Litteken nog beetje open ? wat te doen?

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Mikkie

Ongelezen bericht 17 nov 2021 18:29

Hoi Jil,

Er stak inderdaad een hard stukje van de oplosbare hechting uit. Ik probeerde dat eruit te halen maar dat lukte niet. En nu zie ik het niet meer zitten.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 nov 2021 08:11

Lieve Mikkie, ik zag de mail met foto die je mij stuurde nu pas. Ik word op dit moment heel erg door andere dingen in beslag genomen. Daarbij gaat het ook helemaal niet goed met mij, vandaar dat ik een beetje minder vaak de mails check en op forum kan zijn.

De operatie was 3 weken geleden. Op de foto zie ik dat je huid er wat onrustig uitziet rond het plekje en de tepel. Heb je zelf het idee dat het rode nu wat erger is? En voelt het warm aan? Heb je koorts? Let op deze zaken, want het kan wijzen op infectie. Vergelijk vooral ook de 2 borsten met elkaar om te zien of er grote verschillen zijn.

Ik vind het in jouw geval wel belangrijk dat een arts er even naar kijkt om infectie uit te sluiten, omdat het lijkt alsof het rode wat aan het toenemen is. Je kunt ook foto's naar de kliniek sturen. Ik zou ze echt even bellen en een foto sturen. En houd vooral in de gaten of het erger wordt. Roder en zich meer uitbreidt of het warm is en pijn gaat doen en jij koorts krijgt. In dat geval is er een infectie en moet je aan de ab. Als er verder niets is, met betadine behandelen en gaasje erop.

Sterkte lieverd en laat ons weten hoe het is afgelopen!

Xxxjes <3

ps. Zie dat Roossink je opereerde van de Jan van Goyen. Zij zijn over het algemeen heel goed bereikbaar via mail en tel. Zou haar even de foto's mailen, dan hoef je er niet helemaal heen.
Mikkie

Ongelezen bericht 18 nov 2021 09:48

Hoi lieve Luna,

Wat naar dat het niet zo goed met je gaat op dit moment, ik wens je veel sterkte toe en zorg goed voor jezelf ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿฅฐ

Bedankt voor je reactie, ik heb net contact gehad met het JvG. Ik heb ze fotoโ€™s gemaild en deze worden door de arts bekeken. Daarna word ik teruggebeld.
De roodheid is toegenomen sinds gisteren, ik verwacht een kuurtje te krijgen. Even afwachten nog dus, ik laat weten hoe het verder gaat!

Liefs ๐Ÿ’—
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 nov 2021 11:29

Goed dat je ze gestuurd hebt, vind het er zelf verdacht uitzien. Hopelijk heb ik het fout. In ieder geval komt het heus wel goed hoor, mop!

Xxxjes
Mikkie

Ongelezen bericht 18 nov 2021 12:23

Ik heb net reactie terug, ik moet 2 x per dag onder de douche spoelen en daarna aan de lucht laten drogen. Ab willen ze nu nog niet inzetten, als het echt nodig is slaat het niet meer aan zo zei de arts.
Ik moest het goed in de gaten houden en zo nodig morgen weer bellen en een foto sturen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 nov 2021 14:38

Ok, heel goed!
Inderdaad goed in de gaten houden of het niet erger wordt, want dan is een ab kuur wel nodig. Let vooral op het rode of het niet verder uitbreidt en of het warm wordt en pijn gaat doen.
Heel vervelend, want het is best een groot litteken en als het gaat doorzetten, zal het de genezing ook in de weg staan...
Maar maak je niet al te druk, meer vrouwen hadden dit en het is altijd goed gekomen.
Maak foto's om het verloop goed te kunnen zien.

Heel veel kusjes!๐Ÿ˜˜
Mikkie

Ongelezen bericht 18 nov 2021 14:59

Ik was al van plan om sochtends en savonds een foto te maken, dan kan ik goed vergelijken.
En ik probeer me niet te druk te maken en tegelijkertijd alert te blijven.

Het voelt wel heel fijn om het op deze manier te kunnen delen, bedankt!! ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ’š
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 nov 2021 16:42

Lieverd, ik weet hoe belangrijk het is en fijn het is om bepaalde dingen te delen. Vooral ook wat dit onderwerp betreft. Vrouwen kunnen nergens anders terecht.

Heel goed dat je je niet te druk maakt, want het ziet er heus nog niet extreem uit. Maar wel belangrijk om het in de gaten te houden.

Heel veel liefs๐Ÿ˜˜๐Ÿ’–
Mikkie

Ongelezen bericht 19 nov 2021 16:55

Het ziet er gelukkig al wat rustiger uit dan gisteren ๐Ÿ™๐Ÿป
Ik blijf nog even spoelen en hoop dat het verder geneest.
Veel liefs ๐Ÿ’—
Mikkie

Ongelezen bericht 02 dec 2021 12:21

Goed nieuws: het koste even wat geduld en aandacht maar het is nu helemaal rustig en goed aan het helen! ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿฅฐ
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 dec 2021 15:45

Mikkie schreef: โ†‘
02 dec 2021 12:21
Goed nieuws: het koste even wat geduld en aandacht maar het is nu helemaal rustig en goed aan het helen! ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿฅฐ
Wat fijn! :)

Ps. Had dat andere berichtje over mezelf maar even afgeschermd, Mikkie, want begon beetje erg persoonlijk te worden.
Jouw reactie was GOUD! <3
Mikkie

Ongelezen bericht 02 dec 2021 16:01

๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ˜˜
Plaats reactie

Terug naar โ€œComplicaties of klachten na de operatieโ€