Re: Katoo, stelt zich voor :-) (explantatie door dr van Engeland Bergmann Clinics)

Deel je ervaringen en foto's
Katoo

Ongelezen bericht 22 dec 2019 13:31

Goedemiddag iedereen hier op het Forum,

Graag stel ik mij aan jullie voor, ik noem mijzelf hier op het forum Katoo.

Ik ben nu nog 44 jaar en na 9 jaar rondgelopen te hebben met 260cc eurosiliconen implantaten vond ik dat het hoog tijd was om die ellendige dingen te verwijderen. Deze heb ik vrijdag de 13de laten verwijderen bij Dr van Engeland Bergmann Clinics. Hier heb ik ze toen in 2011 ook laten zetten (Dr Blecourt) en dus ook weer laten verwijderen. :D

De aanleiding was eigenlijk een opsomming aan vage klachten die in de loop van al die jaren ineens voelbaar en zichtbaar werden.
Begin dit jaar merkte in ineens op dat mijn haar veel minder werd, juist aan de voorkant van mijn hoofd. Keek ik ineens goed naar mijzelf of was het er altijd al? Heel veel van mijn klachten relateerde ik aan overgangsklachten, maar terug kijkend in de tijd moest ik eerlijk toegeven dat er al heel lang sprake was van vage klachten. Ik noem er even een paar op: Haar verlies, dunner wordend haar, eeuwige vermoeidheid, niet meer lekker uit spraakkomen , ogen die hard achteruit gingen, heel veel zweten, ook in de begin jaren van de implantaten, zo erg veel dat ik mijn t-hshirt en lakens moest vervangen. PMS klachten die toename de afgelopen jaren, stijfheid, stramheid, grieperig gevoel hele weken achter elkaar, maar nooit doorzetten met de griep of zo. ik sportte heel veel 5 keer per week,maar dat werd steeds moeilijker. OOk moeite met concentreren, vergeetachtig zijn, buiten adem, benauwdheidsklachten met praten en tijdens sporten, veranderende lichaamsgeur en soms ook duizelig zijn en het gevoel te hebben te zweven, depressie tijdens menstruatie de hele dag door koude rilingen en het gevoel een ijsblokje op mijn hoofd te hebben. enz enz , kortom een hele waslijst.

Vorig jaar dacht ik wel eens aan het feit: Wanneer de dag komt dat ze eruit moeten, dan laat ik nooit meer nieuwe zetten. Never nooit. Dat was voor mij wel duidelijk. Maar nu na zoveel vage klachten en het uitsluiten van de overgang( bloedprikken) wilde ik alles in een sneltreinvaart gooien en zo snel mogleijk de siloconen laten verwijderen. Eerst langs mijn Huistarts om alles door te spreken en een verwijzing te krijgen voor de verzekering, maar moest van Bergmann Clinics een Echo laten maken op borstklierweefsel, dit werd uiteindelijk een mammografie en een echo, dubbel :) Gelukkig was zowel de mammografie als de echo schoon en was er geen lek of scheur of tumor op te vinden. Met deze gegevens retour Bergmann en 21 nov 2019 een afspraak bij Dr van Engeland gemaakt. Wat een bijzondere dame is dat zeg, een hele fijne energie en begreep mijn keuze volledig, je bent er gewoon klaar voor zei ze. Ze vond het fijn om te weten dat alles schoon was nav de echo en mammografie. Ik heb een mooie datum gekozen voor de ingreep, vrijdag de 13de altijd al mijn geluksdag geweest! Zo gezegd zo gedaan, vrijdag de 13de is alle verwijderd, amper een kapsel eromheen, mooi helder en dun vliesje. Ze heeft de implantaten netjes schoon afgeleverd in een bakje en zo werd ik na een fijne narcose wakker met een heel voldaan gevoel, ik was eindelijk bevrijd van de beperking die ik mijzelf 9 jaar geleden heb gegeven. Weer terug naar mijn eigen basis en werken aan herstel, hopelijk weer terug in mijn fitte modus komen. Op dit moment ben ik 9 dagen post OK en voel mij steeds beter worden, ook ontgift ik met Zeoliet, chlorella en spirulina. Iedere ochtend strart ik met een uitgeknepen citroen en dan de ontgifiting drie maal daags een theelepel met veel water inname gedurende de dag. Ook gebruik ik al een tijdje vit b complex en vit D3 en omega 3, 6. 9. dit voor mijn haar.

Een heel verhaal maar ik deel het graag met jullie. Uiteindelijk geneest alles super snel en ben ik heel dankbaar dat ik er op tijd bij ben geweest met het verwijderen van de siliconen, maar ook blij dat de boel heel is gebleven. Ik heb beide implantaten gewogen en ze wegen beide nog 260 gram. Er zit wel een verschil in qua kleur, beide iets geler, maar 1 is beduidender geler dan de ander.

Gr Katoo
Laatst gewijzigd door Katoo op 16 jan 2020 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 dec 2019 14:42

Lieve Katoo, dank je voor je verhaal!
Jammer dat je een mammo liet doen, is eigenlijk best gevaarlijk met implantaten. Maar goed, je bent verlost, dus JOEPIE! :D
Ik heb je bericht verplaatst naar 'Explantatie ervaringen' en de naam van je arts in de titel gezet.
X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Katoo

Ongelezen bericht 22 dec 2019 14:49

Luna schreef:
22 dec 2019 14:42
Lieve Katoo, dank je voor je verhaal!
Jammer dat je een mammo liet doen, is eigenlijk best gevaarlijk met implantaten. Maar goed, je bent verlost, dus JOEPIE! :D
Ik heb je bericht verplaatst naar 'Explantatie ervaringen' en de naam van je arts in de titel gezet.
X Luna
Hoi Luna
Helaas het ziekenhuis stond hierop.protocol. Ondanks mijn aangeven, ze hebben het heel voorzichtig gedaan. Maar dit voelde niet goed. Gelukkig is het goed gegaan.
Essi

Ongelezen bericht 22 dec 2019 19:53

Fijn katoo,
Je bent er van af!
Ik wens je een heel goed herstel.
Liefs essi
Katoo

Ongelezen bericht 23 dec 2019 09:00

Essi schreef:
22 dec 2019 19:53
Fijn katoo,
Je bent er van af!
Ik wens je een heel goed herstel.
Liefs essi
Dankjewel Essi

Ben ook heel erg blij en voel mij oprecht verlost ! Nu 10 dagen na OK. Ben best nog moe 💤
Benijofar2312

Ongelezen bericht 15 jan 2020 08:03

Hoi ik heb mijn implantaaten al 30 jaar en heb een MRI gedaan( zelf bekostigd) omdat ik niet door een pc serieus werd genomen.
Nu blijkt ik scheurtjes erin te hebben. Ik wacht nog op verslag en dan ga ik afspraak maken bij Bergman clinic . Wil ook graag bij haar.
Ben dus blij jou verhaal te lezen.. Vind het erg spannend.
Katoo

Ongelezen bericht 15 jan 2020 19:11

Goede keus hoor Anneke van Engeland ☺️ En dertig jaar implantaten. En dan niet serieus genomen worden door een pc. Gadverdamme. :cry: En dan zelf een MRI betalen, ik hoop oprecht dat je alles vergoed krijgt 🙏🏻 Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen die je doormaakt en wanneer je voor explantatie mag. Veel succes 🍀

Lieve groet Katoo
Benijofar2312

Ongelezen bericht 15 jan 2020 19:26

Katoo schreef:
15 jan 2020 19:11
Goede keus hoor Anneke van Engeland ☺️ En dertig jaar implantaten. En dan niet serieus genomen worden door een pc. Gadverdamme. :cry: En dan zelf een MRI betalen, ik hoop oprecht dat je alles vergoed krijgt 🙏🏻 Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen die je doormaakt en wanneer je voor explantatie mag. Veel succes 🍀

Lieve groet Katoo
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.heb verslag MRI binnen en morgen afspraak met de HA staan..
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”