Curcumine

Deel tips of stel vragen.
bloempje70
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 sep 2019 11:36

Ongelezen bericht 18 feb 2020 12:11

Hé Luna, aangezien jij zoveel weet over vitamines: bestaat er ook een goede curcumin in poedervorm? Ik ben nl een slechte slikker en heb ook liever niet teveel slechte vulprodukten erin.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 feb 2020 11:16

Nee lieverd, we gebruiken dat niet. Ik zelf krijg daar enorm veel last van (maag en darmen). Kruiden en specerijen enz zijn echt een no go voor mij. Misschien hebben andere meiden tips voor je.

X Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 feb 2020 12:10

Persoonlijk vind ik het ook niks toevoegen aan mijn dieet als ik eerlijk ben. Het lichaam kan er toch niet veel mee en het kan belastend voor je lever zijn. Ik probeer alleen stoffen tot me te nemen die het lichaam echt nodig heeft en gebruiken kan zoals vitaminen, mineralen, aminozuren en vetzuren. Ik ben heel voorzichtig met alle andere middelen. Valeriaan bijvoorbeeld kan heel goed werken bij stress en slapeloosheid enz, maar ook dat moet je met mate innemen. Ik kan er overigens niet tegen...
'Natuurlijk' zegt niet veel, alles bestaat uit scheikundige verbindingen en je lichaam maakt geen onderscheid hierin. Plantaardige (natuurlijke) supplementen zijn mooi, zeker, maar de natuur bevat ook gevaarlijke stoffen die ook weer veel bijwerkingen kunnen geven. Planten bevatten gemene stoffen om zich te beschermen. En alles waar té voor staat is ook nooit goed is mijn motto. Dat geldt ook voor vitaminen en mineralen overigens. Als je bioactieve vormen hiervan inneemt, kan je lichaam daar iets mee. Ga je daar teveel van nemen, is het ook schadelijk.
Probeer altijd zelf goed research te doen voordat je iets gaat slikken. Niet teveel ingaan op wat anderen zeggen of doen, ieder lijf is anders en reageert anders. Chlorella wordt aangeraden, zelfs door mij, maar ik kan er zelf niet tegen en zo zijn er wel meer vrouwen die dat niet kunnen. Zo zie je maar hoe verschillend mensen zijn.
Het enige wat ik naast goede vitaminen, mineralen, aminozuren en vetzuren gebruik is cranberry en d-mannose, omdat dit echt bewezen effectief is bij chronische blaasproblemen. En ik ben blij, want het heeft bij mij echt geholpen het ab gebruik drastisch te verlagen.

Succes!!!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 20 feb 2020 10:20

Lief Bloempje🌺

Heb even een apart topic aangemaakt.

Hier een mooi uitgebreid artikel over curcumine https://m.orthokennis.nl/artikelen/Curcumine
Ze vertellen zeer uitgebreid over de werking, maar ook over de lage absorptie van curcumine door het lichaam. Wetenschappers doen er alles aan om een manier te vinden dit te vergroten. Er zijn wel enkele vormen die een redelijke opname zouden garanderen voor het medicinale effect. In dit stuk worden enkele genoemd https://www.ergomax.nl/blog/niet-alle-c ... is-gelijk/
Hier hoe je kunt zoeken en waar op te letten https://www.vitakruid.nl/blog/hoe-is-go ... -herkennen (natuurlijk vinden ze die van hunzelf de beste😉)
Hier worden nadelen/bijwerkingen genoemd https://www.gezondheidsplein.nl/dossier ... item121723

Misschien heb je er wat aan. Of andere vrouwen?
Ik ga ze zelf niet slikken, want mijn lijf reageert altijd slecht. Dat weegt niet op tegen de mogelijke werkzaamheid. Ik bereik die ook door mijn lichaam te versterken dmv de juiste voedingsstoffen.
Zoals ik eerder aangaf, gebruik ik wel cranberry en D-mannose en het is een wonder dat dat goed gaat, hoewel mijn darmen soms wel in protest gaan als ik de dosis ophoog. Maar ik kan gewoon niet zonder.

Probeer altijd alles waar je aan begint langzaam op te bouwen. Luister naar je lichaam en de signalen dat het geeft. Gaat het te snel of heb je bijwerkingen, stop dan het gebruik. Pas altijd op met de wisselwerking met medicijnen of bij bepaalde aandoeningen. Doe altijd goede research voor je iets gaat nemen. En probeer het voorzichtig uit. Wat voor de ander werkt, hoeft niet voor jou te werken. En wees ook geduldig. Het effect van supplementen laat vaak even op zich wachten. Minimaal 3-4 maanden. En als je iets 4 maanden slikt en je merkt geen verschil, dan is de kans klein dat het nog gaat werken...
Er zijn veel goede therapeuten met verstand van supplementen. Hier zie je een lijstje waar je eventueel naartoe kunt voor advies afgestemd op jouw eigen situatie https://www.natuurdietisten.nl/adressenlijst/

Dikke kus meiden😘💕

Eerste link wordt trouwens gesponsord door Vitals🤣
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
bloempje70
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 sep 2019 11:36

Ongelezen bericht 20 feb 2020 10:39

Superlief weer jouw uitgebreide antwoord en linkjes. Ik ga er later op mijn gemak naar kijken. Dank je wel! 😘❤️
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 20 feb 2020 10:41

❤❤❤
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 20 feb 2020 14:19

bloempje70 schreef:
18 feb 2020 12:11
Hé Luna, aangezien jij zoveel weet over vitamines: bestaat er ook een goede curcumin in poedervorm? Ik ben nl een slechte slikker en heb ook liever niet teveel slechte vulprodukten erin.
Ik weet dat Niessen het in zijn plan heeft staan om te slikken na de explantatie.
Ik had capsules in huis gehaald, toen kwam ik er achter door de bijsluiter te lezen dat ik ze niet mocht gebruiken ivm medicatie die ik gebruik.🙈
Geen idee of er poeder vorm is. Curcuma kan maar heel beperkt worden opgenomen als je het als kruiden gebruikt geloof ik.
Maar w.s kan een goede reformzaak je hier wel in adviseren.
Liefs essi
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 20 feb 2020 14:25

Pas op inderdaad met medicatie! Lees mijn berichten en linkjes 😘
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Sabine
Berichten: 155
Lid geworden op: 25 jan 2020 13:40

Ongelezen bericht 20 feb 2020 14:52

Ik ga deze ook niet nemen, zie er de meerwaarde niet echt van in en je kan het ook zo af en toe toevoegen aan je maaltijd.
Maar het is niet iets wat ik structureel gaan slikken.
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”