Vraag over achtergebleven kapsel
Hallo jullie allemaal,
Ik heb ook een vraag over achtergebleven kapsels,
Ik ben al 2 jaar geleden geopereerd met een partiele capselectomie. Nu nog steeds af en toe in mijn L borst ( daar had ik altijd wat meer contractie vorming tijdens de implantaten) zie ik en voel ik dat een kleine contractie optreed en gelijk zie ik een deukje, wat daarna na enkele seconde verdwijnt. Ik ben bij dr Niesse geweest en hij vond dat normaal. Maar in mijn achterhoofd blijft maar de vraag of deze toch met achtergebleven kapsels heeft mee te maken.
Wie van jullie herkennen deze klacht ?
Luna wat vind jij er van?
Ik doe verder niks mee, omdat heel af en toe optreed en wat heb ik dan aan als bewijzen wordt dat daar de kapsel nog steeds prikkeling geeft?
Vriendelijke groet
Muszika
Ik ben al 2 jaar geleden geopereerd met een partiele capselectomie. Nu nog steeds af en toe in mijn L borst ( daar had ik altijd wat meer contractie vorming tijdens de implantaten) zie ik en voel ik dat een kleine contractie optreed en gelijk zie ik een deukje, wat daarna na enkele seconde verdwijnt. Ik ben bij dr Niesse geweest en hij vond dat normaal. Maar in mijn achterhoofd blijft maar de vraag of deze toch met achtergebleven kapsels heeft mee te maken.
Ik doe verder niks mee, omdat heel af en toe optreed en wat heb ik dan aan als bewijzen wordt dat daar de kapsel nog steeds prikkeling geeft?
Vriendelijke groet
Muszika
Lieve schat,muszika schreef: β22 sep 2022 15:13Hallo jullie allemaal,
Vriendelijke groet
Muszika
Ik denk dat dit van je spier komt. Dat is waarschijnlijk een zenuw die dat veroorzaakt. Zaten ze onder de spier? En doet het veel pijn?
Ik heb vandaag een zeer slechte dag lieverd. Normaal ga ik altijd door, ook als ik mij minder sterk voel probeer ik het, maar ik kan vandaag echt niks...

Als je het niet vertrouwt, kun je natuurlijk altijd om een second opinion vragen. Vraag hiervoor een verwijzing aan de huisarts.
Heel veel liefs en sterkte,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hallo Luna,
Nee de implantaten waren voor de spier geplaatst, en ik ervaar geen pijn alleen een soort vreemd gevoel of zelfs niks bijv. wanneer ik onder de douche sta dan plotseling zie ik een deukje .
Volgens dr Niesse is ook een spier maar ja waarom blijft geprikkeld ?
Ik heb nog zo iets van niemand gehoord.
vriendelijke groetjes en Luna voor jou gezondheid en beterschap
liefst Muszi
Nee de implantaten waren voor de spier geplaatst, en ik ervaar geen pijn alleen een soort vreemd gevoel of zelfs niks bijv. wanneer ik onder de douche sta dan plotseling zie ik een deukje .
liefst Muszi
Dit kan komen door irritatie van een zenuw daar. Herstel van zenuwweefsel duurt maanden tot jaren. Soms herstellen zenuwen niet 100%. Je kunt hierdoor allerlei sensaties spiertrekkingen en pijn krijgen.muszika schreef: β22 sep 2022 21:23Hallo Luna,
liefst Muszi
Het kan ook komen door littekenweefsel in je borst. Massage kan echt veel doen. Misschien kun je Susana even een pb sturen.
Probeer dat van het kapsel uit je hoofd te zetten lieverd. Je loopt er al sinds het begin mee ook al snap ik wel je angsten en dat je het niet leuk vond dat hij niet alles weg had gehaald.
Gelukkig zaten ze voor de spier. Dat betekent dat je spier niet veel schade heeft opgelopen.
Houd het wel in de gaten als je merkt dat er iets verandert aan je borst. Kuiltjes in de borst kunnen namelijk ook een teken van borstkanker zijn. Maar jij hebt dit al sinds het begin en het kuiltje komt en gaat.
Mijn borsten vervormen ook bij aanspannen van de spieren. Veel vrouwen hebben dat.
Je kunt als je echt heel ongerust blijft vragen om een MRI, daar is veel meer op te zien dan bij een echo of mammo. En een mammo durfde je niet en dat snap ik.
Alles komt goed lieverd. De grootste zorgen bij achtergebleven kapsel zijn ontsteking met pijn en zwelling en helaas in het ergste geval BIA-ALCL. Wat dus ook nog kan ontstaan als de implantaten zijn verwijderd. Maar de kans is zeer zeer klein.
Ik moet nu weer naar bed. Ik had wat uurtjes geslapen Godzijdank. Ik ben echt heel erg uitgeput maar dit keer ook mentaal weer heel slecht. Ik ben een heel sterke vrouw, maar wat ik op mijn bord kreeg is onmenselijk en onvergeeflijk. Maar er is een rechtvaardige kijker in het universum.
En ieder mens moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Ik neem absoluut de mijne. Anderen die niet kunnen of willen reflecteren, zullen dat vroeg of laat ook moeten. En dan zal alles erger zijn. Jouw lessen dien je hier en nu te leren.
Ik vertrouw en geloof in een kracht die groter is dan mezelf. En Ik weet dat jij dat ook doet.
Ik zal je morgen prive schrijven, oke?
Alles komt goed lieverd!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Muszika,
Ik heb even een eigen topic voor je gemaakt. Dit is een ander onderwerp dan van Lisette.
Hierboven schreef ik gisteren mijn reactie.
Dikke kuss

Ik heb even een eigen topic voor je gemaakt. Dit is een ander onderwerp dan van Lisette.
Hierboven schreef ik gisteren mijn reactie.
Dikke kuss
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~