uit de handel gehaald

Lees en deel je ervaringen.
Essi

Ongelezen bericht 08 aug 2019 23:56

AmbervdV schreef:
08 aug 2019 10:13
Ik heb gebeld. Ze hebben al mijn gegeven opgeschreven en er wordt contact opgenomen (ooit)
Ik vond het gek dat ze zei dat ze contact op gingen nemen met mijn pc. Je mag immers geen informatie vragen (en geven) van patiënten zonder toestemming. Dat gaf ik ook aan, maar het was een vage bedoeling als je het mij vraagt. ;)

Ben benieuwd
Nou, ik ben benieuwd. Laat het me weten hoor. We zijn nu op vakantie, maar zodra ik thuis ben ga ik er ook achter aan.
wilmaatje

Ongelezen bericht 09 aug 2019 09:04

debster schreef:
08 aug 2019 16:12
AmbervdV schreef:
07 aug 2019 15:19
Bizar wel...
Ik had McGahn 410 style en die staan er ook tussen.
Ik heb een punctie gehad omdat ik AlLE symptomen van ALCL had. Gelukkig een goed relsutaat, maar moest onder strenge controle blijven. Daarom heb ik ze laten verwijderen (en offcourse de extreme kapselvorming)

Zou ik nog recht hebben op vergoeding?
Die heb ik dus ook, heb jij gebeld met Allergan? Is dat de producent van McGhan? Ik heb geen lekken maar genoeg klachten om voor verwijdering te kiezen. Bovendien: wat is levenslange garantie nog waard wanneer een product uit de handel wordt genomen? Dat zou toch voldoende argument moeten zijn om te vergoeden wat eerder geplaatst is?
McGhan is ook allergan en natrelle ook. Allergan vergoed in de US wel al, hier moet hetzelfde gelden. Had een kopie van een brief (US) van allergan maar weet niet hoe je hier kopie plakt
wilmaatje

Ongelezen bericht 09 aug 2019 09:14

Essi schreef:
08 aug 2019 23:56
AmbervdV schreef:
08 aug 2019 10:13
Ik heb gebeld. Ze hebben al mijn gegeven opgeschreven en er wordt contact opgenomen (ooit)
Ik vond het gek dat ze zei dat ze contact op gingen nemen met mijn pc. Je mag immers geen informatie vragen (en geven) van patiënten zonder toestemming. Dat gaf ik ook aan, maar het was een vage bedoeling als je het mij vraagt. ;)

Ben benieuwd
Nou, ik ben benieuwd. Laat het me weten hoor. We zijn nu op vakantie, maar zodra ik thuis ben ga ik er ook achter aan.
Dat zeiden ze tegen mij ook, dat ze met plastisch chirurg zouden bellen en dat ik ze nog zou horen. Ik zou gewoon blijven bellen.

Ik heb een brief van allergan (US) dat ze 1000 dollar uitkeren voor de protheses en 7500 bij alcl ( lachertje als je kanker hebt)
Ik weet niet hoe ik die fotokopie hier kan plakken, want ik zou dit bewijs gewoon naar allergan NL mailen, ze moeten vergoeden, net als bij het PIP schandaal.

Wil maatje ( minder) xxx
debster

Ongelezen bericht 09 aug 2019 12:17

Melding naar Allergan gedaan, ik ga ook gebeld worden. Er werd gevraagd naar een medische reden van de verwijdering, alsof het risico op ACLC niet voldoende zou zijn :x Adrenaline kwam uit mijn oren. Maar goed, ze mogen mijn huisarts bellen voor het 'bewijs' van mijn klachten.

Wat ik overigens ook nalatig vind is dat ik hier zelf achter moest komen. Waarom informeren de klinieken die dergelijke producten geplaatst hebben de dragers niet? Iedereen heeft toch recht om te weten wat er over een product is besloten, los van of je al klachten hebt? Ik heb dus ook een klacht ingediend bij de kliniek waar ik ze destijds heb laten plaatsen. Gewoon om ze ook op hun verantwoording van informeren te wijzen. Gek genoeg wordt er van alles uit de handel gehaald waar iets niet aan deugd en wordt daar groots melding van gemaakt (speelgoed, auto's, gaskranen), maar wanneer je ergens mee in je lichaam loopt, waar alleen een kliniek weet van heeft, dan moet je er maar achter komen doordat je toevallig zelf op onderzoek uit gaat.

Nog 37 dagen te gaan....
Maja34

Ongelezen bericht 09 aug 2019 13:26

Hai,

Ik ben persoonlijk de kluts helemaal kwijt over wat Allergan aan schadevergoeding uitkeert. Ik heb namelijk in januari een accoountmanager gesproken die al 10 jaar in dienst is van Allergan. Zij heeft mij gezegd dat je alleen vergoeding krijgt bij een ruptuur (1000 euro per prothese). Wat betreft Asia/systemische klachten en dus volgens het Vu medische noodzaak om ze te laten verwijderen of vanwege dat ze van de markt gehaald zijn ivm ALCL kon er niets uitgekeerd worden. Zelf heb ik de Natrelle 410 (nu ruim 4 jaar) en mijn explantatie is in oktober.
Overigens werd ik pas na 6 weken!! teruggebeld.

Eerlijk gezegd denk ik dat we als een collectief hiervoor Radar of een ander consumentenprogramma moeten aanschrijven om zo een vergoeding te eisen omdat ze van de markt zijn gehaald. Zo staan we veel sterker. Ik heb nu het idee dat Allergan maar wat doet en niemand serieus neemt.
Wie is er voor en wilt de strijd samen met mij aan gaan?

Liefs, Maja
wilmaatje

Ongelezen bericht 09 aug 2019 16:44

debster schreef:
09 aug 2019 12:17
Melding naar Allergan gedaan, ik ga ook gebeld worden. Er werd gevraagd naar een medische reden van de verwijdering, alsof het risico op ACLC niet voldoende zou zijn :x Adrenaline kwam uit mijn oren. Maar goed, ze mogen mijn huisarts bellen voor het 'bewijs' van mijn klachten.

Wat ik overigens ook nalatig vind is dat ik hier zelf achter moest komen. Waarom informeren de klinieken die dergelijke producten geplaatst hebben de dragers niet? Iedereen heeft toch recht om te weten wat er over een product is besloten, los van of je al klachten hebt? Ik heb dus ook een klacht ingediend bij de kliniek waar ik ze destijds heb laten plaatsen. Gewoon om ze ook op hun verantwoording van informeren te wijzen. Gek genoeg wordt er van alles uit de handel gehaald waar iets niet aan deugd en wordt daar groots melding van gemaakt (speelgoed, auto's, gaskranen), maar wanneer je ergens mee in je lichaam loopt, waar alleen een kliniek weet van heeft, dan moet je er maar achter komen doordat je toevallig zelf op onderzoek uit gaat.

Nog 37 dagen te gaan....
Heel goed lieve debster, ik vind dus ook dat de kliniek je op de hoogte hoort te stellen (maar nee, dat doen ze pas, als ze horen dat allergan verplicht is de wissel of explantatie te vergoeden, its all about the money honey, bij PIP werd ook bijna iedereen via het VU op de hoogte gesteld dat ze gratis vervangen werden)

IK had dr Niessen nog gevraagd heb ik die protheses die uit de handel zijn?? Nee zei hij die heb je niet !!! Dus wel, heel goed dat wij tegenwoordig zelf achteraan gaan,

deb, weet jij hoe je een foto kan plaatsen want heb wel de Amerikaanse of engelse versie van een brief van allergan, waarin staat dat ze vergoeden bij verwijderen. dit moet ook voor hier gelden.

Ben echt benieuwd wat hieruit gaat komen, je zou in principe recht hebben op 1000 dollar, vergoeding prothese, indien je garantie kaartje hebt en ook hoor ik dat er om de prothese gevraagd word, bewaar deze!!

nog 32 dagen

huggs wil maatje minder
wilmaatje

Ongelezen bericht 09 aug 2019 16:50

Maja34 schreef:
09 aug 2019 13:26
Hai,

Ik ben persoonlijk de kluts helemaal kwijt over wat Allergan aan schadevergoeding uitkeert. Ik heb namelijk in januari een accoountmanager gesproken die al 10 jaar in dienst is van Allergan. Zij heeft mij gezegd dat je alleen vergoeding krijgt bij een ruptuur (1000 euro per prothese). Wat betreft Asia/systemische klachten en dus volgens het Vu medische noodzaak om ze te laten verwijderen of vanwege dat ze van de markt gehaald zijn ivm ALCL kon er niets uitgekeerd worden. Zelf heb ik de Natrelle 410 (nu ruim 4 jaar) en mijn explantatie is in oktober.

Eerlijk gezegd denk ik dat we als een collectief hiervoor Radar of een ander consumentenprogramma moeten aanschrijven om zo een vergoeding te eisen omdat ze van de markt zijn gehaald. Zo staan we veel sterker. Ik heb nu het idee dat Allergan maar wat doet en niemand serieus neemt.

Liefs, Maja
tegen mij zeiden ze wel degelijk dat ik recht heb op vergoeding bij klachten die geralateerd zijn aan ALCL. zoals pijnlijk borst, knobbels in borst, opgezette lymfe zwelling borst. ook bij lekkage moeten ze uitkeren. ik heb een garantiebewijs van mijn allergan, en die zouden levenslange garantie hebben op scheuren, zoniet krijg je de protheses vergoed.

in de Amerikaanse brief staat dat ze 1000 dollar vergoeden voor de protheses te laten verwijderen, dus moet hier ook, ik heb deze brief maar weet niet hoe te plaatsen hier

bel zelf met allergan
0800 0229638

liefs wilmaatje minder
AmbervdV

Ongelezen bericht 09 aug 2019 23:34

Wilma, je zou een foto kunnen maken van de brief, deze via internet omzetten naar een IMG en hem dan in een reactie kunnen plaatsen. Je gebruikt dat deze code: Afbeelding

Succes!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
AmbervdV

Ongelezen bericht 09 aug 2019 23:35

Maja34 schreef:
Hai,

Liefs, Maja

🙋🏽‍♀️ Ik!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Essi

Ongelezen bericht 10 aug 2019 02:44

Maja34 schreef:
Hai,

Liefs, Maja
Ja!!!
Ik ook hoor
Moeke

Ongelezen bericht 10 aug 2019 05:36

Maja34 schreef:
Hai,

Liefs, Maja
Goed idee om de krachten te bundelen!
Ik weet niet welke implantaten ik heb. Hopelijk wordt dat duidelijk als ze eruit komen. Als ze ook van Allergan zijn : Count me in!!

update: ik heb idd Mc Ghan. volgende week hoor ik welk type dan ga ik bellen met het bovenstaande nummer..
AmbervdV

Ongelezen bericht 26 sep 2019 11:30

Is er inmiddels iemand terug gebeld door Allergan?
Ik heb inmiddels alweer een paar maanden geleden gebeld, maar nog niets gehoord
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
AmbervdV

Ongelezen bericht 26 sep 2019 11:45

Nogmaals gebeld, maar kreeg niet de indruk dat het ergens terecht komt.

Wat willen we hiermee mensen?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
wilmaatje

Ongelezen bericht 26 sep 2019 13:35

AmbervdV schreef:
26 sep 2019 11:30
Hoi amber,
Ik kreeg een email van een bedrijf dat voor allergan werkt, speciaal ingeschakeld is, voor deze klachten of claims .
ik moest doorgeven door wie de protheses zijn geplaatst, welk ziekenhuis, gegevens ziekenhuis, gegevens administratie, datum plaatsing EN
welke arts ze eruit haalt, welk ziekenhuis , datum, gegevens administratie om contact op te nemen EN
een goedkeuring dat ze al deze info op mogen vragen, en ook door moest geven aan de administraties die ze gaan bellen

dus dat heb ik een week of 3 geleden allemaal gedaan, wacht nog op reactie.

via een ander lid hoorde ik dat bijv eurosilicone, alleen nieuwe protheses vergoed bij lekkages dus geen geld maar nieuwe protheses die je er maar weer in mag stoppen , alsof je dat nog zou willen. minimaal prothese prijs vergoeding.

Wilma
AmbervdV

Ongelezen bericht 26 sep 2019 22:09

wilmaatje schreef:
26 sep 2019 13:35
AmbervdV schreef:
26 sep 2019 11:30
Hoi amber,
Ik kreeg een email van een bedrijf dat voor allergan werkt, speciaal ingeschakeld is, voor deze klachten of claims .
ik moest doorgeven door wie de protheses zijn geplaatst, welk ziekenhuis, gegevens ziekenhuis, gegevens administratie, datum plaatsing EN
welke arts ze eruit haalt, welk ziekenhuis , datum, gegevens administratie om contact op te nemen EN
een goedkeuring dat ze al deze info op mogen vragen, en ook door moest geven aan de administraties die ze gaan bellen

dus dat heb ik een week of 3 geleden allemaal gedaan, wacht nog op reactie.

via een ander lid hoorde ik dat bijv eurosilicone, alleen nieuwe protheses vergoed bij lekkages dus geen geld maar nieuwe protheses die je er maar weer in mag stoppen , alsof je dat nog zou willen. minimaal prothese prijs vergoeding.

Wilma
Volgens mij heb jij ook begin augustus gebeld met Allergan, Wilma?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Plaats reactie

Terug naar “Soorten, merken, garantie”