Gescheurd implantaat niet te zien op echo

Lees wat de risico's zijn en deel je ervaringen.
MarianL

Ongelezen bericht 18 jun 2023 10:27

Hallo,

Ik heb gevraagd of ik mijn implantaten mee naar huis mocht. In eerste instantie leken ze in tact, totdat een vriendin via de app zei 'knijp er eens in!' En ja hoor, ik kneep en daar kwam de gel. :shock: een flinke scheur werd zichtbaar. ik schrok me rot en plots was mijn verdriet van het niet meer hebben van een boezem omgeslagen naar een grote opluchting. Blij dat ze er uit zijn!!

Dr. Krabbe kwam later nog even aan mijn bed en vertelde dat het een beginnende scheur was, die niet in de borst al lekte, dus dat is een heel klein beetje een opluchting.

Liefs Marian
Bijlagen
scheur.jpg
implantaten.jpg
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jun 2023 08:09

MarianL schreef:
18 jun 2023 10:27
Hallo,

Ik heb gevraagd of ik mijn implantaten mee naar huis mocht. In eerste instantie leken ze in tact, totdat een vriendin via de app zei 'knijp er eens in!' En ja hoor, ik kneep en daar kwam de gel. :shock: een flinke scheur werd zichtbaar. ik schrok me rot en plots was mijn verdriet van het niet meer hebben van een boezem omgeslagen naar een grote opluchting. Blij dat ze er uit zijn!!

Dr. Krabbe kwam later nog even aan mijn bed en vertelde dat het een beginnende scheur was, die niet in de borst al lekte, dus dat is een heel klein beetje een opluchting.

Liefs Marian
Lieve schat, helaas lekken ze allemaal zonder scheur. Zweten heet dat en dit is waarom velen ziek worden. Wel is het zo dat het erger gekund had als er via de scheur siliconen gel was gaan lekken of wanneer er sprake zou zijn van extreem zweten. Dan zou de holte gevuld zijn met siliconen en zou het zeker belangrijk zijn om drains te plaatsen. Gelukkig was het niet zo😉🙏

Ja, de zoveelste niet ontdekte scheur... Vreselijk!😔

Herstel maar gauw!💐
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jun 2023 08:13

Lieve Marian, welk merk had je trouwens? En heb jij je klachten al bij het MEBI gemeld? Zou je dat alsjeblieft willen doen? En graag ook een melding bij het Landelijk Meldpunt Zorg doen dat je een scheur had en deze niet te zien was op de echo.

Dankjewel!🙏
MarianL

Ongelezen bericht 20 jun 2023 09:36

Hoi Luna,

Mijn implantaten waren van het merk Mentor.

Ik had al een eens een melding van de klachten gedaan. Nog niet van de scheur, want dat weet ik natuurlijk nog maar net. Ik ga daar zeker ook een melding van maken.

Liefs Marian
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jun 2023 10:57

MarianL schreef:
20 jun 2023 09:36
Hoi Luna,

Mijn implantaten waren van het merk Mentor.

Ik had al een eens een melding van de klachten gedaan. Nog niet van de scheur, want dat weet ik natuurlijk nog maar net. Ik ga daar zeker ook een melding van maken.

Liefs Marian
Dankjewel Marian!🙏

Laat ze vooral weten dat jij een echo liet doen en dat de scheur niet te zien was. Dat jij daar erg van geschrokken bent en dat jij je daar zorgen over maakt. Dat je gehoord hebt dat dit vaker gebeurt en jij je ook afvraagt hoe lang je nu met de scheur hebt rondgelopen zonder dat jij dat wist. Geef daarbij ook aan dat jij klachten hebt door de implantaten.

Wij hopen dat door de vele meldingen van vrouwen de overheid eens een andere manier van onderzoeken van implantaten als standaard invoert. Een MRI is voor het onderzoeken van de implantaten de beste methode, maar omdat dit duurder is, wordt het weinig gedaan. En ook bij het bevolkingsonderzoek hopen we op verandering. Het doen van een mammografie met implantaten brengt een groot risico met zich mee waar nu te licht over gedaan wordt door zowel de overheid als de NVPC. Ook die meldingen zijn daarom heel erg belangrijk.

We hebben nog een lange weg te gaan....

Fijne dag!🌻
Plaats reactie

Terug naar “Risico's, lekken, scheuren, zweten”