Explantatie Dr Kappel 9-11

Deel je ervaringen en foto's
Lydizzles

Ongelezen bericht 10 nov 2019 18:56

Gister vol goede moed al op het forum rondgekeken en wilde ik al graag mijn verhaal doen, zo goed voelde ik mij. Kon door mijn suffige hoofd niet meer vinden hoe ik een onderwerp moest plaatsen dus mijn laptop maar weer dicht gedaan. Vandaag poging 2 :D

Ik moest mij gister om 11.15u melden bij dr Kappel in Amsterdam, waren er 10.50u al en de zuster kwam mij al snel halen omdat dr Kappel voor liep op haar schema. Goed nieuws! Snel alles aansluiten, aandoen en opereren maar. De zuster had moeite met het vinden van een goede ader want tot 2x toe liep de ader niet door. Toen de operatie assistent erbij kwam en in mijn andere hand de buitenste ader kon prikken, was ik dan ook zeer opgelucht.
Dr Kappel nam nog wat foto's stelde wat vragen en toen was t tijd om te gaan.

Na de operatie vlot wakker geworden en al meteen praatjes. Gegeten en gedronken en het wachten was op dr Kappel. Mijn man was gebeld maar moest nog lange tijd wachten tot hij bij mij mocht omdat dr Kappel nog aan het opereren was. Ik heb de tijden even niet paraat maar ik stuurde mijn eerste appje naar de kinderen om 13.48u en was toen net wakker.
Het team, dr Kappel allemaal super vriendelijk en ik voelde mij in hele goede handen! Ik heb hier vaker gelezen over de stugge houding van dr Kappel aan de telefoon en ik begrijp dat helemaal maar ik denk dat dr Kappel 1 van de weinige artsen is die niets sugar coat en het zegt zoals het is. Een vakvrouw op het gebied van explantatie! Voor en na de operatie is het een hartelijke vrouw die absoluut meelevend is, ook aan de telefoon als ze belt ter controle. Kan haar iedereen aanraden!

Voor nu doe ik het zonder pijnstilling en dat gaat goed. De drains lopen aardig vol dus ben bang dat ik deze nog een dagje extra zal hebben.

Ook heb ik een eerste blik geworpen en ben mij kapot geschrokken....wat een ravage na 22jr.. :cry: Ik heb weinig hoop dat dit ooit nog toonbaar wordt. Ik heb jaren lang veel te grote protheses gehad dus veel vel en geen vet.

De protheses zijn er in zn geheel uitgekomen en dr Kappel sneed er per ongeluk een sneetje in toen ze begon met opereren omdat er zo weinig vel en vet tussen zat. Rechter prothese lijkt wat leger maar heb ze nog niet gewogen. Fotos van voor en na operatie komen zodra ik de moed heb..

Elastische top zit mega strak en ik ben zo bang dat mijn borsten daardoor helemaal in de verdrukking komen en nooit meer in een normale vorm zullen komen. Herkenbaar voor iemand?

Hopen op een betere nacht en ik houd jullie op de hoogte!

PS. Er zijn gister naast mijzelf nog 3 dappere vrouwen geopereerd door Dr Kappel !!!

Veel liefs,
-x-
Nic1978

Ongelezen bericht 10 nov 2019 21:12

Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!!r
Wat je borsten betreft,zoals je weet was ik ook geschrokken toen ik vrijdag de eerste keer keek. Maar nu zijn we 2 dagen verder en zijn ze al anders. Dus weet zeker dat ze de komende tijd echt nog wel mooier worden hoor😊
Vreemd hè dat we weinig pijn hebben..had het wel erger verwacht. Kon ook al gelijk best wat dingetjes zelf. Ik let alleen goed op met m’n armen niet te hoog doen en niet zwaar tillen. Maar verder kan ik me prima redden thuis in m’n eentje😊
Succes met het verdere herstel!🍀💞
Lydizzles

Ongelezen bericht 10 nov 2019 22:29

Nic1978 schreef:
10 nov 2019 21:12
Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!!r
Wat je borsten betreft,zoals je weet was ik ook geschrokken toen ik vrijdag de eerste keer keek. Maar nu zijn we 2 dagen verder en zijn ze al anders. Dus weet zeker dat ze de komende tijd echt nog wel mooier worden hoor😊
Vreemd hè dat we weinig pijn hebben..had het wel erger verwacht. Kon ook al gelijk best wat dingetjes zelf. Ik let alleen goed op met m’n armen niet te hoog doen en niet zwaar tillen. Maar verder kan ik me prima redden thuis in m’n eentje😊
Succes met het verdere herstel!🍀💞
Dank je wel Nic1978! Had jij ook zo'n mega strakke top aan?
Nic1978

Ongelezen bericht 11 nov 2019 07:53

Nee alleen een compressiebh (en die zit niet heel strak,dat moest niet zeiden ze,daarom kreeg ik ook een M,een S zou ook passen maar die zou te strak zitten voor nu). Maar ik had ook geen drains.
Susana

Ongelezen bericht 11 nov 2019 08:04

Wat fijn om te lezen dat alles is goed verlopen Lydizzles!! Ik had ook een lift, dus dan is denk de pijn anders dan bij alleen explantatie.
Het komt goed, gun jezelf te tijd om te herstellen, en zeker voor jouw huid, die is zo lang gerekt geweest: 22 jaar!! Dus zal weken/maanden nodig hebben om zijn elasticiteit te kunnen herstellen.
Ik wens je een fijne herstel 💜🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Lydizzles

Ongelezen bericht 11 nov 2019 09:27

Nic1978 schreef:
11 nov 2019 07:53
Nee alleen een compressiebh (en die zit niet heel strak,dat moest niet zeiden ze,daarom kreeg ik ook een M,een S zou ook passen maar die zou te strak zitten voor nu). Maar ik had ook geen drains.
Oke idd anders dus Ik denk dat ik straks een sport bh aan gaan doen want ik heb het gevoel dat deze top echt te strak zit. Dr Kappel belde vanmorgen en helaas mochten de drains er vandaag nog niet. Hopen op morgen! :D
Lydizzles

Ongelezen bericht 11 nov 2019 09:32

Susana schreef:
11 nov 2019 08:04
Wat fijn om te lezen dat alles is goed verlopen Lydizzles!! Ik had ook een lift, dus dan is denk de pijn anders dan bij alleen explantatie.
Het komt goed, gun jezelf te tijd om te herstellen, en zeker voor jouw huid, die is zo lang gerekt geweest: 22 jaar!! Dus zal weken/maanden nodig hebben om zijn elasticiteit te kunnen herstellen.
Ik wens je een fijne herstel 💜🍀
Dank je wel lieve Susana, ik moet het idd de tijd geven (en dat steeds tegen mijzelf blijven zeggen) en ik denk door een andere top aan te doen mijn huid meer kans tot ademen te geven. En idd ik denk dat een explantatie met lift veel pijnlijker is. Ik heb sinds gister ook geen paracetamol meer genomen en dat is prima te doen. Bij een lift gebeurt er natuurlijk zoveel meer.
Nic1978

Ongelezen bericht 11 nov 2019 09:36

Ja dat zal vast lekkerder zitten.
Ik zal voor je duimen dat ze er morgen wel uit mogen🤞
Lydizzles schreef:
11 nov 2019 09:27
Nic1978 schreef:
Oke idd anders dus Ik denk dat ik straks een sport bh aan gaan doen want ik heb het gevoel dat deze top echt te strak zit. Dr Kappel belde vanmorgen en helaas mochten de drains er vandaag nog niet. Hopen op morgen! :D
Lydizzles

Ongelezen bericht 11 nov 2019 12:55

Nic1978 schreef:
11 nov 2019 09:36
Ja dat zal vast lekkerder zitten.
Ik zal voor je duimen dat ze er morgen wel uit mogen🤞
Lydizzles schreef:
11 nov 2019 09:27
Nic1978 schreef:
Ik houd je op de hoogte! -x-
Moeke

Ongelezen bericht 11 nov 2019 13:57

Hi Lydizzles,

Fijn dat het achter de rug is en dat het zo´n goede ervaring is geweest. Ik deel je beeld van dr Kappel volledig.
Aanwezig, gefocust en recht door zee. En belangstellend.
Het topje had ik ook, zat behoorlijk strak maar ergens vond ik dat ook juist wel fijn. Zelfs zo dat ik, ook al mocht het afblijven na drie dagen, het liever aandeed dan een bh, vooral´s nachts. Ook omdat ik geen passende steunende bh had. Je hoeft niet bang te zijn dat de vorm van je borsten erdoor beïnvloed wordt. Je borsten zitten nu flink in de verdrukking maar dat zakt allemaal weer uit en ze gaan fluffen zoals dat hier zo mooi genoemd wordt. Bij mij zag het er ook niet uit na drie dagen maar het verbeterd echt nog enorm hoor! Ik heb 30 jaar protheses gehad. Mijn foto's staan in het afgeschermde deel.
Mijn drains mochten er ook pas later, op dinsdag, uit maar ik vond het wel prima. Laat maar lopen, des te meer rommel raak je kwijt. Ik had totaal 200 ml bdz.
Wat fijn he, al die vrouwen die voor explantatie gaan?! Fantastisch vind ik dat!

Liefs, en neem lekker de tijd voor je herstel,
Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Essi

Ongelezen bericht 11 nov 2019 18:48

Yeaaaaahhhhh, je hebt het achter de rug!!!
Wat fijn voor je. Ik begrijp wat je zegt over het eerste schrik effect.... Ik durfde echt niet te kijken de eerste tijd na de operatie en heb ook een b.h aan laten doen door de verpleging nog voor ik naar huis ging. Ik heb mijn ogen dicht gehouden om ze maar niet te hoeven bekijken toen ze dat deden. Bij de eerste keer douchen had ik zelfs badlakens over de douchewand gehangen om mezelf niet in de weerspiegeling van het glas te hoeven zien. Toen ik na een paar dagen live ging kijken was er w.s al wat " gefluft ". Ik schrok wel, maar wist dat het nog bij zou trekken. Ik had genoeg voorbeelden hier op het forum gezien van "fluffen" hihi
Lekker rustig verder herstellen.
Liefs essi
Lydizzles

Ongelezen bericht 11 nov 2019 21:28

Moeke schreef:
11 nov 2019 13:57
Hi Lydizzles,

Fijn dat het achter de rug is en dat het zo´n goede ervaring is geweest. Ik deel je beeld van dr Kappel volledig.
Het topje had ik ook, zat behoorlijk strak maar ergens vond ik dat ook juist wel fijn. Zelfs zo dat ik, ook al mocht het afblijven na drie dagen, het liever aandeed dan een bh, vooral´s nachts. Ook omdat ik geen passende steunende bh had. Je hoeft niet bang te zijn dat de vorm van je borsten erdoor beïnvloed wordt. Je borsten zitten nu flink in de verdrukking maar dat zakt allemaal weer uit en ze gaan fluffen zoals dat hier zo mooi genoemd wordt. Bij mij zag het er ook niet uit na drie dagen maar het verbeterd echt nog enorm hoor! Ik heb 30 jaar protheses gehad. Mijn foto's staan in het afgeschermde deel.
Mijn drains mochten er ook pas later, op dinsdag, uit maar ik vond het wel prima. Laat maar lopen, des te meer rommel raak je kwijt. Ik had totaal 200 ml bdz.
Wat fijn he, al die vrouwen die voor explantatie gaan?! Fantastisch vind ik dat!

Moeke
Dank voor je berichtje Moeke! Ik was idd benieuwd naar jouw fotos maar kan ze niet vinden.Heb inmiddels alle fotos goed bekeken en vind alles er 100x beter uitzien dan wat ik heb. Die rare deuken in mijn ribben, stand van tepels, alles is zooo lelijk.. Maar ik moet vertrouwen en geduld hebben!! (blijf t tegen mijzelf zeggen)
Ik heb die elastische top uit gedaan en een sport bh aangedaan maar krijg de drains niet meer zo fijn vast als ze in de kliniek hadden vastgeplakt, stom dus. De drains lopen nog flink door dus ik ga van woensdag uit, dan kan het altijd meevallen morgen.

Veel liefs, -x-
Lydizzles

Ongelezen bericht 11 nov 2019 21:31

Essi schreef:
11 nov 2019 18:48
Yeaaaaahhhhh, je hebt het achter de rug!!!
Wat fijn voor je. Ik begrijp wat je zegt over het eerste schrik effect.... Ik durfde echt niet te kijken de eerste tijd na de operatie en heb ook een b.h aan laten doen door de verpleging nog voor ik naar huis ging. Ik heb mijn ogen dicht gehouden om ze maar niet te hoeven bekijken toen ze dat deden. Bij de eerste keer douchen had ik zelfs badlakens over de douchewand gehangen om mezelf niet in de weerspiegeling van het glas te hoeven zien. Toen ik na een paar dagen live ging kijken was er w.s al wat " gefluft ". Ik schrok wel, maar wist dat het nog bij zou trekken. Ik had genoeg voorbeelden hier op het forum gezien van "fluffen" hihi
Lekker rustig verder herstellen.
Liefs essi
Dank voor je berichtje Essi! Blij te lezen dat ik niet de enige ben die haarzelf (nog) niet goed kan zien! Ik duim voor snel en veel 'fluf effect' :lol:

lfs, -x-
Moeke

Ongelezen bericht 12 nov 2019 10:29

Lydizzles schreef:
11 nov 2019 21:28
Moeke schreef:
Hi Lydizzles,

Moeke
Dank voor je berichtje Moeke! Ik was idd benieuwd naar jouw fotos maar kan ze niet vinden.Heb inmiddels alle fotos goed bekeken en vind alles er 100x beter uitzien dan wat ik heb. Die rare deuken in mijn ribben, stand van tepels, alles is zooo lelijk.. Maar ik moet vertrouwen en geduld hebben!! (blijf t tegen mijzelf zeggen)
Ik heb die elastische top uit gedaan en een sport bh aangedaan maar krijg de drains niet meer zo fijn vast als ze in de kliniek hadden vastgeplakt, stom dus. De drains lopen nog flink door dus ik ga van woensdag uit, dan kan het altijd meevallen morgen.

Veel liefs, -x-
Mijn foto´s staan in het afgeschermde deel.
viewforum.php?f=261

Het trekt echt nog heel erg bij, al die kreukels en rimpels verdwijnen.
Mogen je drains er vandaag wel uit?
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Lydizzles

Ongelezen bericht 12 nov 2019 15:49

Moeke schreef:
12 nov 2019 10:29
Lydizzles schreef:
11 nov 2019 21:28
Moeke schreef:
Hi Lydizzles,

Moeke

Veel liefs, -x-
Mijn foto´s staan in het afgeschermde deel.
viewforum.php?f=261

Het trekt echt nog heel erg bij, al die kreukels en rimpels verdwijnen.
Mogen je drains er vandaag wel uit?
Ja de drains zijn vanmiddag verwijderd en dat was al een enorme opluchting. Meer bewegingsvrijheid en de drains irriteerde waardoor ik absoluut niet makkelijk kon slapen. Verheug mij nu al op vannacht want dat moet een stuk prettiger liggen.
Ik had erg veel moeite om bij mijn huisarts mijn borsten te laten zien omdat ik niemand heb laten kijken. Mijn man mag ze voorlopig nog niet zien en ik houd mijzelf tegenover mijn kinderen en zus heel sterk. Ik ga ze de rust gunnen en niet elke 5 min kijken of er al iets veranderd. Dr Kappel zei vanmorgen nog dat het allemaal uiteindelijk goed komt maar dat ik geduld moet hebben. Zoals iedereen hier op t forum ook zegt.
En ook bij jouw fotos is duidelijk te zien dat elke dag een stapje vooruit is. Dank je wel!

Ik vind het meeste vreemde dat ik in kleren zo plat ben, dus ga gewoon een mooie gevulde bh bestellen :D
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”