Informatie over supplementen

Deel tips of stel vragen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 feb 2012 12:30

Lees hier informatie op onze site over het ontgiften.

Het behandelprogramma met supplementen is voornamelijk gericht op het gebruik van bepaalde antioxidanten, vitaminen, mineralen en vetzuren die je lichaam ondersteunen en beschermen tegen oxidatieve schade en ontstekingen.

Chlorella wordt ingezet voor het helpen verwijderen van zware metalen en niet voor het verwijderen van siliconen. Deze kunnen helaas niet worden verwijderd. De vele stoffen in de siliconengel, kunnen wel degelijk voor een deel worden verwijderd. Zelfs door sauna en hete baden met bepaalde zouten.

Voor een goede werking van je eigen natuurlijk ingebouwde detox mechanisme (o.a. via methylatie) zijn met name B vitaminen, choline, inositol, zink en magnesium belangrijk. Met als basis een goede multi waar veel van deze stoffen in zit.

Ter bescherming tegen ontstekingen en auto-immuunreacties zijn hoog gedoseerde vit D, C en omega3 belangrijk.

Met Q10 kun je de mitochondriën (energiefabrieken in je cellen) herstellen en hiermee je energielevel verhogen. NT factor wordt door prof. Cohen Tervaert geadviseerd.

Eventueel kun je probiotica voor je darmen nemen (hoeft niet iedere dag) en glutaminezuur voor je maagdarmslijmvlies, bindweefsel en spieren.

Verder kunnen er andere supplementen hulp bieden in een bepaalde situatie. Bijvoorbeeld cranberry tabletten bij blaasontstekingen, omega7 bij sicca klachten of bepaalde aminozuren voor je hormoonhuishouding, immuunsysteem en bindweefsel.

Vlak voor de operatie nieuwe supplementen introduceren, raden we af tenzij je dit al een tijdje slikte. Let wel op de bloedverdunnende werking van bepaalde supplementen.

Je kunt (bij chronische ziekte) bepaalde supplementen langere tijd blijven slikken als aanvulling op je voeding, want onze voeding bevat niet meer de voedingsstoffen die het ooit bevatte (verarming bodem, luchtvervuiling, gebruik bestrijdingsmiddelen, te vroeg oogsten enz). Neem je voor een langere tijd supplementen met hogere doseringen, laat dan je bloed onderzoeken.

Hieronder wat je o.a. kunt nemen en in welke dosering
- Antioxidanten uit bijvoorbeeld bepaalde kant en klaar drankjes of sapjes die je zelf maakt.
- Een goede multi (met bioactieve stoffen! Vitals heeft hele goede) die neem je iedere dag.
- Hoog gedoseerde D minimaal 2000ie iedere dag naast multi. Ik gebruik zelf 3000ie naast multi (totaal 4000ie). Neem nooit meer dan 4000ie vitamine D per dag!
- Vitamine C (ontzuurde vorm!) minimaal 1000mg liefst met bioflavonoïden iedere dag.
- Omega3 minimaal de hoogste dosering verpakking, iedere dag. Hoe meer je hiervan neemt, hoe beter (tot 7 gram).
- Chlorella zoals aangegeven op de verpakking. Let op dat niet iedereen hier goed op reageert!

Ik neem zelf daarnaast o.a. nog:
- Magnesium 200mg iedere dag.
- B12 1000mcg -2000mcg zuigtablet met of zonder folaat 500 mcg (bioactieve vorm!) iedere dag.
- B6 20mg (p5p=bioactieve vorm) 4x per week.
- Zink 15mg 3 x per week om hoeveelheid uit multi op te hogen (ben vegan). Van zink heb je minimaal 7mg per dag nodig.
- Bij allergie of virusinfecties 1-2 maal daags Quercetine-PS 250mg.
- Bij maagdarmproblemen 1-3 maal daags l-glutamine 500mg-1000mg.
- Omga7 tegen sicca klachten
- Aminozuren en fytotherapie preparaten bij bepaalde klachten, zoals cranberry tabletten.

Let op!
Let op bepaalde toevoegingen in supplementen, want die belasten je lichaam. Daarbij moet je lever veel harder werken om alles te verwerken en dat komt het ontgiften niet ten goede.
Onderzoek altijd goed wat het beste past bij jouw eigen situatie en introduceer de supplementen 1 voor 1.
Het kan soms nodig zijn (met name bij medicijn gebruik) advies aan een orthomoleculair therapeut, een alternatief arts of orthomoleculair geschoold diëtist te vragen.
Onderaan vind je linkjes met meer info over waar op te letten bij bepaalde supplementen.

Voeding
Goede voeding is altijd de basis van de behandeling. Supplementen slikken zonder goed op de voeding te letten is zinloos.

Je slechter voelen voordat je je weer beter voelt
Als je ontgift, komen de toxinen tijdelijk vrij in het lichaam (o.a. in de bloedbaan) en moeten dan worden afgevoerd. Je lichaam doet dat via de ontlasting, urine en de huid. Een grote hoeveelheid afvalstoffen, zal voor het lichaam een grote belasting vormen. Daarvan wordt je meestal ziek. Je krijgt dan griepachtige symptomen. Maak je na je explantatie daarom niet meteen druk, omdat je klachten verergeren. Meestal merk je deze verergering na 2 tot 3 weken, maar het kan ook eerder of later.

Drink 1,5-2,0 liter water (eventueel met citroensap) om het afvoeren te bevorderen en vooral je nieren te ondersteunen. Neem voldoende rust, gun je lichaam de noodzakelijke herstelmomenten. Neem voldoende frisse lucht. Verbeter het binnenklimaat, ramen open, en ga wandelen in de natuur. Je huid is het grootste uitscheidingssysteem, dus vaak in bad (met zeezout) en naar de sauna gaan is heel erg goed.

Ben ik voldoende ontgift?
Als je klachten zijn verbeterd, dan ben je goed op weg. Om te zien hoe je lichaam is hersteld, zou je bijvoorbeeld een jaar na de explantatie een levend bloedanalyse kunnen laten doen. Dit kun je ook eerder laten doen en daarna na 1 jaar behandeling weer om te vergelijken.

Word ik weer de oude?
Niemand kan voorspellen hoe je je zult voelen na een operatie en na de behandeling van de klachten. De ingreep en behandeling kunnen tot een verbetering van je conditie leiden. Uit onderzoek is gebleken dat bij ca 69-75% van de vrouwen de klachten verbeteren na de explantatie operatie. Als vrouwen een auto-immuunziekte hebben ontwikkeld is de kans op verbetering 56 %, als ze behalve de explantatie ook immuunsuppressieve therapie krijgen. Krijgen ze die niet dan is er slechts een verbetering bij 16%.

Soms is 'the point of no return' bereikt en heb je een auto-immuunziekte ontwikkeld, waarvan je vaak niet meer kunt genezen. Toch is het dan ook verstandig om de implantaten te verwijderen, omdat je het lichaam daarmee bevrijdt van de chemische belasting.

Informatie en merken chlorella
Belangrijk om te weten over chlorella
Informatie en merken omega3
Informatie en merken vitaminen en mineralen
Merken antioxidanten

Behandelprotocol van Susan Kolb
Tips Healing Breast Implantillness site
Youtube kanaal van dr. Lu-Jean Feng
Plan dr. Niessen

:!: Wij zijn niet aansprakelijk voor de werking of reacties als gevolg van inname van vitaminen/supplementen en/of behandelingen. Zie onze disclaimer.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 30 mei 2013 13:41, 6 keer totaal gewijzigd.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Tina
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mei 2019 16:19

Ongelezen bericht 05 jun 2019 10:17

Hi Luna,

Is het de bedoeling om al te beginnen met bepaalde dingen vóór de operatie? Ik slik al wat basis supplementen zoals zink en magnesium maar vroeg me af wanneer je bijv met de chlorella dient te beginnen 🤔
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 05 jun 2019 10:24

Hoi lieverd, ik zou daar pas minimaal 2 weken na de operatie mee starten. Eerst herstellen van de operatie voordat je weer nieuwe dingen onderneemt.
En let natuurlijk op hoe je eigen lichaam reageert. Je ontgift ook zonder supplementen. En voor sommige vrouwen is het slikken van chlorella in het begin nog even te zwaar. Dus luister vooral goed naar je lichaam.

KUS! :D
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Veertje
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 feb 2021 18:05

Ongelezen bericht 26 apr 2021 17:32

Hi Luna!

Ik heb ook hierover vragen. Staat het detox protocol van dr. Kappel ook ergens online?

En het chlorella opbouw schema dat ik op de website vind, gaat dat over tabletten per dag of per week?

Liefs!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 26 apr 2021 17:59

Dokter Kappel heeft geen uitgeschreven plan. Deze adviezen komen gedeeltelijk ook van haar. Zie dit topic.

Bij chlorella moet je de aanwijzingen van de verpakking volgen, want ieder merk is anders.

Ik ben echt extreem moe om vandaag nog online te gaan meiden, de rest komt morgen.

Fijne avond!😘
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Meikeee82
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mar 2022 11:07

Ongelezen bericht 15 aug 2022 16:24

Hoi Luna,

Ik ben in juli geopereerd en neem dus al iets meer dan een maand een multivitamine en vitamine C.

Mag je het gehele jaar door dit nemen om het herstel te bevorderen of raad jij aan om een bepaalde periode te stoppen?

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Groetjes Meike
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 15 aug 2022 16:48

Hoi Meike,

Je kunt dat het hele jaar door nemen. Let er wel op welke soort multi je neemt ivm doseringen.

Ik had dit topic nog niet aangepast. Lange lap tekst moet drastisch worden ingekort😂

Laat even weten wat je precies neemt.

Dikke kusss😘

Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 15 aug 2022 20:07

Heb het topic wat ingekort. Helaas nog veel tekst, maar de informatie is belangrijk.

Als ik teveel snoei, krijg ik weer vragen en ik ben na meer dan 10 jaar moe😂

Fijne avond lieve meiden!😘😴
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Meikeee82
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mar 2022 11:07

Ongelezen bericht 19 aug 2022 10:46

Hoi Luna,

Dankjewel voor jouw reactie! 🙏🏻 Ik neem op dit moment van het merk Healthy Vitamins het volgende:

1x per dag Ultra Omega 3

https://www.vitaminesperpost.nl/ultra-omega-3

1x per dag Kurkuma

https://www.vitaminesperpost.nl/kurkuma-extract

1x per dag Ester- C 1000 mg

https://www.vitaminesperpost.nl/ester-c-1000-mg

1x per dag Multivitamine Natuurlijk

https://www.vitaminesperpost.nl/multivi ... natuurlijk

De Multivitamine is nu op en heb wel het gevoel dat mijn lichaam het mist. Klinkt misschien gek. Heb de hele week ook alweer een trillend ooglid. Ben deze week begonnen met de Omega 3 en Kurkuma, omdat Niessen dat in het plan adviseerde voor het herstel.

Alvast bedankt voor jouw reactie!

Groetjes Meike
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 aug 2022 11:32

Meikeee82 schreef:
19 aug 2022 10:46
Hoi Luna,

Dankjewel voor jouw reactie! 🙏🏻 Ik neem op dit moment van het merk Healthy Vitamins het volgende:

1x per dag Ultra Omega 3

https://www.vitaminesperpost.nl/ultra-omega-3

1x per dag Kurkuma

https://www.vitaminesperpost.nl/kurkuma-extract

1x per dag Ester- C 1000 mg

https://www.vitaminesperpost.nl/ester-c-1000-mg

1x per dag Multivitamine Natuurlijk

https://www.vitaminesperpost.nl/multivi ... natuurlijk

De Multivitamine is nu op en heb wel het gevoel dat mijn lichaam het mist. Klinkt misschien gek. Heb de hele week ook alweer een trillend ooglid. Ben deze week begonnen met de Omega 3 en Kurkuma, omdat Niessen dat in het plan adviseerde voor het herstel.

Alvast bedankt voor jouw reactie!

Groetjes Meike
Hoi Meike,

Hoe lang slik je deze? Het is goed om je B6 te laten nakijken wanneer je deze voor langere tijd gaat slikken. Er zit nog best een hoge dosering B6 in. Dit kan op een gegeven moment gaan stapelen. Gebeurt niet bij iedereen, maar de meeste dames hebben moeite met de afbraak van B6.

Bij een trillend ooglid moet je denken aan een tekort aan magnesium. Ik zou dit ook slikken. Veel vrouwen onderschatten het belang van magnesium. Magnesium is betrokken bij vele biochemische processen in je lijf en nodig voor de opname van vele vitaminen en mineralen met name vit D.

Ik zou ook vitamine D nemen, deze zit niet in je multi. Als er een vitamine belangrijk is voor ons, is dat vitamine D wel. Prof. Cohen Tervaert heeft daar veel onderzoek naar gedaan. Het is bewezen dat D een belangrijke rol speelt in het verminderen van ontstekingen en het beschermen tegen auto-immuniteit.

Succes mop!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Meikeee82
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mar 2022 11:07

Ongelezen bericht 19 aug 2022 13:34

Hoi Luna,

Bedankt voor jouw snelle reactie. Bedoel je dat in de Multivitamine een hoge dosering B6 zit?

De Vitamine C en Multivitamine neem ik vanaf half juni. Zou jij dan adviseren om niet meer de Multivitamine te nemen, maar daarvoor in de plaats de Vitamine D en Magnesium?

Groetjes Meike
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 aug 2022 16:10

Meikeee82 schreef:
19 aug 2022 13:34
Hoi Luna,

Bedankt voor jouw snelle reactie. Bedoel je dat in de Multivitamine een hoge dosering B6 zit?

De Vitamine C en Multivitamine neem ik vanaf half juni. Zou jij dan adviseren om niet meer de Multivitamine te nemen, maar daarvoor in de plaats de Vitamine D en Magnesium?

Groetjes Meike
De multi is verder prima, ook omdat hij van natuurlijke stoffen is gemaakt. Alleen is de B6 dosering hoog. Dit dien je in de gaten te houden.

Voorlopig kun je hem blijven nemen en dan zoeken naar een alternatief met een lagere dosering. Of met bioactieve vorm van B6 (p5p) die minder snel zal gaan stapelen.

In dit topic kun je lezen waar op te letten bij het kopen van een multi.

De rest kun je bij de multi nemen, zie eerste bericht van dit topic.

😘💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Colombiana
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2022 14:52

Ongelezen bericht 16 dec 2022 20:45

Beste Luna
Ik lees dat immuunsupressieve therapie wordt geadviseerd als er al sprake is van auto immuunziekten (in mijn geval dus). Zou je mij daar wat meer over kunnen vertellen? Wanneer zou ik daar mee kunnen starten en waar wordt deze therapie gegeven? Dankjewel lieverd ❤️😘
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 18 dec 2022 20:50

Colombiana schreef:
16 dec 2022 20:45
Beste Luna
Ik lees dat immuunsupressieve therapie wordt geadviseerd als er al sprake is van auto immuunziekten (in mijn geval dus). Zou je mij daar wat meer over kunnen vertellen? Wanneer zou ik daar mee kunnen starten en waar wordt deze therapie gegeven? Dankjewel lieverd ❤️😘
Hoi lieverd, dat zou je met je internist moeten bespreken.
Dit wordt vaak alleen gegeven als de waarden heel hoog zijn en jouw immuunsysteem de cellen kapotmaakt.
Immuun onderdrukkende medicijnen hebben namelijk heel veel bijwerkingen. O.a. heel slecht voor de lever en tevens zal je weerstand verminderen waardoor je nog vatbaarder wordt voor infecties.

Ik zal morgen je appjes lezen en beantwoorden. Ik moet nu naar bed.

Sterkte lieve schat!!!❤️❤️❤️
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Anoniem23
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 aug 2021 23:16

Ongelezen bericht 22 dec 2022 17:22

Bedankt voor alle waardevolle informatie. Ergens op het forum heb ik gelezen dat jullie minder achter het plan van Niessen staan. Ik vroeg me af waar dit vooral in zit? Ik word in januari door Niessen geopereerd en ben aan het uitzoeken wat ik wel of niet vanuit zijn plan wil gaan volgen, vandaar mijn vraag.
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”