Het is normaal dat je klachten tijdelijk heviger worden. Wees niet bang.
Het zal even duren voordat je lichaam langzaam weer tot rust komt, geef het tijd en probeer niet teveel op iedere (nieuwe) klacht te letten. Al begrijp ik het volkomen.
Omdat jullie niet weten wat er in het lichaam gebeurt, word je bang. En gaat je hoofd ermee aan de haal. Dat is niet goed voor je herstel...
Onze lijven kunnen meer aan dan we voor mogelijk houden. Helaas is ons systeem na explantatie overprikkeld. Dat geldt ook wel degelijk voor je zenuwstelsel. Dit zorgt ervoor dat klachten, door fysiologische processen die op dat moment gaande zijn, harder binnen komen.
Onze hersenen en zenuwstelsel zijn neuroplastisch, wat betekent dat ze zich aanpassen. Chronische pijn of fysieke stress door ziekte activiteit stimuleren voortdurend het zenuwstelsel dat deze signalen detecteert, verzendt en ontvangt, en door deze paden voortdurend te stimuleren, verandert het letterlijk de structuur van het zenuwstelsel, waardoor het op zijn beurt actiever en overgevoeliger wordt.
Je mag altijd je vragen hier neerleggen als je twijfelt of bang bent.
Heel veel sterkte lieve meiden
Lees ook
Ik ben heel bang voor de gevolgen van mijn lichaam en straks misschien zelfs zieker word.