Explantatie

Deel je ervaringen en foto's
Ginny

Ongelezen bericht 16 sep 2014 23:07

Momo schreef:Wow, nu al.... :D

Ik heb laatste week ook mijn -eerste echte- bh gekocht.

Hoe voel je je verder?

IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Veel te snel ik weet het :oops:
Mag 'm nog niet aan, maar voorpret kan ook leuk zijn.
Je eerste echte schrijf je, heeft meteen een dubbele betekenis, klinkt super!
Na hoeveel weken mag jij 'n beugel bh dragen?

Voel me goed, soms nog moe maar dat hoort erbij.
Momo

Ongelezen bericht 17 sep 2014 14:47

Hey Ginny,

Ik denk dat je da echt naar je gevoel moet gaan. Bij mij is de op nu ca 2 maanden geleden en het voelt nu nog niet echt prettig met beugel (maar ziet er heel mooi uit), maar dat is ook even wennen. En ik had ook de ontsteking waar door het herstel iets langer duurt.

Your word is a lamp to my feet and a light to my path...........
Ginny

Ongelezen bericht 17 sep 2014 18:41

Momo schreef:Hey Ginny,

Ik denk dat je da echt naar je gevoel moet gaan. Bij mij is de op nu ca 2 maanden geleden en het voelt nu nog niet echt prettig met beugel (maar ziet er heel mooi uit), maar dat is ook even wennen. En ik had ook de ontsteking waar door het herstel iets langer duurt.

Was teruggaan lezen wanneer jou operatie was...
2 maanden vind ik erg lang, maar met die ontsteking snap ik het wel.
Fijn voor je dat het er mooi uit ziet, en het kan alleen maar beter worden ;)
mini1982

Ongelezen bericht 28 sep 2014 11:30

Ginny, herkenbaar wat je schrijft! Nu ik mijn maat een beetje weet, kon ik het ook niet laten om alvast online te shoppen... (Gratis terugsturen, dus ik kan op mijn gemakje gaan passen thuis) En die grenzen die je per ongeluk overgaat, ook herkenbaar! Zo heb ik een heel zware deur in huis en ik moet er echt elke keer aan denken deze open te duwen met mijn kont in plaats van met mijn armen. :lol: Gelukkig heb ik geen fysiek zwaar beroep!
Ginny

Ongelezen bericht 28 sep 2014 21:31

mini1982 schreef:Ginny, herkenbaar wat je schrijft! Nu ik mijn maat een beetje weet, kon ik het ook niet laten om alvast online te shoppen... (Gratis terugsturen, dus ik kan op mijn gemakje gaan passen thuis) En die grenzen die je per ongeluk overgaat, ook herkenbaar! Zo heb ik een heel zware deur in huis en ik moet er echt elke keer aan denken deze open te duwen met mijn kont in plaats van met mijn armen. :lol: Gelukkig heb ik geen fysiek zwaar beroep!
Lastig en ik leer het niet af, ik kom mezelf nog steeds tegen ;)
Schreef net al in jou topic, dat je jezelf moet verwennen met nieuwe lingerie, maar dat doe je dus al..
Ik ga gewoon winkel binnen, en vertel wat mijn probleem is.... het leuke is dat verkoopsters goeie adviezen geven, als ze weten waarom ik mijn maat niet goed weet.
En tot nu toe, alleen maar leuke reacties en complimenten.
Ginny

Ongelezen bericht 10 apr 2015 00:20

Ik ga mijn voorstel topic aanvullen, omdat ik er het e.a in heb achtergehouden.... De reden was dat ik niemand voor het hoofd wou stoten en dat wil ik nog steeds niet!
Het is meer mijn verbazing dat een mens zo kan veranderen, waardoor ik mijn verhaal wil aanvullen.
Ik ben er blij mee, het is goed om te lezen dat nieuwe inzichten artsen op andere gedachtes kunnen brengen, er is hoop ;)

Eigenlijk ben ik ben al erg lang bezig met het probleem siliconen.
Zoals ik al schreef heb ik heb in 1990 op aanraden van mijn huisarts op medische indicatie een bv gehad.
Ik schat 'n jaar of 6 later kwamen de eerste negatieve berichten over protheses in het nieuws. Ik ben toen op zoek gegaan naar meer informatie en kwam in contact met Marlou Boots.
Na een lang telefoongesprek stuurde ze me allerlei stencils met informatie, waar ik nachten van wakker heb gelegen....en ik was er van overtuigd dat ik niet verder wilde met protheses in mijn lijf.
De huisarts begreep mijn angst maar was niet zo goed op de hoogte van de problematiek. Het ziekenhuis waar ik ooit geopereerd was, wuifde mijn verhaal weg als zijnde onzin. Ik kwam er toen wel achter dat ik de down corning bleek te hebben die het ziekenhuis wilde vervangen.
Maar welk ziekenhuis ik ook bezocht, waar/wat ik ook probeerde, men beweerde dat er geen weg terug was, een bv was voor het leven.
Ik heb echt jaren gedacht dat ik met deuken in mijn lijf zou lopen na de explantatie, want dat was ik te horen kreeg. Volgens de ziekenhuizen die ik toen bezocht heb, zou er bij verwijdering een holte ontstaan, men moest immers niet alleen de prothese verwijderen maar ook het kapsel eromheen. Omdat ik voor de bv helemaal niets had, werd mij een beeld voor ogen gehouden waar ik nu nog steeds niet aan moet denken...
Ik hoop dat dit onkunde was, men was er hoop ik niet van op de hoogte dat dit niet klopte, anders zou het wel heel wreed zijn om iemand dit wijs te maken.
De reden dat ik dit niet eerder heb vermeld was al goede verhalen over Dr.kappel, en laat zij nou 1 van de chirurgen zijn die ik in die tijd heb bezocht...
Bij haar ben ik huilend naar buiten gelopen... in die tijd was ze blijkbaar nog niet betrokken bij het probleem dat siliconen kunnen geven.
Ik ben nog nooit zo afgesnauwd door een arts, en hoop dat ook nooit meer mee te maken... en dat alleen omdat ik me zorgen maakte.
Als ik nu lees hoe betrokken ze kan zijn bij haar patiënten, dan denk ik altijd... kan iemand zo veranderen?
Het is voor mij ongelofelijk, omdat ik het na mijn bezoek aan haar heb opgegeven en een wissel heb laten doen.
Natuurlijk had ik door moeten blijven zoeken, maar de reden dat ik toen een wissel heb laten doen was toch echt Dr.Kappel.

Ik vind het echt fijn om te lezen dat ze zo verandert is, ik zou het nog fijner vinden als ze geen siliconen meer zou plaatsen, maar ook dat komt misschien nog ooit.
Nogmaals mijn verhaal is niet om iemand af te kraken of wat dan ook, maar om te laten zien dat open staan voor anderen blijkbaar tot nieuwe inzichten kan leiden....
Iets wat meer mensen (lees artsen) zouden moeten doen :lol:
Mariyoki

Ongelezen bericht 10 apr 2015 08:02

Hoi Ginny, ik geloof dat niet alle karaktertypes met elkaar door één deur kunnen. Sommige energieën klikken nou eenmaal niet. Ligt dat nou alleen aan de één of aan de ander? dat denk ik niet!. Ik denk dat dr. Kappel en jij elkaar niet begrepen. En uiteraard kan ook één van de twee zijn dag niet hebben gehad.

Zo heb ik dr. Kappel leren kennen als een vrouw die vrij staccato praat. Ze is kort, bondig en duidelijk en niet wollig. Ze vertelt graag, geeft haar mening en heeft een wat dominant karakter. Een nuchter mens die wel degelijk meeleeft met een ander en zich vooral kwaad maakt om onrechtvaardigheid. Met mijn karakter klikt dat heel goed omdat ik haar manier begrijp en waardeer. (Nu wil het geval dat wij beide op dezelfde dag jarig zijn...zelfde sterrenbeeld) Een ander menstype kan zich hierdoor aangevallen voelen en aanstoot aan nemen.
Mariyoki

Ongelezen bericht 10 apr 2015 08:04

Maar uiteraard moet jij je vrij kunnen voelen dat je ervaring met haar slecht was ondanks wat anderen vinden!
Ginny

Ongelezen bericht 10 apr 2015 18:26

Mariyoki schreef:Hoi Ginny, ik geloof dat niet alle karaktertypes met elkaar door één deur kunnen. Sommige energieën klikken nou eenmaal niet. Ligt dat nou alleen aan de één of aan de ander? dat denk ik niet!. Ik denk dat dr. Kappel en jij elkaar niet begrepen. En uiteraard kan ook één van de twee zijn dag niet hebben gehad.

Zo heb ik dr. Kappel leren kennen als een vrouw die vrij staccato praat. Ze is kort, bondig en duidelijk en niet wollig. Ze vertelt graag, geeft haar mening en heeft een wat dominant karakter. Een nuchter mens die wel degelijk meeleeft met een ander en zich vooral kwaad maakt om onrechtvaardigheid. Met mijn karakter klikt dat heel goed omdat ik haar manier begrijp en waardeer. (Nu wil het geval dat wij beide op dezelfde dag jarig zijn...zelfde sterrenbeeld) Een ander menstype kan zich hierdoor aangevallen voelen en aanstoot aan nemen.
Hoi Mariyoki,

Ik weet dat jij een goede ervaring hebt met dr Kappel, en dat is goed zo, dat wil ik ook niet wegnemen!
Jammer dat je mijn ervaring teniet wil doen door te schrijven dat dit maken heeft met elkaar niet begrijpen of energieën die niet klikken.
Het heeft niets te maken met karakter, niet begrijpen, aangevallen voelen of aanstoot nemen, of wat dan ook.
Zoals ik al schreef is dit lang geleden en was ze blijkbaar nog niet op de hoogte van de problemen met siliconen.

Haar manier van reageren toen, scheelt niet zoveel van menig chirurg nu, men wil nog steeds niet horen dat je geen wissel wil, maar kiest voor explantatie.
Mariyoki

Ongelezen bericht 10 apr 2015 19:47

Jammer Ginny, was niet mijn bedoeling om je slechte ervaring teniet te doen. Zoals ik al zei: ieder heeft zijn ervaring en daar zijn we allen vrij in om die te uiten.

Waar ik bij jouw manier van teksten schrijven nu moeite mee heb....is zij zij zij. Zij was onkundig, zij heeft je afgesnauwd, zij is veranderd. Ik doe je ervaring teniet....

Let's agree to disagree? FLOWER
Ginny

Ongelezen bericht 11 apr 2015 10:27

Mariyoki schreef:Jammer Ginny, was niet mijn bedoeling om je slechte ervaring teniet te doen. Zoals ik al zei: ieder heeft zijn ervaring en daar zijn we allen vrij in om die te uiten.

Waar ik bij jouw manier van teksten schrijven nu moeite mee heb....is zij zij zij. Zij was onkundig, zij heeft je afgesnauwd, zij is veranderd. Ik doe je ervaring teniet....

Let's agree to disagree? FLOWER
Er staat nergens in mijn verhaal dat ze onkundig was....ik had het over een andere tijd waarin artsen andere inzichten hadden.
Wat 25 jaar geleden onbekend was is nu allemaal veranderd, en zij gelukkig ook, want ze ziet nu de gevaren van siliconen.
Dat we het niet eens zijn maakt verder niet uit Mariyoki, soms is dat gewoon zo.
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 apr 2015 13:01

Ik kan je helemaal volgen lieve Ginny. Het heeft niets te maken met jullie energie maar misschien met hoe zij vroeger dacht.
Ik snap Mariyoki ook, het klopt dat sommige mensen (of energieen) niet samen gaan, maar in jouw geval heeft het daar niets mee te maken. En dan moet ik er nog bij zeggen dat dr. Kappel een geval apart is hahahaha ze heeft inderdaad een heel sterk karakter en is ook heel erg wispelturig. Ik ken haar en trek me daar niets van aan, maar ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen daar moeite mee hebben. (Ik bedoel dus vrouwen nu, niet jij Ginny, dat was iets anders) Ze is verder wel heel erg begaan met vrouwen en ook echt een heel goed mens. Niemand is perfect we maken allemaal fouten en we leren allemaal iedere dag.
Ik vind het echt heel zielig voor je Ginny dat je dit hebt moeten meemaken. Ik heb hetzelfde gehad met een andere arts. ben blij dat artsen veranderen.

Ben trots op je dat je het hebt opgeschreven. Je had het veel eerder moeten doen joh daar is het forum voor hoor!!!!!!

All my +LOVE+
Janneke

Ongelezen bericht 11 apr 2015 15:10

Hey lieve Ginny, Eerst ....Marlou was / is een engel... 2des mijn getob begon in die zelfde tijd,en ik hou 't op onwetendheid.. Ik denk aan de squeeze die ik in 1990 heb ondergaan (hard knijpen om het kapsel te "breken" Hoe mooi soepel was het daarna ! Iedereen blij... echter de boel was zó kapot geknepen dat er 3 operaties nodig waren om het weer op te kalefateren ! Van dit soort gevallen zullen de meeste PC's toch echt wel geleerd hebben , een squeeze bijv. zal niet eer worden uitgevoerd . BTW mijn toenmalige Dr (Wijtthof / Delft ) was toen voorzitter van de vereniging Plastisch Chirurgen ,niet de eerste de beste.. Dag ,Knuffie Janneke
Janneke

Ongelezen bericht 11 apr 2015 15:12

Hey lieve Ginny, Eerst ....Marlou was / is een engel... 2des mijn getob begon in die zelfde tijd,en ik hou 't op onwetendheid.. Ik denk aan de squeeze die ik in 1990 heb ondergaan (hard knijpen om het kapsel te "breken" Hoe mooi soepel was het daarna ! Iedereen blij... echter de boel was zó kapot geknepen dat er 3 operaties nodig waren om het weer op te kalefateren ! Van dit soort gevallen zullen de meeste PC's toch echt wel geleerd hebben , een squeeze bijv. zal niet meer worden uitgevoerd . BTW mijn toenmalige Dr (Wijtthof / Delft ) was toen voorzitter van de vereniging Plastisch Chirurgen ,niet de eerste de beste.. Dag ,Knuffie Janneke
Ginny

Ongelezen bericht 11 apr 2015 16:07

Luna schreef:Ik kan je helemaal volgen lieve Ginny. Het heeft niets te maken met jullie energie maar misschien met hoe zij vroeger dacht.
Ik snap Mariyoki ook, het klopt dat sommige mensen (of energieen) niet samen gaan, maar in jouw geval heeft het daar niets mee te maken. En dan moet ik er nog bij zeggen dat dr. Kappel een geval apart is hahahaha ze heeft inderdaad een heel sterk karakter en is ook heel erg wispelturig. Ik ken haar en trek me daar niets van aan, maar ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen daar moeite mee hebben. (Ik bedoel dus vrouwen nu, niet jij Ginny, dat was iets anders) Ze is verder wel heel erg begaan met vrouwen en ook echt een heel goed mens. Niemand is perfect we maken allemaal fouten en we leren allemaal iedere dag.
Ik vind het echt heel zielig voor je Ginny dat je dit hebt moeten meemaken. Ik heb hetzelfde gehad met een andere arts. ben blij dat artsen veranderen.

Ben trots op je dat je het hebt opgeschreven. Je had het veel eerder moeten doen joh daar is het forum voor hoor!!!!!!

All my +LOVE+
Bedankt voor je begrip en lieve reactie Luna :D

Flower2
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”