Brande pijn 2 weken na explantatie (operatie onder lokale verdoving)

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Sensai75

Ongelezen bericht 02 apr 2021 23:14

Hallo,

Ik ben net nieuw hier.
19-3-2021 heb ik explantatie gehad van mijn mc Ghan 410mm
gehad. Uitgevoerd door dr Frank Niessen. Zonder narcose.
Het ging tot nu toe voorspoedig. Maar vandaag heb ik zeer brandende pijn in mijn rechter borst gekregen. Rond tepel en schuin daarboven. Het is nu zo erg dat mijn rechter arm omhoog doen al zeer pijnlijk is.
Heeft iemand dit ook gehad?

Wat achtergrond over mij. 45jr 2006 ze laten plaatsen.
2010 begonnen klachten met rugpijn en spierpijn (Triggerpoints)
Tot 2020 onder een steen gelegen. 😳 Nooit implantaten met al mijn klachten in verband gebracht tot een vriendin uitzending Radar had bekeken en mij tipte.
Huisarts geloofde mij niet
Okt 2020 zelf contact gezocht met dr Niessen.
Bleken mijn klachten zo ernstig te zijn vermoeden ASIA.
Moest eerst naar Internist.
VU duurde mij te lang. Toen door gestuurd naar Dr Beekman
Toparts!!

Januari 2021 ASIA vast gesteld maar ze vond mij zo slecht meteen bloedgeprikt op schildklier en dezelfde dag naar cardioloog.
Auto immuun ziekte Graves ( snel werkende schildklier)
Kleine hartvaten werken niet goed meer. Was ook heel heel erg benauwd.
Huisarts alles onder stress en hyperventilatie weg gewapperd.
Mocht niet onder narcose dus voor verdoving gekozen. Aan te raden!!
Flinterdun kapselvorming te weinig om weg te halen.
Siliconen kwamen er zeer veel uit. Had iets te maken met eiwitten maar weet t niet meer helemaal.
Oja door dit alles arbeidsongeschikt geraakt. Afgelopen 1.5 jaar grotendeels op de bank en in bed door gebracht.
Moeder ( alleenstaand) van tweeling jongens 9 jr.

Dat is mijn verhaal.
Nina1

Ongelezen bericht 03 apr 2021 07:26

Hi Sensai, misschien toch even naar de kliniek bellen? Hoe gaat het nu? Heb je koorts of is het warm op de zere plekken?
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Sensai75

Ongelezen bericht 03 apr 2021 09:49

Hoi Nina1,

Geen koorts, plek is ook niet warm. Nu is pijn na een nacht slapen iets minder. Ik wacht even de ochtend af en als het weer erger wordt idd maar even naar de kliniek bellen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 apr 2021 12:18

Lieve Sensai welkom!

Maak je niet te druk over de brandende pijn. Helaas komt dat vaker voor. Ik had dit ook na de explantatie, vooral rond mijn borstbeen. En veel meer vrouwen hebben dit.
Dit heeft te maken met het herstellen van je weefsels en het opruimen van het kapselweefsel.
Soms kan het ook komen door inflammatie van het achtergebleven kapselweefsel. Maar dan zou de pijn erger worden en jij je ziek gaan voelen. Ik weet bijna 100% zeker dat dat het niet is.
Omdat vrouwen van alles gaan voelen wat ze niet eerder hadden en het soms hevig kan zijn, schrikken ze. Dit komt omdat ze niet weten wat er in het lichaam gebeurt. Dat maakt de angst groter. Als je weet hoe je lichaam werkt en als je dit vaker hebt meegemaakt, heb je dat niet zo snel.
Het is vrij normaal om lange tijd heel veel ongemakken te hebben en vreemde dingen te voelen. Brandende, schuurende pijnen, hevige steken, jeuk enz.
Mocht je je beroerd gaan voelen of koorts krijgen of de pijn wordt echt onhoudbaar, wel de arts bellen. Maar nogmaals, dat is het niet. En dat je na het slapen je ook al wat beter voelt, laat dat ook zien. Het weefsel en de zenuwen zijn weer wat rustiger na het slapen en rust houden. Slaap en rust zijn cruciaal voor het herstel. Doe vooral rustig aan!
En voldoende water drinken.

Heel veel sterkte!!! Alles komt goed!! 🙏☀️

😘🥰
Sensai75

Ongelezen bericht 03 apr 2021 16:24

Hartelijk dank voor je uitgebreide bericht.
Ik heb ook niet gebeld omdat t vandaag beter voelt.
En ik heb ander merk compressie bh binnen gekregen. Deze zit veel prettiger. Dan die mijn arts had aanbevolen. Die gaf voor mijn gevoel geen steun en begon ruimer in de cup te zitten.

En geloof je helemaal dat dit met goede en slechtere dagen gepaard gaat.

Goed water drinken zit in m’n systeem 😀
Trudie

Ongelezen bericht 03 apr 2021 16:42

heftig verhaal mbt je klacthen! Ik hoop dat het nu beter wordt..

zonder narcose betekent dat dat je "bij" was? Of was het sedatie? Ik ben zelf nl onder sedatie geopereerd nu bijna 2 weken geleden..

Ik wens je een goed herstel!
Sensai75

Ongelezen bericht 03 apr 2021 17:02

Hai,

Ik was er bij. Wel met een aantal oxazepam voor de zenuwen. En een koptelefoon met relax muziek. Maar was helemaal wakker.
Lag wel met m’n hoofd achter een doek hoor.
Zag er erg tegen op maar T viel dus reuze mee.
Susana

Ongelezen bericht 04 apr 2021 10:57

Sensai, lees ik goed dat de explantie is gedaan zonder narcose??? Bedoel je dat dan alleen lokale verdoving??
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Sensai75

Ongelezen bericht 04 apr 2021 15:47

Ja dat bedoel ik inderdaad. Alleen lokale verdoving. Iets van 20 prikjes in elke borst. Deed absoluut geen zeer.

Het enige wat beetje gevoelig was, het er uit trekken van siliconen en daarna borstholte schoonmaken. Dat was even iets minder prettig. Maar zeer goed te doen.
Nica

Ongelezen bericht 04 apr 2021 20:44

Lieve Sensai, wat een jarenlange strijd en dan eindelijk weet je waar het vandaan komt. Stoer hoor onder locale verdoving, maar er waren geen andere opties lees ik uit je bericht. Had dat met vernauwde haarvaten te maken? Wat merk je als je een te snel werkende schildklier hebt? Het is bij mij wel eens door een homeopaat opgemerkt, maar ik heb er verder nooit iets mee gedaan. Over een paar maanden wil ik dit ook laten uitzoeken. Gaat dit door middel van een bloedonderzoek? Ik ben zelf vrij actief, maar vaak ook heel moe. Heel veel beterschap
En hopelijk is de brandende pijn nu weg. Liefs Nica
Sensai75

Ongelezen bericht 04 apr 2021 21:03

Hai Nica,

Een te snel werkende schildklier daar ben je echt heel erg naar van. Je temperatuur regeling is verstoord. Ik heb het met mooi weer heel erg warm. Kan mijn lichaamswarmte dan moeilijk kwijt. Gevolg kletsnat haar. Zo vies en vervelend. Met mooi weer zat ik binnen.
Hopelijk gaat dat dit zomer beter met medicatie.

En opgejaagd, veel honger veel meer dan normaal, sommigen vallen heel erg af, ik had de pech 30 kg aan te komen. Nu is stofwisseling zo verstoord dat het mij niet meer gaat lukken om op eigen kracht af te vallen. Als ik volgend jaar stabiel ben mag dat met medicijnen. ( weer medicijnen 🙄) maar had nooit over gewicht. En nu ineens heel erg😔
Opgejaagd gevoel het giert door je lijf. En laatste 6 maand kon ik amper meer slapen. Zo gierde het door m’n lijf en ik was ook heel moe. Dus lag tot half 4 meestal wakker zeker 4x pw en half 2 in slaap vallen was vroeg.
Nu na 11 weken strumazol ( dat legt schildklier plat) slaap ik weer rond midden nacht 0.30u.
Hoge bloeddruk mijnde zat rond 165-95 170/100
Vocht vast houden.

En ik voelde me zo ziek dat ik echt amper meer iets kon. Boodschappen doen bij supermarkt was een hele opgave.

Gelukkig ga ik nu weer vooruit. Kan weer ommetje maken kan weer spelletjes doen met m’n kinderen. Koken lukt weer. T was een marteling.

Dus als jij je nog fit voelt dan is het vast wat anders.
Schildklier kan arts alleen vaststellen dmv bloedonderzoek.

En siliconen en schildklier ziekten komen vaak voor. Maar wel in vergevorderde stadia zoals bij mij. Als je ook asia hebt.

Maar bij twijfel laat je bloed even checken. Ik had meer op m’n strepen moeten staan en me niet laten weg sturen met stress klachten. Wat t dus totaal niet was.

Succes.
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 apr 2021 13:05

Jeetje, dapper dat je dit niet onder narcose deed!
Ik zet het even in je titel.

Mooie dag🕊
Sensai75

Ongelezen bericht 05 apr 2021 14:31

😀
Trudie

Ongelezen bericht 07 apr 2021 18:03

Luna MKS schreef:
05 apr 2021 13:05
Jeetje, dapper dat je dit niet onder narcose deed!
Ik vind je ook dapper..!! Ik had geen narcose maar sedatie....daarbij heb ik geslapen en dus niet bewust de ingreep meegemaakt..
Sensai75

Ongelezen bericht 07 apr 2021 18:44

Dank je. Maar T viel echt mee hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”