bult boven linker borst

Lees hier ervaringen of stel vragen.
pilaam

Ongelezen bericht 27 mei 2019 09:55

Ik heb 6 dagen geleden een explantatie gehad. De eerste dagen heb ik vooral veel pijn aan mijn ribben gehad. De paracetamol hielp hier redelijk tegen, maar helemaal weg is de pijn niet.
Sinds eergisteren heb ik een dikke bult ontdekt op mijn linker borst. In deze borst was de prothese kapot en de borst is ook schoon geschraapt. De bult zit op een plek waar ook een grote blauwe/ gele plek zit.
Nu kan ik sinds gisteren (dag 5 na de operatie) weer lichtjes dingen oppakken (denkend aan beetje was opvouwen e.d.).
Gisteren middag had ik ineens het gevoel of ik niet goed kon ademen. Als ik bewust diep adem haalde deed er niets zeer en zat er voor mijn idee ook geen blokkade. Gisteren avond lag ik op de bank met een strak topje aan, maar werd ineens heel onrustig. Soort van pijn/ druk op mijn borst. Ik heb toen weer een iets losser hemdje aangedaan en twee paracetamol genomen. Na een half uurtje leek het iets beter te gaan.
Vanochtend was de benauwdheid afgenomen, maar ik blijf een raar /zwaar gevoel in mijn linker arm houden. Ik blijf ook pijn in mijn rug houden. Ter hoogte van de schouderbladen door trekkend naar mijn nek.
Hebben jullie enig idee hoe ik deze klachten een beetje weg kan krijgen?
Flora

Ongelezen bericht 27 mei 2019 10:13

Hi Pilaam,

Wat naar zeg!

Heb je je pc al gesproken over de bult?

Wat betreft het onrustige gevoel en druk op de borst in combinatie met zwaar/naar gevoel in je linker arm en pijn tussen de schouderbladen
zou ik zelf even de huisarts bellen.
Gewoon even t zekere voor t onzekere.

Kalm aan en veel liefs!
Flora
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mei 2019 10:44

Ik denk zelf dat het een spier is. Die kan dit veroorzaken, het drukkende gevoel. Als het al wegzakt is het een goed teken😉
Die bult moet je wel laten onderzoeken kan een seroom zijn met vocht.
Is het hard of juist niet?
Ik zou wel even de pc bellen hoor.
Sterkte!!!💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 mei 2019 10:49

Lieverd, ik denk trouwens dat het een hematoom is. Dat is onschuldig. Ik lees nu namelijk in je berichtje dat bult bij een blauwe/gele plek zit. Soms krijg je bulten waar een blauwe plek zit. Dat verdwijnt weer na een tijdje. Kan er 3 weken over doen.
Bij een seroom is de bult zachter en voel je ook vocht zitten.
Ik denk dat er niks is om je zorgen over te maken, maar zou wel even bellen😉

Ps. Als de bult langer blijft zitten moet hij worden verwijdert. Maar 9 van de 10 keer lost alles zich op hoor.
Lees hier meer over complicaties: viewtopic.php?t=2042
Essi

Ongelezen bericht 27 mei 2019 14:35

He bah vervelend!
Even raad vragen bij een arts.
Beterschap
Groeten essi
diana1967

Ongelezen bericht 28 mei 2019 22:45

he, wat vervelend
ik zou even met je arts overleggen
sterkte