Graag stel ik mij aan jullie voor, ik noem mijzelf hier op het forum Katoo.
Ik ben nu nog 44 jaar en na 9 jaar rondgelopen te hebben met 260cc eurosiliconen implantaten vond ik dat het hoog tijd was om die ellendige dingen te verwijderen. Deze heb ik vrijdag de 13de laten verwijderen bij Dr van Engeland Bergmann Clinics. Hier heb ik ze toen in 2011 ook laten zetten (Dr Blecourt) en dus ook weer laten verwijderen.
De aanleiding was eigenlijk een opsomming aan vage klachten die in de loop van al die jaren ineens voelbaar en zichtbaar werden.
Begin dit jaar merkte in ineens op dat mijn haar veel minder werd, juist aan de voorkant van mijn hoofd. Keek ik ineens goed naar mijzelf of was het er altijd al? Heel veel van mijn klachten relateerde ik aan overgangsklachten, maar terug kijkend in de tijd moest ik eerlijk toegeven dat er al heel lang sprake was van vage klachten. Ik noem er even een paar op: Haar verlies, dunner wordend haar, eeuwige vermoeidheid, niet meer lekker uit spraakkomen , ogen die hard achteruit gingen, heel veel zweten, ook in de begin jaren van de implantaten, zo erg veel dat ik mijn t-hshirt en lakens moest vervangen. PMS klachten die toename de afgelopen jaren, stijfheid, stramheid, grieperig gevoel hele weken achter elkaar, maar nooit doorzetten met de griep of zo. ik sportte heel veel 5 keer per week,maar dat werd steeds moeilijker. OOk moeite met concentreren, vergeetachtig zijn, buiten adem, benauwdheidsklachten met praten en tijdens sporten, veranderende lichaamsgeur en soms ook duizelig zijn en het gevoel te hebben te zweven, depressie tijdens menstruatie de hele dag door koude rilingen en het gevoel een ijsblokje op mijn hoofd te hebben. enz enz , kortom een hele waslijst.
Vorig jaar dacht ik wel eens aan het feit: Wanneer de dag komt dat ze eruit moeten, dan laat ik nooit meer nieuwe zetten. Never nooit. Dat was voor mij wel duidelijk. Maar nu na zoveel vage klachten en het uitsluiten van de overgang( bloedprikken) wilde ik alles in een sneltreinvaart gooien en zo snel mogleijk de siloconen laten verwijderen. Eerst langs mijn Huistarts om alles door te spreken en een verwijzing te krijgen voor de verzekering, maar moest van Bergmann Clinics een Echo laten maken op borstklierweefsel, dit werd uiteindelijk een mammografie en een echo, dubbel
Een heel verhaal maar ik deel het graag met jullie. Uiteindelijk geneest alles super snel en ben ik heel dankbaar dat ik er op tijd bij ben geweest met het verwijderen van de siliconen, maar ook blij dat de boel heel is gebleven. Ik heb beide implantaten gewogen en ze wegen beide nog 260 gram. Er zit wel een verschil in qua kleur, beide iets geler, maar 1 is beduidender geler dan de ander.
Gr Katoo