explantatie 16 februari (geen klachten)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Kisha

Ongelezen bericht 11 feb 2018 23:24

Beste dames,

Na lang getwijfeld te hebben, heb ik besloten mijn verhaal ook te delen aangezien ik ook zelf baat heb bij de ervaringen van andere dames. Komende vrijdag laat ik mijn protheses verwijderen. Ik heb ze 6 jaar en nog een beetje gehad (320 cc)(dec 2011 geplaatst). De reden dat ik ze niet meer wil is niet alleen vanwege gezondheid. Qua gezondheid denk ik dat ik niet zo veel klachten heb (gelukkig). Ik heb wel gewrichtspijnen bij mijn schouders en polsen soms, maar of het daaraan ligt...geen idee... Mijn besluit tot explantatie komt vanwege de recente onderzoeken dat er vermoedelijk inderdaad wel een link is tussen gezondheidsklachten en siliconen (zoals het heel voorzichtig wordt uitgedrukt in de media als dit onderwerp überhaupt serieus word genomen). Ik ben daar toch best van geschrokken..vrouwen hebben al jaren siliconen borstimplantaten en de meest schokkende media berichten (serieuze dan) die ik tegen kwam dateren van 2012, 2014 en 2016....bizar. Enfin ik wil geen russian roulette spelen met mijn gezondheid en na alle verhalen over het hele internet te hebben gelezen, weet ik zeker dat dit de beste keus is voor mij.

Daarnaast ben ik toch ook 6 jaar wijzer denk ik dan maar, heb meer kinderen inmiddels en vind het een volstrekt natuurlijk proces dat je lichaam/ borsten veranderen na kids...sexy zijn is voor mij inmiddels veel meer een gevoel wat van binnen zou moeten komen...wat niet wegneemt dat ik zeker voordeel heb gehad van het gevoel van zelfvertrouwen dat mijn borsten mij de afgelopen jaren hebben gegeven. Kennelijk was dat nodig toen en nu zegt mijn gevoel dat ik er klaar voor ben om zonder te doen en proberen mijzelf te accepteren en waarderen zoals ik ben...wish me luck..vind ik zelf ook heel spannend hoor..mocht ik het echt moeilijk vinden, dan houd ik lipofilling nog als slag om de arm...maar het liefst zou ik oer gelukkig zijn met wat het allemaal gewoon is na explantatie..we shall see.

mijn datum is 16 februari en wordt door dokter Kappel gedaan. Ik ging van een 75b naar 75d na bv. Benieuwd naar wat er zal volgen, maar wat het ook wordt qua maat ik hoop vooral op een proces van zelf acceptatie en "self love" zeg maar :lol: .

Als iemand vragen heeft, stel ze maar gerust.
Sol

Ongelezen bericht 12 feb 2018 15:25

Wat geweldig om dit te lezen!! Ondanks dat je geen erge klachten hebt laat je ze eruit halen.. Respect!!

Dr Kappel zal je zeker bevallen. Ik ben zelf ook geexplanteerd door haar en dat is niets dan lof!! Ook ik ging van 75b naar 75 d. Na explantatie had ik mijn btjes weer terug. Ze zijn bij mij niet erger geworden. Voor dat ik de bv liet doen had ik al drie zwangerschappen gehad dus de huid was al opgerekt. Ik hoop van harte dat jij ook ongeschonden eruit komt.
Nogmaals heel fijn om te lezen dat je zo resoluut en doordacht handelt!!

Veel sterkte met de operatie. Zal je bij de komende operaties zetten!!

PS. Zou je eventueel een verslagje willen schrijven en/of foto 's willen plaatsen? Hoeft niet hoor, niets is verplicht. Maar kan voor andere vrouwen een opsteker zijn.

Liefs Sol
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 feb 2018 15:39

:D Hier word ik blij van!

Ik wil je alvast heel heel veel succes wensen voor morgen en doe dr. Kappel maar de groeten van Luna ;)
Ze is een kanjer en zal heel goed voor je zorgen hoor!

Laat snel van je horen,

X Luna
Sol

Ongelezen bericht 15 feb 2018 15:59

Lieve Kisha

Wil je alvast heel veel sterkte wensen voor morgen!! Je bent een schoolvoorbeeld vind ik :lol: hoop dat je spoedig mag opknappen en straks met voldoening naar je 'eigen natuurlijke boobies kijkt

Veel succes!!

Liefs Sol
Kisha

Ongelezen bericht 16 feb 2018 15:25

Lieve dames,

Dank voor de lieve wensen/woorden. Operatie ging goed volgens dr Kappel. Nu begint het genezingsproces in lichaam en geest. Ik zal spoedig wat schrijven, maar nu even bijkomen ;-)
Lena38

Ongelezen bericht 16 feb 2018 16:21

Lieve Kisha

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan.
Ik hoop dat je een goed herstel heb.

Liefs
Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 feb 2018 17:12

Fijn dat alles goed is gegaan! :D
BETERSCHAP!.png
BETERSCHAP!.png (63.75 KiB) 4648 keer bekeken
diana1967

Ongelezen bericht 27 feb 2018 12:31

Kisha, ik wens je heel veel beterschap; dat je je maar snel weer goed voelt.
Ik hoop hier nog van je te lezen hoe het je bevallen is, want ook ik denk aan explantatie
alleen ben ik bang voor het resultaat, maar ook weet ik niet welke PC ivm dat allemaal nog
BV doen met siliconen. Laat je van je horen hoe het met je gaat en hoeveel napijn je hebt?
En natuurlijk, hoe het resultaat is en hoe je je voelt?
Nogmaals heel veel beterschapknuffels
Diana
Kisha

Ongelezen bericht 28 feb 2018 12:09

Hai dames,

heb inmiddels een verslagje geschreven en her en der gereageerd.

@ Diana, als je vragen hebt, stel maar gerust. Ik kan me je angst voor het resultaat heel goed voorstellen, daarom ben ik blij dat er nog wel opties zijn zoals lipofilling voor wie dat graag zou willen..Het is een proces van afscheid nemen van wat het nu is en terug naar het oude bekende. ik heb voor mezelf ook de slag om de arm gehouden dat als ik echt niet tevreden zou zijn ik altijd nog dat kan doen, maar een ieders proces en keuze is anders. Het liefst doe ik namelijk niets meer aan mijn lijf en wil ik gewoon blij en trots zijn met wat het is, omdat het van mij is. Maar dat is dus mijn proces en mijn keuze, en dat is voor ieder ander verschillend.

Wat ik niet in mijn verslag heb geschreven is dat ik afgelopen tijd ook best boos ben geweest op de heersende beeldvorming over hoe een vrouw eruit zou horen te zien..kan ik van binnen enorm verdrietig worden als ik zie dat vrouwen als Kim Kardashian op een voetstuk worden geplaatst..zucht..dat is helaas niet "echt" en met echt bedoel ik dan hoe we eigenlijk allemaal zijn geboren zonder aanpassingen hier en daar. Begrijp me niet verkeerd, het is fijn dat mensen dingen kunnen wijzigen als ze ergens echt ongelukkig mee zijn. Tegelijkertijd komt die ontevredenheid haast nooit van binnen, maar van buiten..van een idee in de media/maatschappij over hoe het moet zijn..

Sorry wordt er beetje weemoedig van...Ik veroordeel niemand en tegelijkertijd iedereen en nog het meest mezelf.. :?

liefs
Sol

Ongelezen bericht 28 feb 2018 12:11

Hier kan ik me alleen bij aansluiten....
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”