Volgens haar heb je het meest kans op volledig herstel wanneer je je implantaten eruit laat halen voordat ze er tien jaar in zitten. Na die tien jaar wordt de kans op volledig herstel ongeveer 50%. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dit is wat momenteel bekend is. Bij mij zitten ze er nu bijna 16 jaar in, dus fingers crossed..
De plastisch chirurg waar ik een aantal keer op de polikliniek ben geweest in het Diakonessenhuis (Utrecht) bagatelliseert de klachten. Hij zei al gelijk dat een verzoek om vergoeding toch wordt afgewezen. Ik had zelfs alle informatie en klachten al voor hem paraat op papier, maar hij zei dat ik dat zelf bij mijn verzekeraar moest indienen. Hij verwees me hiervoor door naar dokter Nanayakkara, maar daar kon ik pas in april ofzo terecht. Nadat ik hier op het forum dit bericht tegenkwam, heb ik gebeld naar Acibadem en daar kon ik binnen drie weken al terecht. Dank dus voor deze tip!
Twijfel alleen nog of ik de operatie wil laten doen door deze plastisch chirurg of niet. Bij hem (gewoon in het ziekenhuis waar ik altijd kom en waar ik in principe tevreden over ben) kost het verwijderen €1700. Ik vroeg of in dit bedrag ook het verwijderen van het kapsel zit inbegrepen (omdat in elke andere tarievenlijsten er nog een flink bedrag bovenop komt voor het verwijderen hiervan). Hierop antwoordde hij dat hij dat waarschijnlijk niet zou weghalen als dat niet zoveel is, omdat ik dan helemaal niks meer overhoud. Als het wel veel is, zit het bij het bedrag inbegrepen. Waarom komen hier bij andere chirurgen nog zoveel meerkosten bovenop? Dokter Beekman adviseerde dokter Niessen als plastisch chirurg. Ze zei, als deze plastische chirurg er niet achter staat, is het beter om het door een chirurg te laten doen die er wel volledig achter staat.