Vrouwvriendelijk borstonderzoek

Mammografie met borstimplantaten is gevaarlijk!
muszika

Ongelezen bericht 28 jun 2022 15:27

Hallo lieve Luna,

Ik wou een vraag op de forum plaatsen maar ik weet niet hoe dat precies moet.
Mijn vraag ; ik vroeg een gewone echo van mijn L borst, maar ze doen zo verdomd moeilijk daarover. Eerst wou ze een 3D echo maken, maar ik wou een doodgewone onderzoek alleen van een bepaald gebied. Toen uiteindelijk kwam de vrouwelijke arts aan, helemaal niet vriendelijk en heel oppervlakkig heeft ze dat onderzoek gedaan, steeds vertelde dat ik beter een mammografie nu direct kan doen omdat dat is het enige zekerheid over borstkanker. Uiteindelijk vertelde dat ze niks verdacht ziet maar wegens mijn leeftijd toch een mammografie beter is. Ik vertelde dat ik erg bang ben wegens dat pijn wat deze onderzoek kan veroorzaken. Ze reageerde zeer laconik en zeide dat ik 2 paracetamol voor de onderzoek moet maar innemen.
Waarom er nog steeds geen vrouwvriendelijke mammografie niet gebruikt mag worden terwijl dat al bestaat?

Lieve groetjes
muszika
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2022 15:53

muszika schreef:
28 jun 2022 15:27
Hallo lieve Luna,

Ik wou een vraag op de forum plaatsen maar ik weet niet hoe dat precies moet.
Mijn vraag ; ik vroeg een gewone echo van mijn L borst, maar ze doen zo verdomd moeilijk daarover. Eerst wou ze een 3D echo maken, maar ik wou een doodgewone onderzoek alleen van een bepaald gebied. Toen uiteindelijk kwam de vrouwelijke arts aan, helemaal niet vriendelijk en heel oppervlakkig heeft ze dat onderzoek gedaan, steeds vertelde dat ik beter een mammografie nu direct kan doen omdat dat is het enige zekerheid over borstkanker. Uiteindelijk vertelde dat ze niks verdacht ziet maar wegens mijn leeftijd toch een mammografie beter is. Ik vertelde dat ik erg bang ben wegens dat pijn wat deze onderzoek kan veroorzaken. Ze reageerde zeer laconik en zeide dat ik 2 paracetamol voor de onderzoek moet maar innemen.
Waarom er nog steeds geen vrouwvriendelijke mammografie niet gebruikt mag worden terwijl dat al bestaat?

Lieve groetjes
muszika
Lieve Muszika,

Ik heb even een apart topic voor je vraag gemaakt en dit verplaatst naar het deel 'Geen mammografie'

Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven. Wij zouden ook graag zien dat er gebruik werd gemaakt van nieuwe onderzoeksmethoden.
Wat je wel zou kunnen proberen, is een medische thermografie. Ik weet niet of je aanvullend bent verzekerd en of het onderzoek ook vanuit het aanvullende pakket vergoed kan worden. In ieder geval kun je even contact opnemen met de meiden van de Groene Zuster. Lieve en zeer deskundige vrouwen. Zij kunnen je misschien adviseren.
viewtopic.php?f=239&t=1989

Heb je iets aan je borst dat onderzoek behoeft?

Sterkte lieverd!🙏💖💕😘
muszika

Ongelezen bericht 29 jun 2022 08:20

Hallo Luna,

Een jaar geleden ( exact ook 1 jaar na de explantatie ) een ici pici cyste in mijn L borst was te zien via echo, toen de radiologe zei dat is zo minuscuul dat eigenlijk niks bijzonder. Daarom wilde ik nu een extra controle.
Bij deze borst zeer lang na de explantatie soms een soort contractie plaatsvond die enkele seconde duurde en ook zichtbaar was. Deze soort contracties meestal onder de douche vond plaats maar nu ook zo maar spontaan. Volgens dr Niese was geen reden voor paniek, dat is normaal. Maar hij zei dat mammografie gewoon nu de beste.
Dus ik denk dat deze vervelende onderzoek moet ik toch doen.
Over de andere met warmte ik denk dat is best dan dubbel omdat als er iets is dan moet je toch ook de mammografie doen

groetjes
Muszika
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jun 2022 09:44

Ja, hoe vervelend ook, is het bij verdenking wel altijd belangrijk toch een mammo te doen als je implantaten al verwijderd zijn.
Besef dat na lipofilling er altijd een beeld kan onstaan dat kan lijken op voorstadium van kanker. Een goede radioloog kan de verschillen zien. Het is daarom altijd belangrijk bij dit onderzoek te zeggen dat je ooit lipofilling hebt gehad.

Sterkte lieve Muszika!🙏😘
Plaats reactie

Terug naar “Géén mammografie!”