Explantatie Jedaja door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 mar 2020 19:51

Aaah lieverd, knuffff🤗

Ik snap je zo goed, ik heb toen ook vaak huilend voor de spiegel gestaan maar vooral veel verdriet wat ik het onschuldig meisje aan had gedaan. Zoveel schuldgevoel naar mezelf toe. Tegelijkertijd was het ook mooi om te beseffen dat de liefde voor mezelf groter was dan ooit.
Mijn slogan toen was 'Ik ben mooier dan ik ooit was, want ik heb mezelf liever dan toen'
Toch was het echt zwaar. Je komt in een rouwperiode. Dit kan een heel lange tijd duren. De meeste vrouwen leren te accepteren, anderen kiezen alsnog voor een alternatief. Of voor een correctie van wat minder fraai is geworden door de protheses en explantatie. Niks is goed of fout en iedereen weet voor zichzelf waarom ze iets kiest. Er waren zelfs vrouwen die weer siliconen implantaten namen🙁 maar dit was in de beginjaren van het forum, nu kan bijna niemand er omheen dat er toch wel echt iets goed mis is. De vrouwen die tegenwoordig de keuze maken voor explantatie, zijn veel zekerder van hun zaak en ze komen er altijd uit en jij ook hoor💪
Mocht het zo blijven, dan kun je terug naar de arts en kijken welke oplossing ze heeft. Alles komt goed hoor!💗💗💗💗💗💗

Weltrusten voor straks, ook voor de rest 😴🤗
Zusss

Ongelezen bericht 11 mar 2020 20:26

Jedaja snap je zo goed, je verdriet. Knuf💜

Luna wat een mooie slogan.💕💕💕
Krijg het er warm van.
😘
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Jedaja

Ongelezen bericht 12 mar 2020 08:34

Dankjulliewel... zo lief die reacties... ja die slogan hou ik ook vast Luna!!
Vanochtend alweer een huilbui... nouja dat mag er ook zijn hè. Komt goed daar vertrouw ik ook op!

X
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
🦚 Geen moment spijt, joepie vrij! 🦚
ilse1972

Ongelezen bericht 12 mar 2020 09:25

Jedaja schreef:
11 mar 2020 18:59
Afgelopen dagen heb ik het wel moeilijk gehad hoor... er zit een lelijke dubbele plooi onder mijn borstjes, die nu als het ware wat naar beneden klappen... :cry:
Dat kleine vind ik niet erg, maar dat misvormde... Ik zal nog wel geduld moeten hebben en ik was heus ook wel een beetje voorbereid, maar ik vond het echt even heel moeilijk... gek dat je met je verstand alles kunt beredeneren (Ja, dit is de beste beslissing geweest, nee, formaat en vorm borsten is niet het belangrijkste in het leven, en gezondheid gaat boven alles...) maar dat je gevoel zo de andere kant op kan gaan.
Ik ben denk ik ook verdrietig dat ik het aan mezelf te danken heb zeg maar. Jezelf vergeven, ook zo'n ding.

Nou nog steeds heb ik super veel steun aan iedereen hier op het forum. Zo blij dat ik hier terecht ben gekomen!

Lieve Jedaja,

Als ik mijn borsten vergelijk met 5 dagen en met nu 19 dagen PO , is echt een heel groot verschil. Ik had eerst ook een hele lelijke vorm, links erger dan rechts en dat is heel goed bijgetrokken al.
Dus geef het tijd! het gaat echt nog veel veranderen :-)

liefsxxxxx
BV 2013 - Explantatie 22 Februari 2020
Op naar herstel🍀❤️🙏
Jedaja

Ongelezen bericht 13 mar 2020 09:17

Bedankt Ilse voor je reactie.
Het is nu alwéér veranderd, heb nu één borst met een gewone plooi en links is nog dubbel...
Jullie hebben gelijk hoor ik moet gewoon geduld hebben.

Ilse ik zag dat jij 22 februari bent geopereerd, hoe gaat het nu met je? Ben je al beetje gewend aan je nieuwe vormen? Hoe ervaar jij het hele proces emotioneel gezien?

Ik ben zelf echt blij dat de protheses er uit zijn, ik heb echt geen enkel moment spijt gehad. Ik mis ze ook absoluut niet die dingen! Dat vind ik een aparte gewaarwording omdat ik wel verdriet voel. Alles is zo nieuw en onzeker hoe het nog gaat worden..
ilse1972

Ongelezen bericht 13 mar 2020 17:10

Jedaja schreef:
13 mar 2020 09:17
Bedankt Ilse voor je reactie.
Het is nu alwéér veranderd, heb nu één borst met een gewone plooi en links is nog dubbel...
Jullie hebben gelijk hoor ik moet gewoon geduld hebben.

Ilse ik zag dat jij 22 februari bent geopereerd, hoe gaat het nu met je? Ben je al beetje gewend aan je nieuwe vormen? Hoe ervaar jij het hele proces emotioneel gezien?

Ik ben zelf echt blij dat de protheses er uit zijn, ik heb echt geen enkel moment spijt gehad. Ik mis ze ook absoluut niet die dingen! Dat vind ik een aparte gewaarwording omdat ik wel verdriet voel. Alles is zo nieuw en onzeker hoe het nog gaat worden..

qua emoties heb ik me voorgenomen om pas echt te kijken hoe het na een paar maanden is. Dus ik probeer me er nog niet in te verliezen of verdrietig om te zijn.
wel vind ik het moeilijk veel geduld te hebben. ik heb me 2 weken, afgezien van de pijn van de operatie, heel top gevoeld maar de afgelopen week zijn bijna alle klachten die ik had ook weer in volle hevigheid terug. Dat maakt me erg onzeker en ik vind het heel moeilijk. Zeker nu ook met dat Coronavirus, ik heb geen vertrouwen in mijn lichaam, mocht ik besmet raken..
BV 2013 - Explantatie 22 Februari 2020
Op naar herstel🍀❤️🙏
Jedaja

Ongelezen bericht 13 mar 2020 21:36

Ja dat snap ik! Wat jammer dat de klachten zo terugkomen, maar ook dat is een verklaarbare reactie begreep ik hier op het forum. Mijn benauwdheid en spierspanningen komen en gaan met golven, alsof het letterlijk naweeën zijn..
Mijn man is ook heel beschermend t.o.v. mij wat betreft Corona. Zo nog midden in de herstelfase en het immuunsysteem niet optimaal... ben er zelf minder mee bezig maar besef echt wel dat het zorgelijk is! En als je vertrouwen in je lijf dan ook nog ontbreekt, maakt het niet makkelijk. Gewoon goed de voorschriften in acht nemen denk ik maar, voorzichtig zijn!

Goed van je dat je emotioneel afstand kan houden. Dat lukt me niet echt, maar dat is ook wel weer oké. Ik praat er veel over met mijn man en vriendinnen en familie. Even goed janken af en toe... Dat maakt toch dat het verwerkingsproces al begonnen is ofzo ...

Sterkte ermee, het is hier elke dag weer een ander aanzicht, andere emoties, ander gevoel in mn lijf. Dat zal ook nog wel een tijdje zo doorgaan. Gelukkig kunnen we ook hier op het forum delen met elkaar 💕
Beau

Ongelezen bericht 14 mar 2020 18:37

Hoi jedaja, ik heb ook een explantatie gehad 7 maart door dr kappel.wat fijn om te lezen dat het goed gaat. Met mij gaat het ook goed. Ook nog heel erg wennen aan m’n nieuwe borsten. Wat je schrijft is heel erg herkenbaar voor mij. Gelukkig zijn we verlost van die gif bommen. Groetjes en voorspoedig herstel toegewenst x beau
Jedaja

Ongelezen bericht 14 mar 2020 22:50

Hej Beau dus ook nog maar een week p.o. gelukkig voel jij je goed! En ja fijn hè dat je zulke herkenbare verhalen tegenkomt hier, dat maakt me een stuk rustiger in het hele proces van herstel. En het helpt echt als mensen reageren die hetzelfde meemaken of mee gemaakt hebben...
We hebben elkaar dan wellicht gezien vorige week, ik was de op één na laatste die dag.
Jij ook een heel goed herstel gewenst verder en op naar een gezonde toekomst! 💐

Ik dacht dus vanochtend: yesss de eerste week voorbij nu kan ik douchen, weer wat meer doen in huis, van die paracetamol af...! En toen kreeg ik een dip; viel ik bijna flauw in de douche, koud zweet en rare tintelingen in mijn armen, opgezet gevoel onder mn oksels en zere huid... dus ook weer een huilbui, bah!
Ik ben vandaag dus maar weer terug aan de paracetamol gegaan... het is allemaal nog wat pijnlijker dan ik had gehoopt na een week.
Geduld geduld geduld is de les doe ik leer hoor! Het zonnetje scheen zo fijn ik stond alweer met de snoeischaar in de tuin 😱 kreeg ik snel spijt van hahaha!
Beau

Ongelezen bericht 15 mar 2020 14:52

Hoi wat rot voor je dat je je zo raar voelde bij het douchen. Misschien toch nog nawerking van de narcose. ik heb vrijdag voor het eerst gedoucht.
Wat een verademing zonder dat strakke verband. Ik heb nu een sportbh aan van de hema.Dat voelt beter. heb jij ook al een bh aan?
Ik was laatste die dag dus ik denk dat wij elkaar even hebben gezien :) Het ging zo snel allemaal na de operatie.
Voel je je nu al wat beter? X Beau.
Jedaja

Ongelezen bericht 16 mar 2020 12:46

Hoi Beau! Wat leuk ja dan hebben wij elkaar even gesproken in emotionele staat zo na de operatie 😉
Ik heb al eerder een softbh aan gedaan omdat het verband steeds naar beneden stroopte 🤨🤔
Gelukkig gaat het nu goed hoor. Ik heb nog steeds pijn in borst en rug, volgens mij zit er wat vocht opgehoopt maar het is niet rood of opgezwollen gelukkig.
Heb jij (nog) veel last? Ik begreep van je dat je niet persé klachten had voor de explantatie. Gaat het bij jou emotioneel en mentaal ook goed? Ik hoop nog steeds dat mijn benauwdheid en spierspanning in rug en schouders weg gaat trekken met de tijd. Misschien dat ik er gevoelig voor blijf tijdens momenten van stress, maar ik was dus vrijwel elke dag benauwd ondanks maatregelen om te ontstressen. En tot nu toe komt en gaat het dus ben benieuwd. Maar dan nog ben ik elke ochtend weer zoooo blij dat ik dit gedaan heb! Ik hoop jij ook!

🦚
Beau

Ongelezen bericht 16 mar 2020 15:15

Hoi jedaja, ik had vage klachten en ik merk nu toch al wel verschil. Ik voel me helder en ik ben niet meer vermoeid overdag. Dat is best wel een verschil, ik was echt vaak moe. Emotioneel is het soms moeilijk. Ik ben wel heel blij dat ik het gedaan heb. Ik hoop dat het nog bijtrekt en weer wat steviger wordt dan nu. Dat kleine maakt me niet uit maar dat slappe vind ik wel een dingetje .ik hoop dat de klachten bij jou ook verdwijnen. De spanning staat er natuurlijk al lang op dus misschien kan het nu weer langzaam ontspannen. Ik had ook steeds een drukkend gevoel op m’n ribben. Dat is ook minder nu. Dat wordt er allemaal niet bij verteld als je eraan begint. Nu ik er steeds meer over lees kan ik niet begrijpen dat het gewoon iedere dag nog gedaan wordt. Maar gelukkig zijn wij ervan af. Heel veel beterschap en een voorspoedig hersteld. Groetjes beau
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”