Ik ga mijn voorstel topic aanvullen, omdat ik er het e.a in heb achtergehouden.... De reden was dat ik niemand voor het hoofd wou stoten en dat wil ik nog steeds niet!
Het is meer mijn verbazing dat een mens zo kan veranderen, waardoor ik mijn verhaal wil aanvullen.
Ik ben er blij mee, het is goed om te lezen dat nieuwe inzichten artsen op andere gedachtes kunnen brengen, er is hoop
Eigenlijk ben ik ben al erg lang bezig met het probleem siliconen.
Zoals ik al schreef heb ik heb in 1990 op aanraden van mijn huisarts op medische indicatie een bv gehad.
Ik schat 'n jaar of 6 later kwamen de eerste negatieve berichten over protheses in het nieuws. Ik ben toen op zoek gegaan naar meer informatie en kwam in contact met Marlou Boots.
Na een lang telefoongesprek stuurde ze me allerlei stencils met informatie, waar ik nachten van wakker heb gelegen....en ik was er van overtuigd dat ik niet verder wilde met protheses in mijn lijf.
De huisarts begreep mijn angst maar was niet zo goed op de hoogte van de problematiek. Het ziekenhuis waar ik ooit geopereerd was, wuifde mijn verhaal weg als zijnde onzin. Ik kwam er toen wel achter dat ik de down corning bleek te hebben die het ziekenhuis wilde vervangen.
Maar welk ziekenhuis ik ook bezocht, waar/wat ik ook probeerde, men beweerde dat er geen weg terug was, een bv was voor het leven.
Ik heb echt jaren gedacht dat ik met deuken in mijn lijf zou lopen na de explantatie, want dat was ik te horen kreeg. Volgens de ziekenhuizen die ik toen bezocht heb, zou er bij verwijdering een holte ontstaan, men moest immers niet alleen de prothese verwijderen maar ook het kapsel eromheen. Omdat ik voor de bv helemaal niets had, werd mij een beeld voor ogen gehouden waar ik nu nog steeds niet aan moet denken...
Ik hoop dat dit onkunde was, men was er hoop ik niet van op de hoogte dat dit niet klopte, anders zou het wel heel wreed zijn om iemand dit wijs te maken.
De reden dat ik dit niet eerder heb vermeld was al goede verhalen over Dr.kappel, en laat zij nou 1 van de chirurgen zijn die ik in die tijd heb bezocht...
Bij haar ben ik huilend naar buiten gelopen... in die tijd was ze blijkbaar nog niet betrokken bij het probleem dat siliconen kunnen geven.
Ik ben nog nooit zo afgesnauwd door een arts, en hoop dat ook nooit meer mee te maken... en dat alleen omdat ik me zorgen maakte.
Als ik nu lees hoe betrokken ze kan zijn bij haar patiënten, dan denk ik altijd... kan iemand zo veranderen?
Het is voor mij ongelofelijk, omdat ik het na mijn bezoek aan haar heb opgegeven en een wissel heb laten doen.
Natuurlijk had ik door moeten blijven zoeken, maar de reden dat ik toen een wissel heb laten doen was toch echt Dr.Kappel.
Ik vind het echt fijn om te lezen dat ze zo verandert is, ik zou het nog fijner vinden als ze geen siliconen meer zou plaatsen, maar ook dat komt misschien nog ooit.
Nogmaals mijn verhaal is niet om iemand af te kraken of wat dan ook, maar om te laten zien dat open staan voor anderen blijkbaar tot nieuwe inzichten kan leiden....
Iets wat meer mensen (lees artsen) zouden moeten doen