Explantatie Pilaam door dr. Rakhorst

Deel je ervaringen en foto's
pilaam

Ongelezen bericht 31 mei 2019 19:24

AmbervdV schreef:
31 mei 2019 17:05
Hoi Pilaam, hoe gaat het nu?
Hoi,

Ik ben nu 10 dagen na mijn explantatie. Ik heb vooral de eerste dagen toch wel veel pijn aan mijn ribben gehad. De pijn in en aan de borsten valt enorm mee. Ik heb nog steeds last van rugpijn en ben erg vermoeid, maar mag verder niet klagen.
Mijn borsten worden elke dag mooier! Ze zijn van boven een beetje "leeg", maar ik heb nog borsten. Ze voelen lekker zacht en dat is toch echt wel beter dan met protheses.
Ik ben nog wel erg blauw en heb twee harde bulten onder de blauwe plekken.

Dinsdag ga ik op controle en krijg ik ook de foto's van de kapotte prothese te zien en de uitslag van het opgestuurde weefsel. Ik ben toch wel een beetje nerveus, maar hoop op het beste.

Groetjes Linda
AmbervdV

Ongelezen bericht 31 mei 2019 23:28

Fijn dat het beter gaat. Kan je ook alweer wat in het huishouden doen? Of werken misschien? Heb je ook voor en na foto's geplaatst? Ben zelf bijna aan de beurt, dus super benieuwd :D
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
pilaam

Ongelezen bericht 02 jun 2019 20:08

AmbervdV schreef:
31 mei 2019 23:28
Fijn dat het beter gaat. Kan je ook alweer wat in het huishouden doen? Of werken misschien? Heb je ook voor en na foto's geplaatst? Ben zelf bijna aan de beurt, dus super benieuwd :D
Ik kon na ongeveer 10 dagen licht huishoudelijk werk doen. Wel dingetjes afstoffen/ afnemen, wasje opvouwen of strijken, maar moest daarna echt wel even rusten. Stofzuigen of dweilen doe ik zes weken niet. Ik heb een hele lieve man die dat graag voor mij doet☺️ Afgelopen vrijdag heb ik toch de bedden verschoond en hier heb ik ‘s nachts veel last van gehad. Ik had drukkende pijn op mijn borst en in mijn rug tet hoogte van mijn bh bandje. Ik ben er zaterdag ook de hele dag niet lekker van geweest.

Werken doe ik nog niet. Ik heb direct aangegeven dat ik twee weken niets mocht. Dinsdag is het 14 dagen geleden en als op de controle alles goed blijkt te zijn ga ik woensdag werken. Ik geef wel heel duidelijk aan dat ik gedurende 6 weken niet mag tillen.

Ik heb nog geen foto’s geplaatst omdat ik eigenlijk ook graag de foto’s van voor de borstvergroting wil plaatsen. Ik vindt mijn borsten nu mooier dan voor de borstvergroting. (En dat had ik absoluut niet verwacht) Ik vindt ze minder mooi zonder protheses, maar ze voelen veel prettiger. Lekker zacht en natuurlijk. (En volgens mij zijn ze ook gevoeliger tijdens de sex☺️ Mijn man mag er nog niet echt aanzitten, maar ik voel me ontzettend vrouwelijk (en dat was toch wel iets waar ik ontzettend tegen op zag☺️)

Ik heb net de hechtpleister verwijderd (op dag 12) en ook de wond ziet er goed uit. De hechtpleisters zaten echt nog vast. Ik wilde niet wachten tot de controle omdat ik nogal snel flauwval. Nu ga ik er iets rustiger naar toe. Wel is de snede groter dan bij de borstvergroting, maar hij ziet er heel rustig uit.

Wanneer wordt jij geholpen?
Heel veel sterkte en succes alvast😘.

Groetjes Linda
pilaam

Ongelezen bericht 04 jun 2019 13:58

Even een update:

Ik ben vandaag 14 dagen na mijn explantatie op controle geweest.

De borsten zagen er goed uit. Het litteken is redelijk rustig. Een klein stukje is toch weer afgeplakt met een hechtpleister. Ik mag heel rustig aan weer iets gaan doen. De bulten in mijn borsten blijken bloeduitstortingen van de operatie te zijn. Goed in de gaten houden. Mag niet warm of rood worden ivm ontstekingen.

Ik heb tevens de foto’s gezien van de lekkende prothese (deze plaats ik later als ik hem via de mail heb ontvangen). Ik ben hier toch wel van geschrokken. Het was een en al prut. Ik heb de protheses laten verwijderen doordat ik klachten had. Er werd door niemand gedacht dat ze kapot waren.

De uitslag van het weggenomen weefsel aan de rechter kant was goed. Er was alleen wel duidelijk in de borst te zien dat het weefsel gereageerd had op de prothese (en deze is intact verwijderd). Links is nog niet bekend. Dit is opgestuurd en daar was de uitslag nog niet van binnen. Ik maak me hier toch zorgen over. De prothese was vergaan. Hoe kom ik er achter of alles verwijderd is en er niet resten siliconen in mijn lichaam zwerven?

Ik ben eigenlijk nog het meest boos over het feit dat ik weggestuurd ben bij de Velthuis kliniek. Ze hebben letterlijk gezegd Je zal wel naar radar of kassa hebben gekeken? Dokter Smulders vond het niet nodig om mij te onderzoeken mijn klachten kwamen voort uit stress. Had ze de moeite genomen om te kijken/ voelen dan eisten we misschien dat er een kapot was? Wat vinden jullie kan/ moet ik hier iets mee doen?

Groetjes Linda
Essi

Ongelezen bericht 04 jun 2019 20:25

Ik zou het zeker laten weten aan de velthuiskliniek!!
Wat stom dat er niet naar je klachten is geluisterd.
En dat het afgedaan is door ze met, je zal wel naar radar gekeken hebben. Belachelijk!!
Groetjes essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 jun 2019 09:04

Jeetje, lees nu je stuk Pilaam. Wat erg allemaal!!
En zo gaat dat dus en al die vrouwen worden ziek :( Echt te erg voor woorden! Ik begrijp dit echt niet echt niet!!!
Blij dat er gelukkig inmiddels veel artsen zijn die wat meer begrijpen en vrouwen steunen en helpen.
Ik zou er zeker werk van maken, succes lieverd!!!💋

viewtopic.php?t=1966
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”