uit de handel gehaald

Lees en deel je ervaringen.
wilmaatje

Ongelezen bericht 05 aug 2019 22:24

⚠️Lees hier informatie over de collectieve rechtszaak / schadeclaim tegen Allergan: https://clara-wichmann.nl/rechtszaken/c ... -allergan/
Op 24-7-2021 toegevoegd door Luna MKS
⚠️

Bijgaand de lijst met serie nummers die recent uit de handel zijn gehaald van Allergan, Natrelle, McGhan
http://www.hpra.ie/docs/default-source/ ... f?sfvrsn=0
debster

Ongelezen bericht 06 aug 2019 10:37

Ja hoor, ze staan erbij. Pff toch heftig om het officieel op een lijst te zien staan :cry:

Bedankt voor je onderzoek Maatje ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 aug 2019 11:24

Dank je voor dit mooie uitgebreide lijstje!😄
Vreselijk he? 😞
Er was ook nog een ander lijstje. Misschien hebben jullie er wat aan. https://fr.scribd.com/document/40425732 ... yure-thane
Deze stond bij 'Nieuws'

Fijne dag meiden! 💋

En niet teveel hiermee bezig zijn. Jullie laten ze verwijderen!
Mijn implantaten zitten er ook tussen geloof ik, maar naar mijn weten werden die niet meer gebruikt.
Maaike5581

Ongelezen bericht 06 aug 2019 11:57

Wat ik mij dan afvraag, Allegan moet zijn geruwde implantaten van de markt halen.
Maar hoe zit dat met andere merken zoals Motiva?
Ik heb de geruwde van Motiva er nog inzitten..
wilmaatje

Ongelezen bericht 06 aug 2019 15:15

Luna schreef:
06 aug 2019 11:24
Dank je voor dit mooie uitgebreide lijstje!😄
Vreselijk he? 😞
Er was ook nog een ander lijstje. Misschien hebben jullie er wat aan. https://fr.scribd.com/document/40425732 ... yure-thane
Deze stond bij 'Nieuws'

Fijne dag meiden! 💋

En niet teveel hiermee bezig zijn. Jullie laten ze verwijderen!
Mijn implantaten zitten er ook tussen geloof ik, maar naar mijn weten werden die niet meer gebruikt.
Nou ik maak me wel behoorlijk zorgen. Je hoeft NL niet altijd vocht rondom de prothese te hebben, ik heb pijnlijke borst, steken erin, zet soms op en knobbels in de borst. Voor allergan genoeg reden waarom m claim in te dienen

De ruwe allergan word niet voor niets uit de handel gehaald. Ik heb net met allergan gebeld en de mijne zijn dus uit de handel gehaald, ook heb ik recht op schade vergoeding explantatie, doordat ik alcl gerelateerde klachten heb, heb alles in werking gezet. Hieronder stukje wat ik op FB deelde,....,........

Ik heb net een telefoongesprek gehad met Allergan. Mijn protheses behoren idd tot degene die uit de handel zijn gehaald. (Volgens Dr Niessen ging het niet om deze protheses :-(.

Ik heb ook gevraagd hoe het met schade vergoeding zit, want ik heb klachten (steken in borst, opgezette borst en knobbels in borst) en deze behoren tot tot de mogelijkheid voor schadevergoeding, omdat dit ook gelinkt word met ACLC.

Ze nemen dan ook contact op met je PC. Dus iedereen die allergan, natrelle, mcghan (ruwe prothese) heeft, bij bepaalde klachten heb je recht op schade vergoeding. Je kunt bellen met allergan 0800- 0229638 om te vragen of je protheses uit de handel zijn gehaald en bij problemen die zich in de borst voordoen, of lekkage heb je recht op vergoeding van explantatie ( nu word mijne wel vergoed door ziekenfond, maar laat ze dan maarvaan hun uitkeren.

Wat een K** gevoel zeg, begin me steeds meer zorgen te maken, nog ffies tot 10 sept.....
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 aug 2019 15:31

Lieve Wilma, ik snap je ongerustheid, maar echt waar, die klachten hoeven niet van ALCL te komen! Ik had ook zulke klachten en mijn protheses zitten er waarschijnlijk ook tussen. Ik heb het serienummer niet opgezocht (weet niet eens of ik dat nog heb bewaard..), maar ik had de oude CUI implantaten. Dit waren ook de geruwde implantaten en deze waren berucht om het sneller zweten en scheuren. Dr. Niessen vertelde mij dat er heel veel vrouwen terugkwamen met scheuren in deze implantaten. Dit was toen hij nog bij de Jan van Goyen werkte waar ik mijn bv liet doen. En wij hebben heel veel ernstig zieke vrouwen met hetzelfde soort implantaten. Het materiaal van CUI (Cox Uphoff) kwam eerst van Dow Corning. Dat was de reden dat vrouwen met CUI implantaten in Amerika in aanmerking kwamen voor een schadeclaim.

Het is hartstikke goed van je dat je Allergan hebt gebeld en dit meldt, zodat anderen vrouwen er ook iets mee kunnen. SUPER!

Rustig aan mop!!!

X Luna
wilmaatje

Ongelezen bericht 06 aug 2019 16:15

Luna schreef:
06 aug 2019 15:31
Lieve Wilma, ik snap je ongerustheid, maar echt waar, die klachten hoeven niet van ALCL te komen! Ik had ook zulke klachten en mijn protheses zitten er waarschijnlijk ook tussen. Ik heb het serienummer niet opgezocht (weet niet eens of ik dat nog heb bewaard..), maar ik had de oude CUI implantaten. Dit waren ook de geruwde implantaten en deze waren berucht om het sneller zweten en scheuren. Dr. Niessen vertelde mij dat er heel veel vrouwen terugkwamen met scheuren in deze implantaten. Dit was toen hij nog bij de Jan van Goyen werkte waar ik mijn bv liet doen. En wij hebben heel veel ernstig zieke vrouwen met hetzelfde soort implantaten. Het materiaal van CUI (Cox Uphoff) kwam eerst van Dow Corning. Dat was de reden dat vrouwen met CUI implantaten in Amerika in aanmerking kwamen voor een schadeclaim.

Het is hartstikke goed van je dat je Allergan hebt gebeld en dit meldt, zodat anderen vrouwen er ook iets mee kunnen. SUPER!

Rustig aan mop!!!

X Luna
Ik hoop het maar zo, dat er niks ernstigs is, er is ook al 2x geoppert dat die probleem borst vermoedelijk lek is. Ik heb wel een echo gehad en was geen lekkage op te zien.

Ook wil het VU dat ik een nieuwe echo laat maken ivm die calficicaties in mijn borst .

Is een mri niet beter Luna?

Idd fijn dat allergan in ieder geval iets doet bij klachten die gerelateerd zijn aan alcl, want je weet nooit, bij mij zit de angst er toch goed in

Wil maatje (minder)
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 aug 2019 16:22

Om een scheur te detecteren is een mri betrouwbaarder dan echo.
Om de calcificaties nader te onderzoeken geeft een biopt zekerheid.

Overigens vertelde dr. Niessen mij dit over de implantaten die ik had vóórdat er gegevens waren over ALCL. Echt al een hele tijd geleden dus.

Sterkte lieve Wilma!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 aug 2019 16:26

Hier nog een linkje voor jou Wilma: http://www.chirurgenoperatie.nl/wp/bors ... n-punctie/
wilmaatje

Ongelezen bericht 06 aug 2019 16:34

Luna schreef:
06 aug 2019 16:22
Om een scheur te detecteren is een mri betrouwbaarder dan echo.
Om de calcificaties nader te onderzoeken geeft een biopt zekerheid.

Overigens vertelde dr. Niessen mij dit over de implantaten die ik had vóórdat er gegevens waren over ALCL. Echt al een hele tijd geleden dus.

Sterkte lieve Wilma!

X Luna
Thanks lieve Luna xx
wilmaatje

Ongelezen bericht 07 aug 2019 08:19

Hier nog een stuk over de uit de handel gehaalde protheses klachten, ziekte en evt vergoeding van allergan

https://www.americanboardcosmeticsurger ... al&sfns=mo

Liefs wilma maatje (minder)
AmbervdV

Ongelezen bericht 07 aug 2019 15:19

Bizar wel...
Ik had McGahn 410 style en die staan er ook tussen.
Ik heb een punctie gehad omdat ik AlLE symptomen van ALCL had. Gelukkig een goed relsutaat, maar moest onder strenge controle blijven. Daarom heb ik ze laten verwijderen (en offcourse de extreme kapselvorming)

Zou ik nog recht hebben op vergoeding?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
wilmaatje

Ongelezen bericht 07 aug 2019 22:31

AmbervdV schreef:
07 aug 2019 15:19
Bizar wel...
Ik heb een punctie gehad omdat ik AlLE symptomen van ALCL had. Gelukkig een goed relsutaat, maar moest onder strenge controle blijven. Daarom heb ik ze laten verwijderen (en offcourse de extreme kapselvorming)

Ik zou het gewoon proberen, het telefoon nr van allergan staat er bij . Idd vermelden dat je op verdenking van alcl en klachten moest explanteren en dat je vergoeding wilt, bij mij vroegen ze ook naar de chirurg. Heb je het kaartje nog? Protheses bewaard, vaak vragen ze die ook terug voor onderzoek

Lieve groet wilma
AmbervdV

Ongelezen bericht 08 aug 2019 10:13

Ik heb gebeld. Ze hebben al mijn gegeven opgeschreven en er wordt contact opgenomen (ooit)
Ik vond het gek dat ze zei dat ze contact op gingen nemen met mijn pc. Je mag immers geen informatie vragen (en geven) van patiënten zonder toestemming. Dat gaf ik ook aan, maar het was een vage bedoeling als je het mij vraagt. ;)

Ben benieuwd
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
debster

Ongelezen bericht 08 aug 2019 16:12

AmbervdV schreef:
07 aug 2019 15:19
Bizar wel...

Die heb ik dus ook, heb jij gebeld met Allergan? Is dat de producent van McGhan? Ik heb geen lekken maar genoeg klachten om voor verwijdering te kiezen. Bovendien: wat is levenslange garantie nog waard wanneer een product uit de handel wordt genomen? Dat zou toch voldoende argument moeten zijn om te vergoeden wat eerder geplaatst is?
Plaats reactie

Terug naar “Soorten, merken, garantie”