Lieve meiden
Ik kan niet uit ervaring spreken want ik wacht nog op explantatie.
Ik kan wel uit ervaring spreken over depressie achtige dingen. Ik ben jaren geleden heel depressief geweest. Verschrikkelijk! Het gevoel dat het nooit meer anders wordt, dat niemand je snapt. Dat mensen zeggen;maar je hebt toch dit en dit......hoe kan je dan niet blij zijn. Zo eenzaam.
En dan hebben jullie ook nog zoveel lichamelijke klachten. Ik vind het nu al moeilijk om vol te houden, en ik ben nog niet eens geopereerd.
Wel weet ik uit ervaring dat je geest heel erg sterk is. Je kan je geest beheersen. Je kan hem beinvloeden.
Probeer te relativeren. Probeer na te blijven denken aan waarom je iets hebt gedaan. Probeer te denken aan dat het wel eens een jaar of langer kan duren voordat je lichaam herstepd van explantatie. Probeer niet alles onder een vergroot glas te leggen maar bekijk en benoem vooral de goeie en fijne dingen voor jezelf.
Ik bedoel niet dat het wel meevalt of dat je je aanstelt. Of dat het tussen je oren zit. Ik beself of kan me inleven in hoe het moet zijn. Maar ik weet ook uit ervarong dat je je geest kan helpen sturen. Oefenen, absoluut, maar zeker haalbaar.
Zoek hulp! Bij wie dan ook. Je hoeft het niet alleen te doen. Heel goed dat je je hier uit maar er os meer hulp. Lichamelijk en geestelijk. Zoek naar wat voor jou werkt. Misschien niet in 1 keer gevonden maar geef niet op!
Geef nooit op! Geef niet op.
Er is zoveel wel. Zoveel positief. Zoveel fijn. Zoveel liefde. Zoveel beterschap.
Veel meer dan de nare dingen. Ookal zie je het nu niet.
Strooi met liefde, vooral zelf liefde. Dan krojg je het terug. Echt waar.
Geef niet op!
We denken aan jullie