Lieve schat, voor antwoord op die vraag verwijs ik je toch weer naar de informatie in het eerste bericht dit topic:
viewtopic.php?t=475
Hier uitleg:
Zoveel mogelijk verwijderen is nodig om de siliconen belasting in je lichaam zoveel mogelijk te verminderen (hoe dikker een kapsel, hoe meer siliconen daar in zitten) én de reacties van je immuunsysteem te verkleinen (kapselweefsel is weefsel vol ontstekingsreacties het is jouw immuunsysteem die werkzaam is in dat gebied en die reacties roepen ook weer een systemische reactie op, jouw immuunsysteem raakt van slag op meerdere niveaus en niet enkel in het kapselweefsel in de borsten) én om van jouw lichaam niet teveel energie te vragen (het opruimen van kapsel kost veel energie) én de kans op het ontstaan van alcl te verkleinen én omdat hoe dikker een kapsel, hoe langer het lichaam erover doet om dit op te ruimen en in enkele gevallen gaat deze opruimactie mis en ontstaan er ontstekingen of ALCL
Hoop dat het nu echt duidelijk is. Ik snap dat het allemaal tegenstrijdig is, maar dat lijkt maar zo. Als je het plaatje ziet, begrijp je het.
Toch is er altijd een keuze. De vrouw bepaalt zelf welke weg ze wil bewandelen. Je verkleint bij het verwijderen van zoveel mogelijk kapsel bovenstaande dingen, maar blijft er toch meer zitten, dan is herstel nog steeds mogelijk.
Wees niet bang, de keuze is in jouw geval de beste, ik weet waarom. Ik heb dezelfde dingen die jij hebt ook de hypermobiliteit enz. Dit was 1 van mijn velen diagnosen. Ook mijn bindweefsel is slap door genetische afwijking.
De rest van jouw klachten lijken ook op de mijne. Jij bent zeer zeer overgevoelig!
Verder ga ik niet schrijven ok moppie. Heb vertrouwen, het weefsel vanbinnen is anders dan het weefsel in de huid.
Om je implantaten te verwijderen moet de arts helaas een snee maken / opening maken in de borstplooi. Ze gebruikt je oude litteken. Er zijn altijd oplossingen voor problemen met littekenweefsel. De arts heeft veel ervaring en gaat je helpen.
Zorg voor goede eiwitinname. Dit is zeer zeer zeer belangrijk voor de vorming van bindweefsel. Eet je plantaardig? Neem alsjeblieft eiwitpoeders of aminozuren. Jouw bindweefsel is zwak en kan alle hulp gebruiken. Ook als je wel dierlijke producten eet kan het helpen.
Ik zal kijken of ik een keer een apart topic kan maken hierover. Dus de opbouw en onderhoud van je bindweefsel door voeding. Kan niet beloven dat snel te kunnen mop.
Ik merk dat ik alweer VER over mijn grenzen heen ben

Vervolg / update na explantatie Livia: viewtopic.php?t=3000