Explantatie Bren - Dr. Hoefkens

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 apr 2019 20:52

Lieve schat,

Wilde er nog iets aan toevoegen. Je rechterprothese was lek en half vergaan zei je. Dat is ernstig en dan is het natuurlijk ook niet gek dat je aan die borst veel meer pijn hebt. Ze heeft daar ook kapsel verwijderd. Ze hebben daar dus meer moeten schrapen en spoelen dus het weefsel van die borst is meer aangedaan dan de andere borst.
Het komt wel goed, maar pas wel goed op jezelf ok, en niet te snel teveel willen alsjeblieft!! Wij vrouwen zijn daar heel goed in he? :x
Nogmaals heel veel liefs en sterkte!!!!! Alles komt goed hoor moppie!!!!

X Luna
Bren

Ongelezen bericht 17 apr 2019 21:35

Lieve Luna,

Dankjewel voor je lieve woorden! Je hebt gelijk het is ook niet gek en ik moet geduld hebben...Ik vind het een heftig proces, mijn rechterborst herken ik niet meer, de onderkant en ook mijn tepel lijkt wat ingetrokken.... Ik voel me verminkt, ik hoop dat het allemaal nog wat bijtrekt... En ook dat ik mentaal nog wat bijtrek en hopelijk kan wennen aan hoe ik er nu uit zie!
Voor nu heb ik in ieder geval veel steun aan jullie, dankjewel daarvoor!

Liefs Bren
Essi

Ongelezen bericht 18 apr 2019 09:14

Kop op meis!
Het heeft tijd nodig. Sterkte met je herstel.
Groeten essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 apr 2019 09:31

Ach lieverd, ik snap je verdriet, maar het komt goed. Dit is een heel emotionele fase maar je komt er wel uit hoor en je borst zal zeker nog bijtrekken.
Alles komt uiteindelijk goed ook met jou hoor!!!
Zoals ik al tegen Fabvic zei, probeer je even op andere dingen dan je lijf te richten. Ik weet dat het moeilijk is, maar voor jezelf wel beter.
Ik denk aan je moppie!!!❤🥰💋
Fabvic11

Ongelezen bericht 20 apr 2019 20:51

Hoi bren

Even benieuwd hoe het met je gaat? Kun je een beetje wennen aan de nieuwe situatie? Merk je al enige verbetering?

Ik moet zeggen dat ik nagenoeg geen last heb van mijn borsten zelf.. ik houd heel veel vocht vast volgens mij en heb moeite met plassen terwijl ik alleen maar water en spa rood drink. Verder veel last van mn halsklieren/keel.
Hoop zo dat het ons beter zal vergaan..

Gr
Bren

Ongelezen bericht 21 apr 2019 08:06

Hoi Fabvic,

Het gaat redelijk. Ik probeer de ibuprofen en Paracetamol af te bouwen. Met links kan ik alweer veel doen, rechts blijft wel wat pijnlijker. Ik heb alleen veel last van mijn darmen, en superdroge mond en ogen, en nog steeds veel spierklachten en spiertrillingen.
En ik zweet veel s'nachts. Dat bubbelen voel ik nu ook regelmatig in mijn rechterborst.
Maar op zich is dat allemaal wel te handelen, ik merk wel dat ik echt moeite heb om naar mezelf te kijken.
Ik probeer dit wel minimaal 1x per dag te doen,
Hoe is dat bij jou? Kan je er al een beetje aan wennen?
Gr
Fabvic11

Ongelezen bericht 21 apr 2019 09:59

Hoi Bren..

Lastig he?! Ik ontwijk mezelf bekijken nog zoveel mogelijk merk ik.. moeite met kleding en hoe het staat. Dus ja.. moet er goed aan wennen!
Ik heb ook veel nekpijn/ klieren.. en spiertrillingen met name in mijn gezicht. Verder zweet ik door de dag heen behoorlijk maar kan ook het weer zijn..
Ben ook al een paar dagen bezig met chlorella.. kan ik nog niet veel van zeggen maar heb wel het idee dat het bijdraagt in de stoelgang. Daarnaast gebruik ik ook probiotoca en candiplex. Mijn buik is alleen zo enorm opgezet en ik plas lang niet zoveel als dat ik drink.. en idd ook hele droge mond/ keel..

Sterkte en probeer ergens te genieten van het mooie weer
Bren

Ongelezen bericht 21 apr 2019 17:52

Hoi Fabvic,

Ja heel lastig! Bij mij lijken ze nu wel iets voller te worden, stiekem hoop ik dat er toch wat vorm in blijft... Maar het kan natuurlijk ook vochtophoping zijn... Geduld hebben maar!
Ja ik vind t ook super lastig met kleding, en heb nu nog van die zachte uitwendige protheses vanuit t ziekenhuis in mijn sportbh...maar dat verschuift ook, dus ben daar ook steeds mee bezig. Bang dat mensen het zien.
Ik kan eigenlijk niet wachten om nieuwe mooie bh's en nieuwe kleding te shoppen... Gewoon omdat ik denk dat t me dan weer beetje meer zelfvertrouwen kan geven.
Ik slik verder nog helemaal niks omdat de huisarts heeft geadviseerd om pas over 2 a 3 weken (ivm narcose ed even wachten) mijn bloed te laten prikken voor onderzoek, en als ik nu allerlei vitamines ga slikken kunnen die waardes een verkeerd beeld geven. Maar daarna ga ik ook maar is aan de chlorella enz.
Ik probeer nu wat meer te bewegen voor mijn darmen en veel water te drinken, hopelijk wordt dat nog wat beter. Heb nu een enorm opgeblazen buik.
Fijn om een beetje te weten wat jij ervaart, aangezien we op dezelfde dag geholpen zijn... Kan jij alweer wat dingen doen, zoals jezelf aankleden enzo?
Laatst gewijzigd door Bren op 21 apr 2019 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabvic11

Ongelezen bericht 21 apr 2019 19:58

Ja! Bij mij zijn ze ook best vol al is het nog steeds erg weinig maar ik ben bang dat er ook nog wat vocht bij zit.. maar als dit het resultaat is ben ik blij. Ik ben ook best wat aangekomen sinds de bv maar dat gewicht wil ik ook graag weer kwijt.
Ik ben vanmorgen naar een verjaardag geweest.. ik kan eigenlijk alles weer, al wel na dag 2 al doe ik het rustig aan. Ik merk wel dat ik einde ochtend/ begin middag echt op ben.. dan rust ik even en heb ik weer wat energie voor de rest van de dag. Qua steken heb ik weinig last meer. Alleen heel veel last van mijn spieren(?) klieren in hals/ keel/kaak(?)

Vind het wel een goed idee van je eigenlijk wat betreft de suplementen.. ik gebruikte alleen al heel lang probiotica omdat ik zoveel last had met mijn darmen. Van die chlorella weet ik niet wat wijsheid is.. doe gewoon de laagste dosering van 3x1..

Heb nog geen moment spijt van de ingreep en eigenlijk is het me meegevallen..

Hoop alleen zo op een gestage verbetering, die mis ik nog een beetje. Had gehoopt dat ik een van de succesverhalen zou zijn die na de explantatie direct verbetering zou voelen.. maar helaas.. blijf positief!

Liefs
Bren

Ongelezen bericht 21 apr 2019 21:42

Ja dat herken ik, dat je gelijk op verbetering had gehoopt...ik kan met links al wel alles, maar met rechts nog niet.. Maar daar heeft ze ook meer weggehaald en daar zat een lekke prothese dus ergens wel logisch dat ik daar nog wel pijnklachten heb.
Denk dat we echt geduld moeten hebben. Ik heb trouwens ook super veel haaruitval ineens, ben zelf haarstylist maar als ik zie wat ik er iedere dag uithaal😱, als dit nog even doorgaat hou ik niks meer over...
Als ik het zo lees op het forum kunnen we ook nog een paar weken na de operatie juist meer klachten krijgen...
Hopelijk blijft dat ons bespaard. Ga jij ook zo'n ontgiftingsdieet volgen?
Ik twijfel daar nog over...
Maar ik probeer ondanks alles positief te blijven, en heb ook nog geen seconde spijt dat ik het eruit heb laten halen. De opluchting overheerst nog steeds..
Fabvic11

Ongelezen bericht 21 apr 2019 22:29

Ja haaruitval herken ik, ik merkte het al langere tijd dat ik na het wassen zoveel haar verloor, valt nu op zn plek. Ik heb niet genoeg kennis wat het ongiftingsdieet inhoudt.. heb jij dit? Of weer je waar te vinden? Ik weet het niet.. wil vooral gezond gaan eten. Ik had eerder heel veel extreme drang naar suiker ik merk dat nu minder. Ik probeer elke ochtend selery sap te drinken, vreselijk vies maar schijnt heel erg goed te zijn voor het schonen van je lijf.. moet je maar eens op googlen..
Kan me voorstellen dat je idd aan een kant meer pijn hebt als daar nou eenmaal meer gerommeld is. Heb je ook blauwe plekken?
Ik verbaas me erom, helemaal niks. Ik heb vanavond mijn pleisters eraf gehaald, mocht na een week, en ben bang dat ze anders vastgroeien ofzo. Dit lukte wel prima, litteken zag er mooi uit.
Ik ben zojuist op instagram allerlei “successtories” aan het lezen wanneer je intoetst breastimplantsillness komen er heel veel ervaringsverhalen naar boven..probeer ik me maar aan op te trekken..
Bren

Ongelezen bericht 22 apr 2019 16:47

Hey Fabvic,

Ik heb alleen rondom het litteken een blauwe plek verder niet. Wel merk ik dat ik vocht vasthoud tussen mijn borsten en als ik mijn sportbh uit doe voel ik het naar de zijkanten onder mijn oksels zakken, een heel raar gevoel.
Heb jij dat ook?
Bedankt voor de tip op insta, fijn om te lezen. Ik heb zelf ook nog een forum ontdekt op realself.com, misschien vind je dat ook wat om op te lezen...
Ik heb zelf verder geen kennis van het ontgiften, ik kwam hier op t forum van alles over ontgiften tegen maar heb verder geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Eerst maar is herstellen van de operatie dan kijk ik daar wel verder naar.
Die celleryjuice heb ik nog naar gekeken, is het te drinken? En merk je daar wat van, qua energie ofzo?
En weet jij al wanneer je weer aan t werk kan gaan?
Ik krijg mijn rechterarm nog niet op schouder hoogte en voel het dan trekken bij mij ribben... Ik heb aangegeven zowieso de eerste 2 weken niet te kunnen werken.
Heb jij enig idee wanneer je weer mag tillen enzo?
Ik merk wel dat ik me nu al iets relaxter voel over dat ik weer zo plat ben... Kan er vandaag iig alweer iets positiever naar kijken merk ik, hoe is dat bij jou?

Veel liefs Bren
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 22 apr 2019 17:26

Ladies, ik zit in een amerikaanse groep en als je het verschil ziet van ladies de dag van of na de operatie in vergelijking met weken en maanden erna wow. Dus no worries je borsten "fluffen" elke dag een beetje meer!
Happy Healing xoxo

liefs Danielle
Bren

Ongelezen bericht 22 apr 2019 17:42

Hoi Danielle,

Haha nou ben benieuwd, bij mijn borsten valt er denk ik weinig te fluffen... T zijn namelijk meer kuilen op het moment🤣... Maar goed, ik blijf hoop houden dat er nog enigszins een vorm in gaat komen hoor😊
Fabvic ik heb nog een site gevonden cossnederland.eu, daarin staat het ea uitgelegd over het ontgiften.
Xx
Fabvic11

Ongelezen bericht 22 apr 2019 21:01

Hi..

Ik heb niet veel vocht meer volgens mij.. behalve nog een opgezette bovenbuik, misschien is het vocht naar beneden gezakt?! Ik heb gister mij pleisters verwijderd, mocht na een week en ik kreeg ineens de angst dat de pleisters zouden vergroeien met korstjes.. de wonden zijn netjes dicht alleen links nog wat minder genezen. Had wel meteen het gevoel dat de stevigheid weg was, de pleisters hadden natuurlijk ook een extra functie maar vandaag ging dit goed, wel nog een droog steriel gaasje op gedaan..

Ik hoop over 1,5 week wel weer aan de slag te gaan, moet wel haalbaar zijn denk ik. Ik heb geen problemen met bewegen van mijn armen enzo.. en kan eigenlijk alles. Moet wel smiddags nog rustmomenten pakken. Ik blijf erg veel last houden van mijn nek en hals/keel klieren.. rugpijn lijkt minder..

Ja, selerij sap, het is vreselijk smerig eerljjk gezegd maar het doet me wel goed. Ik drink het al langer en eerder ook consequent elke ochtend, ik kreeg zeker meer energie en mijn brainfog nam duidelijk af.. ik heb het nu in huis maar staat me beetje tegen omdat het zo goor is :roll: maar weet dat het werkt dus moet me er even toe zetten. Vanmorgen weer gedronken en best een “goede” dag gehad.

Bedankt voor de tips van de sites.. ga ze eens bezoeken.

Weet even niet welke fysieke klachten jij nog meer had volgens mij ook een best lijstje toch? Merk jij hier al verschil in?
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”