Extra vitamines nodig bij lipofilling?

Deel tips of stel vragen.
Sunny78
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:34

Ongelezen bericht 27 sep 2022 13:06

In oktober krijg ik nogmaals een lipofilling. De eerste keer was tegelijk bij mijn explantatie, en toen was ik op voorhand reeds begonnen met het innemen van vitaminesupplementen. Nu vroeg ik me af of het nu bij enkel een lipofilling ook nodig is om extra supplementen in te nemen? Ik natuurlijk wel onder algemene narcose, dus misschien daarom alleen al dat het wel zinvol is, maar is het ook een extra voor de lipofilling zelf of misschien voor het genezen van de hele kleine wondjes van de liposuctie?
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 sep 2022 14:32

Sunny78 schreef:
27 sep 2022 13:06
In oktober krijg ik nogmaals een lipofilling. De eerste keer was tegelijk bij mijn explantatie, en toen was ik op voorhand reeds begonnen met het innemen van vitaminesupplementen. Nu vroeg ik me af of het nu bij enkel een lipofilling ook nodig is om extra supplementen in te nemen? Ik natuurlijk wel onder algemene narcose, dus misschien daarom alleen al dat het wel zinvol is, maar is het ook een extra voor de lipofilling zelf of misschien voor het genezen van de hele kleine wondjes van de liposuctie?
Lieve Sunny, ik plaats even wat linkjes naar andere topics want zo kun je info lezen die ik eerder plaatste.

Zijn dit de juiste vitaminen/supplementen voor operatie (topic dame)
viewtopic.php?f=5&t=3710

Tips bij lipofilling (voeding, activiteit, leefregels)
viewtopic.php?f=289&t=3163

Lipofilling en voeding
viewtopic.php?f=146&t=3284
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 sep 2022 14:53

Hierbij nog een deel uit het lipofilling info topic

Medicijnen en voeding
Wees voorzichtig met bepaalde medicijnen voor de ingreep. Laat je goed informeren bij anesthesie.
Stop tijdig met het slikken van bepaalde supplementen zoals omega 3, omdat dit je bloed verdunt. Dat geldt ook voor vit E.
Een goede multivitamine en extra vitamine C is handig na de operatie.
Eet goed de weken voor de ingreep. Veel groenten, eiwitten en koolhydraten. Absoluut niet gaan lijnen voor of na de ingreep! De vetten moeten voldoende voedingsstoffen krijgen om te overleven. En ook moet je natuurlijk genoeg vocht binnenkrijgen.

Roken
Als je rookt, moet je hier mee stoppen. Je mag minimaal 2 weken van tevoren niet meer gerookt hebben. Door het roken vernauwen je bloedvaten en dit zal je herstel en het resultaat zeer slecht beïnvloeden.

Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk vet overleefd?
Geen strakke bh dragen, beweging en massage vermijden, voeding dat vet afbreekt vermijden, vit E heeft een positieve invloed op het overleven van vetcellen.
Draag een bh die de hele borst bedekt. De bh mag niet te strak, maar ook niet te los zitten, het moet comfortabel zitten.


Kusss😘💕💗💞
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 okt 2022 12:29

Lieve Sunny,

Ik hoop dat je iets aan mijn linkjes had. Ik kan helaas echt niet steeds alles herhalen.
Ik weet dat het veel informatie is, maar er zit niets anders op.

Heel veel liefs, Luna💗💞

Ik ga dit onderwerp verplaatsen naar het deel supplementen, dan kunnen anderen het sneller zien.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Sunny78
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:34

Ongelezen bericht 06 okt 2022 10:11

Dag Luna, mijn excuses dat ik nog niet reageerde, maar ik heb de info wel opnieuw doorgenomen (had ik al eens gelezen voor explantatie, maar dat is ondertussen toch al even geleden, gelukkig!) Ik heb nu een pot multivitamines besteld en ga deze als extra innemen en voor de rest alles eens op een briefje geschreven qua voeding om zo te zorgen dat ik opnieuw heel goed op mijn voeding let en de nodige voedingstoffen voldoende inneem. Heb ik de maanden na explantatie ook gedaan. Dus toch bedankt!! Binnen 2 weken opnieuw lipo, maar ik zal in mijn andere topic er even over schrijven.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 06 okt 2022 10:24

Sunny78 schreef:
06 okt 2022 10:11
Dag Luna, mijn excuses dat ik nog niet reageerde, maar ik heb de info wel opnieuw doorgenomen (had ik al eens gelezen voor explantatie, maar dat is ondertussen toch al even geleden, gelukkig!) Ik heb nu een pot multivitamines besteld en ga deze als extra innemen en voor de rest alles eens op een briefje geschreven qua voeding om zo te zorgen dat ik opnieuw heel goed op mijn voeding let en de nodige voedingstoffen voldoende inneem. Heb ik de maanden na explantatie ook gedaan. Dus toch bedankt!! Binnen 2 weken opnieuw lipo, maar ik zal in mijn andere topic er even over schrijven.
Lieve Sunny,

Goed dat je er weer even in bent gedoken. Een multi is altijd goed. Als jij de stoffen in de multi al kende en zeker weet dat je daar niet slecht op reageert. Sommige vrouwen kunnen reageren op de (hulp)stoffen. Laatst weer een dame die netelroos kreeg. We weten alleen nog niet zeker of het aan de supplementen lag of aan iets anders. Ik heb haar opgedragen tijdelijk met alles te stoppen.

Succes met de operatie en heel veel liefs! Welke dag ga je en bij wie, dan zet Essi of ik jou op het lijstje en tellen we samen af.

KUSSSS <3 <3 <3
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Sunny78
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 okt 2019 11:34

Ongelezen bericht 06 okt 2022 11:01

Ik heb hetzelfde gekocht als bij de explantatie, dus ik zal er niet op reageren denk ik he..
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”