explantatie Kisha door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Kisha

Ongelezen bericht 28 feb 2018 11:19

Beste dames,

Eindelijk even tijd voor bericht. Op 16 februari heeft mijn explantatie plaats gevonden bij dr. Kappel. En voor de dames die nog moeten/willen deel ik graag hoe het mij is verlopen afgelopen tijd.

Ik heb ergens bij even voorstellen al een beetje verteld waarom, niet zo zeer vanwege klachten, omdat ik niet zeker weet of mijn gewrichtspijnen ermee te maken hebben, maar wel omdat ik anders tegen mezelf aan kijk (wil kijken), mezelf wil accepteren zoals ik ben en zeker ook vanwege de negatieve berichten afgelopen jaren over borst protheses. Enfin, ik heb in relatief korte tijd (lijkt het) besloten dat ik van ze af wilde, namelijk dit jaar nog. Nou moet ik zeggen dat het proces van zelfacceptatie iets is wat veel langer loopt, maar ik was nog niet bezig met mijn borsten as zodanig. Eerst bedacht ik dat ik monoblocs wilde, maar hoe meer ik erover nadacht, hoe meer ik wist dat ik eigenlijk geen vreemde materialen meer wilde. Er is ook niemand die je garanties kan geven over wat wel of niet veilig is. Bij nader inzien denk ik ook, als iets te goed klinkt om waar te zijn, kan het dan bijna ook niet waar zijn.. Daarbij doel ik op het nemen van lichaamsvreemde materialen in je lichaam voor een mooi resultaat, zonder gezondheidsrisico's...misschien ben ik en beetje cynisch geworden, maar voor mij klinkt dat inmiddels too good to be true zeg maar. maar ik dwaal af.

Ik was dus vast besloten om ze te verwijderen, dus had de dagen voor de operatie niet echt last ergens van, de vrijdag kon maar niet snel genoeg komen zeg maar. Toen het zover was, ochtend nuchter en door manlief erheen gebracht in kinliek in Vleuten. Petje af voor personeel, iedereen is aardig, netjes en behulpzaam. Dokter Kappel komt foto's maken en ik kreeg een infuusnaald ingeprikt. Voor je het weet, ben je aan de beurt. Dat was het spannendste moment natuurlijk, maar ik ging vol goede moed. De narcose vond ik niet fijn. Bedoel dan als je voelt hoe het toegediend wordt, is een raar gevoel. Na een poos kwam ik dus bij, heel erg langzaam in mijn geval. Toen ik eenmaal aanspreekbaar was, voelde ik nog niet zo veel. Mocht ik drinken en een broodje pindakaas eten. Daarna kwam dokter Kapper vertellen dat de operatie naar wens was verlopen. Ze heeft bijna alle kapsel verwijderd, behalve wat tegen de ribben vast geplakt zat omdat ze bang was dat ze daarmee meer zou beschadigen. Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n arts op zo'n moment een afweging maakt. Ik had hele dunne kapsels en mijn protheses zaten er ook niet zo lang, denk dat dat ook een rol speelt in de afweging wel of niet alles weghalen. Enfin, ik vertrouw maar op de capaciteit en kunde van dr. Kappel. Betekent voor mij persoonlijk wel dat ik zeker een poosje goed wil gaan detoxen. Nu nog niet, maar als de 4 weken gepasseerd zijn wel (althans lees overal dat je even moet wachten). Ik heb de protheses mee genomen als reminder ofzo..

Oja die drains zijn behoorlijk irritant, maar goedje hebt er maar even mee te doen. Ik had een body aan gedaan en die drains er zo in aan de voorkant gedaan. Eerste nacht nauwelijks geslapen, maar denk dat toen alle spanning in het lijf de overhand had. ik heb eerlijk gezegd niet echt pijn gehad wat niet te behelpen was met paracetamol 1000mg. Ik had ook die naproxem maar dat neem ik liever niet. Maandag mochten de drains eruit. Gewoon bij mijn huisarts, die deden er zeker niet moeilijk over, maar heb wel gebeld en van tevoren gevraagd of ze dat doen. Na verwijderen drains voelde ik mij enorm bevrijd. Ik had huiduitlag gekregen van de drain tape onder mijn borsten en ook huidirritatie van de desinfecteringsvloeistof die ze voor operatie gebruiken, dus kan wel aanraden die zo snel mogelijk met een nat lapje af te vegen als je gevoelige huid hebt. Verder had ik al een verkoudheid voor de operatie, daarna ook grieperig geworden want is toch best aanslag op je lijf/ weerstand. Heb daarom wel gelijk na operatie weer mijn vitamientjes ingenomen, wist niet zeker of dat kon, maar gewoon maar gedaan.

Hoe ziet het eruit? Dat wilde ik zo lang mogelijk uitstellen om te kijken, maar goed ik was veels te nieuwsgierig. eerste paar dagen was best even schrikken, maar ik zag het wel per dag steeds beetje bij beetje bijtrekken en ja als ik het goed heb begrepen is het ook iets wat tijd kost. Qua maat lijken ze gewoon weer op mijn oude borsten b cup voor zover ik mij kan herinneren, misschien wel iets meer hang en ze ogen nog steeds best breed, zoals bij de D cup breedte, dan alleen zonder de vulling dus. Dus nog even afwachten wat daarmee gebeurt anders kan het nog lastig worden bh te vinden.

Ik vroeg me ook af wat de andere dames hebben gedaan na operatie toen het gewone leven weer werd opgepakt zeg maar. Hebben jullie nog iets van vulling gebruikt zodat het niet zo zou opvallen? Of gewoon verteld aan omgeving? Ik werk voornamelijk met mannen en ben hier ook best prive over dus ga maar met wat vulling aan de slag. Sol gaf een handige tip over een bh van hunkermuller die 1 maat groter doet lijken dus, ik zal zeker t.z.t daar langs gaan. Het liefst bouw ik het wel gewoon af na verloop van tijd, zodat het natuurlijker lijkt dat het steeds kleiner wordt hahaha alsof ik ben afgevallen ofzo. ach ik zie wel. Tips zijn welkom.

Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit en ikzelf wen wel best snel aan mijn "nieuwe" oude zelf...die weer is zoals ik was bedoeld te zijn door moeder natuur. Nou ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Als er vragen zijn, stel ze gerust.

liefs
Sol

Ongelezen bericht 28 feb 2018 11:59

Hee Kisha

Bedank voor je supermooie verslagje.!! Vind het mooi dat je naast gezondheidsredenen ook het stukje zelfrespect meenam in je beslissing tot explantatie. Ik had namelijk dezelfde redenen. Wij hoeven geen plastic in ons lijf om te voldoen aan een norm die feitelijk uit een media beeld word aangestuurd. Puur natuur, je zou haast niet meer weten hoe dat eruit ziet als je de tv aanzet :D

Lieverd, een dikke hug van mij

Sol
Liefste79

Ongelezen bericht 28 feb 2018 12:09

Mag ik vragen waarom je beter 4 weken kunt wachten met detoxen? Ik had in de planning er meteen na de ingreep mee te gaan starten, maar begrijp uit jouw verhaal dat je hier beter even mee kunt wachten?
Kisha

Ongelezen bericht 28 feb 2018 14:14

Hai Liefste79,

Ik heb het maar weer even opgezocht. Maar het even wachten wordt aangeraden tot na 4-6 weken explantatie en heeft te maken met het eerst laten herstellen van je lichaam na de operatie, met name vooral als je een rigoureus detoxtraject in wilt zetten. Maar kwestie van luisteren naar je lichaam denk ik.

liefs
diana1967

Ongelezen bericht 01 mar 2018 19:17

Hallo Kisha,
Dank je wel voor het delen; wat fijn voor jou dat het allemaal zo gelopen is.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu met je gewrichtsklachten is, merk je al iets van verbetering of helemaal niet?
Hoe lang zaten jouw implantaten in jouw lichaam?
En moet je gelijk dezelfde dag terug naar huis? Stel dat er complicaties zijn na de operatie, bijv. koorts, waar ga je dan heen? UMC?
Ik wens je een heel spoedig herstel.
Hartelijke groeten
Diana
Kisha

Ongelezen bericht 01 mar 2018 23:57

Hai
Kisha

Ongelezen bericht 02 mar 2018 00:16

Bericht niet af ;) .

@Diana. Ik denk dat het te vroeg is on iets te kunnen zeggen over klachten in mijn geval want ik heb rusting aangedaan afgelopen tijd, dus née geen klachten, maar wie weet hoe het verder gaat als ik de draad weer op pak. Heb een nogal druk leven met drie kids en full time baan. Ik herhaal daarbij wel dat ik dus niet weer of mijn fysieke klachten daardoor kwamen, maar de tijd zal het leren. Ik had ze 6 jaar. Waar ik met name nu last van heb is een pukkeltjes uitbraak over mijn voorhoofd, iets wat mij sinds puberteit niet meer is overkomen. Denk dat het lichaam wel aan het ontgiften is. Kan ook de anesthesia zijn, wie weet.

Dr. Kappel zei wel dat je na operatie een verergering van symptomen kan hebben, voordat het beter gaat. Ik heb dat in ieder geval dus niet gemerkt.

Na operatie blijf je nog een paar uur in de verkoever kamer zodat ze je nog kunnen volgen. Pas als je hebt gegeten, gelopen naar toilet zonder problemen, mag je naar huis. Ik kreeg van dr.Kappel een nummer om te Bellen in geval van nood. Ik denk dat het geheel afhankelijk van de nood is, welke acties daarna ondernomen worden.

Als er nog vragen zijn, stel maar gerust.

Liefs
Lena38

Ongelezen bericht 03 mar 2018 10:31

Hai Kisha

Wat een mooi verslag.

Wat fijn dat je het achter de rug heb.
En zo te lezen is het prima gegaan. Je hoefte gelukkig niet lang te blijven. Die drains, wat een rot dingen zijn dat toch he.

Draag je nu trouwens een sport bh? En waar heb je die vandaan als ik mag vragen? Of is dat niet nodig?

De bh's : super push up van de h&m zijn goed. Maar bij de New Yorker verkopen ze ook flinke push up bh's.
Ze hebben trouwens ook bij beide leuk gevulde bikini topjes ;)

Detoxen daar heb ik al vaker hier over gelezen. Ik weet alleen niet hoe en wat? Ik las iets over alg verder geen idee. Hoe gebruik je de detox en wat wil je gaan gebruiken over 4 weken? En natuurlijk hoe lang moet je het gebruiken?

Nou ik wens je verder een goed herstel.
En hopenlijk nemeb je klachten snel af.

Liefs Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
diana1967

Ongelezen bericht 04 mar 2018 21:09

Dank je wel voor je uitleg Kisha
Lieve groetjes
Diana
dotje

Ongelezen bericht 05 mar 2018 16:50

Hoi Kisha!

Ik ben een weekje na jou geopereerd! Fijn om ook van andere verhalen te lezen! Ik heb wel al begonnen met rigoreuze detox om eerlijk te zijn. Heb ook echt bijwerkingen van de narcose en wil dat zsm uit mijn lijf. Is idd denk ik even goed luisteren naar wat je eigen lichaam je zegt. Veel beterschap nog!!
margot1

Ongelezen bericht 09 mar 2018 17:49

hoihoi,

wat goed om deze verhalen te lezen hier !!!!!
Mag ik vragen hoe je precies aan het detoxen bent????
Ik nu in afwachting van de goedkeuring van de verzkering, vandaag naar PC geweest :D
dotje

Ongelezen bericht 09 mar 2018 19:24

Ik ben met CBD olie en kambo aan het detoxen. Kambo vooral voor lymfekliersysteem te reinigen maar dat is heel rigoreus. Is een methode uit de amozone en niet voor iedereen weggelegd. Maar je moet datgene doen wat goed voelt voor je. Beginnen met elke ochtend een lauw glas water met een theelepel zuiveringszout is al heel erg heilzaam en reinigend. Vooral voor je gal nieren en darmen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2018 12:51

Mooi verhaal meis! :D
Dank je voor het delen.
Het kapsel dat tegen de ribben aanzit, wordt nooit verwijderd. Dat is gevaarlijk :shock:
Onze borsten zijn allemaal breder dan voor de bv. Bh's zoeken kan een uitdaging worden, want je cup is breder, maar minder gevuld aan de bovenkant.
X Luna
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”