies dan achterhaald of enkel nog nodig voor de verzekering....
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 nov 2018 15:23

Nynke schreef:Bedankt voor de snelle reactie en de link's naar artikelen.
Nu ik lees dat een advies van internist/immunoloog een belangrijke is vraag ik mij af hoe hij mij nog kan ondersteunen als de implantaten er al uit zijn.
In ieder geval is het advies dan achterhaald of enkel nog nodig voor de verzekering....
Hoi Nynke,

Je had mij ook gemaild zag ik. Ik zal hier dan maar even antwoorden.

Het is balen dat je pas in maart naar het VU gaat. Maar ik zou de afspraken bij de pc's gewoon wel gewoon door laten gaan. En laat hen een aanvraag doen voor de verwijdering vanwege ASIA. De verzekering zal je aanvraag afwijzen, maar dan kun je erna nog in bezwaar gaan en de gegevens van het Vu erbij doen.
Laat daar weten dat je graag een bewijs wilt hebben voor de vergoeding van je operatie.

Er is helaas geen echte behandeling mogelijk vanuit het Vu. Explantatie en dan kijken hoe het verder gaat is wat ze als eerste doen. Blijf je klachten houden kun je eventueel terugkeren en dan kijken ze verder. Ze kijken dan per geval en situatie wat de beste behandelmogelijkheid is. Vaak worden er dan ontstekingsremmende medicijnen voorgeschreven of anti malaria middelen die ook helpen tegen auto-imuunreacties. Dat alleen als er iets in je bloed zichtbaar is. Maar vaak is er niet veel te zien in het bloed van vrouwen, dat maakt het juist zo lastig...

Het is vooral belangrijk je lichaam zo sterk mogelijk te maken en alles te doen wat ontstekingen tegen kan helpen gaan. Daar horen goede supplmtenen bij en gezonde voeding.

Zoals Sol al aangaf komt er een topic met alle info op een rijtje. Dat maakt het zoeken op het forum en de website mogelijk wat makkelijker voor jullie. Zo'n topic hadden we in het verleden wel staan, maar werd niet echt bekeken. Omdat Sol en ik ook niet overal op kunnen antwoorden gaan we dit wel weer doen. Vrouwen moeten elkaar de weg kunnen wijzen en dat kan dan makkelijker.
Ik snap heus wel dat iedereen die zich aanmeld meteen antwoorden wil, maar het forum staat bol met alle antwoorden. Alleen blijkbaar niet makkelijk vindbaar... We gaan dus weer aan de slag ;)

Ik wens je heel veel sterkte met alles meis!

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nynke

Ongelezen bericht 27 nov 2018 19:17

Dag Luna,

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik weet wat ik wilde weten en ga ermee aan de slag.
Ik zal jullie updaten zo gauw ik mijn explantatie en vervolgstappen (lipo) achter de rug heb.

Liefs Nynke
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 nov 2018 13:18

Vergeet niet bij de pc aan te geven dat je de vergoeding wilt hebben, dus ze moeten in de aanvraag ASIA klachten opschrijven.

Het is altijd belangrijk om je medische dossier te hebben. Je moet namelijk wel kunnen aantonen dat jij die klachten al had voor de operatie. Je had toen nog geen diagnose ASIA van Nanayakkara, want er is een enorme wachtlijst. Maar je klachten waren er al. Bij je huisarts zal dat bekend zijn. Dus vraag ook daar je medische dossier op. Laat je huisarts op de verwijzing schrijven dat je naar een pc moet vanwege klachten. Dat is ook heel belangrijk! Vooral in jouw situatie omdat je pas later naar Nanayakkara gaat.

Dr. Kappel en dr. Niessen zijn beiden heel goed in lipofilling, dus heel goede keuze van je! :D
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nynke

Ongelezen bericht 29 nov 2018 10:15

Dag Luna,

Bedankt voor de tips, dit neem ik mee! Ja de huisarts zal blij zijn als ik niet meer kom, ze weet niet meer wat ze met mij en mijn klachten aan moet. En ik heb de diagnose fibromyalgie van de reumatoloog. Dossier is er.

Ik heb al besloten dat ik door Dr. Kappel geopereerd wil worden, echter ik vindt 2 gesprekken belangrijk voor beeldvorming.
Ik hoor gauw wanneer ik terecht kan, ZSM!! En ik hoop dat ze direct lipofulling kan doen (heb -A) , mijn monobloc's zitten achter de spier.

Ik laat via de huisarts een echo maken in MCA voor lymfeklieren, deze doen al maanden pijn. Wil weten of zich daar siliconen deeltjes ophopen.
Ik heb vernomen dat Dr. Kappel een verwijzing kan doen voor aanvullend bloedonderzoek, op silicium. Wil ik ook voor de zekerheid doen en in mijn dossier hebben.

De tranen zullen echt nog wel vloeien maar ik ben zo blij met deze beslissing en al die steun hier en op instagram vanuit US.
Instagram #bii #breastimplantillness allemaal verhalen en foto's, geweldig!

Liefs Nynke
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 nov 2018 10:25

Ok Nynke, succes!
Ben de komende dagen afwezig.
Liefs, Luna

viewtopic.php?f=208&t=2033
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”