Mijn ervaring ook geweest hoor toen ik ze nog had. Tegen mijn wil in toch de foto laten maken, omdat het "veilig"was zeiden ze.
Géén mammografie!
Hoi Kiki, vreselijk he, het is gewoon de standaard in ziekenhuizen, om een echo moet je echt vechten. Ik heb ook op mijn strepen gestaan en een mammo geweigerd. Heb een echogeleide punctie gehad toen ik mijn implantaten nog had, dus een punctie kan wel.kiki schreef: ↑07 apr 2021 00:07En nog steeds lastig om gedegen borstonderzoek te krijgen, vandaag vanwege knobbeltje die weg schiet, en de huisarts voelde streng, vanmorgen dus ziekenhuis, ik had bij voorbaat al aan gegeven geen mamagrafie re willen, maar ze drongen erg aan vanmorgen, kon wel volgens hun,,ik zei is uitgesloten, ga ik niet doen, ze zegt dan kunnen we wat missen, ik zeg ja dat is met echo ook zo, dus kan je MRI aanbieden, nee niet dus, wel echo, maar alleen dat rondje wat ze getekend had werd nagekeken, de rest niet, niets te vinden, wel zag hij dat prothese wat golvend was, De verpleegkundige vond het ook maar raar dat ik niet met bevolkingsbus mee doe, dus artsen hebben nog niets geleerd, je kan met prothese in mamagrafie, ze zei ook nog, als er iets verdachts zit, misschien ook nog punkie, ik zei dat kan ook niet, ze zei van wel, ben dat zo zat, geen respect voor de wensen van vrouwen, zegt ze als er iets veranderd kom je maar weer, ik zeg ik kom hier nooit meer,
Ze ging ook niet op in dat ik de protheses heb die in 2019 uit handel genomen zijn,
De protheses voelen zo niet goed, verkloot na hart operatie,
Gr kiki
- Beauty is only skin deep -
Hi Kiki, toen ik voor een knobbel in mijn borst naar de mammapoli in het OLVG ging ben ik ook helemaal niet netjes en kundig geholpen. Ook bij mij werd een snelle echo gemaakt. Niet eens van beide borsten terwijl ik ook een van de veelbesproken protheses had, welke zelfs in het OLVG geplaatst zijn. Ik werd echt afgescheept. Alles in mijn lijf zei dat het niet ok was en ik ben voor een second opinion gegaan, dat bleek maar goed ook want ik had een ruptuur links en een afwijking rechts die onderzocht diende te worden. Uiteindelijk is bij mij ook een punctie genomen, dat kan inderdaad zoals D-borah schrijft. Mijn verhaal staat op dit forum. Ik adviseer je voor een second opinion te gaan.
Lieve Kiki, wat naar voor je!
Maar dit hadden we toch al verwacht?
Is het een idee om thermografie te laten doen?
Als je aanvullend bent verzekerd, wordt dit deels vergoed geloof ik.
Een punctie kan altijd, maar is echt niet aan te raden met implantaten, want het is vaak genoeg verkeerd gegaan...
Kiki heeft een wissel gehad met monobloc bij van Selms. Door een hartoperatie, hebben ze haar borsten verkloot. De protheses zitten niet meer op de juiste plek en ze heeft er last van. Zielig he?
Kiki, misschien kun je contact opnemen met de Groene Zuster.
Sterkte lieve schat!!!❤

Maar dit hadden we toch al verwacht?
Is het een idee om thermografie te laten doen?
Als je aanvullend bent verzekerd, wordt dit deels vergoed geloof ik.
Een punctie kan altijd, maar is echt niet aan te raden met implantaten, want het is vaak genoeg verkeerd gegaan...
Kiki heeft een wissel gehad met monobloc bij van Selms. Door een hartoperatie, hebben ze haar borsten verkloot. De protheses zitten niet meer op de juiste plek en ze heeft er last van. Zielig he?
Kiki, misschien kun je contact opnemen met de Groene Zuster.
Sterkte lieve schat!!!❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hallo Luna,
Ik heb gehoord dat in AMC een nieuwe mammografie op maat wordt gedaan die de borsten niet meer zo hard plat drukt.
Ik heb al 2 jaar geen implantaten meer, maar toch een mammografie vind ik eng omdat zelfs nu heb ik soms een gevoelige linker borst.
Weet je soms meer over deze nieuwe onderzoek? ik heb gevraagd de radiologe van de AMC en ze bevestigde dat inderdaad is daar mogelijk.
Een standaard bevolkingsonderzoek vind ik eng .
groetjes
Muszika
Ik heb gehoord dat in AMC een nieuwe mammografie op maat wordt gedaan die de borsten niet meer zo hard plat drukt.
Ik heb al 2 jaar geen implantaten meer, maar toch een mammografie vind ik eng omdat zelfs nu heb ik soms een gevoelige linker borst.
Weet je soms meer over deze nieuwe onderzoek? ik heb gevraagd de radiologe van de AMC en ze bevestigde dat inderdaad is daar mogelijk.
Een standaard bevolkingsonderzoek vind ik eng .
groetjes
Muszika
Hoi lieverd, ik weet alleen niet of je dit als preventief borstonderzoek kunt laten doen. Misschien wel bij klachten of verdenking van borstkanker. Maar alleen je ha of de verzekeraar kan dat beantwoorden. Ik zou de verzekeraar bellen en dit vragen.
In het Leids Universitair Medisch Centrum doen ze sinds vorig jaar een nieuw onderzoek. Misschien kun je hier ook informatie over vragen bij je verzekeraar.
Succes en sterkte lieverd!

In het Leids Universitair Medisch Centrum doen ze sinds vorig jaar een nieuw onderzoek. Misschien kun je hier ook informatie over vragen bij je verzekeraar.
Succes en sterkte lieverd!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hallo Luna,
Ook voor preventieve controle is wel mogelijk. Ik heb zelf gevraagd, omdat ook als je nog niks voelt kan al iets toch zijn. Maar deze mammografie met maat vooral voor kleine borsten wordt gedaan. Met implantaten weet ik niet dat heb ik niet gevraagd.
Hier in AMC er werd een onderzoek gedaan met deze nieuwe methode vrouwvriendelijker en de resultaten zo goed waren dat deze afdeling als eerste in Nederland die met deze methode nu werkt.
Bij jonge vrouwen met grote stevige borsten is minder geschikt.
Voor iedereen een prettige weekend
liefst Muszi
Ook voor preventieve controle is wel mogelijk. Ik heb zelf gevraagd, omdat ook als je nog niks voelt kan al iets toch zijn. Maar deze mammografie met maat vooral voor kleine borsten wordt gedaan. Met implantaten weet ik niet dat heb ik niet gevraagd.
Hier in AMC er werd een onderzoek gedaan met deze nieuwe methode vrouwvriendelijker en de resultaten zo goed waren dat deze afdeling als eerste in Nederland die met deze methode nu werkt.
liefst Muszi
Lieve Muszika,muszika schreef: ↑13 aug 2022 09:17Hallo Luna,
liefst Muszi
Met 'preventief' bedoelde ik als onderdeel van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Had het wat duidelijker moeten zeggen, sorry.
Je kunt het natuurlijk altijd vragen. Maar dat moet je dan wel met de verzekeraar afstemmen, want het ziekenhuis gaat niet over de vergoeding hiervoor. En je arts moet je dan zelf verwijzen.
Voor het bevolkingsonderzoek mag je niet zelf bepalen hoe en waar je het onderzoek doet. Dat bedoelde ik.
Artsen zijn altijd terughoudend met het aanvragen van onderzoeken, omdat het geld kost. Maar als jij een goede reden hebt voor een onderzoek en uitlegt waarom je een gewone mammografie niet kunt laten doen, dan zal de arts heus wel met je meedenken. En je kunt dan misschien ook naar Leiden. Dus vraag dat ook eens na. Dat onderzoek is voor bijna alle vrouwen mogelijk. Tenzij er nierfunctiestoornissen bestaan geloof ik vanwege het contrastmiddel.
Succes lieve schat!
En jij ook een fijn weekend!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Fucking kwalijk dat dit nog steeds als standaardonderzoek wordt gebruikt! Je hoeft er toch geen Einstein voor te zijn om te snappen dat zo'n bankschroef niet echt een match is voor een implantaat. En dan de medewerker die met grof geweld borst met implantaat in het apparaat probeert te trekken 
Altijd al gedacht dat dit niet klopt. Evengoed heb ik me van de week ook laten verleiden tot deze marteling, omdat ik vertrouw op de artsen.
Volgende keer toch maar bij mijn eerste gevoel blijven.

Altijd al gedacht dat dit niet klopt. Evengoed heb ik me van de week ook laten verleiden tot deze marteling, omdat ik vertrouw op de artsen.
🎗🎗🎗 BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. 🎗🎗🎗
Hahaha ik snap je!!!Linda77 schreef: ↑10 jan 2023 18:14Fucking kwalijk dat dit nog steeds als standaardonderzoek wordt gebruikt! Je hoeft er toch geen Einstein voor te zijn om te snappen dat zo'n bankschroef niet echt een match is voor een implantaat. En dan de medewerker die met grof geweld borst met implantaat in het apparaat probeert te trekken
Kusss!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Vandaag was ik voor de uitslag van het biopt in het ziekenhuis en ik was vast besloten om me fel uit te spreken tegen de mammografie in het geval van implantaten. Dit na het lezen van jullie reacties, maar ook na ik zelf een mammo onderging en mijn klachten hierna zijn verergerd.
Ik ben er niet heel veel mee opgeschoten, merk ik.
Ik vertelde duidelijk aan de PA wat mijn ervaring was geweest en de informatie die ik inmiddels vergaard heb, maar er werd stellig aan hun standpunt vastgehouden. Een mammo is nodig, omdat er anders misschien knobbeltjes gemist kunnen worden die op een echo én een MRI niet te zien zijn. Klinkt best plausibel, als dit klopt. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Feit blijft dat met een implantaat een mammo geen goed idee is, dus misschien moeten implantaten maar gewoon afgeschaft worden? ;-)
Ik heb wel gezegd dat ík in elk geval geen mammo meer wil.
Ik vertelde duidelijk aan de PA wat mijn ervaring was geweest en de informatie die ik inmiddels vergaard heb, maar er werd stellig aan hun standpunt vastgehouden. Een mammo is nodig, omdat er anders misschien knobbeltjes gemist kunnen worden die op een echo én een MRI niet te zien zijn. Klinkt best plausibel, als dit klopt. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Feit blijft dat met een implantaat een mammo geen goed idee is, dus misschien moeten implantaten maar gewoon afgeschaft worden? ;-)
🎗🎗🎗 BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. 🎗🎗🎗
Dat hangt ervan af waarvoor je een mammo laat doen. Een mammografie is niet het juiste onderzoek om te kijken naar scheuren.Linda77 schreef: ↑18 jan 2023 18:27Vandaag was ik voor de uitslag van het biopt in het ziekenhuis en ik was vast besloten om me fel uit te spreken tegen de mammografie in het geval van implantaten. Dit na het lezen van jullie reacties, maar ook na ik zelf een mammo onderging en mijn klachten hierna zijn verergerd.
En kom je voor onderzoek omdat je knobbels hebt, hangt het af van de plek waar je de implantaten hebt. Ze zijn een beetje dom, want ze zouden moeten weten dat implantaten het onderzoek naar kanker d.m.v. mammo juist bemoeilijkt.
Voor ons vormt dit onderwerp een grote ergernis en al heel lang
Overigens is het niet gek dat jouw klachten toenamen na de mammo. Veel gehoorde klacht. Ik kreeg het fietsstuur tegen mijn borsten en toen begon de ellende...
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Ja heel erg triest dat ze vrouwen met implantaten nog extra in gevaar brengen door hen te pushen toch een mammo te ondergaan.
Met implantaten is onderzoek naar kanker niet eens goed moeilijk. Heel veel gemiste tumoren door implantaten. Een hele goede reden dus om er nooit aan te beginnen. En ook dit is vrouwen niet verteld toen ze voor die troep kozen. Ik heb dit in 2002/2003 geen enkele keer gehoord. En ik had het recht op deze informatie!!!!
Mijn incident met de fiets was een geluk bij een ongeluk, want juist hierdoor gingen de alarmbellen af en wist ik dat ik al die jaren doodziek was door die troep. Toen is het balletje gaan rollen en kwam ik bij Rita Kappel terecht.
Je bent goed op weg Linda, houd vol!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~