21 december Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Petra2011

Ongelezen bericht 18 dec 2019 18:34

Hallo allemaal,

Mijn explantatie is op 21 december 2019 bij Dr. Kappel.
Op 6 november had ik een consult in Zwolle en al voorlopig de datum vastgelegd. Vervolgens een tijd niets gehoord en afgelopen zaterdag 14 december in Amsterdam de anesthesist gezien. Hij heeft goedkeuring gegeven dus nu gaat het heel snel. Hij vertelde mij dat ze 3 tot 4 operaties per dag doen. Ik ben de eerste van die dag en daar ben ik wel blij mee want zo hoef ik niet heel de dag zenuwachtig te zijn want ik zie er best wel tegenop.
De communicatie met Dr. Kappel verloopt sinds het consult alleen per mail en is vrij beperkt en dat vind ik wel lastig. Ze zal zoveel mogelijk kapsel verwijderen en er worden drains geplaatst. Je moet een ceintuur meenemen waaraan de drainpotten bevestigd worden. Ik vertrouw op haar expertise en goede reviews en zal blij zijn als het achter de rug is.
Ik wil overigens best wel voor/na foto's plaatsen in het afgeschermde gedeelte dat schijnt te bestaan maar heb me er nog niet in verdiept. Kan iemand mij zeggen in welk deel van het forum ik mijn ervaring van de operatie het beste kan plaatsen? Ik hou jullie graag op de hoogte.

Groetjes,
Petra2011
Essi

Ongelezen bericht 18 dec 2019 19:31

Welkom Petra2011,
Je kan je verslag van de operatie gewoon hier onder gaan plaatsen toch?
Foto's kun je idd in het afgeschermde deel plaatsen.
Ik zet je op het lijstje met komende operatie.
Spannend joh, zo snel al.
Liefs essi
Susana

Ongelezen bericht 18 dec 2019 19:38

Welkom Petra! 💐
Ik wens je veel succes aankomende 21 december 🍀🍀🍀🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
DME

Ongelezen bericht 18 dec 2019 21:10

Petra2011 schreef:
18 dec 2019 18:34
Hallo allemaal,

Mijn explantatie is op 21 december 2019 bij Dr. Kappel.
Op 6 november had ik een consult in Zwolle en al voorlopig de datum vastgelegd. Vervolgens een tijd niets gehoord en afgelopen zaterdag 14 december in Amsterdam de anesthesist gezien. Hij heeft goedkeuring gegeven dus nu gaat het heel snel. Hij vertelde mij dat ze 3 tot 4 operaties per dag doen. Ik ben de eerste van die dag en daar ben ik wel blij mee want zo hoef ik niet heel de dag zenuwachtig te zijn want ik zie er best wel tegenop.
De communicatie met Dr. Kappel verloopt sinds het consult alleen per mail en is vrij beperkt en dat vind ik wel lastig. Ze zal zoveel mogelijk kapsel verwijderen en er worden drains geplaatst. Je moet een ceintuur meenemen waaraan de drainpotten bevestigd worden. Ik vertrouw op haar expertise en goede reviews en zal blij zijn als het achter de rug is.
Ik wil overigens best wel voor/na foto's plaatsen in het afgeschermde gedeelte dat schijnt te bestaan maar heb me er nog niet in verdiept. Kan iemand mij zeggen in welk deel van het forum ik mijn ervaring van de operatie het beste kan plaatsen? Ik hou jullie graag op de hoogte.

Groetjes,
Petra2011
Fijn dat het zo snel kan bij dr Kappel hè. Ik ben vier dagen geleden geholpen door haar en ik begrijp wat je bedoelt. Ook ik had wat vraagtekens maar daarnaast ook volledig vertrouwen in haar.
Heel fijn dat je als eerste aan de beurt bent, ik was volgens mij de laatste of een na laatste en dat is dan best lang wachten, ook omdat ze uitliep met de vorige operatie. En daarna met die van mij nog een uur extra! 😅
De riem is inderdaad handig om mee te nemen. Daar zullen de flesjes van de drains aan gaan hangen. Als je nog vragen hebt laat maar weten.

Ik kan je alleen niet helpen met het afgeschermde gedeelte op dit forum, heb ik ook nog niet gevonden.
Volg je lijf en je gevoel 🍀♥️
Explantatie gehad op 14 dec 2019
Dorie

Ongelezen bericht 18 dec 2019 22:35

Als je ingelogd bent en scrolt in het begin scherm helemaal naar beneden. Dan zie je vanzelf het kopje “afgeschermde deel”. Je kunt dit deel alleen zien als je ingelogd bent. Bezoekers van de website kunnen dit dus niet zien....
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Petra2011

Ongelezen bericht 20 dec 2019 21:21

Dank jullie wel!
Petra2011

Ongelezen bericht 21 dec 2019 17:48

Hallo allemaal,

Even een update en verslag van mijn explantatie die vanmorgen heeft plaatsgevonden bij Dr. Kappel.
Ik moest om 7.30 uur aanwezig zijn en we waren ongeveer een kwartier te vroeg. Ik was best wel erg gespannen. Afgelopen week heel druk gehad op mijn werk en privé. Voor mijn gevoel heb ik me niet echt voorbereid op de operatie, hoewel ik me afvraag wat ik had kunnen doen. Misschien mentaal wat rustiger zijn.

Op het afgesproken tijdstip kwam Dr. Kappel mij zelf halen en ik moest mij omkleden en een operatiejasje aandoen. Slip en sokken mocht ik aanhouden. Ze deed toen al het ‘elastische topje’ aan. Het is eigenlijk een dubbelgevouwen elastisch verband waar je met je voeten instapt en dat vervolgens omhoog trekt rond je middel.
Ik mocht vervolgens in een bed gaan liggen en daarna kwam een vriendelijke assistent-anesthesist die een infuus aanbracht op mijn linkerhand. Dat voelde niet echt prettig. Hij zei dat ik zo naar de operatiekamer mocht en ging even weg en ik lag te wachten dat ik in slaap zou vallen. Toen hij terugkwam was ik nog klaarwakker en begon ik me wel enigszins ongerust te maken. Hij verontschuldigde zich, het was alleen maar vocht dat in het infuus kwam en het slaapmiddel kreeg ik pas op de ok.
Samen met hem naar de ok gelopen en op de operatietafel geklommen. Dat is wel een vreemde gewaarwording en ik heb er niet eens aan gedacht om om me heen te kijken. Aanwezig waren Dr. Kappel, haar assistente, de anesthesist (die had ik vorige week al gezien) en de assistent-anesthesist. Het slaapmiddel werd op het infuus aangesloten en dat voelde niet zo prettig, een beetje koud en pijnlijk maar gelukkig was ik binnen enkele seconden helemaal weg.

Om 9.30 uur werd ik weer wakker in het bed en voelde me alsof ik wakker werd uit een diepe slaap. Er waren 2 vriendelijke verpleegsters aanwezig. Ik had het behoorlijk koud en er werd een soort luchtblazer onder het dekbed geplaatst. Een van de verpleegsters ging mijn vriend vertellen dat de operatie goed verlopen was en dat hij wat later geroepen zou worden wanneer Dr. Kappel zou komen.
Na ongeveer een half uur kreeg ik de vraag of ik een boterham en wat thee wilde. Daar had ik wel trek in, dus rustig een boterham met jam gegeten en na weer een half uur nog een boterham met Nutella en nog een kopje thee en toen nog even rustig blijven liggen.
Rond 10.30 hielp de verpleegster me met aankleden. Ik had een joggingbroek mee, een kort vestje met een rits en daaroverheen nog een lang vest. Ze deed ook onmiddellijk mijn schoenen aan. Er was gevraagd een riem mee te brengen die over mijn korte vestje ging en waaraan de drainpotten bevestigd werden. Ondanks dat ik al aardig wat op het forum gelezen heb had ik er geen idee van wat ik kon verwachten. Het zijn best wel grote dingen, er kan 400 cc in. De drains zitten blijkbaar aan de buitenkant van de borsten, richting oksel. Daarna met de verpleegster naar het toilet gelopen en een plasje gedaan. Ik voelde me niet duizelig, alleen een beetje slapjes.
Toen weer terug in bed en gewacht dat Dr. Kappel klaar was met de 2de operatie. Ondertussen kwam de 3de patiënte van de dag binnen en kort daarna kwam de 2de patiënte terug.

Rond 11 uur kwam Dr. Kappel en ook mijn vriend. De operatie is goed verlopen en de protheses waren intact, er was wel wat volumeverlies. Ik had gevraagd ze te zien en ook het kapsel maar heb ze niet meegenomen. Het kapsel was dun en ze heeft zoveel mogelijk verwijderd. Wat aan de ribbenkast vastzat heeft ze niet verwijderd. Verder zei ze dat mijn borstspier vrij dun was geworden door het plaatsen van de borstprotheses.

Daarna naar huis, twee sneetjes Kerstbrood gegeten en heb ongeveer twee uur geslapen. Toen ik weer wakker werd kopje thee en een paar rondjes in de huiskamer gelopen.
Op het moment van schrijven is de operatie ongeveer 9 uur geleden en ik voel me goed, wel een beetje slapjes. Dat zal wel van de narcose zijn maar ook van een nogal korte nacht. Denk dat mijn bloeddruk wat aan de lage kant is.
Ik heb niet echt pijn, wel een beetje een zeurderig gevoel onderaan mijn linkerborst. Ik denk dat drain daar zit. Rechts voel ik helemaal niets. In de drainpotten zit een bodempje vocht, maar te weinig om te kunnen meten.

Nog even een woordje over medicatie. Er was gevraagd om 2 x 500 mg paracetamol te nemen als je van huis vertrok. Voor na de operatie is onderstaande medicatie voorgeschreven en het advies is om niet te wachten dat je pijn hebt maar om de medicatiespiegel in je bloed voldoende hoog te houden. Normaal ben ik niet zo voor pilletjes maar nu ga ik me netjes aan het schema houden, dat geeft net wat meer comfort voor de eerste dagen.
4 x 1000 mg paracetamol om 6 -12 – 18 – 22 uur
2 x Naproxen om 8 – 20 uur (pijnstilling en ontstekingsremmend)
1 x Pantazol om 8 uur (maagbeschermer)
Vanmorgen voor ik weg ging heb ik foto’s gemaakt en ik zal morgen ook wat foto’s maken zoals het er nu met het topje uitziet. Ik durf het er niet af te halen maar zie nu al dat ik weer net als vroeger helemaal plat ben. Ik zal die foto's een dezer dagen wel plaatsen. Een paar weken geleden heb ik overigens symbolisch afscheid van mijn borsten genomen door ze te gipsen, net zoals bij een mummy belly.

Zo, nu weer tijd om even te gaan rusten en ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Groetjes, Petra
Essi

Ongelezen bericht 21 dec 2019 22:27

Wat fijn Petra,
Neem je tijd voor een goed en rustig herstel.
Liefs essi
Muisje

Ongelezen bericht 23 dec 2019 18:07

Wat fijn dat het zo goed gegaan is. Goed opknappen nu en fijne feestdagen.

Liefs Mieke.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Susana

Ongelezen bericht 24 dec 2019 08:06

Wat fijn om te lezen dat alles is goed verlopen Petra! Ik wens je verder een fijne herstel!💜🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Petra2011

Ongelezen bericht 24 dec 2019 17:07

Dankjewel Susana, het gaat goed. Voorzichtig met de armen maar voor de rest loop ik gewoon rond, ook boodschappen doen.
kerysa

Ongelezen bericht 24 dec 2019 17:17

Hoi Petra!
Zo te lezen heb je nu al veel energie! Succes verder met het herstel! En fijne feestdagen :)
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet :D Happy!!
Petra2011

Ongelezen bericht 24 dec 2019 18:33

Fijne feestdagen aan allemaal 😘
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”