Explantatie Kploeg - Dr. Buncamper

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 nov 2018 23:50

Dan ligt het niet aan de Arthrotec. Hoewel de mate van bescherming bij dit middel wel vrij laag is hoor. Diclofenac in combinatie met 40mg omeprazol werkt echt veel beter.
Ik denk inderdaad alles bij elkaar. Neem wat probiotica, dit helpt echt! Koop Yakult dat brengt je darmflora weer in balans.
Zo groot als een knikker of boontje klikt als een verdikt kliertje. Het kan zijn dat het na de explantatie weer wat kleiner wordt.
Als hij iets vermoed, dan laat hij het wel onderzoeken hoor. Maar als het je niet lekker zit, dan kun je om een mri vragen.
Ik denk dat je nu gewoon rustig moet afwachten. En niet teveel in 1 keer doen. Zoals ik al zei kunnen vrouwen ook door de hormomen verdikkingen krijgen en dit kan aan de ene borst wel en de andere niet. En bij jou speelt er zoveel. Er is immers iets lichaamsvreemd in je borsten gestopt. Dat actieveer daar al die kliertjes.
Het komt vast goed hoor!

Ik zit gewoon te knikkebollen. Ik moet echt naar bed.

X
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 nov 2018 00:05

Jij bent ook nog wakker :lol:

Ooh ik kan mijn ogen niet openhouden!

ik moet nu wel stoppen dikke kus lieve mop!!!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
kploeg

Ongelezen bericht 27 nov 2018 19:10

Dag lieve Luna.

Ik was inderdaad ook laat in mijn bed :lol:
Ik wacht als even af tot 7 december. Vandaag thuisgekomen en wel een dag met pijn, doe natuurlijk veel te veel ..Dus wordt gestraft voor mijn daden. Aankomende dagen dus echt even wat gas terug nemen. Vandaag het vu gebeld ivm de vraag over bloedonderzoek auto imuunziekten. Ik werd tot mijn verbazing gelijk doorverbonden met nanayakkara :shock: .Hij zei dat hij geen aanleiding zag voor extra onderzoeken, en zei: je hebt gisteren zeker radar gekeken :? :? :shock: Ik mocht wel terug komen mocht ik klachten houden. Vond zn reactie een beetje tegenvallen. Want neem aan dat al mn klachten altijd een aanleiding zijn om het in iedergeval uit te sluiten. Dan maar via mijn huisarts. Wacht zowieso even de afspraak met Buncamper af en de uitslagen van het onderzoek van de kapsels

Liefs❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 nov 2018 19:26

kploeg schreef:Dag lieve Luna.

Ik was inderdaad ook laat in mijn bed :lol:
Ik wacht als even af tot 7 december. Vandaag thuisgekomen en wel een dag met pijn, doe natuurlijk veel te veel ..Dus wordt gestraft voor mijn daden. Aankomende dagen dus echt even wat gas terug nemen. Vandaag het vu gebeld ivm de vraag over bloedonderzoek auto imuunziekten. Ik werd tot mijn verbazing gelijk doorverbonden met nanayakkara :shock: .Hij zei dat hij geen aanleiding zag voor extra onderzoeken, en zei: je hebt gisteren zeker radar gekeken :? :? :shock: Ik mocht wel terug komen mocht ik klachten houden. Vond zn reactie een beetje tegenvallen. Want neem aan dat al mn klachten altijd een aanleiding zijn om het in iedergeval uit te sluiten. Dan maar via mijn huisarts. Wacht zowieso even de afspraak met Buncamper af en de uitslagen van het onderzoek van de kapsels

Liefs❤
:lol: Sorry dat ik lach, maar dat komt om hoe je het brengt.
Het was wel te verwachten dat hij zo zou reageren. En ergens snap ik dat heus wel. Nanayakkara wordt ook gewoon maar gepusht om zo min mogelijk onderzoeken aan te vragen. Dus hij moet een keuze maken. Het ligt echt niet aan hem, het is een goede man en arts.
Dit is ook 1 van de belangrijkste redenen waarom Cohen nou het land heeft verlaten. Hij schreef dit in een brief die hij naar al zijn patiënten stuurde. Het draait niet om mensenlevens of onze gezondheid, maar om wat de beste manier is van geld besparen. En daar hoort bij zo min mogelijk dure onderzoeken aanvragen.
En natuurlijk is het ook niet de bedoeling om geld te verspillen en moet een arts goed kijken naar wat echt belangrijk is. Dat snap ik heus wel. Maar voor een patiënt is alles belangrijk en ook dat begrijp ik.
Omdat het niet kan al die dure onderzoeken laten doen, moet je doen wat de arts je zegt. Dat moet je sowieso, want vaak zien we een enorme verbetering bij vrouwen met klachten en ik weet zeker dat dit ook bij jou zal gebeuren. Je moet echt de periode na de explantatie afwachten en dan pas verder zoeken. Je moet je lichaam de tijd geven om tot rust te komen. Maar blijf je klachten houden of worden ze erger, dan keer je gewoonweer terug.
Als Nanayakkara iets verontrustends zou zien of verdenken, dan had hij jou die onderzoeken wel gegeven hoor. Nogmaals, het is een heel goede arts, alleen is hij gebonden aan regels. En moet hij keuzes maken. Helaas is dit wel de normale gang van zaken. Cohen deed het anders en vroeg wel alles aan wat er aan te vragen was(als hij er aanleiding voor zag!). Maar dat willen ze dus niet hebben en dan draaien ze de kraan dicht. zoals ze dat in Maastricht deden. Dat hebben de verzekeraars gedaan. En nu is Cohen weg :(
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

kploeg

Ongelezen bericht 30 nov 2018 16:10

Dag lieve allemaal
Luna nog bedankt voor je reactie.
Het gaat de laatste dagen wat minder. Heb meer pijn. Zal wel komen dat ik meer doe. Vind het vreselijk dat ik afhankelijk ben van anderen en niet leuke dingen met mijn zoontje kan doen. Heb Vooral pijn aan mijn onderkant van de borst, ribben, litteken, en een vreselijke spierpijn. Ben ook erg moe en pijn in mijn benen
Heb het idee dat mijn borsten wat groter zijn, wellicht vocht. Verder geen koorts. Heb wel ontzettende steken bij mijn littekens en in de borsten. Hadden jullie dit ook.
Iemand nog tips over wanneer ik mag beginnen met litteken creme en welke goes is. Zit nu nog een plastic pleister op en nog allemaal bloed. Ik laat zit zitten tot ik bij buncamper ben volgende week.

Liefs
diana1967

Ongelezen bericht 30 nov 2018 20:49

lieve kploeg
wat vervelend meis, ik kan je helaas geen advies geven, omdat ik zelf nog geen explantatie heb laten doen.
Heb je dr Buncamper of zijn assistent kunnen bereiken?
Neem je wel voldoende rust? Er staat toch echt een paar weken voor lieverd, dus laat je even lekker in de watten leggen
liefs
Diana
margot1

Ongelezen bericht 30 nov 2018 20:55

Hoi Kploeg.....

Ik heb geen pleisters gehad dus daar kan ik geen advies in geven... ik ben zelf na ongeveer 3 weken gaan smeren...maar heb eerst inderdaad mijn controleafspraak afgewacht.

Ik smeer nu 2 maal daags met die nieuwe Biodermal olie en ben daar héél tevreden over!! Houd het lekker zacht en soepel...ik smeer niet alleen de littekens maar heel mijn borst er mee in :)... ik zie nog maar een heel dun lijntje..

Meningen zijn er over verdeeld ...mijn pc gaf aan dat het niet uitmaakt waar je mee smeert....
Je ziet wel vaker dat je even tussendoor een dipje hebt.... Het komt écht goed!!!
kploeg

Ongelezen bericht 30 nov 2018 22:13

Bedankt lieve allemaal

Ik denk dat ik gewoon meer moet rusten. Vandaag bv toch even geprobeerd te stofzuigen. Ja dit moet ik gewoon niet doen..werkte ook niet hoor..! Heb buncamper niet gebeld, moet volgende week vrijdag voor controle. Ik schrijf alle vragen op. Biodermal heb ik ook goede verhalen over gehoord. Ja het zijn ook niet echt pleisters. Tis doorzichtig..durf er niet aan te trekken. Wacht wel volgende week af, zit ook nog bloed onder enz.

Liefs xxx
kploeg

Ongelezen bericht 01 dec 2018 10:15

Is het trouwens normaal dat de borsten na de explantatie groeien? Heb het idee dat ze steeds groter worden.. 1 is ook hard, andere soepeler
Sol

Ongelezen bericht 01 dec 2018 10:53

kploeg schreef:Is het trouwens normaal dat de borsten na de explantatie groeien? Heb het idee dat ze steeds groter worden.. 1 is ook hard, andere soepeler
Nee, dit lijkt mij niet normaal. Bijtrekken doen ze zeker, maar groeien in combi met pijn, steken enz lijkt mij niet goed. En dat de ene hard is al helemaal niet. Ik zou even bellen als ik jouw was..!!!
kploeg

Ongelezen bericht 01 dec 2018 11:06

Thanks sol. Ze zijn niet bereikbaar in het weekend. En woon in Friesland en hun amsterdam. Wellicht huisartsenpost. Zou het ook door menstruatie kunnen komen? Moet wel 1 deze dagen ongesteld worden. Al had ik met protheses nooit klachten hiervan aan mijn borsten, en blijf ik het vreemd vinden dat 1 borst hard is en de ander niet
Sol

Ongelezen bericht 01 dec 2018 12:08

Doe dan de huisartsenpost. Even het zekere voor het onzekere. Je bent tenslotte net geopereerd. En de ene hard en de andere niet vind ik gewoon iets om even naar te kijken.
kploeg

Ongelezen bericht 01 dec 2018 12:34

Heb kan van goyen gebeld en gewoon medische spoed ingedrukt. Kreeg uiteindelijk Buncamper zelf aan de telefoon. Zolang ik niet heftige pijn, roodheid en koorts ga krijgen kon ik even afwachten. Hij gaat dan vrijdag get vocht afzuigen door middel van een punctie :shock: :cry: mochten de klachten verergeren dan moest ik weer contact opnemen.
Thanks sol voor je reactie ❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 dec 2018 12:42

Lieve schat, ik wilde je net gaan zeggen om niet in paniek te raken, want dit kan door de hormonen komen, maar ik lees dat jij het nu zelf aangeeft ;)
Bij alle vrouwen neemt de omvang van de borsten iets toe door de hormonen en kun je ook wat knobbels gaan voelen en zelfs wat verhardingen. Bij sommige dames is het verschil beter te zien dan bij anderen. Sommige vrouwen hebben er meer last van anderen hangt samen met pms klachten. En vrouwen met weinig eigen weefsel is dit juist heel erg zichtbaar. Misschien dat het je nooit eerder zo is opgevallen, omdat je de protheses had. Het kan ook in de loop van je leven ineens veranderen. De hoeveelheid hormonen in je bloed fluctueren kan ook door de operatie komen vooral de narcose dat alles nu rommeliger is. Ik zou me echt geen zorgen maken.

De steken die je voelt is ook vrij normaal. Dat komt door het genezen van het weefsel. Het weefstel gaat samentrekken en sommige vrouwen voelen dat.
Ik snap dat jullie ervan schrikken hoor van deze verschijnselen, maar er zal niks zijn ik weet het bijna zeker.
Als je borst echt enorm zwelt en rood wordt en jij verhoging krijgt, dan is er een ontsteking.

Maar lieverd, ik zie ook dat je teveel doet. Dat maakt je klachten echt erger! Ook de pijn in je borsten! Dus je moet zoveel mogelijk rusten.
Wanneer je het weefsel in je borst overbelast, en dat kan als je je borstspieren teveel gebruikt, die gebruik je voor de armen, dan kun je de genezing behoorlijk vertragen en ook voor kneuzing zorgen in je borsten. En dit kan ook zwelling geven! Ook al weet ik bijna zeker dat het bij jou door de hormonen komt.

De verslechtering is ook normaal. Bij jou komt die eerder. Bij de meeste vrouwen tussen de 2-3 weken. Maar soms ook eerder en ik had je al gezegd dat jij een kandidate was voor tijdelijke verslechtering, omdat er zoveel speelt.

Je moet hier even doorheen. Het komt goed lieverd en volgende week ga je naar de pc.

Je mag pas gaan smeren als alle korstjes weg zijn, daar is het voor jou nog te vroeg voor. En precies wat er werd gezegd. Met wat je smeert maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat je het weefsel soepel houd, dan geneest het litteken mooier. Ik zou zelf altijd kiezen voor een plantaardige biologische olie of een combinatie van verschillende. Jojoba olie en rijstvliesolie zijn heel goede oliën. Andere oliën ook hoor als het maar biologisch is. Geen olijfolie smeren! Olijfolie heeft teveel onverzadigde vetten. Oliën zoals olijfolie kunnen juist voor uitdroging van je huid zorgen, omdat ze de bovenste laag ven je huid doen verweken. Zonnebloemolie is beter voor de huid. Plaats zo een linkje met waar je daar over kunt lezen en waar ik mijn oliën koop. Zijn heel goede oliën en ook niet zo duur, want je hebt er niet veel van nodig.

Waarom neem ik oliën? Omdat in crèmes allemaal zooi zit en ik overal op reageer. Maar zelfs zonder allergie zijn de stoffen echt niet goed voor de huid. We denken dat het goed is, maar dat is echt niet zo. Ik heb hier heel veel over gelezen en mij echt erin verdiept omdat ik niks verdroeg :(

Ik zal voor deze vragen en antwoorden ook maar een apart topic maken. We hadden er 1 maar niet echt een infotopic. Daarna stop ik er weer mee voor vandaag. Ik ben zwaar overwerkt.

Dikke kus voor jullie allemaal X
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 01 dec 2018 12:44

Hé lees nu je reactie. Dat je Buncamper had gebeld. Zie je nou, niks aan de hand hoor. En ik denk heus niet dat hij je vocht hoeft weg te zuigen ;) Zoveel vocht zal er niet zitten en ik vermoed dat het door de hormomen komt en anders doordat je echt teveel aan het doen bent. Maar ik denk de hormonen. Mijn bosten groeien ook ruim een halve cup door de hormonen :D :D :D
Wel fijn dat hij je snel zal zien. Dus komt goed nog 1 weekje. ❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”